Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg får bidragsforskudd på 6-700 kr i mnd. Har forstått at dette er noe en får frem til bidragspliktig selv begynner å betale. Jeg har nå fått brev i posten om hvor mye nav har kommet frem til at bidragspliktig skal betale, altså 2000,- pr mnd. Men det jeg lurer på er når jeg kommer til å få disse pengene, så lenge far lar være å betale? Må jeg bare "nøye meg" med de 6-700 fra nav pr mnd, og får jeg ikke utbetalt det barnefaren skylder, på etterskudd? Takknemlig for svar, ikke alltid lett å forstå seg på alt dette...
Gjest jomfrua Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Hendvend. som gjelder bidragssaker rettes til NAVI på tlf 78977700. Her er telefonnummeret til Innkrevingssentral for bidrag. De kan forklare for deg ut fra ditt tilfelle.
Gjest jomfrua Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Om bidragsyter ikke "gidder" og betale, kan du også purre på ovennevnte og kreve autotrekk - dvs at NAV/arbeidsplassen trekker av hans lønn og det går automatikk i det. Jeg mener og ha fått beskjed om at bidragsyter må ha "glemt" forfallsdato 3 ganger før de kan sette inn autotrekk. Så her må du følge opp selv mot NAV og purre før de går inn på autotrekk. Autotrekk er å anbefale om du har en bidragsyter som ikke har helt kontroll.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå