Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1881 Skrevet 17. oktober 2010 Nei Steinar, det har du absolutt ikke! Når man har begynt å tenke slik stopper man all kontakt med vedkommende, og gir klar beskjed til personen det gjelder om at man ikke vil ha noen form for kontakt, ever! Man tar ikke tlf. hvis de ringer og man sletter mld uten å lese dem. Det kalles å gå videre, og ikke se seg tilbake. Du sitter jo fortsatt og koseprater med henne i tlf., og du leser og svarer på meldinger fra henne. Du er ikke der i det hele tatt... Nei, jeg er ikke helt der ennå - det er sant - fordi at jeg skal forsøke å få til kommunikasjon en siste gang først. Og se om hun tenker seg om før det er for sent. Men ellers er jeg på vei den veien, noe jeg har vært lenge allerede.
CeeCee Skrevet 17. oktober 2010 #1882 Skrevet 17. oktober 2010 Nei, jeg er ikke helt der ennå - det er sant - fordi at jeg skal forsøke å få til kommunikasjon en siste gang først. Og se om hun tenker seg om før det er for sent. Men ellers er jeg på vei den veien, noe jeg har vært lenge allerede. *kremt!* Du har allerede prøvd på det... I TO måneder!!! På tide å kaste inn håndkleet og finne noe annet og positivt å bruke energien din på. Sånn som du holder på er bare skikkelig 14is og utrolig teit.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1883 Skrevet 17. oktober 2010 *kremt!* Du har allerede prøvd på det... I TO måneder!!! På tide å kaste inn håndkleet og finne noe annet og positivt å bruke energien din på. Sånn som du holder på er bare skikkelig 14is og utrolig teit. Muligens. Men da har jeg i hvert fall gjort alt det jeg kunne gjøre. Og har ingen grunn til å angre på noe senere.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2010 #1884 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg tror Steinar at du en vakker dag innser at du kommer til å angre forferdelig likevel. På at du lot det gå månedsvis - for ikke å si årevis - med ørkesløs venting på noe du burde innsett og skjønt ikke kom til å skje. Og at du overhodet ikke tiltok deg råd om å være herre over situasjonen selv og sette strek, snu og aldri se tilbake. Det triste er at du før eller siden blir nødt å sette denne streken selv. Men du forstår ikke dette. Mest sannsynlig greier du aldri å forstå dette og kommer enten til å bli overrasket av at hun har vendt tilbake til sin mann eller flyttet sammen med en annen mann uten at du har fått noe annet varsel om dette enn at det plutselig skjedde. Du kommer til å angre på at du aldri innså at hun aldri kommer til å si til deg: "Steinar, det er slutt, jeg vil ikke gå videre med deg." Istedet ventet du forgjeves på dette eller helst det motsatte - at hun ville flytte til deg og gi blaffen i ungene sine. Det er synd ... men dette tror jeg vil være scenariet om en stund og resultatet av din gjenknepne lommebok.
Gjest Katee Skrevet 17. oktober 2010 #1885 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Hele poenget er at hun MÅ endre sin innstilling og oppførsel. Jeg setter nå hardt-mot-hardt for å se om det da skjer i praksis. Hvis det så viser seg å ikke skje, så blir hun historie. Det sunneste ville være å finne noen som du ønsker å dele livet med UTEN å måtte forandre på denne personen. Du minner meg om alle disse jentene som faller for badboysene gang på gang. De innbiller seg at når han er sammen med akkurat HUN så, ja så vil han forandre seg. Ain't gonna happen, honey. Du har satt hardt-mot-hardt før. Det førte ingen steds hen. Reprogrammer hjertet ditt og gå videre... Noen som sa selvinnsikt? Steinar: Pleas si at du er et troll, at du bare kjeder deg og prøver å være morsom. Pleas si at du ikke er ekte og at det selfølgelig ikke går ann å være så sta, dum og naiv. Please. Jeg har fått en migrene som holder på å ta livet av meg. Du gjør oss snart til psykiatriske pasienter alle sammen heler. Mer av dette oppgulpet og vi må tvangsinnlegges hele gjengen tenker jeg Jeg vurderer en psykologtime allerede... Velkommen til min verden. Slik kan altså følelser og en vanskelig (umulig) situasjon skape fullstendig emosjonelt kaos. Jeg er helt med på at følelser kan skape kaos og at det kan være vanskelig å gi slipp selv når kjærligheten og følelsene sårer deg som mest. Det er klart det er vondt, men på ett eller annet tidspunkt må man våkne opp og gå videre. Du fucker opp hele synet ditt på kvinner, sliter deg ut emosjonelt. Du skal se når alt dette er over (for én gang må det ta slutt) så er det du som har endret deg - ikke din elskede, huslige frue. Muligens. Men da har jeg i hvert fall gjort alt det jeg kunne gjøre. Og har ingen grunn til å angre på noe senere. Jeg kan være enig i tankegangen din. Det er bedre å ha prøvd - selv om man mislykkes. Men det er da grenser, Steinar. Forøvrig har jeg liten tro på anger. Alt vi har sagt og gjort har ført oss dit vi er i dag. Men det er da en annen diskusjon. Endret 17. oktober 2010 av Alyah
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2010 #1886 Skrevet 17. oktober 2010 Du har satt hardt-mot-hardt før. Det førte ingen steds hen. Reprogrammer hjertet ditt og gå videre... Steinar har ALDRI satt hardt mot hardt før. Han har satt ultimatum i håp om å få positiv respons og blir en tafatt hjelpeløs tulling når han ikke får positiv respons. Da er det sikkert fordi det var for kort frist eller at hun ikke forstod ultimatumet eller at hun ikke hadde tid til annet enn å tigge penger innen fristen. Alle andre i hele Universet ville forstått at en slik oppførsel betyr NEI på ultimatumet, men for Steinar betyr dette "nei'et" kommunikasjonsproblemer som må tolkes. Ergo har Steinar aldri før satt hard mot hardt.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1887 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg tror Steinar at du en vakker dag innser at du kommer til å angre forferdelig likevel. På at du lot det gå månedsvis - for ikke å si årevis - med ørkesløs venting på noe du burde innsett og skjønt ikke kom til å skje. Og at du overhodet ikke tiltok deg råd om å være herre over situasjonen selv og sette strek, snu og aldri se tilbake. Det triste er at du før eller siden blir nødt å sette denne streken selv. Men du forstår ikke dette. Mest sannsynlig greier du aldri å forstå dette og kommer enten til å bli overrasket av at hun har vendt tilbake til sin mann eller flyttet sammen med en annen mann uten at du har fått noe annet varsel om dette enn at det plutselig skjedde. Du kommer til å angre på at du aldri innså at hun aldri kommer til å si til deg: "Steinar, det er slutt, jeg vil ikke gå videre med deg." Istedet ventet du forgjeves på dette eller helst det motsatte - at hun ville flytte til deg og gi blaffen i ungene sine. Det er synd ... men dette tror jeg vil være scenariet om en stund og resultatet av din gjenknepne lommebok. Det spørs på hva man mener med å angre. Klart at jeg kommer til å angre på at jeg var så dum og surret meg oppi dette i det hele tatt. Men jeg behøver i hvert fall ikke senere å tenke noe mer på om jeg nå gjør det rette valget eller ikke.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1888 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg kan være enig i tankegangen din. Det er bedre å ha prøvd - selv om man mislykkes. Men det er da grenser, Steinar. Ja, grensen er praktisk talt nådd. Forøvrig har jeg liten tro på anger. Alt vi har sagt og gjort har ført oss dit vi er i dag. Men det er da en annen diskusjon. Jeg har heller ingen tro på anger, men det betyr ikke at det lett å la være.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #1889 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, grensen er praktisk talt nådd. Jeg har heller ingen tro på anger, men det betyr ikke at det lett å la være. For leeeeeeenge siden!
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1890 Skrevet 17. oktober 2010 Ergo har Steinar aldri før satt hard mot hardt. Ja, det stemmer. Fordi jeg syns det burde ha vært helt unødvendig. Og jeg syns det er veldig skuffende. Men nå er det altså hardt-mot-hardt.
Gjest KateW Skrevet 17. oktober 2010 #1891 Skrevet 17. oktober 2010 Men nå er det altså hardt-mot-hardt.
Krill Skrevet 17. oktober 2010 #1892 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, det stemmer. Fordi jeg syns det burde ha vært helt unødvendig. Og jeg syns det er veldig skuffende. Men nå er det altså hardt-mot-hardt. (og jeg tror på nissen.. )
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2010 #1893 Skrevet 17. oktober 2010 Men nå er det altså hardt-mot-hardt. Som de sier i X-files: Jeg tror det ikke før jeg ser det .
Gjest Ludovie Skrevet 17. oktober 2010 #1894 Skrevet 17. oktober 2010 Belladonna: "tungnem" er ordet. Jeg har faktisk aldri sett på maken. Og det er vel dessuten derfor at han klarer å genere så mange sider i trådene han starter.
Krill Skrevet 17. oktober 2010 #1895 Skrevet 17. oktober 2010 Belladonna: "tungnem" er ordet. Jeg har faktisk aldri sett på maken. Og det er vel dessuten derfor at han klarer å genere så mange sider i trådene han starter. Personlig har jeg kommet til det punktet hvor jeg begynner å bli flau for all energien jeg har lagt igjen på disse sidene her...
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2010 #1896 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Personlig har jeg kommet til det punktet hvor jeg begynner å bli flau for all energien jeg har lagt igjen på disse sidene her... Trøsten får være at du er i godt selskap. Endret 17. oktober 2010 av Blondie65
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1897 Skrevet 17. oktober 2010 Personlig har jeg kommet til det punktet hvor jeg begynner å bli flau for all energien jeg har lagt igjen på disse sidene her... Hvorfor det? Mye mulig du har gjort en god gjerning på den måten.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2010 #1898 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) (og jeg tror på nissen.. ) Påskeharen og tannfeen melder sin ankomst like etter at det viser seg at Steinar holder ord denne gangen. Det er veldig sannsynlig altså ... Endret 17. oktober 2010 av Blondie65
aline Skrevet 17. oktober 2010 #1899 Skrevet 17. oktober 2010 Personlig har jeg kommet til det punktet hvor jeg begynner å bli flau for all energien jeg har lagt igjen på disse sidene her...
Krill Skrevet 17. oktober 2010 #1900 Skrevet 17. oktober 2010 Hvorfor det? Mye mulig du har gjort en god gjerning på den måten. Eeehhhh..... ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå