Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg må vel bare innrømme at jeg begynte i feil ende. Men jeg så i hvert fall at ultimatum ikke fungerte, og gikk over til strategien hardt-mot-hardt. Kvinnfolk er vanskelige å forholde seg til syns jeg.

Poenget med dette er i hvert fall at hun skal merke at hun ikke kommer noen vei med sin fremgangsmåte lenger. Dermed må det bli en eller annen endring i en eller annen retning.

Det er DU som ikke kommer noen vei her. Si meg...har du tungt for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Ultimatumet hadde fungert som bare tusan det hvis du bare hadde hatt gøtts til å stå ved dine ord og rett og slett kutte henne ut når hun ikke kunne innfri "gå videre med henne" delen av ultimatumet. For å si det slik: den eneste i hele verden som ikke forstår svaret på ditt eget ultimatum er du.

Jeg synes det er verre å forholde seg til folk som slenger rundt seg med ultimatum de ikke mener noe med og som selv om de har fått helt klart svar på sitt siste ultimatum fortsatt lager seg en drømmeverden der mirakler kanskje begynner å skje dersom man drømmer hardt nok.

Problemet ditt er at du sitter og venter på en endring du må skape selv ved å løfte din symbolske ræv og begynne å gå i motsatt retning av dette kvinnemennesket som gir faen i alt annet ved deg en lommeboken din.

Poenget er at jeg ønsker meg dette:

Closure (psychology), the state of experiencing an emotional conclusion to a difficult life event

Gjest Blondie65
Skrevet

Poenget er at jeg ønsker meg dette:

Closure (psychology), the state of experiencing an emotional conclusion to a difficult life event

Poenget er at du ikke forstår at det er du selv - ikke hun - som skaper denne "closure". Det er en gigant misforståelse fra din side å parkere hele ditt liv i påvente av hennes neste utspill. Det er som å si at det er hun som bestemmer hvordan ditt liv skal være, ikke du.

Har du hørt om de som har opplevd noe forferdelig i sitt liv og som blir oppfordret til å tilgi den som har gjort dem vondt? De selv tar avgjørelsen: jeg tilgir. De gjør det for seg selv for å bringe denne avslutningen (closure) som du sitter parkert på rævva og venter på. Hvor lenge har du tenkt å la dette kvinnemennesket diktere hvordan din hverdag skal være?

Skrevet

Poenget er at du ikke forstår at det er du selv - ikke hun - som skaper denne "closure". Det er en gigant misforståelse fra din side å parkere hele ditt liv i påvente av hennes neste utspill. Det er som å si at det er hun som bestemmer hvordan ditt liv skal være, ikke du.

Har du hørt om de som har opplevd noe forferdelig i sitt liv og som blir oppfordret til å tilgi den som har gjort dem vondt? De selv tar avgjørelsen: jeg tilgir. De gjør det for seg selv for å bringe denne avslutningen (closure) som du sitter parkert på rævva og venter på. Hvor lenge har du tenkt å la dette kvinnemennesket diktere hvordan din hverdag skal være?

Jeg ser poenget ditt, men det ideelle vil være at hun og jeg i sammen kommer frem til en felles enighet og konklusjon (closure).

Om det er mulig gjenstår å se.

Men saken er i hvert fall den at hun nå ikke kommer noen vei uten å begynne å gjøre noe for det selv. Så da gjenstår det bare å se hva dette måtte innebære.

Skrevet

Denne tråden er ikke spesielt bra for blodtrykket..... :murvegg:

Vær nå ansvarlig for eget liv og la dette fare. :roll:

Jeg er dessuten skremt over din evne til å bare se egen navle og ikke hennes situasjon mht en eventulell flytting for en av dere til den andre kanten av landet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ser poenget ditt, men det ideelle vil være at hun og jeg i sammen kommer frem til en felles enighet og konklusjon (closure).

Men saken er i hvert fall den at hun nå ikke kommer noen vei uten å begynne å gjøre noe for det selv. Så da gjenstår det bare å se hva dette måtte innebære.

<Stange hodet i veggen>

<Stange hodet i veggen>

<Stange hodet i veggen>

Si meg en ting, leser du egentlig noe annet enn dine egne innlegg?

Du kommer til å sitte her og vente på hennes "closure" til neste år på denne tid også. Fordi du venter på noe som ALDRI kommer til å skje.

Skrevet

Denne tråden er ikke spesielt bra for blodtrykket..... :murvegg:

Vær nå ansvarlig for eget liv og la dette fare. :roll:

Jeg er dessuten skremt over din evne til å bare se egen navle og ikke hennes situasjon mht en eventulell flytting for en av dere til den andre kanten av landet.

Det kan jo da godt hende at vi faktisk kommer frem til at dette blir umulig å gjennomføre.

Skrevet

<Stange hodet i veggen>

<Stange hodet i veggen>

<Stange hodet i veggen>

Si meg en ting, leser du egentlig noe annet enn dine egne innlegg?

Du kommer til å sitte her og vente på hennes "closure" til neste år på denne tid også. Fordi du venter på noe som ALDRI kommer til å skje.

Men hvorfor skulle hun ville kaste bort tiden sin på meg når hun ikke oppnår noe som helst med det?

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Men hvorfor skulle hun ville kaste bort tiden sin på meg når hun ikke oppnår noe som helst med det?

Fordi du for lenge siden og i flere år har sagt nøyaktig det motsatte, ved å hoppe i stolen og springe etter lommeboken på det minste lille vink fra henne. Forstår du ikke det? For et spørsmål: Nei jeg vet at du ikke forstår det.

Så lenge du fortsatt håper på en eller annen form for aksjon fra henne som enten bringer dere lenger fra hverandre eller tettere sammen så lar du HENNE styre DITT liv. Fordi du altså sitter og venter, på tross av at du påstår at du ikke har åpen lommebok lenger, hopper du likevel i stolen når hun sender SMS.

Det er forresten merksnodig at du synes det er rart at HUN kaster bort livet sitt på deg uten å få noe igjen. Hva er det du gjør da og har gjort, på daglig basis, i en årrekke? Ser du ikke at det er utrolig små smuler en klarer å forsvare ens livsvalg på ved å se på deg selv? Hvorfor skulle hun være anderledes - HUN har jo ERFARING for at du mykner og sprer om deg med penger. Det er nytt for henne at du foreløpig har klart å la være i 2 mnd. (håper jeg ...).

Endret av Blondie65
Skrevet

Fordi du for lenge siden og i flere år har sagt nøyaktig det motsatte, ved å hoppe i stolen og springe etter lommeboken på det minste lille vink fra henne. Forstår du ikke det? For et spørsmål: Nei jeg vet at du ikke forstår det.

Så lenge du fortsatt håper på en eller annen form for aksjon fra henne som enten bringer dere lenger fra hverandre eller tettere sammen så lar du HENNE styre DITT liv. Fordi du altså sitter og venter, på tross av at du påstår at du ikke har åpen lommebok lenger, hopper du likevel i stolen når hun sender SMS.

Nope, jeg hverken hopper eller åpner lommeboka.

Jeg setter derimot hardt-mot-hardt. Og jeg venter bare på å se resultatet av dette.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er du som kaster bort tiden din. Vet du hvordan hennes liv er nå da? Dere har jo ingen kontakt. Kanskje hun har det riktig bra. Hvor lang tid til skal det gå før du fatter at hun ikke er interessert? Hun viser det overtydelig med ikke å ta kontakt med deg, sender en sms i ny og ne når hun er i beit for penger. Tålmodighet er en dyd, men ikke dumskap.

Skrevet

Hun kaster ikke bort tid på deg. En sms hver 14 dag for å prøve å loppe deg for mer penger er ikke å bruke tid. Spørsmålet er vel snarere Hvorfor skal du ville kaste bort tiden din på henne når du ikke oppnår noe som helst med det. Det er for meg et mysterium.

:murvegg:

Noen som har et bra tips mot migrene? :klaske:

Gjest Blondie65
Skrevet

Noen som har et bra tips mot migrene? :klaske:

Slutte å stange hodet i veggen? La være å klaske seg i pannen? Slutte å delta i meningsløse diskusjoner som ingen lærer noe av? Bare et par tips jeg kom på i farten. De gjelder meg selv også ...

Lykke til med ditt liv Steinar. Hadde det ikke vært for at denne tråden eskalerer med ca 2 sider pr dag hadde det jo gått an å kikke innom en gang pr mnd for å se om du hadde møtt fornuften på veien ...

Gjest Prøvis
Skrevet

Er du der igjen? Jeg trodde du hadde passert dette stadiet for lenge siden jeg?

Skrevet

Er du der igjen? Jeg trodde du hadde passert dette stadiet for lenge siden jeg?

ja, hun sendte jo en melding der hun skrev at han bare passet med henne, det er klart det er nok til å åpne døra og gå tilbake tyve steg.... akkurat som om hun ikke visste DET. ;) Hun er ikke så dum som Steinar prøver å påstå, hun vet akkurat hva hun skal skrive når for å få ham til å la døra stå på gløtt for henne.

Må hun gå til det skrittet, så er det bare for henne å si at hun vil de skal gi det en sjanse, selv om det er vanskelig for henne. Så er de tilbake på startstreken. :jepp:

Gjest Prøvis
Skrevet

ja, hun sendte jo en melding der hun skrev at han bare passet med henne, det er klart det er nok til å åpne døra og gå tilbake tyve steg.... akkurat som om hun ikke visste DET. ;) Hun er ikke så dum som Steinar prøver å påstå, hun vet akkurat hva hun skal skrive når for å få ham til å la døra stå på gløtt for henne.

Må hun gå til det skrittet, så er det bare for henne å si at hun vil de skal gi det en sjanse, selv om det er vanskelig for henne. Så er de tilbake på startstreken. :jepp:

Er det rart folk får migrene?

Skrevet

Nei, hun kommer nok langt ifra til å få det så lett. Men det er mye mulig at hun fortsatt innbiller seg det.

Det eneste som kunne overbevist meg nå er at hun viser den rette innstillingen og den rette oppførselen, og ikke minst at vi får til en enighet om konkrete og fornuftige planer som skal gjennomføres i praksis.

Jeg skal som sagt tro på dette når jeg opplever det.

Skrevet

Nei Steinar - det ideelle ville være at du og hun levde lykkelig sammen til deres dagers ende.

Når du nå ikke får det ideelle er det ditt eget ansvar å sørge for å aksepterer det, og gå videre med livet ditt. Du kan ikke gå å vente på at hun skal gi deg closure, du kan ikke gå å vente på at hun skal vise deg resultater.

Du må selv bestemme om du vil vente på henne (med den usikkerheten det innebærer) - eller du kan velge å gå videre med livet ditt. Jeg tror den generelle konsensusen på kg er ganske samstemt. Men det er ditt valg, det er du som har makten over ditt liv. Og du må vurdere de faktiske alternativene, ikke de du ønsker deg. At hun skal forandre seg, våkne opp en dag og si til seg selv jeg flytter til Steinar nå idag er neppe en mulighet, det har du nå sett over relativt lang tid

Skrevet

Jeg tror den største risikoen for henne er hvis hun ikke kommer til å trives her. Dette har imidlertid veldig mye med egen innstilling å gjøre. Men det er en klar risiko i dette tilfellet, ja.

Dessuten er det problematikken med barnefaren.

Foruten om det ovenstående så ser jeg egentlig ingen større risker for henne ved å flytte hit.

Dersom en mann ikke hadde vist meg mere empati enn det du skriver her, og ikke skjønt mer enn som så om det å være mor og ha barn, så tror jeg at det hadde vært meg en sann glede og sugd penger ut av fyren, om fyren var dum nok til det.

(dersom jeg var litt dårligere utstyrt moralsk sett...)

Skrevet

Dersom en mann ikke hadde vist meg mere empati enn det du skriver her, og ikke skjønt mer enn som så om det å være mor og ha barn, så tror jeg at det hadde vært meg en sann glede og sugd penger ut av fyren, om fyren var dum nok til det.

(dersom jeg var litt dårligere utstyrt moralsk sett...)

Dette er jeg enig i.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du mener at om hun trives eller ei hos deg, har noe å gjøre med innstilling i hovedsak, når det tydeligvis ikke gjelder deg om du skulle flytte til henne. Du har jo en veldig negativ innstilling til det?!

Og jeg FATTER virkelig ikke at du ikke skjønner at hun ikke er interessert. Hadde hun vært det, hadde hun da tatt kontakt, annet enn det du referer til her. Og disse SMS-ene... Hun hadde da ringt deg hvis hun var interessert.

En annen ting: Du snakker om hennes innstilling og oppførsel. At den må endres før noe blir aktuelt for dere. Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver noe slikt, eller i det hele tatt tenker det. Hun har jo sin oppførsel og innstilling fordi hun ikke elsker deg. Du snur hele situasjonen på hodet.

Til sist - og jeg har spurt deg om dette før - har du VIRKELIG tenkt GRUNDIG gjennom hva det eventuelt vil si å plutselig få et barn å forholde deg til i hverdagen. Jeg mener, siden du er ivrig på at hun flytter inn hos deg hvis dere "finner en fornuftig løsning". Å ha barn i huset skal jeg love deg er en ganske anerledes tilværelse, enn når kun to voksne mennesker må forholde seg til hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...