Steinar40 Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #1581 Skrevet 7. oktober 2010 I motsetning til deg, så er jeg god til å kommunisere. Og nekter et annet menneske å kommunisere med meg, så går jeg videre i livet. Jeg venter ikke i åresvis på å forsøke å forandre mennesket til å kunne kommunisere med meg, iallefall ikke om mennesket snaut beskrives som bra nok. Er du god til å kommunisere? :klø: Later du bare som at du ikke er det her da?
Gjest KateW Skrevet 8. oktober 2010 #1582 Skrevet 8. oktober 2010 Øh, ja Steinar, det er jeg. Jeg både jobber med kommunikasjon, og har mange venner, kjente, kolleger av begge kjønn som jeg kommuniserer veldig godt med.
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #1583 Skrevet 9. oktober 2010 Øh, ja Steinar, det er jeg. Jeg både jobber med kommunikasjon, og har mange venner, kjente, kolleger av begge kjønn som jeg kommuniserer veldig godt med. Jeg er ikke mye imponert.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #1584 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg er ikke mye imponert. For du er SÅÅÅ mye bedre på å kommunisere eller?
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2010 #1585 Skrevet 9. oktober 2010 Nei, det vet jeg at du ikke er, men så er jo du dårlig til å kommunisere. Kommunisere handler om å lytte til mer enn det som blir sagt. Ordene er bare 10 til 20 % av den totale kommunikasjonen. Jeg kom akkurat tilbake fra en tur til et land hvor ingen snakket engelsk, ingen skilt var skrevet med vestlig skrift, og ingen ord lingnet på noen jeg kunne. Allikevel kunne jeg både forstå og gjøre meg forstått, fordi jeg lyttet, så og orienterte meg. Det er på samme måte med menneskelige relasjoner, vi har ulike måter å uttrykke oss på, og for å forstå hverandre må vi ha et åpent sinn, og ikke lukke igjen forståelsen vår med forutintatte holdninger som at "Ja, ja, de forstår ikke likevel!" Om et annet menneske ikke forstår deg er det ditt ansvar å gjøre deg forståelig.
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #1586 Skrevet 9. oktober 2010 For du er SÅÅÅ mye bedre på å kommunisere eller? Jeg har aldri påstått at jeg er god på å kommunisere.
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #1587 Skrevet 9. oktober 2010 Nei, det vet jeg at du ikke er, men så er jo du dårlig til å kommunisere. Kommunisere handler om å lytte til mer enn det som blir sagt. Ordene er bare 10 til 20 % av den totale kommunikasjonen. Jeg kom akkurat tilbake fra en tur til et land hvor ingen snakket engelsk, ingen skilt var skrevet med vestlig skrift, og ingen ord lingnet på noen jeg kunne. Allikevel kunne jeg både forstå og gjøre meg forstått, fordi jeg lyttet, så og orienterte meg. Det er på samme måte med menneskelige relasjoner, vi har ulike måter å uttrykke oss på, og for å forstå hverandre må vi ha et åpent sinn, og ikke lukke igjen forståelsen vår med forutintatte holdninger som at "Ja, ja, de forstår ikke likevel!" Om et annet menneske ikke forstår deg er det ditt ansvar å gjøre deg forståelig. Og ettersom jeg altså ikke "forstår" din måte å kommunisere på, så er det da ditt ansvar å gjøre deg forståelig.
aline Skrevet 9. oktober 2010 #1588 Skrevet 9. oktober 2010 (endret) nei... den blir ikke forstått... Endret 9. oktober 2010 av aline
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2010 #1589 Skrevet 9. oktober 2010 Og ettersom jeg altså ikke "forstår" din måte å kommunisere på, så er det da ditt ansvar å gjøre deg forståelig. Hva med min måte å kommunisere på er det du ikke forstår, Steinar? Hadde du klart å ta deg fram i et land en uke hvor ingen forsto ett ord av det du sa og motsatt? Eller hadde du satt deg ned og furtet fordi alle de andre var dumme?
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2010 #1590 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har aldri påstått at jeg er god på å kommunisere. Nei, din måte og kommunisere på, er jo bare å angripe alle andre.
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #1591 Skrevet 9. oktober 2010 Hva med min måte å kommunisere på er det du ikke forstår, Steinar? Du har en lite feminin måte å uttrykke deg på her. Og jeg forstår ikke at du ser på dette som konstruktivt. Mye mulig at alle dine mannlige venner etc. syns dette er helt topp, men jeg kan garantere deg at mange andre mannfolk ikke vil like det. Kvinner skal oppføre seg og uttrykke seg feminint. Og noe annet virker rett og slett vulgært. Hadde du klart å ta deg fram i et land en uke hvor ingen forsto ett ord av det du sa og motsatt? Eller hadde du satt deg ned og furtet fordi alle de andre var dumme? Sannsynligvis hadde jeg ikke vært så dum at jeg reiste dit frivillig i utgangspunktet
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2010 #1592 Skrevet 9. oktober 2010 Men dersom jeg har en lite feminin måte å uttrykke meg på, burde du jo ikke ha noen problemer med å forstå meg, det er jo det feminine du ikke forstår, sier du. Er det fordi jeg snakker om sex at jeg er vulgær? Forøvrig er jeg nok den mest feminine kvinnen som noengang kommer til å kommunisere med deg, Steinar. Ah, det glemte jeg, man er selvsagt DUM om man drar på tur. Selv om det er jobben som pålegger en en reise, og man klarer å dra i havn kontrakter på tross av språk-barrierer. Man er da ikke god til å kommunisere, man er dum.
Tabris Skrevet 9. oktober 2010 #1593 Skrevet 9. oktober 2010 Hm, nå ble jeg nysgjerrig. Hva vil det si å "uttrykke seg feminint"? Hva innebærer det?
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2010 #1594 Skrevet 9. oktober 2010 Det motsatte av oss, regner jeg med, Kanskje sånn "Nå trenger jeg penger, når jeg har fått dem skal du få se en pupp!"
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #1595 Skrevet 9. oktober 2010 Men dersom jeg har en lite feminin måte å uttrykke meg på, burde du jo ikke ha noen problemer med å forstå meg, det er jo det feminine du ikke forstår, sier du. Er det fordi jeg snakker om sex at jeg er vulgær? Forøvrig er jeg nok den mest feminine kvinnen som noengang kommer til å kommunisere med deg, Steinar. Enhver person som snakker (skriver) om sex etc. med uvedkommende er vulgær, ja. Dette er privat og personlig. Ah, det glemte jeg, man er selvsagt DUM om man drar på tur. Selv om det er jobben som pålegger en en reise, og man klarer å dra i havn kontrakter på tross av språk-barrierer. Man er da ikke god til å kommunisere, man er dum. Reiser man i forretningsøyemed så er det ikke "frivillig".
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2010 #1596 Skrevet 9. oktober 2010 På et singelforum vil det være naturlig å snakke om sex, Steinar, det er ikke vulgært. Forøvrig har du ikke svart på spørsmålet, hadde du klart å kommunisere uten språk?
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #1597 Skrevet 9. oktober 2010 Hm, nå ble jeg nysgjerrig. Hva vil det si å "uttrykke seg feminint"? Hva innebærer det? Det innebærer at man ikke uttrykker seg vulgært. Det innebærer også at du ikke uttrykker deg på samme måte som en mann ville gjort. Feminint er altså IKKE det samme som maskulint. vulgæ'r a1 (gj fr fra lat. vulgaris 'allmenn, hverdagslig') simpel, tarvelig, ukultivert han var brautende og v- / et v-t innlegg i avisen
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2010 #1598 Skrevet 9. oktober 2010 Akkurat, så jeg er simpel, tarvelig, ukultivert og brautende. Nærmer seg personangrep dette, Steinar. Forøvrig har jeg ingen menn i min omgangskrets som utrykker seg slik du mener er maskulint.
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #1599 Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Det motsatte av oss, regner jeg med, Kanskje sånn "Nå trenger jeg penger, når jeg har fått dem skal du få se en pupp!" Ja, dette er en feminin måte å uttrykke seg på faktisk. Men det er ikke en rent positiv del av uttrykksmåten. Endret 9. oktober 2010 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2010 #1600 Skrevet 9. oktober 2010 Det er ikke en feminin måte å uttrykke seg på, det er en vulgær og utnyttende måte og uttrykke seg på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå