Steinar40 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #1641 Skrevet 9. oktober 2010 Men det er to ord som er helt uten likhet! Nå bare ror du, din tøysegutt! Får gjenta meg selv, Men det er jo klart at dersom man forklarer at noen har utnyttet en økonomisk i flere år med at det EGENTLIG var en seksuell lek, så kan en jo rettferdiggjøre mye for seg selv. Jeg rettferdiggjør ingenting. Men hvis vi ser tilbake på denne dama dette dreier seg om, så ble dette "utnyttelse" først når hun separerte seg, flyttet i leilighet og fikk dårlig råd. Før det var det ikke et pengeforbruk på et slikt nivå. Og problemet var da altså at det var åpenbart at det ikke var noen som helst fremgang (sett ifra mitt ståsted). Kommunikasjonen brøt i sammen. Og uten kommunikasjon så mistet jeg tålmodigheten. Og nå er så godt som all motivasjon borte også.
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2010 #1642 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg syns det er rart at du i det hele tatt kan sammenligne utnyttelse av partner, og å suge noen for penger for en seksuell partnerlek.
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1643 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg syns det er rart at du i det hele tatt kan sammenligne utnyttelse av partner, og å suge noen for penger for en seksuell partnerlek. Det har jeg heller ikke gjort. Det jeg sa var at ei dame som "tigger" kan godt fungere som en seksuell partnerlek når man lever I et VELFUNGERENDE parforhold. Men altså IKKE utenfor parforholdet. Denne tiggende oppførselen kan man faktisk kjenne igjen ifra resten av dyreriket også, der hunnen tigger mat av hannen. Dette er nok en biologisk nedarvet instinktiv oppførsel som mennesket også har. Men når det gjelder hun dama i mitt tilfelle så var problemet at vi IKKE levde i sammen i noe velfungerende parforhold. Dermed føles hennes oppførsel som utnyttende for meg. Dvs hun har nytte av meg igjennom mine penger, mens jeg har ingen nytte av henne. Dette fungerer ikke i lengden og defineres derfor som utnyttelse. Gjensidig utnyttelse til felles beste er det eneste som kan fungere bra for et par over lengre tid.
Gjest Prøvis Skrevet 10. oktober 2010 #1644 Skrevet 10. oktober 2010 Det har jeg heller ikke gjort. Det jeg sa var at ei dame som "tigger" kan godt fungere som en seksuell partnerlek når man lever I et VELFUNGERENDE parforhold. Men altså IKKE utenfor parforholdet. Denne tiggende oppførselen kan man faktisk kjenne igjen ifra resten av dyreriket også, der hunnen tigger mat av hannen. Dette er nok en biologisk nedarvet instinktiv oppførsel som mennesket også har. Hvilke dyr er det du snakker om? Det kan ikke være løvene, for der er det oftest løvinnene som jakter? I dyreriket lever mange hunndyr alene med ungene sine, hannen kommer innom for å pare seg og det betyr at hunnen må sørge for jakten alene.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1645 Skrevet 10. oktober 2010 Hvilke dyr er det du snakker om? Det kan ikke være løvene, for der er det oftest løvinnene som jakter? I dyreriket lever mange hunndyr alene med ungene sine, hannen kommer innom for å pare seg og det betyr at hunnen må sørge for jakten alene. Og det er som regel den beste løsingingen også. Skal man få tak i noen skikkelig må man jakte selv. Å sitte hjemme og vente på hannen nytter ikke, da får man sjelden dekket sine egne behov.
CeeCee Skrevet 10. oktober 2010 #1646 Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Det har jeg heller ikke gjort. Det jeg sa var at ei dame som "tigger" kan godt fungere som en seksuell partnerlek når man lever I et VELFUNGERENDE parforhold. Men altså IKKE utenfor parforholdet. Denne tiggende oppførselen kan man faktisk kjenne igjen ifra resten av dyreriket også, der hunnen tigger mat av hannen. Dette er nok en biologisk nedarvet instinktiv oppførsel som mennesket også har. Men når det gjelder hun dama i mitt tilfelle så var problemet at vi IKKE levde i sammen i noe velfungerende parforhold. Dermed føles hennes oppførsel som utnyttende for meg. Dvs hun har nytte av meg igjennom mine penger, mens jeg har ingen nytte av henne. Dette fungerer ikke i lengden og defineres derfor som utnyttelse. Gjensidig utnyttelse til felles beste er det eneste som kan fungere bra for et par over lengre tid. Hmm... Så du mener at så lenge du får sex i forholdet så er det greit å tigge penger av deg? Det er forskjell på å nytte og å utnytte, vet du Steinar. MMan har ikke sex fordi man får penger. Man har sex fordi man har lyst på sex! Jeg vil ikke kalle et slikt forhold for "velfungerende", heller dysfunksjonelt... Forstår ikke hvordan denne "leken" med penger og sex i et forhold skulle foregå. Kan du gi et eksempel? Endret 10. oktober 2010 av CeeCee
Gjest KateW Skrevet 10. oktober 2010 #1647 Skrevet 10. oktober 2010 Her må jeg si meg veldig enig med mine medsøstre, hvordan i all verden tigging etter penger skal kunne bli en spennende partnersexlek er meg en gåte. Det er vel snarere å sammenligne med prostitusjon, og har ingenting med "dyreriket" å gjøre. Kan du ikke bare innrømme at du kom med et utrolig dårlig eksempel, snarere enn å ende opp i Shit Creek uten åre?
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1648 Skrevet 10. oktober 2010 Hvilke dyr er det du snakker om? Det kan ikke være løvene, for der er det oftest løvinnene som jakter? I dyreriket lever mange hunndyr alene med ungene sine, hannen kommer innom for å pare seg og det betyr at hunnen må sørge for jakten alene. Dette er ikke uvanlig for ulver og rever (hunde-familien) tror jeg. Men spesielt lett å observere er det hos fugler. Tror dette er veldig vanlig i dyreriket der man lever i par. Av helt naturlige årsaker.
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1649 Skrevet 10. oktober 2010 Hmm... Så du mener at så lenge du får sex i forholdet så er det greit å tigge penger av deg? Det er forskjell på å nytte og å utnytte, vet du Steinar. MMan har ikke sex fordi man får penger. Man har sex fordi man har lyst på sex! Jeg vil ikke kalle et slikt forhold for "velfungerende", heller dysfunksjonelt... Forstår ikke hvordan denne "leken" med penger og sex i et forhold skulle foregå. Kan du gi et eksempel? Jeg mente dette som en ren (seksuell) lek. Eller et rollespill. Tror ikke jeg ønsker å gå noe lenger inn i dette. Det er hva jeg klassifiserer som privat.
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1650 Skrevet 10. oktober 2010 Her må jeg si meg veldig enig med mine medsøstre, hvordan i all verden tigging etter penger skal kunne bli en spennende partnersexlek er meg en gåte. Det er vel snarere å sammenligne med prostitusjon, og har ingenting med "dyreriket" å gjøre. Kan du ikke bare innrømme at du kom med et utrolig dårlig eksempel, snarere enn å ende opp i Shit Creek uten åre? Forstår du det ikke så forstår du det ikke. Det er mye man ikke klarer å forstå. Så enkelt er det.
Gjest KateW Skrevet 10. oktober 2010 #1651 Skrevet 10. oktober 2010 Nope, her har du skrevet nitti sider om ei dame som utnytter deg for penger, også plutselig begynner du å karakterisere dette som en seksuell LEK! Så du får masse sex da, Steinar? Hver gang du gir henne penger, eller har dere sex først, og så gir du henne penger? Akkurat som fugler?
Gjest Prøvis Skrevet 10. oktober 2010 #1652 Skrevet 10. oktober 2010 Nope, her har du skrevet nitti sider om ei dame som utnytter deg for penger, også plutselig begynner du å karakterisere dette som en seksuell LEK! Så du får masse sex da, Steinar? Hver gang du gir henne penger, eller har dere sex først, og så gir du henne penger? Akkurat som fugler? Jeg forsto det sånn at de ikke traff hverandre spesielt ofte, men det kan jo hende det var som et kredittkort - lån nå og betal om tre måneder
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1653 Skrevet 10. oktober 2010 Prøv dette regnestykket steinar: "Totalsum du er gitt dama"/"antall ganger dere har hatt sex"= "Pris pr akt" Så hvor mye har herligheten kostet?
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1654 Skrevet 10. oktober 2010 Prøv dette regnestykket steinar: "Totalsum du er gitt dama"/"antall ganger dere har hatt sex"= "Pris pr akt" Så hvor mye har herligheten kostet? Tja, hvis man først skal regne sånn på det så blir nok ikke akkurat "pris pr akt" så veldig billig i ethvert parforhold. Men det er prisen de fleste er villig til å betale.
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1655 Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Nope, her har du skrevet nitti sider om ei dame som utnytter deg for penger, også plutselig begynner du å karakterisere dette som en seksuell LEK! Så du får masse sex da, Steinar? Hver gang du gir henne penger, eller har dere sex først, og så gir du henne penger? Akkurat som fugler? Som sagt, du forstår ikke dette. Og det har du ingen forutsetning for heller. Endret 10. oktober 2010 av Steinar40
Gjest Prøvis Skrevet 10. oktober 2010 #1656 Skrevet 10. oktober 2010 Tja, hvis man først skal regne sånn på det så blir nok ikke akkurat "pris pr akt" så veldig billig i ethvert parforhold. Men det er prisen de fleste er villig til å betale. De fleste som er i et forhold tenker ikke på hver akt i forhold til en pris, vi bare har akten fordi vi liker det. Det er ikke sånn "jeg har lyst på en ny sofa, hvor mange ganger må vi ha sex for at jeg skal få det?"
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1657 Skrevet 10. oktober 2010 Tja, hvis man først skal regne sånn på det så blir nok ikke akkurat "pris pr akt" så veldig billig i ethvert parforhold. Men det er prisen de fleste er villig til å betale. Hva var prisen pr akt i DITT forhold. I forholdene jeg har vært i har vi aldri hatt noen slik sexlek. Vi har delt likt på utgifter og sex har kommer av lyst. Derfor spør jeg igjen, hvor mye betalte du for sexen pr akt i DITT forhold. Forstår at hun fungere som en slags luksusprostituert for deg.
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1658 Skrevet 10. oktober 2010 Hva var prisen pr akt i DITT forhold. I forholdene jeg har vært i har vi aldri hatt noen slik sexlek. Vi har delt likt på utgifter og sex har kommer av lyst. Derfor spør jeg igjen, hvor mye betalte du for sexen pr akt i DITT forhold. Forstår at hun fungere som en slags luksusprostituert for deg. Nei, du forstår rett og slett ikke dette i det hele tatt. Og det er ikke å forvente heller. Konklusjonen på denne saken imellom henne og meg ble at hun til slutt viste seg å ikke være den rette. Så enkelt kan og må det konkluderes.
Gjest Prøvis Skrevet 10. oktober 2010 #1659 Skrevet 10. oktober 2010 Nei, du forstår rett og slett ikke dette i det hele tatt. Og det er ikke å forvente heller. Konklusjonen på denne saken imellom henne og meg ble at hun til slutt viste seg å ikke være den rette. Så enkelt kan og må det konkluderes. Ja, dere var feil for hverandre. Noen ganger er det sånn, det er ikke alle forhold som varer livet ut. En nyttig erfaring å ta med seg, og neste gang velger du en dame som er som du vil ha henne i utgangspunktet for det nytter ikke å endre en personlighet.
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1660 Skrevet 10. oktober 2010 Så akkurat at jeg hadde fått en ny SMS ifra henne i dag. "Du passer kun sammen m meg " skriver hun nå. Hvilken verden lever hun i!? :klø: Hun gjør jo ikke en dritt for noe som helst! Og jeg svarer selvfølgelig ikke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå