Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #1781 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg syns det er beundringsverdig at du ikke tar noe selvkritikk i dette tilfellet. Du har ikke et godt ord å si om henne, eller hva du liker ved henne. Hun er for knyttet til barna sine, dette mener du er negativt. Hun vil ikke flytte fra hjemstedet sitt, med barn i skolealder, dette mener du er negativt. At hun har flyttet fra mannen sin, er i en seperasjonsprosess (som er lovpålagt til å ta et år), har fått egen leilighet, har brutt opp hjemmet sitt, tatt barna fra faren og at du har medvirket til hennes utroskap, syns ikke du viser NOK at hun vil ha deg. Klart hun ber det om penger, det var du som ba henne flytte, hun forventet vel at dette var fordi dere skulle bli sammen, ikke at du skulle sitte på gjerdet å forvente at hun viste deg ENDA mer at hun var villig. Så langt jeg kan se har hun gjort alt som står i sin makt for å få et forhold til deg å fungere, og det eneste DU gjør er lettvinne løsninger som å gi penger, mens du sitter på din selvgode tue og sier, Hun gjør ikke NOK, hun viser ikke NOK, dette kommer aldri til å fungere. For alt du vet har du ødelagt ekteskapet og livet til denne kvinnen, men det er i din verden bare hun som har gjort feil. DET syns jeg er beundringsverdig, at du ikke ser lengre enn din egen nese.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1782 Skrevet 15. oktober 2010 Hun er sleip kynisk og har dårlig råd, du er dum, naiv og lettlurt. Og i så fall er det helt greit liksom?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #1783 Skrevet 15. oktober 2010 Og i så fall er det helt greit liksom? I følge meg er et ikke greit, men virker ikke som du har noe problemer med å akseptere det. For da hadde du vel satt foten ned for lenge siden?
Gjest Eurodice Skrevet 15. oktober 2010 #1784 Skrevet 15. oktober 2010 Problemet er tydeligvis at damen ikke ønsker å sette seg selv fri. Og da må jeg finne ut av det. Hvorfor er det nødvendig for deg å finne ut av det? Det er mye her i livet vi ikke får svar på, i hvert fall ikke de svarene vi ønsker. Da må vi legge saken død og gå videre. I ditt tilfelle er det krystallklart for alle oss som har fulgt deg, at denne damen hverken er glad i deg eller har noen interesse av deg som mulig partner. Hun er feig som ikke kommuniserer det direkte. Hun holder deg varm ved å sende en sms i ny og ne når hun trenger penger.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1785 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg syns det er beundringsverdig at du ikke tar noe selvkritikk i dette tilfellet. Du har ikke et godt ord å si om henne, eller hva du liker ved henne. Hun er for knyttet til barna sine, dette mener du er negativt. Hun vil ikke flytte fra hjemstedet sitt, med barn i skolealder, dette mener du er negativt. At hun har flyttet fra mannen sin, er i en seperasjonsprosess (som er lovpålagt til å ta et år), har fått egen leilighet, har brutt opp hjemmet sitt, tatt barna fra faren og at du har medvirket til hennes utroskap, syns ikke du viser NOK at hun vil ha deg. Klart hun ber det om penger, det var du som ba henne flytte, hun forventet vel at dette var fordi dere skulle bli sammen, ikke at du skulle sitte på gjerdet å forvente at hun viste deg ENDA mer at hun var villig. Så langt jeg kan se har hun gjort alt som står i sin makt for å få et forhold til deg å fungere, og det eneste DU gjør er lettvinne løsninger som å gi penger, mens du sitter på din selvgode tue og sier, Hun gjør ikke NOK, hun viser ikke NOK, dette kommer aldri til å fungere. For alt du vet har du ødelagt ekteskapet og livet til denne kvinnen, men det er i din verden bare hun som har gjort feil. DET syns jeg er beundringsverdig, at du ikke ser lengre enn din egen nese. Hvis det er noen som ødelegger her, så er det bare hun som gjør det selv. Kommunikasjonen har hele tiden vært det største problemet, sammen med hennes innstilling og oppførsel. Du/dere vet ikke hele sannheten. Og det hun er villig til er altså at jeg skal ta alle riskene og gjennomføre og betale for alt sammen. Hun er villig til å flytte en mil eller to inn i et nytt hus. Ja, jeg er da veldig imponert av det!
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1786 Skrevet 15. oktober 2010 I følge meg er et ikke greit, men virker ikke som du har noe problemer med å akseptere det. For da hadde du vel satt foten ned for lenge siden? Jeg ser hvordan hun oppfører seg. Men jeg aksepterer det ikke.
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #1787 Skrevet 15. oktober 2010 Ok, så du inngikk ikke i et forhold til en kvinne du visste var gift? Så du mener at å forlange at HUN flytter fra barnefar, barnas miljø og egen omgangskrets er helt greit? Du mener at det å inngå et forhold med ei kvinne som til nød er bra nok, er grunnlag for suksess, og at dersom du formidler dette til denne kvinnen er det RART at hun ikke slipper alt og flytter åtti mil?
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1788 Skrevet 15. oktober 2010 Hvorfor er det nødvendig for deg å finne ut av det? Det er mye her i livet vi ikke får svar på, i hvert fall ikke de svarene vi ønsker. Da må vi legge saken død og gå videre. I ditt tilfelle er det krystallklart for alle oss som har fulgt deg, at denne damen hverken er glad i deg eller har noen interesse av deg som mulig partner. Hun er feig som ikke kommuniserer det direkte. Hun holder deg varm ved å sende en sms i ny og ne når hun trenger penger. Tja, det er i hvert fall vanskelig å avskrive det som en klar mulighet.
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #1789 Skrevet 15. oktober 2010 Steinar, har du noen gang hatt en relasjon til en kvinne du ikke er i familie med?
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1790 Skrevet 15. oktober 2010 Ok, så du inngikk ikke i et forhold til en kvinne du visste var gift? Så du mener at å forlange at HUN flytter fra barnefar, barnas miljø og egen omgangskrets er helt greit? Du mener at det å inngå et forhold med ei kvinne som til nød er bra nok, er grunnlag for suksess, og at dersom du formidler dette til denne kvinnen er det RART at hun ikke slipper alt og flytter åtti mil? Jeg har formidlet at jeg vil ha henne. Hvis hennes innstilling og oppførsel er den rette. For ikke å snakke om kommunikasjonen. Og her har vi gått på det ene skjæret etter det andre.
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #1791 Skrevet 15. oktober 2010 Det du formidler til en kvinne, dersom du er seriøs, er at du vil ha henne UANSETT. Ikke noen hvis eller men. Bare uansett.
Gjest Eurodice Skrevet 15. oktober 2010 #1792 Skrevet 15. oktober 2010 Hvis det er noen som ødelegger her, så er det bare hun som gjør det selv. Kommunikasjonen har hele tiden vært det største problemet, sammen med hennes innstilling og oppførsel. Du/dere vet ikke hele sannheten. Og det hun er villig til er altså at jeg skal ta alle riskene og gjennomføre og betale for alt sammen. Hun er villig til å flytte en mil eller to inn i et nytt hus. Ja, jeg er da veldig imponert av det! Det kan være at vi ikke vet hele sannheten. Du besværer deg over henne i alle tråder du har opprettet, kanskje på tide å gi oss de siste puslespillbitene så vi kan se hele bildet? Så må jeg bare spørre igjen, mener du for ramme alvor at du tar en større risiko ved å flytte dit hun bor, som en enslig person, enn hun med to barn, den eldste riktignok 18 år, ved å flytte og bo hos deg? Har du i det hele tatt noen anelse om hva det innebærer for en mor med barn, og tydeligvis dårlig råd å brenne alle broer og flytte til et ukjent sted? I verste fall kan det gå riktig ille. Og er du forberedt å "overta" en ferdig familie? Nå tror jeg riktignok at dette "forholdet" ikke er liv laga, men det er en annen sak.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1793 Skrevet 15. oktober 2010 Det du formidler til en kvinne, dersom du er seriøs, er at du vil ha henne UANSETT. Ikke noen hvis eller men. Bare uansett. Ja, det er sikkert mye mulig at kvinnfolk flest er så teite. Men sånn er det altså ikke i mitt tilfelle. Hun må vise meg at hun er den rette først.
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #1794 Skrevet 15. oktober 2010 At hun har flyttet fra mannen sin, er i en seperasjonsprosess (som er lovpålagt til å ta et år), har fått egen leilighet, har brutt opp hjemmet sitt, tatt barna fra faren og at du har medvirket til hennes utroskap, syns ikke du viser NOK at hun vil ha deg. Hva mer kan hun gjøre? Egentlig?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #1795 Skrevet 15. oktober 2010 At hun har flyttet fra mannen sin, er i en seperasjonsprosess (som er lovpålagt til å ta et år), har fått egen leilighet, har brutt opp hjemmet sitt, tatt barna fra faren og at du har medvirket til hennes utroskap, syns ikke du viser NOK at hun vil ha deg. Hva mer kan hun gjøre? Egentlig? Så du mener at hun vil ha Steinar??
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1796 Skrevet 15. oktober 2010 At hun har flyttet fra mannen sin, er i en seperasjonsprosess (som er lovpålagt til å ta et år), har fått egen leilighet, har brutt opp hjemmet sitt, tatt barna fra faren og at du har medvirket til hennes utroskap, syns ikke du viser NOK at hun vil ha deg. Hva mer kan hun gjøre? Egentlig? Det aller første hun burde begynne med er å kommunisere skikkelig med MEG snarest.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1797 Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Så du mener at hun vil ha Steinar?? Ja, det skulle jeg likt å vite også. Altså av henne dama selv. Og ikke bare mer tomt prat som tidligere. Endret 15. oktober 2010 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #1798 Skrevet 15. oktober 2010 Så du mener at hun vil ha Steinar?? Jeg ser ikke bort i fra at hun kanskje ville i starten, hun har tross alt brutt ekteskapet sitt, og flyttet fra mannen sin, men så begynte Steinar med alle kravene sine, og formidle at hun kanskje kunne vært bra nok hvis bare. Da regner jeg med hun fikk kalde føtter.
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #1799 Skrevet 15. oktober 2010 Det aller første hun burde begynne med er å kommunisere skikkelig med MEG snarest. Noen er bedre på handlinger enn ord. Hun har faktisk gjort veldig mye. Hva har DU gjort? Jeg gjentar, har du noen gang vært i et forhold med en kvinne?
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1800 Skrevet 15. oktober 2010 Noen er bedre på handlinger enn ord. Hun har faktisk gjort veldig mye. Hva har DU gjort? Jeg gjentar, har du noen gang vært i et forhold med en kvinne? Ja, hun har faktisk gjort en del (med veldig god hjelp av mine penger). Selv om det har tatt sinnssykt lang tid også! Problemet er bare at det fortsatt IKKE har medført at vi har kommet 1 mm videre på reisen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå