Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde hun vært interessert men ikke villig til å flytte kunne dere jo bare vært kjæreste og bodd hver for dere i noen år frem til ungene var større eller du var tryggere på å flytte til henne.

Saken er dessvere ikke så enkel, hun er jo ikke villig til å snakke med deg en gang, og langt mindre ha noe romantisk eller seksuellt sammen med deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei Steinar - det ideelle ville være at du og hun levde lykkelig sammen til deres dagers ende.

Ja, det er selvfølgelig her skoen trykker.

Når du nå ikke får det ideelle er det ditt eget ansvar å sørge for å aksepterer det, og gå videre med livet ditt. Du kan ikke gå å vente på at hun skal gi deg closure, du kan ikke gå å vente på at hun skal vise deg resultater.

Jeg skulle ønske vi fikk til en god kommunikasjon.

Du må selv bestemme om du vil vente på henne (med den usikkerheten det innebærer) - eller du kan velge å gå videre med livet ditt. Jeg tror den generelle konsensusen på kg er ganske samstemt. Men det er ditt valg, det er du som har makten over ditt liv. Og du må vurdere de faktiske alternativene, ikke de du ønsker deg. At hun skal forandre seg, våkne opp en dag og si til seg selv jeg flytter til Steinar nå idag er neppe en mulighet, det har du nå sett over relativt lang tid

Ja, det er ikke akkurat lett. Når man innbiller seg selv lenge nok at noe vil være mulig, så begynner man å tro på det selv etterhvert.

Endret av Steinar40
Skrevet (endret)

Dersom en mann ikke hadde vist meg mere empati enn det du skriver her, og ikke skjønt mer enn som så om det å være mor og ha barn, så tror jeg at det hadde vært meg en sann glede og sugd penger ut av fyren, om fyren var dum nok til det.

(dersom jeg var litt dårligere utstyrt moralsk sett...)

Ja, jeg tviler faktisk ikke på at mange kvinner er kyniske nok til å tenke som du skriver her. Men det er hårreisende egentlig!

Endret av Steinar40
Skrevet

Dette er jeg enig i.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du mener at om hun trives eller ei hos deg, har noe å gjøre med innstilling i hovedsak, når det tydeligvis ikke gjelder deg om du skulle flytte til henne. Du har jo en veldig negativ innstilling til det?!

Og jeg FATTER virkelig ikke at du ikke skjønner at hun ikke er interessert. Hadde hun vært det, hadde hun da tatt kontakt, annet enn det du referer til her. Og disse SMS-ene... Hun hadde da ringt deg hvis hun var interessert.

Hun er i hvert fall fortsatt interessert i å få mer av mine penger.

En annen ting: Du snakker om hennes innstilling og oppførsel. At den må endres før noe blir aktuelt for dere. Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver noe slikt, eller i det hele tatt tenker det. Hun har jo sin oppførsel og innstilling fordi hun ikke elsker deg. Du snur hele situasjonen på hodet.

Til sist - og jeg har spurt deg om dette før - har du VIRKELIG tenkt GRUNDIG gjennom hva det eventuelt vil si å plutselig få et barn å forholde deg til i hverdagen. Jeg mener, siden du er ivrig på at hun flytter inn hos deg hvis dere "finner en fornuftig løsning". Å ha barn i huset skal jeg love deg er en ganske anerledes tilværelse, enn når kun to voksne mennesker må forholde seg til hverandre.

Hadde det skjedd så hadde jeg ikke hatt noe annet valg. Da fikk man gjøre det beste ut av det til felles beste. Som jeg ser det.

Skrevet

Hun er i hvert fall fortsatt interessert i å få mer av mine penger.

Det er jo penga en lever av. Tror ikke du skal tro at hun føler noe for deg fordi hun vil ha penga dine. Snarere tvert i mot.

Skrevet

Ja, jeg tviler faktisk ikke på at mange kvinner er kyniske nok til å tenke som du skriver her. Men hårreisende egentlig!

Hvis du har et slikt syn på kvinner så er det kanskje ikke så rart at dette ikke fungerer, Steinar. Hvor mange år av livet ditt har du tenkt å bruke på dette 'forholdet' egentlig? Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor vi i det hele tatt diskuterer dette lenger... Enten er du standhaftig som få eller så er du bare veldig, veldig naiv.

Jeg syns dette bare er trist. Du lar eller har latt deg bruke i lang tid både økonomisk og følelsesmessig. Hva skal til for at du gir opp dette?

PS!

Jeg beklager om du, som ved et mirakel, allerede har gått videre i livet, Steinar, og jeg bare ikke har oppdaget det. 89 sider om ei dame som melker deg for pengene dine er mer enn hva jeg orker lese.

Skrevet

Hadde hun vært interessert men ikke villig til å flytte kunne dere jo bare vært kjæreste og bodd hver for dere i noen år frem til ungene var større eller du var tryggere på å flytte til henne.

Saken er dessvere ikke så enkel, hun er jo ikke villig til å snakke med deg en gang, og langt mindre ha noe romantisk eller seksuellt sammen med deg.

Nei, som det er nå så er ikke hennes innstilling og oppførsel den rette. Uten at det hadde vært en enkel sak uansett. Men det kunne kanskje ha fungert i mangel av noe bedre.

Skrevet

Hvis du har et slikt syn på kvinner så er det kanskje ikke så rart at dette ikke fungerer, Steinar. Hvor mange år av livet ditt har du tenkt å bruke på dette 'forholdet' egentlig? Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor vi i det hele tatt diskuterer dette lenger... Enten er du standhaftig som få eller så er du bare veldig, veldig naiv.

Jeg syns dette bare er trist. Du lar eller har latt deg bruke i lang tid både økonomisk og følelsesmessig. Hva skal til for at du gir opp dette?

Jeg er standhaftig som få. Jeg hadde bestemt meg, noe jeg ikke gjør lett.

Hvis hun og jeg ble enige om det så hadde det vært "lettere" å gi det opp. Men jeg vurderer det fortløpende uansett.

Skrevet

Nei, som det er nå så er ikke hennes innstilling og oppførsel den rette. Uten at det hadde vært en enkel sak uansett. Men det kunne kanskje ha fungert i mangel av noe bedre.

hennes følelser er ikke de rette mener du vel

Skrevet

Jeg er standhaftig som få. Jeg hadde bestemt meg, noe jeg ikke gjør lett.

Hvis hun og jeg ble enige om det så hadde det vært "lettere" å gi det opp. Men jeg vurderer det fortløpende uansett.

Du finnes ikke standhaftig i det hele tatt. Du klarer ikke å følge opp ditt eget ultimatum en gang. Men naiv...JA det er du.

Skrevet

hennes følelser er ikke de rette mener du vel

Det kan bare hun vite, men hun viser ikke meg nok i hvert fall.

Gjest Eurodice
Skrevet

Du finnes ikke standhaftig i det hele tatt. Du klarer ikke å følge opp ditt eget ultimatum en gang. Men naiv...JA det er du.

Jeg har skrevet flere ganger i flere av trådene som Steinar har opprettet, at dette ser ut som en prinsipp- og prestisjesak for ham, og spurt direkte om han ser det som et så forferdelig nederlag å gi slipp på stoltheten og sette fri både seg selv og denne damen. Det har han ikke verdiget et svar.

Skrevet

Hun ville faktisk "låne" mer penger i dag. Men jeg sa nei.

Skrevet

Ja, jeg tviler faktisk ikke på at mange kvinner er kyniske nok til å tenke som du skriver her. Men det er hårreisende egentlig!

I dette tilfellet er det ikke kvinnen som er kynisk, det er mannen som lar seg utnytte, og forfekter et slikt kvinnesyn, og en slik manglende empati at kvinnen ikke ser noe galt i å få penger av ham.

Og nå svarer du henne? Standhaftig? Pøh!

Skrevet

Jeg har skrevet flere ganger i flere av trådene som Steinar har opprettet, at dette ser ut som en prinsipp- og prestisjesak for ham, og spurt direkte om han ser det som et så forferdelig nederlag å gi slipp på stoltheten og sette fri både seg selv og denne damen. Det har han ikke verdiget et svar.

Problemet er tydeligvis at damen ikke ønsker å sette seg selv fri.

Og da må jeg finne ut av det.

Skrevet

Hun ville faktisk "låne" mer penger i dag. Men jeg sa nei.

Hadde du sagt ja hadde jeg i hverfall kakka deg i hodet med en klubbe :slår:

Skrevet

Problemet er tydeligvis at damen ikke ønsker å sette seg selv fri.

Og da må jeg finne ut av det.

jo, hun er fri som fuglen hun, men at hun fisker etter cash er ikke så rart :murvegg:

Skrevet

I dette tilfellet er det ikke kvinnen som er kynisk, det er mannen som lar seg utnytte, og forfekter et slikt kvinnesyn, og en slik manglende empati at kvinnen ikke ser noe galt i å få penger av ham.

Jaha. Og det syns du da er beundringsverdig av henne i så fall?

Skrevet

jo, hun er fri som fuglen hun, men at hun fisker etter cash er ikke så rart :murvegg:

Og det er ikke så rart fordi at ...?

Skrevet

Og det er ikke så rart fordi at ...?

Hun er sleip kynisk og har dårlig råd, du er dum, naiv og lettlurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...