Gjest Bianca28 Skrevet 11. oktober 2010 #1721 Skrevet 11. oktober 2010 Usikkerheten og risikoen er vel like stor for henne, hun har jo med seg barn og flytter langt fra familien uten egen bolig og uten jobb? Mens du er alene. Og man er aldri garantert at et forhold varer, den usikkerheten vil jo være like stor for henne som for deg. Ja faktisk større for henne siden hun har barn. Virker ikke som steinar skjønner at barna alltid kommer først
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1722 Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Usikkerheten og risikoen er vel like stor for henne, hun har jo med seg barn og flytter langt fra familien uten egen bolig og uten jobb? Mens du er alene. Og man er aldri garantert at et forhold varer, den usikkerheten vil jo være like stor for henne som for deg. Jeg tror den største risikoen for henne er hvis hun ikke kommer til å trives her. Dette har imidlertid veldig mye med egen innstilling å gjøre. Men det er en klar risiko i dette tilfellet, ja. Dessuten er det problematikken med barnefaren. Foruten om det ovenstående så ser jeg egentlig ingen større risker for henne ved å flytte hit. Endret 11. oktober 2010 av Steinar40
Gjest Bianca28 Skrevet 11. oktober 2010 #1723 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg tror den største risikoen for henne er at hun ikke kommer til å trives her. Dette har imidlertid veldig mye med egen innstilling å gjøre. Men det er en klar risiko i dette tilfellet, ja. Dessuten er det problematikken med barnefaren. Foruten om det ovenstående så ser jeg egentlig ingen større risker for henne ved å flytte hit. det viktigste er vel at barna hennes skal trives? og hvor gamle er de? er de så store at de har skaffet seg et nettverk og venner som de kommer til å miste om de må flytte?
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1724 Skrevet 11. oktober 2010 det viktigste er vel at barna hennes skal trives? og hvor gamle er de? er de så store at de har skaffet seg et nettverk og venner som de kommer til å miste om de må flytte? Den ene er ca 10 år og den andre har passert 18 og kan derfor klare seg mer eller mindre mye selv. Barn er ganske tilpasningsdyktige bare forholdene legges til rette. Og samme hvor et barn bor så kan det f.eks bli mobbet på skolen.
Gjest Bianca28 Skrevet 11. oktober 2010 #1725 Skrevet 11. oktober 2010 Den ene er ca 10 år og den andre har passert 18 og kan derfor klare seg mer eller mindre mye selv. Barn er ganske tilpasningsdyktige bare forholdene legges til rette. Og samme hvor et barn bor så kan det f.eks bli mobbet på skolen. 10 åringen klarer seg ikke selv da, og er faktisk i den alderen der stabilitet, trygghet og venner er viktigst
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1726 Skrevet 11. oktober 2010 10 åringen klarer seg ikke selv da, og er faktisk i den alderen der stabilitet, trygghet og venner er viktigst Ja, jeg kan vel ikke motsi deg mye på dette punktet.
Gjest Bianca28 Skrevet 11. oktober 2010 #1727 Skrevet 11. oktober 2010 Ja, jeg kan vel ikke motsi deg mye på dette punktet. derfor, siden du er barnløs så er det jo du som ofrer minst ved å flytte
Gjest Tidssone Skrevet 11. oktober 2010 #1728 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg gjennomfører selvfølgelig ikke alt det ovenstående bare for å finne ut av senere at det ikke fungerer allikevel. Mens det funker fint nå, mener du?
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1729 Skrevet 11. oktober 2010 derfor, siden du er barnløs så er det jo du som ofrer minst ved å flytte Det kommer altså helt an på.
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1730 Skrevet 11. oktober 2010 Mens det funker fint nå, mener du? For øyeblikket fungerer ingenting.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #1731 Skrevet 11. oktober 2010 Det er aldri lett å vite at man får en ny jobb som er varig og bra (nok). Dessuten er det mye styr med salg av bolig og flytting etc. Et enda dårligere klima frister heller ikke mye for å si det pent. Men det aller største problemet er nok hennes innstilling og oppførsel. Fordi hun ikke er interessert i deg! Jeg gjennomfører selvfølgelig ikke alt det ovenstående bare for å finne ut av senere at det ikke fungerer allikevel. Det dreier seg altså i stor grad om risiko- og nyttevurderinger. Så (u)praktisk er altså den verden vi lever i dessverre. Forelskelse er aldri nok. Ikke engang ekte kjærlighet. Jo, men i dette tilfellet finnes det ikke forelskelse og kjærlighet. Hun er ikke forelsket i deg, og hun er ikke glad i deg!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #1732 Skrevet 11. oktober 2010 Ja, jeg skjønner forsåvidt også at hun ikke tar mine ultimatum alvorlig. Men det interessante er egentlig hvorfor ultimatum skal være nødvendig. Det som er sikkert i denne saken er at det vil være veldig vanskelig for henne og velge meg og oss i sammen. Pga praktiske problemer som geografisk avstand, barnefar, familie og slekt etc. Altså vil det eneste som kan "tvinge" henne til å ta dette valget være at hun blir "redd" nok for å miste meg. Mennesket er 80% følelser og 20% rasjonalitet. Derfor vil det mest effektive være å trigge hennes følelser. Om mulig. Som jeg ser det er det her bruken av ultimatum kommer inn i bildet, og da den uheldige situasjonen at hun ikke tar dette alvorlig (nok) (ennå). Det er ikke smart å rope "ulv!" for mange ganger. Og som man reder så ligger man. Den siste SMSen hun skrev kan også være en slags trøst til seg selv. Altså at jeg bare passer i sammen med henne. Men en helt annen side av saken er om hun og jeg i sammen virkelig vil være "rett". Jeg har i hvert fall ikke blitt mer overbevist om det av hennes oppførsel. Du har mistoforstått totalt hva et ultimatum er du. Et ultimatum er ikke en metode for å få folk på gli. Et ultimatum er å tvinge den andre til å ta et valg, ikke for å skremme den andre parten, men for å selv komme seg videre. Du ba henne velge om hun ville ha deg eller ikke. Hun valgte at du skulle gå videre med livet ditt. Hvorfor gjør du ikke det??????
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1733 Skrevet 11. oktober 2010 Du har mistoforstått totalt hva et ultimatum er du. Et ultimatum er ikke en metode for å få folk på gli. Et ultimatum er å tvinge den andre til å ta et valg, ikke for å skremme den andre parten, men for å selv komme seg videre. Du ba henne velge om hun ville ha deg eller ikke. Hun valgte at du skulle gå videre med livet ditt. Hvorfor gjør du ikke det?????? Hun har fortsatt ikke kommunisert til meg at vi skal gå hver vår vei videre i livet. Og et ultimatum betyr ikke at man avslutter noe etter 5 minutter selv om man ikke har fått et svar. Dvs. med en person man har kjent i 1 uke så betyr det selvfølgelig det. Men jeg har kjent denne dama i et antall år. Da blir alt helt annerledes. Det har også vært viktig for meg å virkelig vise henne at jeg nå mener alvor. Det har ikke vært mulig å diskutere denne situasjonen med henne så lenge hun har trodd at alt bare skal fortsette som tidligere.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #1734 Skrevet 11. oktober 2010 Hun har fortsatt ikke kommunisert til meg at vi skal gå hver vår vei videre i livet. Og et ultimatum betyr ikke at man avslutter noe etter 5 minutter selv om man ikke har fått et svar. Dvs. med en person man har kjent i 1 uke så betyr det selvfølgelig det. Men jeg har kjent denne dama i et antall år. Da blir alt helt annerledes. Det har også vært viktig for meg å virkelig vise henne at jeg nå mener alvor. Det har ikke vært mulig å diskutere denne situasjonen med henne så lenge hun har trodd at alt bare skal fortsette som tidligere. Et ultimatum er et ultimatum. Hun kunne velge enten eller og hun valgte eller. Hvor vanskelig er det egentlig for deg å forstå?
Gjest Blondie65 Skrevet 11. oktober 2010 #1735 Skrevet 11. oktober 2010 Hun har fortsatt ikke kommunisert til meg at vi skal gå hver vår vei videre i livet. Og et ultimatum betyr ikke at man avslutter noe etter 5 minutter selv om man ikke har fått et svar. Dvs. med en person man har kjent i 1 uke så betyr det selvfølgelig det. Men jeg har kjent denne dama i et antall år. Da blir alt helt annerledes. Det har også vært viktig for meg å virkelig vise henne at jeg nå mener alvor. Det har ikke vært mulig å diskutere denne situasjonen med henne så lenge hun har trodd at alt bare skal fortsette som tidligere. Som nevnt aner ikke du hva et ultimatum betyr. Stopp eller jeg skyter. Vel ... stopp ... eh ... en gang ... eller jeg kan komme til å skyte ... eh ... en gang. Men jeg mener det nå altså ... Hvis det passer. Første gang man stiller et ultimatum til en person bør en ha tenkt nøye igjennom hva en har tenkt å oppnå. Andre og alle senere ganger med ultimatum vil en ikke lenger bli tatt seriøst.
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1736 Skrevet 11. oktober 2010 Som nevnt aner ikke du hva et ultimatum betyr. Stopp eller jeg skyter. Vel ... stopp ... eh ... en gang ... eller jeg kan komme til å skyte ... eh ... en gang. Men jeg mener det nå altså ... Hvis det passer. Første gang man stiller et ultimatum til en person bør en ha tenkt nøye igjennom hva en har tenkt å oppnå. Andre og alle senere ganger med ultimatum vil en ikke lenger bli tatt seriøst. hehe Ja, sånn kan du selvfølgelig si det Men det er ikke alltid den typen ultimatum fungerer. Noen ganger kan det fungere bedre med å sette hardt-mot-hardt over tid. Altså sette grenser og ikke gi seg. Det er vel mer det jeg har gått over til her. Og kanskje gir det et resultat, ene eller andre veien.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. oktober 2010 #1737 Skrevet 11. oktober 2010 hehe Ja, sånn kan du selvfølgelig si det Men det er ikke alltid den typen ultimatum fungerer. Noen ganger kan det fungere bedre med å sette hardt-mot-hardt over tid. Altså sette grenser og ikke gi seg. Det er vel mer det jeg har gått over til her. Og kanskje gir det et resultat, ene eller andre veien. Men det er ikke ultimatum. Ultimatum har virkelig bare to utveier: gjør som jeg sier eller ta konsekvensen. Å dra ting ut i langdrag, utsette egen tidsfrist osv. undergraver din autoritet, og ikke minst troverdighet. Derfor blir du nå "hjemsøkt" av - for deg - helt uforståelige og uforklarlige SMS. Men det er du som har lagt opp løpet og vist deg som en mann av store ord og lite handling. Å sette grenser er noe man gjør FØR et ultimatum. Ultimatumet er konsekvensen av at grensen(e) er overskredet. ultima'tum n2 el. -ta, -taene i fl (mlat, besl med ultimo) (erklæring med) siste krav før kraftigere tiltak settes i verk stille, komme med et u- / landet fikk u-et: øyeblikkelig tilbaketrekning eller krig Kilde: Ordbok.no
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1738 Skrevet 11. oktober 2010 Men det er ikke ultimatum. Ultimatum har virkelig bare to utveier: gjør som jeg sier eller ta konsekvensen. Å dra ting ut i langdrag, utsette egen tidsfrist osv. undergraver din autoritet, og ikke minst troverdighet. Derfor blir du nå "hjemsøkt" av - for deg - helt uforståelige og uforklarlige SMS. Men det er du som har lagt opp løpet og vist deg som en mann av store ord og lite handling. Å sette grenser er noe man gjør FØR et ultimatum. Ultimatumet er konsekvensen av at grensen(e) er overskredet. Ja, jeg må vel bare innrømme at jeg begynte i feil ende. Men jeg så i hvert fall at ultimatum ikke fungerte, og gikk over til strategien hardt-mot-hardt. Kvinnfolk er vanskelige å forholde seg til syns jeg. Poenget med dette er i hvert fall at hun skal merke at hun ikke kommer noen vei med sin fremgangsmåte lenger. Dermed må det bli en eller annen endring i en eller annen retning.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. oktober 2010 #1739 Skrevet 11. oktober 2010 Ja, jeg må vel bare innrømme at jeg begynte i feil ende. Men jeg så i hvert fall at ultimatum ikke fungerte, og gikk over til strategien hardt-mot-hardt. Hæ? Ultimatumet hadde fungert som bare tusan det hvis du bare hadde hatt gøtts til å stå ved dine ord og rett og slett kutte henne ut når hun ikke kunne innfri "gå videre med henne" delen av ultimatumet. For å si det slik: den eneste i hele verden som ikke forstår svaret på ditt eget ultimatum er du. Kvinnfolk er vanskelige å forholde seg til syns jeg. Jeg synes det er verre å forholde seg til folk som slenger rundt seg med ultimatum de ikke mener noe med og som selv om de har fått helt klart svar på sitt siste ultimatum fortsatt lager seg en drømmeverden der mirakler kanskje begynner å skje dersom man drømmer hardt nok. Poenget med dette er i hvert fall at hun skal merke at hun ikke kommer noen vei med sin fremgangsmåte lenger. Dermed må det bli en eller annen endring i en eller annen retning. Problemet ditt er at du sitter og venter på en endring du må skape selv ved å løfte din symbolske ræv og begynne å gå i motsatt retning av dette kvinnemennesket som gir faen i alt annet ved deg en lommeboken din.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #1740 Skrevet 11. oktober 2010 Ja, jeg må vel bare innrømme at jeg begynte i feil ende. Men jeg så i hvert fall at ultimatum ikke fungerte, og gikk over til strategien hardt-mot-hardt. Kvinnfolk er vanskelige å forholde seg til syns jeg. Poenget med dette er i hvert fall at hun skal merke at hun ikke kommer noen vei med sin fremgangsmåte lenger. Dermed må det bli en eller annen endring i en eller annen retning. Man gir ikke et ultimatum for at det skal fungere. Man gir et ultimatum for å få en avklaring. Det du kommer med et tomme trusler, ikke ultimatum. Hadde du fulgt et ultimatum så hadde du gått videre med livet ditt nå. Dette betyr at du ikke er mann for dine ord, og dermed har du mistet hele din autoritet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå