Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du har rett i at man ikke kan forandre et annet voksent menneske i noen større grad.

Derfor er det en forutsetning at dette mennesket selv er villig til å tilpasse seg. Men det må være innen rimelighetens grenser selvfølgelig. F.eks vil da det å begynne å drikke fordi den andre ønsker at man skal det, være utenfor rimelighetens grenser.

Er man altfor ulike i utgangspunktet så vil et parforhold stort sett aldri kunne fungere. Men det finnes faktisk ingen som er perfekt for deg. Dette er bare en romantisk drøm eller illusjon som du bør prøve å komme deg bort ifra snarest mulig.

2. Er det noen her som bør komme seg bort i fra illusjoner og drømmer er det deg. Våkn opp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den diskusjonen har vi hatt før og som jeg sa da er "bra nok" noe jeg bruker om inventar og en mann blir aldri bare et inventar hos meg. Men det er bare forskjellige måter å si nesten det samme på, du er ikke en mann som tør å ta de store ordene i din munn.. Jeg bruker heller ikke så store ord men for deg kan det nok virke sånn.

Jeg bruker ikke slike falske, urealistiske og oppblåste uttrykk som "perfekt" etc., nei. Perfekt finnes nemlig ikke i virkeligheten. Men jeg skjønner og ser jo at dere damer blir veldig imponert av det.

Og over til et annet diskusjonsobjekt - menn, de er forskjellige de også Steinar, har du noen gang hørt menn snakke om drømmedama? Det finnes mange romantiske menn der ute.

Det finnes nok av urealistiske tullinger. Du vet hva en drøm betyr?

Altså er drømmedama noe som ikke finnes i virkeligheten. Forresten kan en drøm fort være et mareritt også.

Skrevet

Dette handler ikke om orddefinisjoner som "bra nok" eller "perfekt", heller det at Steinar har meninger og oppfatninger som ikke ligner grisen.

1. Du sier hun ikke var bra nok. Hvorfor hang du da etter henne som en siklende bikkje i et år?? Jeg skal gi deg svaret. I dine øyne var hun tydeligvis bra nok. Du ville ha henne, men hun ville ikke ha deg. Ergo: Hun var bra nok for deg, men du var ikke bra nok for henne!

Nå har du fått det inn med teskje med dine egne ord. Forstår du det nå????

OMG!

Feil. Hun viste seg å ikke være bra nok. Noe som bare kom av hennes egen oppførsel.

Gjest Eurodice
Skrevet

Altså er drømmedama noe som ikke finnes i virkeligheten. Forresten kan en drøm fort være et mareritt også.

Les hva du selv skriver i ditt innlegg nr. 1549. Du har ikke trodd, skriver du, du har håpet og drømt.

Skrevet (endret)

Les hva du selv skriver i ditt innlegg nr. 1549. Du har ikke trodd, skriver du, du har håpet og drømt.

Ja, jeg håpet på, og drømte om, at hun skulle vise seg å være bra nok og den rette.

Og jeg brukte altfor lang tid på det.

Endret av Steinar40
Gjest Prøvis
Skrevet (endret)

Jeg bruker ikke slike falske, urealistiske og oppblåste uttrykk som "perfekt" etc., nei. Perfekt finnes nemlig ikke i virkeligheten. Men jeg skjønner og ser jo at dere damer blir veldig imponert av det.

Nei, tror jeg dropper det- er ingen Don Quijote og gir meg derfor her. :)

Endret av Prøvis
Skrevet

Har du fått noe svar?

Hvem skulle få svar på hva? :klø:

Skrevet

Nei, tror jeg dropper det- er ingen Don Quijote og gir meg derfor her. :)

Nei, du er vel ikke engang mann så vidt jeg vet? ;)

Skrevet

Feil. Hun viste seg å ikke være bra nok. Noe som bare kom av hennes egen oppførsel.

Feil, hun er fortsatt bra nok for deg, ellers hadde du ikke vært så opphengt i henne somd et du er. Hadde hun sagt at hun ville prøve på nytt med deg og lovet å skjerpe seg så hadde du tatt henne tilbake. MEN du er ikke bra nok for henne. Hun har dumpet deg, du har aldri dumpet henne, det var hun som dumpet deg.

Skrevet

Feil, hun er fortsatt bra nok for deg, ellers hadde du ikke vært så opphengt i henne somd et du er. Hadde hun sagt at hun ville prøve på nytt med deg og lovet å skjerpe seg så hadde du tatt henne tilbake. MEN du er ikke bra nok for henne. Hun har dumpet deg, du har aldri dumpet henne, det var hun som dumpet deg.

Jeg hadde bare tatt henne tilbake hvis jeg virkelig følte og trodde på at vi kunne fått til noe fornuftig og varig i sammen, til beste for begge (alle) parter.

Og det er her hovedproblemet egentlig ligger.

Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si mer, men jeg får helt utslett her....

Altså: "Ta henne tilbake"? Som i at dere har hatt et kjærlighetsforhold og at hun nå ønsker å ha deg i sitt liv igjen - som kjæreste?

Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si mer, men jeg får helt utslett her....

Altså: "Ta henne tilbake"? Som i at dere har hatt et kjærlighetsforhold og at hun nå ønsker å ha deg i sitt liv igjen - som kjæreste?

Slapp helt av. Ingen grunn til å få utslett.

Det er snart ingen som har mindre tro på dette enn meg. Hun har praktisk talt overbevist meg.

Skrevet

Ikke tro annet enn at jeg ønsker deg all mulig hell og lykke!

og i så måte tenker jeg at det er best at du har mistet troen på akkurat dette forholdet.

Skrevet

Jeg hadde bare tatt henne tilbake hvis jeg virkelig følte og trodde på at vi kunne fått til noe fornuftig og varig i sammen, til beste for begge (alle) parter.

Og det er her hovedproblemet egentlig ligger.

Problemet ligger i at du er interessert i henne og hun ikke er interessert i deg. Hvorfor har du så vanskelig med å ta til deg at du har blitt dumpet?

Skrevet

Problemet ligger i at du er interessert i henne og hun ikke er interessert i deg. Hvorfor har du så vanskelig med å ta til deg at du har blitt dumpet?

Fordi det ikke har fungert på den måten.

Det ble rett og slett for vanskelig.

Skrevet

Hvem skulle få svar på hva? :klø:

Den siste SMSen du sendte..

Skrevet

Den siste SMSen du sendte..

Den siste SMSen jeg sendte var ikke noe spørsmål til henne.

Jeg bare konstaterte fakta; at når hun og jeg ikke skal ha noe normalt med hverandre å gjøre, så kan ikke jeg hjelpe henne heller.

Jeg har ikke fått noen respons til dette, og det tolker jeg da selvfølgelig på min egen måte.

Skrevet

[quote name='Steinar40' date='04 oktober 2010 - 14:24' timestamp='1286195084' post='8453301'

Bare vær klar over at ulike definisjoner skaper kommunikasjonsproblemer.

Skrevet

[quote name='Steinar40' date='04 oktober 2010 - 14:24' timestamp='1286195084' post='8453301'

Bare vær klar over at ulike definisjoner skaper kommunikasjonsproblemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...