Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1521 Skrevet 3. oktober 2010 Man får ikke en nydelig fullblods araber ut av et to bent vesen med fjær og som vagger som en and, Steinar. Det er det du ikke har skjønt. Av en eller annen grunn har du fått det for deg at det ikke er en and selv om det går og snakker som en. Og det er det eneste du skal ha dårlig samvittighet for, det at du ikke er i stand til innse at det er feil resursbruk å forvandle anden til en fullblods araber. Men man må heller ikke glemme at ingen er perfekt. Hverken fullblods arabere, ender eller mennesker. Så selv om hun ikke var noen fullblods araber, men heller en islandshest, så hadde hun allikevel vært bra nok hvis hun bare hadde hatt den rette innstillingen og oppførselen. Dette er det avgjørende punktet i mine øyne.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1522 Skrevet 3. oktober 2010 Ja, men dette er ikke på forhånd. Og det er problemet. Hvorfor er det så stort problem. Har du ikke tid til å bli kjent med dama før du ofrer alt du eier og har? Er det så ille å måtte prøve seg frem da? Problemer ditt er at du ikke klarer å snu i tide. Normale folk som seg unna når de skjønner at de kjører dødt løp.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1523 Skrevet 3. oktober 2010 Hvorfor skal du føle skyld for at et damemenneske utnyttet de mulighetene du ga henne? Det var vel noe feil med den moralske innstillingen hennes i utgangspunktet som gjorde at hun var utro mot sin mann med deg, og at hun ikke fortalte eksmannen at hun var involvert i en annen mann, at hun spilte på to hester for å sikre seg selv. Og at hun tok i mot penger av deg til husleie osv. Hadde hun vært en person med riktig moralsk innstilling, sånn som du egentlig vil ha en dame så hadde hun ikke innlatt seg på utroskap. Her ser jeg virkelig ingen grunn til at du skal føle skyld. Jeg føler allikevel at jeg har bidratt til hennes moralske forfall. Jeg skulle satt mye klarere grenser.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1524 Skrevet 3. oktober 2010 Men man må heller ikke glemme at ingen er perfekt. Hverken fullblods arabere, ender eller mennesker. Så selv om hun ikke var noen fullblods araber, men heller en islandshest, så hadde hun allikevel vært bra nok hvis hun bare hadde hatt den rette innstillingen og oppførselen. Dette er det avgjørende punktet i mine øyne. Virker ikke som du skjønte metaforen i det hele tatt Steinar. Hun har instilling som en and, og oppførselen til en and. Med andre ord: HUN ER EN AND OG INGEN ISLANDSHEST.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1525 Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hvorfor er det så stort problem. Har du ikke tid til å bli kjent med dama før du ofrer alt du eier og har? Er det så ille å måtte prøve seg frem da? Problemer ditt er at du ikke klarer å snu i tide. Normale folk som seg unna når de skjønner at de kjører dødt løp. Jeg vil finne den rette dama og ikke kaste bort tid og krefter på andre. Endret 3. oktober 2010 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1526 Skrevet 3. oktober 2010 Virker ikke som du skjønte metaforen i det hele tatt Steinar. Hun har instilling som en and, og oppførselen til en and. Med andre ord: HUN ER EN AND OG INGEN ISLANDSHEST. Joda, jeg forsto metaforen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1527 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg vil finne den rette dama og ikke kaste bort tid og krefter på andre. Så det er derfor du har kastet bort et år med tid og krefter på en dame som helt opplagt ikke var rett på noen som helst måte?
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1528 Skrevet 3. oktober 2010 Så det er derfor du har kastet bort et år med tid og krefter på en dame som helt opplagt ikke var rett på noen som helst måte? Det var det jeg måtte finne ut. Og da gikk tiden.
Krill Skrevet 3. oktober 2010 #1529 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg tror du må prøve å treffe den rette. Ikke GJØRE noen til den rette.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1530 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg tror du må prøve å treffe den rette. Ikke GJØRE noen til den rette. Vel, jeg tror faktisk det er den gyldne middelveien som gjelder også her. For det første så må man treffe noen som virker fornuftig i utgangspunktet, ja. For det andre så må man da gjøre den som viser seg å være bra nok til den rette
Gjest Prøvis Skrevet 3. oktober 2010 #1531 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg tror du må prøve å treffe den rette. Ikke GJØRE noen til den rette. Enig med deg
Gjest Prøvis Skrevet 3. oktober 2010 #1532 Skrevet 3. oktober 2010 Vel, jeg tror faktisk det er den gyldne middelveien som gjelder også her. For det første så må man treffe noen som virker fornuftig i utgangspunktet, ja. For det andre så må man da gjøre den som viser seg å være bra nok til den rette Nei, her finnes ingen gylden middelvei. Å prøve å endre på en person for at denne skal bli den som er riktig for deg, det går ikke i lengden for før eller senere kommer den riktige personligheten fram.. Du må treffe en dame som er rett for deg, en dame som er sånn som du vil ha henne i utgangspunktet.
Gjest KateW Skrevet 3. oktober 2010 #1533 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg føler allikevel at jeg har bidratt til hennes moralske forfall. Selvsagt har du det. Du pulte ei gift dame. Gitt at dere pulte da, men du bidro til hennes utroskap.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1534 Skrevet 3. oktober 2010 Nei, her finnes ingen gylden middelvei. Å prøve å endre på en person for at denne skal bli den som er riktig for deg, det går ikke i lengden for før eller senere kommer den riktige personligheten fram.. Du må treffe en dame som er rett for deg, en dame som er sånn som du vil ha henne i utgangspunktet. Ja, og da er hun bra nok, og dermed den rette
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1535 Skrevet 3. oktober 2010 Selvsagt har du det. Du pulte ei gift dame. Gitt at dere pulte da, men du bidro til hennes utroskap. Tviler på at de gjorde det, eller ha Steinar? Er du typen til å pule på gifte damer?
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1536 Skrevet 3. oktober 2010 Selvsagt har du det. Du pulte ei gift dame. Gitt at dere pulte da, men du bidro til hennes utroskap. Ja, og jeg satte altså ikke strenge nok grenser. Det angrer jeg på nå.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1537 Skrevet 3. oktober 2010 Tviler på at de gjorde det, eller ha Steinar? Er du typen til å pule på gifte damer? Alle kan gjøre feil. Noe jeg skal lære av.
Gjest KateW Skrevet 3. oktober 2010 #1538 Skrevet 3. oktober 2010 Ingen vits å angre på noe en har gjort. Det handler om å bestemme deg for å ikke gjøre det igjen.
Gjest Prøvis Skrevet 3. oktober 2010 #1539 Skrevet 3. oktober 2010 Ja, og da er hun bra nok, og dermed den rette Og da trenger du ikke å gjøre henne til den rette, da er hun rett i utgangspunktet!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1540 Skrevet 3. oktober 2010 Alle kan gjøre feil. Noe jeg skal lære av. Betyr det at du pulte henne eller ikke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå