Gå til innhold

Anbefal en film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har selvsagt pådratt meg skikkelig influensa i finværet og kjeder meg grønn hjemme på sofaen! Så jeg har lyst til å se noen skikkelig bra filmer for å fordrive tida ;)

Har sterke aversjoner mot splatterfilm, krigsfilm og innholdsløse romantiske komedier, men utover det liker jeg de fleste sjangre. Favorittfilmene mine er "Gjøkeredet", "The Elephant man", "1984", "The Usual Suspects", "Memento", "Donnie Darko", "Shawshank Redemption" og "The Matrix". Har veldig lyst til å gå på kino og se "Inception", men må vente til jeg ikke lenger utgjør en fare for omgivelsene ;)

Tips til godt tonefølge når man ligger snørrete i fosterstilling på sofaen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker :) Infernal affairs finner jeg ikke og seven samurai har jeg sett, men de to siste er på vei ;)

Flere tips?

Skrevet

The Prestige

Skrevet

Har sett den, men enig - den er bra! :)

Nå setter jeg på "Manchurian Candidate" (1962-versjonen såklart) mens jeg venter på de to filmene over - tar gjerne imot masse flere forslag :)

Skrevet

Alien

Har veldig lyst, John Hurt er min absolutte favorittskuespiller, og Alien er snart den eneste filmen med ham jeg ikke har sett, men tør ikke....jeg er så pysete :sjenert:

Gjest Awsome
Skrevet

Har veldig lyst, John Hurt er min absolutte favorittskuespiller, og Alien er snart den eneste filmen med ham jeg ikke har sett, men tør ikke....jeg er så pysete :sjenert:

Er ikkje akkurat skummel den (eller oppfølgerene for den del) vel.. :klø:

Predator 1-2?

Kjeder du deg skikkelig er det jo to triologier med Star Wars..

Skrevet

"Catch me if you can" var en del av min underholdning sist jeg var syk :) Hadde ikke sett den før, og likte den godt.

God bedring!

Skrevet

Gladiatoren. Tidenes beste film.

AnonymBruker
Skrevet

Gladiatoren. Tidenes beste film.

Du kan ikke ha sett mange filmer om du synes det.

Skrevet

Du kan ikke ha sett mange filmer om du synes det.

Gladiatoren er elsket av filmkritikerne, den vant 5 Oscar- statuetter, 4 BAFTA-priser og 2 Golden Globes, så det er vel grunn til å tro at det er flere enn meg som mener det er en av tidenes beste filmer.

Skrevet (endret)

(dobbelpost)

Endret av Konservativ
AnonymBruker
Skrevet

Gladiatoren er elsket av filmkritikerne, den vant 5 Oscar- statuetter, 4 BAFTA-priser og 2 Golden Globes, så det er vel grunn til å tro at det er flere enn meg som mener det er en av tidenes beste filmer.

Ja en av tidens beste film. Men ikke tidenes beste film

Skrevet

Schindlers liste og A I.

Skrevet

Oi, hadde nesten glemt denne tråden, jeg :flau:

Mange bra tips her, Schindlers liste, A.I., Gladiatoren, Catch me if you can har jeg alle sett :)

Så Das Weisse Band i går, likte den veldig godt. Litt ufrivillig galgenhumor siden halvparten av b-ene i teksten jeg hadde var byttet ut med h-er. "his huttocks were hleeding" - gir virkelig et godt bilde av tragedien..*host* Men god film!

Får vel manne meg opp til å se Alien da, sjø...bare jeg ikke hiver pc-en ut vinduet av skrekk når ekkelpekkelbeistene begynner å gnafse på Hurt-helten min ;)

Men først, El secreto de sus ojos og North by Northwest :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...