AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #1861 Skrevet 17. oktober 2010 Hele poenget er at hun MÅ endre sin innstilling og oppførsel. Jeg setter nå hardt-mot-hardt for å se om det da skjer i praksis. Hvis det så viser seg å ikke skje, så blir hun historie. Nei, det du gjør er å sette mykt mot hardt. Det funger dessverre ikke.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1862 Skrevet 17. oktober 2010 Så at du har kastet bort et år og vel så det, det angrer du ikke på? At du har kjørt dødt løp fra Nordpolen til Sydpolen? Du har sulteforet ditt eget kjærlighetsliv til de grader nå. Faktisk har det går så langt at ditt syn på kvinner har blit helt forvrengt. Du klager på at alle kvinner er sån og sånn, men de fleste kvinner er helt stikk motsatt. Likevel klamrer du deg til en av de få kvinnene her i verden som har bare negative egenskaper. Kan godt være enig i at dette surret ikke har vært sunt. Mitt syn på kvinner har ikke blitt noe bedre av hennes oppførsel, det er sant. Jeg vet at hun har visse personlige problemer, men jeg er faktisk ikke sikker på at hun skiller seg vesentlig ifra de fleste kvinner i dag. Noe som bekymrer meg, ja. Men det er nå veldig VIKTIG for meg å få til en såkalt "closure". Og akkurat dette ser jeg ikke på som bortkastet tid å få til.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1863 Skrevet 17. oktober 2010 Nei, det du gjør er å sette mykt mot hardt. Det funger dessverre ikke. Da må man vel definere hva man mener med det først. Jeg tenker at hardt-mot-hardt betyr at hun ikke får noen gleder eller fordeler av meg i denne situasjonen. I praksis betyr det egentlig at vi ikke har noe som helst med hverandre å gjøre. Jeg ønsker da altså å få se om hun syns det er greit nok. Så da kunne det jo være interessant å vite hva du mener med hardt-mot-hardt og hva det ville innebære?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #1864 Skrevet 17. oktober 2010 Da må man vel definere hva man mener med det først. Jeg tenker at hardt-mot-hardt betyr at hun ikke får noen gleder eller fordeler av meg i denne situasjonen. I praksis betyr det egentlig at vi ikke har noe som helst med hverandre å gjøre. Jeg ønsker da altså å få se om hun syns det er greit nok. Så da kunne det jo være interessant å vite hva du mener med hardt-mot-hardt og hva det ville innebære? Jeg mener at hardt er å vise hvor landet skal ligge. Med andre ord vise at hennes oppførsel er helt uakseptabel og dermed kutte henne ut totalt. Slutte å svare på meldinger og aldri se deg tilbake. Du er ikke hard bare fordi du slutter å gi henne penger. Hun har hard i form av at hun har null respekt ovenfor deg, og viser null følelser med unntak av at hun prøver å loppe deg for penger.
Gjest Prøvis Skrevet 17. oktober 2010 #1865 Skrevet 17. oktober 2010 Kan godt være enig i at dette surret ikke har vært sunt. Mitt syn på kvinner har ikke blitt noe bedre av hennes oppførsel, det er sant. Jeg vet at hun har visse personlige problemer, men jeg er faktisk ikke sikker på at hun skiller seg vesentlig ifra de fleste kvinner i dag. Noe som bekymrer meg, ja. Men det er nå veldig VIKTIG for meg å få til en såkalt "closure". Og akkurat dette ser jeg ikke på som bortkastet tid å få til. Og takk for den, jeg skal love deg at jeg aldri hadde oppført meg som henne. Jeg hadde helt klart prioritert barnas beste men å tigge penger og holde to menn på is i over et år er ikke meg.
Krill Skrevet 17. oktober 2010 #1866 Skrevet 17. oktober 2010 Da må man vel definere hva man mener med det først. Jeg tenker at hardt-mot-hardt betyr at hun ikke får noen gleder eller fordeler av meg i denne situasjonen. I praksis betyr det egentlig at vi ikke har noe som helst med hverandre å gjøre. Jeg ønsker da altså å få se om hun syns det er greit nok. Så da kunne det jo være interessant å vite hva du mener med hardt-mot-hardt og hva det ville innebære? Hardt mot hardt er jo å sette utlimatum som du tidligere har gjort og å STÅ for de. Hard mot hardt er ikke å sette 45 ultimatum og bli bløt hver gang hun gir livstegn fra seg. Å sørge for å ikke bli bitter og tro at alle kvinner er like - er å reise seg opp, avslutte lage din egen closure ved å sette GRENSER. DINE GRENSER. Ettersom dine grenser er som en tyggegummistrikk så er det jo bare å tøye på. Hjelpe meg - Jeg begynner virkelig å tro at dere 2 fortjener hverandre. FOR ET SURR!!
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1867 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg mener at hardt er å vise hvor landet skal ligge. Med andre ord vise at hennes oppførsel er helt uakseptabel og dermed kutte henne ut totalt. Slutte å svare på meldinger og aldri se deg tilbake. Du er ikke hard bare fordi du slutter å gi henne penger. Hun har hard i form av at hun har null respekt ovenfor deg, og viser null følelser med unntak av at hun prøver å loppe deg for penger. Ja, jeg forstår hva du mener. Men jeg ønsker nå å gi henne (den siste) muligheten til å innse selv hvordan hun egentlig oppfører seg og dermed endre sin egen innstilling og oppførsel overfor meg. Altså øke hennes selvinnsikt som åpenbart er begrenset. I så fall har begge oppnådd noe. Det er imidlertid nå ikke lenge igjen før jeg bare må avskrive henne som et håpløst tilfelle.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1868 Skrevet 17. oktober 2010 Hardt mot hardt er jo å sette utlimatum som du tidligere har gjort og å STÅ for de. Hard mot hardt er ikke å sette 45 ultimatum og bli bløt hver gang hun gir livstegn fra seg. Å sørge for å ikke bli bitter og tro at alle kvinner er like - er å reise seg opp, avslutte lage din egen closure ved å sette GRENSER. DINE GRENSER. Ettersom dine grenser er som en tyggegummistrikk så er det jo bare å tøye på. Hjelpe meg - Jeg begynner virkelig å tro at dere 2 fortjener hverandre. FOR ET SURR!! Dette er psykoanalyse på høyt nivå.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #1869 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, jeg forstår hva du mener. Men jeg ønsker nå å gi henne (den siste) muligheten til å innse selv hvordan hun egentlig oppfører seg og dermed endre sin egen innstilling og oppførsel overfor meg. Altså øke hennes selvinnsikt som åpenbart er begrenset. I så fall har begge oppnådd noe. Det er imidlertid nå ikke lenge igjen før jeg bare må avskrive henne som et håpløst tilfelle. :slår:
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #1870 Skrevet 17. oktober 2010 Noen som sa selvinnsikt? Steinar: Pleas si at du er et troll, at du bare kjeder deg og prøver å være morsom. Pleas si at du ikke er ekte og at det selfølgelig ikke går ann å være så sta, dum og naiv. Please. Jeg har fått en migrene som holder på å ta livet av meg. Du gjør oss snart til psykiatriske pasienter alle sammen heler. Mer av dette oppgulpet og vi må tvangsinnlegges hele gjengen tenker jeg
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1871 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Noen som sa selvinnsikt? Steinar: Pleas si at du er et troll, at du bare kjeder deg og prøver å være morsom. Pleas si at du ikke er ekte og at det selfølgelig ikke går ann å være så sta, dum og naiv. Please. Jeg har fått en migrene som holder på å ta livet av meg. Du gjør oss snart til psykiatriske pasienter alle sammen heler. Mer av dette oppgulpet og vi må tvangsinnlegges hele gjengen tenker jeg Velkommen til min verden. Slik kan altså følelser og en vanskelig (umulig) situasjon skape fullstendig emosjonelt kaos. Endret 17. oktober 2010 av Steinar40
CeeCee Skrevet 17. oktober 2010 #1872 Skrevet 17. oktober 2010 Man er ikke avhengig av den andre for å få en avslutning (closure)!! Er man litt bestemt, og har en smule selvkontroll kan man fint bare si til seg selv: Jeg nekter å la meg utnytte mer. Hun vil ikke ha meg. Jeg vil ikke bruke opp min korte, dyrebare tid her på jorden på et menneske som overhodet ikke respekterer meg, er glad i meg og er åpen og ærlig med meg. Jeg skal gå videre. Da har du fått en avslutning. Mer trenger du ikke! Tro meg, I've been there, done that! Det er faktisk ganske enkelt. Man fokuserer hele tiden på de negative sidene ved relasjonen og kjenner inni seg at "dette gidder jeg ikke mer!" Så enkelt er det faktisk. Tror ikke det skal være noe problem for deg å tenke på alt det negative ved din og hennes relasjon, i og med at du ikke har noe særlig positivt å si om henne uansett...
Krill Skrevet 17. oktober 2010 #1873 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Dette er psykoanalyse på høyt nivå. Enten så elsker du å fremstå som en komplett idiot, eller så elsker du oppermerksomhet. For makan til ekstremt trassig, enveiskjøring har jeg aldri vært ute for før?!! Du bare VIL IKKE komme deg videre, du vil IKKE ta i mot noen råd, du vil IKKE innse fakta. Du bare vil at denne tråden skal fortsette. Og er du ikke et troll, så er jeg ganske sikker på at du morer deg kraftig over alle IDIOTER av damer her inne som prøver å hjelpe deg. (meg selv inkludert! ) Endret 17. oktober 2010 av Krill
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1874 Skrevet 17. oktober 2010 Man er ikke avhengig av den andre for å få en avslutning (closure)!! Er man litt bestemt, og har en smule selvkontroll kan man fint bare si til seg selv: Jeg nekter å la meg utnytte mer. Hun vil ikke ha meg. Jeg vil ikke bruke opp min korte, dyrebare tid her på jorden på et menneske som overhodet ikke respekterer meg, er glad i meg og er åpen og ærlig med meg. Jeg skal gå videre. Da har du fått en avslutning. Mer trenger du ikke! Tro meg, I've been there, done that! Det er faktisk ganske enkelt. Man fokuserer hele tiden på de negative sidene ved relasjonen og kjenner inni seg at "dette gidder jeg ikke mer!" Så enkelt er det faktisk. Tror ikke det skal være noe problem for deg å tenke på alt det negative ved din og hennes relasjon, i og med at du ikke har noe særlig positivt å si om henne uansett... Ja, jeg er enig med deg i at dette er den mest effektive fremgangsmåten å benytte når man ikke klarer å få til en fungerende kommunikasjon.
CeeCee Skrevet 17. oktober 2010 #1875 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, jeg er enig med deg i at dette er den mest effektive fremgangsmåten å benytte når man ikke klarer å få til en fungerende kommunikasjon. På tide å begynne å tenke sånn nå da Steinar... It's waaaay over due!!!
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1876 Skrevet 17. oktober 2010 Enten så elsker du å fremstå som en komplett idiot, eller så elsker du oppermerksomhet. For makan til ekstremt trassig, enveiskjøring har jeg aldri vært ute for før?!! Du bare VIL IKKE komme deg videre, du vil IKKE ta i mot noen råd, du vil IKKE innse fakta. Du bare vil at denne tråden skal fortsette. Og er du ikke et troll, så er jeg ganske sikker på at du morer deg kraftig over alle IDIOTER av damer her inne som prøver å hjelpe deg. (meg selv inkludert! ) Syns det er positivt at damene her engasjerer seg jeg Det hadde ingen mannfolk giddet (og det ser vi jo forsåvidt her også). Og det er ikke oppmerksomhet jeg er ute etter. Dette er et virkelig problem som jeg har slitt med altfor lenge. Men planen min er altså stort sett klar og gjengitt her tidligere i dag. En plan sikkert mye basert på innspill jeg har fått herifra også.
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1877 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) På tide å begynne å tenke sånn nå da Steinar... It's waaaay over due!!! Ja, det er sikkert sant. Og jeg har tenkt blant annet sånn lenge allerede. Endret 17. oktober 2010 av Steinar40
Krill Skrevet 17. oktober 2010 #1878 Skrevet 17. oktober 2010 Syns det er positivt at damene her engasjerer seg jeg Det hadde ingen mannfolk giddet (og det ser vi jo forsåvidt her også). Du har ihvertfall slitt ut meg...
CeeCee Skrevet 17. oktober 2010 #1879 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, det er sikkert sant. Og jeg har tenkt blant annet sånn lenge allerede. Nei Steinar, det har du absolutt ikke! Når man har begynt å tenke slik stopper man all kontakt med vedkommende, og gir klar beskjed til personen det gjelder om at man ikke vil ha noen form for kontakt, ever! Man tar ikke tlf. hvis de ringer og man sletter mld uten å lese dem. Det kalles å gå videre, og ikke se seg tilbake. Du sitter jo fortsatt og koseprater med henne i tlf., og du leser og svarer på meldinger fra henne. Du er ikke der i det hele tatt...
Steinar40 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1880 Skrevet 17. oktober 2010 Du har ihvertfall slitt ut meg... Da kan du snart se frem til å puste ut hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå