Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #1801 Skrevet 15. oktober 2010 Fra ekteskapsloven: Det vanligste er at et ekteskap oppløses etter forutgående separasjon. For at separasjonen skal få rettsvirkning, krever loven at ektefellene ikke fortsetter eller gjenopptar samlivet. Dette innebærer at partene som hovedregel må ha atskilt bolig og husholdning. Kravet til atskillelse og hva det nærmere innebærer er utførlig kommentert i juridisk litteratur, jf blant annet Holmøy og Lødrup, 1994. Det er fastslått uttrykkelig i loven at samliv i en overgangstid inntil samlivet blir brutt, eller kortvarige forsøk på å gjenoppta samlivet, ikke fører til at en separasjon blir uten rettsvirkning. Når ektefellene har vært separert i minst ett år, kan hver av dem kreve skilsmisse. Fristen regnes fra den dagen separasjonsbevilling ble gitt eller separasjonsdom ble avsagt. Det gjelder ingen lengstefrist for å kreve skilsmisse.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1802 Skrevet 15. oktober 2010 Loven har liten interesse i denne sammenhengen. Problemet er altså hennes innstilling og oppførsel. Inklusive ekstremt dårlig kommunikasjon.
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #1803 Skrevet 15. oktober 2010 reglene om tvungen mekling gjelder for ektefeller med felles barn under 16 år i saker om separasjon og skilsmisse etter samlivsbrudd. Så som du ser, det er ikke bare å flytte åtti mil eller å skille seg. Det er lover og regler man må følge, spesielt om man ønsker å ha kontakt med barna sine etterpå.
aline Skrevet 15. oktober 2010 #1804 Skrevet 15. oktober 2010 Hva mer kan hun gjøre? Egentlig? vise at hun elsker ham mer en sine egne barn og flytte fra dem til ham? Barn tilpasser seg jo stort sett de fleste situasjoner i følge Steinar...
Gjest Katee Skrevet 15. oktober 2010 #1805 Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Jeg er standhaftig som få. Jeg hadde bestemt meg, noe jeg ikke gjør lett. Hvis hun og jeg ble enige om det så hadde det vært "lettere" å gi det opp. Men jeg vurderer det fortløpende uansett. Men hva er det som får deg til å ikke gi opp? Du snakker jo bare negativt om denne kvinnen! Slik du beskriver det så er det jo ingenting som fungerer. Det er klart at hun vil fortsette - hun får jo/fikk penger. Hva får du annet enn å dumme deg ut i cyberspace? Gi meg én god grunn til å fortsette å gjøre kur til henne. Hun ville faktisk "låne" mer penger i dag. Men jeg sa nei. Hun oppfylte ikke lånekriteriene kanskje? Til og med banken sier nei iblant - men de har ihvertfall selvinnsikt nok til å oppføre seg profesjonelt og distansert i forhold til lånetakerne sine. Har hun gjort noe som helst som gjør at du er overbevist om at hun ønsker noe som helst annet enn pengene dine? For meg fremstår du ikke som standhaftig, men utrolig naiv. Endret 15. oktober 2010 av Alyah
Gjest Ludovie Skrevet 15. oktober 2010 #1806 Skrevet 15. oktober 2010 For meg fremstår du ikke som standhaftig, men utrolig naiv. Ja, jeg har så definitivt aldri vært borti en mer naiv person. Stakkars Steinar.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #1807 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg tror ikke hun vil ha Steinar, jeg tror hun ønsker å skilles uansett og at Steinar fungerte som en krykke ut av ekteskapet. En slags rebound. De har jo sannsynligvis ikke hatt sex en gang.
Gjest Prøvis Skrevet 16. oktober 2010 #1808 Skrevet 16. oktober 2010 Ja, jeg har så definitivt aldri vært borti en mer naiv person. Stakkars Steinar. Det må være grusomt å være så innesperret i sine egne prinsipper, jeg vet ikke om jeg klarer å føle så mye sympati lenger men jeg ønsker han jo alt vel og håper han finner noe annet å fokusere på. Noe som er bedre for han, som han slipper å endre på for at det skal bli bra nok.
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1809 Skrevet 16. oktober 2010 reglene om tvungen mekling gjelder for ektefeller med felles barn under 16 år i saker om separasjon og skilsmisse etter samlivsbrudd. Så som du ser, det er ikke bare å flytte åtti mil eller å skille seg. Det er lover og regler man må følge, spesielt om man ønsker å ha kontakt med barna sine etterpå. Joda, jeg har fått med meg dette. Det er veldig beklagelig at mange ikke klarer å samarbeide til beste for barna etter samlivsbrudd.
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1810 Skrevet 16. oktober 2010 vise at hun elsker ham mer en sine egne barn og flytte fra dem til ham? Barn tilpasser seg jo stort sett de fleste situasjoner i følge Steinar... De fleste barn tilpasser seg bare forholdene legges vel til rette for det, ja. Men det hun kunne vise meg er først og fremst en normal vilje til å kommunisere.
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1812 Skrevet 16. oktober 2010 Men hva er det som får deg til å ikke gi opp? Du snakker jo bare negativt om denne kvinnen! Slik du beskriver det så er det jo ingenting som fungerer. Det er klart at hun vil fortsette - hun får jo/fikk penger. Hva får du annet enn å dumme deg ut i cyberspace? Gi meg én god grunn til å fortsette å gjøre kur til henne. Det er ikke snakk om å gjøre noen kur i øyeblikket. Jeg ønsker å få til en kommunikasjon. Og nå får hun altså ikke mer penger. Så da ønsker jeg å se hvordan hun reagerer på det. Hun oppfylte ikke lånekriteriene kanskje? Til og med banken sier nei iblant - men de har ihvertfall selvinnsikt nok til å oppføre seg profesjonelt og distansert i forhold til lånetakerne sine. Har hun gjort noe som helst som gjør at du er overbevist om at hun ønsker noe som helst annet enn pengene dine? Det er dette hun skal bevise, i den ene eller den andre retningen.
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1813 Skrevet 16. oktober 2010 Det må være grusomt å være så innesperret i sine egne prinsipper, jeg vet ikke om jeg klarer å føle så mye sympati lenger men jeg ønsker han jo alt vel og håper han finner noe annet å fokusere på. Noe som er bedre for han, som han slipper å endre på for at det skal bli bra nok. Tror du virkelig at din sympati hjelper meg noe i denne situasjonen?
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1814 Skrevet 16. oktober 2010 Eller du kunne gjort det... Jeg viser vilje til å kommunisere med henne.
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1815 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Jeg tror ikke hun vil ha Steinar, jeg tror hun ønsker å skilles uansett og at Steinar fungerte som en krykke ut av ekteskapet. En slags rebound. De har jo sannsynligvis ikke hatt sex en gang. Selv om denne situasjonen ikke begynte slik du beskriver her, så er det nå mye som tyder på at det har utviklet seg i denne uheldige retningen. Men jeg tenker ikke å være noens krykke ut av et ekteskap. Da skal hun heller få steike i sitt eget fett! Endret 16. oktober 2010 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #1816 Skrevet 16. oktober 2010 Selv om denne situasjonen ikke begynte slik du beskriver her, så er det nå mye som tyder på at det har utviklet seg i denne uheldige retningen. Men jeg tenker ikke å være noens krykke ut av et ekteskap. Da skal hun heller få steike i sitt eget fett! Ja, men kan du ikke ta bena fatt og løpe i motsatt retning av henne? Du har ikke noen glede av henne, har du vel?
Gjest KateW Skrevet 16. oktober 2010 #1817 Skrevet 16. oktober 2010 Joda, jeg har fått med meg dette. Det er veldig beklagelig at mange ikke klarer å samarbeide til beste for barna etter samlivsbrudd. Det betyr at hun må være i nærheten av barnefar, for å kunne mekle.
Gjest KateW Skrevet 16. oktober 2010 #1818 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg viser vilje til å kommunisere med henne. Vilje holder ikke, du må gjøre det også...
Gjest Katee Skrevet 16. oktober 2010 #1819 Skrevet 16. oktober 2010 :dåne: Men hvorfor vil du ha henne??? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå