Gå til innhold

Bittelille Lovely


Gjest LilleLovely

Anbefalte innlegg

Gjest LilleLovely

Yess! Da kan jeg slenge meg på her også, etter å misunnelig ha lest andres dagbøker i et år. :rødme: Jeg sluttet på p-pillen i mai, og trodde det skulle ta laaaang tid til jeg ble gravid. Hvis jeg i det hele tatt ble gravid.. Hadde alvorlig egglederbetennelse for noen år siden pga. bakterier fra et bad. Så legen hadde snakket med meg om kunstig befrukting osv. Og jeg trodde at det kom til å være veien å gå.

For meg var det at jeg skulle bli gravid så fjernt, at jeg har gått rundt i et par uker med "hundrevis" av symptomer uten å lukte lunta. Til og med sambo skjønte det før meg. Trøtt, ømme bryster, mensenmurringer som aldri gikk over, plutselig kvalm...og så var det det at det var en uke siden mensen skulle kommet da. En bra pekepinn... Skjønte det ikke før jeg for moro skyld tastet inn siste gang jeg hadde mensen i en terminkalkulator (har gjort det flere ganger tidligere, gøy å late som) og der sto det når jeg skulle fått mensen. OOOOPS. :sjokkert:

Jeg var helt i sjokk i to dager, samme var sambo. Han drev bare å snakket om neste bilkjøp, klarte ikke tenke på nyheten. Vi er fortsatt i sjokk tror jeg.:hakeslepp:

Og til helga eller neste helg har jeg utdrikningslaget mitt. JADDA. Hva skal jeg gjøre??! Sambo's to søstre og mine to brødres koner kommer, og jeg har lite lyst til å fortelle de og vennene mine nyheten allerede. Ringte forloveren min og fortalte det da, hun skal prøve å hjelpe meg med å skjule det.

Og i bryllupet må jeg skjule det..tror jeg skal alliere meg med servitørene så de serverer meg alkoholfri vin uten å spørre.

Jeg er så i sjokk, at jeg klarer ikke tenke lenger enn til det. Den neste måneden liksom. Klarer ikke forestille meg det neste halvåret, neste sommer, neste årene....

Håper noen vil følge dagboka mi og hjelpe meg litt til å innse den fantastiske, men uvirkelige virkeligheten :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pharmadilla

Gratulerer så mye!! :jepp:

Blir koselig å følge med deg, og håper at jeg kan starte dagbok her inne snart, jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess! Da kan jeg slenge meg på her også, etter å misunnelig ha lest andres dagbøker i et år. :rødme:

Hoho, kjenner meg igjen i den der, gitt... :sjenert::ler:

Jeg synes også denne graviditeten er fantastisk, men litt uvirkelig ennå. Kanskje vi kan hjelpe hverandre å innse at vi skal bli mammaer snart...? ;)

Håper det ordner seg med utdrikningslaget, godt du har noen allierte! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleLovely

Gratulerer så mye!! :jepp:

Blir koselig å følge med deg, og håper at jeg kan starte dagbok her inne snart, jeg også :)

Takk for det Pharmadillo! prøver du? Hvilken pp er du i? Lykke til:)

Gratulerer så mye med et lite vidunder i magen :hjerte:

Gleder meg til å følge deg på veien videre :)

Velkommen Milla:) Takk for at du følger meg.

Hoho, kjenner meg igjen i den der, gitt... :sjenert::ler:

Jeg synes også denne graviditeten er fantastisk, men litt uvirkelig ennå. Kanskje vi kan hjelpe hverandre å innse at vi skal bli mammaer snart...? ;)

Håper det ordner seg med utdrikningslaget, godt du har noen allierte! :skaal:

Vi får hjelpe hverandre vingle! Synes dette er veldig uvirkelig... Jeg tror hele tiden at det hele har "gått over", og at jeg ikke er gravid lenger..men så kommer jeg på at jeg ikke har fått mensen heller. Kjæresten min driver fortsatt å snakker kun om bil ("Kanskje vi burde kjøpe en rav-4. det er en bra bil, og vi trenger 4x4. men, så har vi jo crv...bla-bla-bla...) ..Han innser ikke hva som er i ferd med å skje.

I går hadde jeg utdrikningslag! Og det gikk bra:) Forloveren min ga meg en drikkeflaske, etter tips fra en her på forumet. Jeg drakk fra den hele dagen, og den var fylt med alkoholfri rødvin. Jeg var på spa, måtte sette opp et telt i byen og steke fisk på primus. Så var det rebusløp og tur på lekeland med laserskyting ++ Kjempemoro! Forloveren min lagde også hjemmelaget tyrkershots, uten alkohol:) Hehe. Jeg måtte fortelle det til en venninne til da, fordi forloveren min sa at hun hadde tatt med tequila og hadde store planer om shotting. Hun ble helt i ekstase når hun hørte nyheten. Jeg derimot, som ikke helt har forstått alt dette, klarte bare å få fram litt "åhh heeehhh jaa kjempemoro dette.heheeeeh..."..

Så nå gjenstår bare å skjule det under bryllupet...and its all good.

Lurer på hva jeg skal gjøre med den planlagte jobbturen til Madagaskar og Kenya i september...?

Jeg føler meg i fin form hittil...men har skikkelige murringer og "strekninger" i magen. Noen dager har det vært skikkelig ille. Men det er visst normalt...

Vingle og dere som har vært i 5-6 uke som meg? Hvordan er formen/hvordan var formen for dere som har vært 5-6 uker gravide? Tenker jeg har kvalme å glede meg til:(

Endret av LilleLovely
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg har ikke noe særlig kvalme i uke 5 og 6. Matlysten var ikke så stor, men ingen kvalme av betydning. Nå derimot, kvalmen er her for fullt. Jeg hadde mye murringer på den tiden, og en stiv/støl korsrygg.

Håper du slipper unna den værste kvalmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LilleLovely

Den kommer sikkert. er litt redd for at jeg blir kvalm bare fordi jeg forventer det :sjenert: Om tre uker skal jeg jo gifte meg og, håper jeg ikke starter dagen med å spy...

Alle symptomer jeg hadde forrige uke, er forresten borte. Har ingen tegn til at jeg er gravid, bortsett fra manglende tante rød.

Når man er kvalm, hjelper det å stå opp tidlig eller sent? Har kontorjobb der man må være på jobb innen ni, men jeg pleier å være på jobb 7-7:30. Kanskje det vil hjelpe å stå opp litt senere? Da må sambo gå med bikkja hver morgen...han blir ikke happy for den nyheten i så fall :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pharmadilla

Takk for det Pharmadillo! prøver du? Hvilken pp er du i? Lykke til:)

Jeg (vi :fnise: ) prøver ja! Jeg er helt fersk på dette da.. PP? :sjenert: Prevansjonen ble kastet i. juli, så vi er ikke akkurat så langt inne i prøve-land enda. Håper vi slipper å prøve noe serlig egentlig, men det er vel kanskje urealistisk å håpe på :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

For noen hjelper det å ta det med ro om morgenen, og om man er kvalm er det greit å kunne starte dagen faktisk med noe tørre kjeks i sengen før man står opp. Jeg fant ut at go'morgen yoghurt ikke var så dumt å spise på sengekanten. Så det har fungert hittil for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynet å kjenne kvalmen så smått i uke 6, og i begynnelsen og midten av uke 7 var det skikkelig kjipt. Nå har jeg derimot hatt noen dager med mye bedre form, og synes det heeerlig :nigo: Er en del lukter jeg reagerer med brekninger på, og er litt uggen av og til, men ellers mye piggere nå ja. Men det er jo ganske individuelt hvordan man opplever det da.

Slenger meg på Milla og håper at du slipper unna for mye kvalme, er utrolig kjedelig å gå sånn. For meg har det hjulpet stort å få knekkebrød og te servert på senga før jeg står opp (funka fint mot kvalme da jeg var liten også!), og ta ting sakte å rolig til kroppen og "systemet" føles klart for en ny dag. Ellers prøve å holde sulten unna med å spise lite og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleLovely

Satser på at jeg ikke blir kvalm :tommelsmil: Nå har jeg vært gravid såååå lenge uten å bli det, så da går det sikkert bra. :dry: Greit, har vært litt uggen de siste to morgenene men det er KUN tilfeldigheter.

Jeg (vi ) prøver ja! Jeg er helt fersk på dette da.. PP? Prevansjonen ble kastet i. juli, så vi er ikke akkurat så langt inne i prøve-land enda. Håper vi slipper å prøve noe serlig egentlig, men det er vel kanskje urealistisk å håpe på

Lykke til da! Tro meg, det kan gå fort. Jeg hadde regnet med 1 år, men så ble det 1 mnd istedet :tommelopp:

Jeg tar meg hele tiden i å tro at jeg ikke er gravid... sambo snakker aldri om det ( :forvirra: ) og jeg har ikke fortalt det til noen andre. Men det begynner sakte å gå opp for meg.. gruer meg til å fortelle det til jobben, selv om det sikkert går bra. Sambo skal ta størsteparten av permisjonen tror vi, siden han jobber i staten og jeg privat. Litt lettere da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...