AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1661 Skrevet 10. oktober 2010 Nei, du forstår rett og slett ikke dette i det hele tatt. Og det er ikke å forvente heller. Konklusjonen på denne saken imellom henne og meg ble at hun til slutt viste seg å ikke være den rette. Så enkelt kan og må det konkluderes. ok, for et par innlegg siden skrev du at dette var en sexlek, du er veldig vag her nå så hun utnyttet deg altså for penger, det var ingen sexlek med i bildet?
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1662 Skrevet 10. oktober 2010 ok, for et par innlegg siden skrev du at dette var en sexlek, du er veldig vag her nå så hun utnyttet deg altså for penger, det var ingen sexlek med i bildet? Jeg gjorde et ærlig forsøk for å få se om vi kunne få til noe fornuftig i sammen - det var meningen og poenget her. Hun er kvinne og jeg er mann. Regn ut resten selv.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1663 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg gjorde et ærlig forsøk for å få se om vi kunne få til noe fornuftig i sammen - det var meningen og poenget her. Hun er kvinne og jeg er mann. Regn ut resten selv. Hun trengte penger og utnyttet en stakkars sau? Du vet, som kjent trenger en kvinne 4 dyr... En mink rundt halsen, en hingst i senga, en jaguar i garasjen og en sau til å betale alt
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1664 Skrevet 10. oktober 2010 Hun trengte penger og utnyttet en stakkars sau? Du vet, som kjent trenger en kvinne 4 dyr... En mink rundt halsen, en hingst i senga, en jaguar i garasjen og en sau til å betale alt Tja, det er i hvert fall alltid motiverende å se hvilke omtenksomme og lite kravstore dyr kvinnfolk er selv.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1665 Skrevet 10. oktober 2010 Tja, det er i hvert fall alltid motiverende å se hvilke omtenksomme og lite kravstore dyr kvinnfolk er selv. Ja, i hvertfall de du faller for!
Gjest KateW Skrevet 10. oktober 2010 #1666 Skrevet 10. oktober 2010 Som sagt, du forstår ikke dette. Og det har du ingen forutsetning for heller. Jo, jeg forstår at du prøver å rettferdiggjøre at du har latt deg utnytte, ved nå å forklare det som en sexlek. Og i TILLEGG prøve å si at alle par kun har sex for å oppnå materialistiske goder.
Gjest Eurodice Skrevet 10. oktober 2010 #1667 Skrevet 10. oktober 2010 Så akkurat at jeg hadde fått en ny SMS ifra henne i dag. "Du passer kun sammen m meg " skriver hun nå. Hvilken verden lever hun i!? :klø: Hun gjør jo ikke en dritt for noe som helst! Og jeg svarer selvfølgelig ikke Nå ja, det sier du nå. Dagen er ikke over. Jeg har ikke fått inntrykk av at standhaftighet er din sterkeste side i denne saken.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1668 Skrevet 10. oktober 2010 Den smsen var veldig lite overraskende. Dama er tydeligvis desperat etter cash om dagen. Ikke lade lure av smisking og kvinnelist. Denne gangen biter du ikke på!
Gjest Blondie65 Skrevet 10. oktober 2010 #1669 Skrevet 10. oktober 2010 Den smsen var veldig lite overraskende. Dama er tydeligvis desperat etter cash om dagen. Ikke lade lure av smisking og kvinnelist. Denne gangen biter du ikke på! For oss andre var dette akkurat som forventet ja. Det kommer flere slike, regn med Steinar at det etterhvert kommer ganske så "tiltalende" og imøtekommende forslag, som har til hensikt å få deg på kroken igjen slik at lommeboken åpnes.
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1670 Skrevet 10. oktober 2010 Den smsen var veldig lite overraskende. Dama er tydeligvis desperat etter cash om dagen. Ikke lade lure av smisking og kvinnelist. Denne gangen biter du ikke på! For oss andre var dette akkurat som forventet ja. Det kommer flere slike, regn med Steinar at det etterhvert kommer ganske så "tiltalende" og imøtekommende forslag, som har til hensikt å få deg på kroken igjen slik at lommeboken åpnes. Kan ho virkelig være så dum at ho tror på at jeg skal fortsette å betale hennes regninger uten at jeg får noe som helst fornuftig igjen for det? :klø: Det virker helt utrolig på meg. Kan noen forklare eller rasjonalisere en slik oppførsel?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1671 Skrevet 10. oktober 2010 Kan ho virkelig være så dum at ho tror på at jeg skal fortsette å betale hennes regninger uten at jeg får noe som helst fornuftig igjen for det? :klø: Det virker helt utrolig på meg. Kan noen forklare eller rasjonalisere en slik oppførsel? Hun trenger ikke å være så dum for å tro det. Faktisk tror jeg hun kan klare å få mer penger ut av deg. Hun er dyktig den dama.. Dyktig, men sleip...
Gjest Blondie65 Skrevet 10. oktober 2010 #1672 Skrevet 10. oktober 2010 Kan ho virkelig være så dum at ho tror på at jeg skal fortsette å betale hennes regninger uten at jeg får noe som helst fornuftig igjen for det? :klø: Det virker helt utrolig på meg. Kan noen forklare eller rasjonalisere en slik oppførsel? Hvorfor skulle hun ikke tro det? Du har da gjort det hittil, på tross av tomme trusler og uendelige rekker med ultimatumer. Når hun har latt deg steike i eget fett i noen dager etter siste ultimatum har du ALLTID kommet krypende med håp i blikket og lommeboken åpen. Det er altså DU som har sagt at hun kan utnytte deg slik. Dette er faktisk oppdragelse 101: det gjelder for hunder, barn, kvinner og menn.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1673 Skrevet 10. oktober 2010 Kan ho virkelig være så dum at ho tror på at jeg skal fortsette å betale hennes regninger uten at jeg får noe som helst fornuftig igjen for det? :klø: Det virker helt utrolig på meg. Kan noen forklare eller rasjonalisere en slik oppførsel? du sier det jo selv... fortsette å betale regningene hennes uten å få noe igjen. Fra hennes side er det faktisk ingen verdens ting som tyder på at du ikke vil gjøre det! Og du har jo gjort det før. Dette er faktisk enkel logikk, steinar, og du ser det nok selv også, om du klarer å se situasjonen din litt utenfra ("fugleperspektiv"). Tenk på det som en valp. Hvis den har fått sove i sengen din hver dag de første 14 dagene, vil den selvfølgelig prøve den 15. dagen også. Det trengs ikke mye rasjonalisering. Steinar. Du har fått pepper over titalls sider her, og jeg har lest hvert eneste innlegg. På sett og vis forstår jeg deg godt. Det er ikke så lett å innse at drømmen om et godt samliv er i ferd med, eller har, strandet. På den annen side... basert på diverse unnvikende svar, har jeg inntrykk av at det aldri har vært snakk om noen seksuell kontakt mellom dere, kun en drøm/håp om at det kan bli det en dag (prisverdig, siden dama var gift altså!). Dette betyr at du må gå videre. Hun er muligens dårlig til å kommunisere, men det er du også! Hvert fall om du kommuniserer på samme måte med denne dama som du gjør her. det er alt for ullent, og ordvalget ditt er fremmed og uvant. "Få til noe fornuftig sammen". Ja, det er det de fleste prøver å få til, men det er jo ikke slike ord som blir brukt. Jeg har aldri sett noen bruke slikt ordvalg når de ønsker å være i et forpliktende forhold med et annet menneske. Du må være helt tydelig med denne dama. Skriv rett ut at ettersom det ikke kommer til å bli noe forhold mellom dere, har du ingen planer om å hjelpe henne mer med penger. Hun må se til å bli voksen og ta ansvar for egne utgifter. Avslutt med å ønske henne og barna lykke til videre, og si at du ikke ønsker videre kontakt. Rett ut, uten å gå rundt grøten. Du må bare innse at du selv bestemmer hvordan andre skal oppføre seg mot deg. Lar du folk utnytte deg, vil de gjøre det - uavhengig av kjønn. Vil du ha respekt, så stå for det du sier, og vær rettferdig og klar i tilbakemeldingene dine.
Ellevill Skrevet 10. oktober 2010 #1674 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg forsto det sånn at de ikke traff hverandre spesielt ofte, men det kan jo hende det var som et kredittkort - lån nå og betal om tre måneder Tja, hvis man først skal regne sånn på det så blir nok ikke akkurat "pris pr akt" så veldig billig i ethvert parforhold. Men det er prisen de fleste er villig til å betale. Øh? Hæ? Du tror at i "et velfungerende forhold" (dine ord) har man sex i bytte mot penger. Og at dette er en lek, et rollespill? Kan ho virkelig være så dum at ho tror på at jeg skal fortsette å betale hennes regninger uten at jeg får noe som helst fornuftig igjen for det? :klø: Det virker helt utrolig på meg. Kan noen forklare eller rasjonalisere en slik oppførsel? Ja, selvfølgelig. Du legger jo opp til det.
Ellevill Skrevet 10. oktober 2010 #1675 Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Så du får masse sex da, Steinar? Hver gang du gir henne penger, eller har dere sex først, og så gir du henne penger? Akkurat som fugler? Endret 10. oktober 2010 av Ellevill
Ellevill Skrevet 10. oktober 2010 #1676 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg mente dette som en ren (seksuell) lek. Eller et rollespill. Tror ikke jeg ønsker å gå noe lenger inn i dette. Det er hva jeg klassifiserer som privat. Å, jeg vet hva du mener: prostitusjon! Det er det som skjer når man har et seksulet rollespill der den ene må betale for å få sex. En anerledes variant enn den gode, gamle: "La oss ha sex fordi jeg har lyst på deg". "Få til noe fornuftig sammen". Ja, det er det de fleste prøver å få til, men det er jo ikke slike ord som blir brukt. Jeg har aldri sett noen bruke slikt ordvalg når de ønsker å være i et forpliktende forhold med et annet menneske. Det er en veldig merkelig måte å formulere seg på, ja...!
Ellevill Skrevet 10. oktober 2010 #1677 Skrevet 10. oktober 2010 Steinar, nå er du blitt til en stakkar som ønsker å betale ei dame for å ha sex med deg. En dame som er "bra nok", som du ikke er forelsket i (sier du, men det er du selvfølgelig), som du ikke klarer å fortelle noe pent om utover at hun er huslig og kan tilby deg sex i bytte mot et økonomisk orientert rollespill. Hun skal flytte til deg med barn og greier, og dere skal "få til noe fornuftig sammen". Hun hverken respekterer eller elsker deg, men det virker det som om du ikke har tatt med i regnestykket. Jeg ser du skriver at det ikke er aktuelt lenger - men jeg tror ikke på deg. Hun får deg nok på gli igjen, hvis hun sier de magiske ordene. Og beviser ett eller annet hårreisende ulogisk.
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1678 Skrevet 10. oktober 2010 Hvorfor skulle hun ikke tro det? Du har da gjort det hittil, på tross av tomme trusler og uendelige rekker med ultimatumer. Når hun har latt deg steike i eget fett i noen dager etter siste ultimatum har du ALLTID kommet krypende med håp i blikket og lommeboken åpen. Det er altså DU som har sagt at hun kan utnytte deg slik. Dette er faktisk oppdragelse 101: det gjelder for hunder, barn, kvinner og menn. Hun kan da vel umulig klare å innbille seg at jeg blir noe som helst motivert av hennes oppførsel??? Hun skyter seg jo selv både her og der med hennes fremgangsmåte! Men jeg kan tenke meg at hun tror at jeg er en gjennomsnittlig mann av det kaliber hun har truffet på tidligere i livet. Og da har hun isåfall gjort en stor tabbe.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1679 Skrevet 10. oktober 2010 Steinar! Denne oppførselen hennes har jo motivert deg i minst et år, kanskje lengre! Hvis du er så oppegående som du skal ha det til, må du da for guds skyld se selv at du hittil ikke har gjort noe som helst for at hun skal forstå at det er slutt. Du har jo enda ikke sagt det rett ut. Du sier litt, på en slik måte at det fortsatt er en åpning, en mulighet. Og siden hun trenger penger, tolker hun dette som at alt er som før. Jeg forstår at det er tungt å innse, men du må bare forstå at dersom dama var interessert i et skikkelig forhold med deg, så hadde hun sagt noe eller gjort noe for å vise deg det for lenge siden! For hvis hun virkelig var interessert (i annet enn pengene dine), ville hun vært redd for at du skulle gå videre for lenge siden. for det vet hun at en hvilken som helst annen, normal mann hadde gjort. Derfor, av frykt for å miste deg, hadde hun gitt tydelige signaler på at hun ønsker å diskutere en felles fremtid for dere. Det har ikke skjedd - hun har bare sugerøret langt ned i lommeboka di. Og har du lyst til å fortsette å sitte der som en idiot du som regel bare hører om på TV, som pøser ut penger i nesten "nigeria-svindel"-stil, så vær så god. Alle andre hadde kuttet navlestrengen og glemt hele dama. Hun er ikke interessert i deg!!!
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1680 Skrevet 10. oktober 2010 (endret) du sier det jo selv... fortsette å betale regningene hennes uten å få noe igjen. Fra hennes side er det faktisk ingen verdens ting som tyder på at du ikke vil gjøre det! Og du har jo gjort det før. Dette er nå allerede lenge siden. Og det finnes absolutt INGEN rasjonell grunn til at jeg skulle betale noe mer for henne i denne situasjonen. Hvis ikke hun også klarer å innse dette, så er jeg faktisk overrasket. Fordi det finnes altså ingen grunn lenger. Steinar. Du har fått pepper over titalls sider her, og jeg har lest hvert eneste innlegg. På sett og vis forstår jeg deg godt. Det er ikke så lett å innse at drømmen om et godt samliv er i ferd med, eller har, strandet. På den annen side... basert på diverse unnvikende svar, har jeg inntrykk av at det aldri har vært snakk om noen seksuell kontakt mellom dere, kun en drøm/håp om at det kan bli det en dag (prisverdig, siden dama var gift altså!). Dette betyr at du må gå videre. Hun er muligens dårlig til å kommunisere, men det er du også! Hvert fall om du kommuniserer på samme måte med denne dama som du gjør her. det er alt for ullent, og ordvalget ditt er fremmed og uvant. "Få til noe fornuftig sammen". Ja, det er det de fleste prøver å få til, men det er jo ikke slike ord som blir brukt. Jeg har aldri sett noen bruke slikt ordvalg når de ønsker å være i et forpliktende forhold med et annet menneske. Jeg har heller ikke alltid brukt slike ordvalg tidligere. Da var det den store og rette kjærligheten i all evighet i sammen etc. Men det har altså endt opp med "noe fornuftig" ettersom alt bare ble mindre og mindre fornuftig og rasjonelt sett ifra mitt ståsted. Og det har vært vanskelig å gi opp drømmen. Da er det også vanskelig å kommunisere klart og tydelig. Endret 10. oktober 2010 av Steinar40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå