Gjest Eurodice Skrevet 3. oktober 2010 #1501 Skrevet 3. oktober 2010 Hvis jeg følte og trodde på at hun og jeg i sammen var den rette løsningen for både henne og meg selv, så ville jeg tatt henne tilbake, ja. Selvfølgelig. Du er en merkelig mann, Steinar. Hvorfor vil du ha denne damen? Slik som jeg har fått oppfatningen av henne etter dine beskrivelser av henne, ulogisk, irrasjonell, bare 3 hjerneceller osv. osv., må hun være dum, det vil si ha lav IQ og ikke forstå bedre. Hun er blitt vant til at du understøtter henne. Ifølge deg har hun bare to gode egenskaper, hun er flink med barna og i huset. Du har beskrevet deg selv som meget intelligent, med stringent logikk og analyse av andre mennesker. Det vil da ikke bli et likeverdig forhold mellom deg og henne, men det er vel heller ikke hensikten. Utifra tidligere tråder gir du tydelig uttrykk for at du skal bestemme og ha det avgjørende ord i alle saker.
CeeCee Skrevet 3. oktober 2010 #1502 Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Vi er alle forskjellige. Hvis man ikke er så erfaren ut i "kjærlighetens" verden kan det godt være at man ikke ser faresignaler før det er gått all for lang tid. Poenget er jo det at Steinar har hevdet at han er veldig erfaren... Selv etter disse 76 sidene, og dette året som har gått, som motbeviser nettopp det, hevder han det fortsatt. Endret 3. oktober 2010 av CeeCee
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1503 Skrevet 3. oktober 2010 L e t i t g o!!! Herregud, du tværer og tværer på dette! Hun har utnyttet deg, hun har ikke de rette følelsene for deg. Ikke tro at du får henne til plutselig å "se lyset", få en moralsk oppvåkning eller at det plutselig går opp for henne hva hun kan miste. Jeg tror bare på det jeg ser. Og jeg er enig med deg i at ingenting av det du nevner her er sannsynlig at kommer til skje. *dra seg i i håret-smiley* Tatt henne tilbake? Har du virkelig noen gang hatt henne, Steinar??? INGEN som er oppriktig glad i noen, være seg på et platonisk nivå eller et mer seksuelt nivå, vil finne på å skrive slike meldinger til noen. Du må forstå det. "Jeg savner deg. Jeg trenger forresten hjelp til noe..." Legger du virkelig ikke merke til hva hun signaliserer??? Hvorfor tror du hun skriver at hun savner deg? Fordi hun ligger våken om natten av savn etter deg? Eller fordi hun tenker at det er en strategisk god vinkling da hun vil ha noe fra deg som f.eks. penger? Målet mitt for øyeblikket er at hun skal få merke at strategien hennes overhodet ikke fungerer.
CeeCee Skrevet 3. oktober 2010 #1504 Skrevet 3. oktober 2010 Good luck med å nå målet Steinar, men jeg tviler på at hun vil lære noe av det. Muligens hun lærer at hun bare kan utnytte men i ca. ett år før pengestrømmen tar slutt, man da har du iallefall lært henne noe...
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1505 Skrevet 3. oktober 2010 Nå skal jeg forsvare Steinar litt her. Jeg er ganske sikker på at Steinar vet at han er blitt utnyttet. Som nevnt før har Steinar store problemer med å forstå begrepet "sunk cost", men han arbeider med saken. Når man er glad i et menneske, selv om dette mennesket er en enten ondsinnet jævel eller en litt kort, men ganske slu bitch, så tar det tid å slå av disse følelsene, og med det også håpet. Steinar har sett at her har det vært et enveiskjørt løp der han har blitt brukt. Men nå arbeider altså Steinar med å slå av bryterne en for en. Den teknikken Steinar bruker nå har jeg brukt selv: hvis det skal bli noe nå må følgende krav være oppfylt: X-Y-Z. Det er usannsynlig at disse kravene noensinne blir innfridd, men det er en slags sikkerhetsventil. Og det jævla kvinnfolket bruker den medisinen hun har sett virke før, og skjønner nå ikke noe når forventet respons uteblir. Ja, det er omtrent noe sånt. Problemet er at det er veldig vondt og tungt å avskrive egne drømmer. Samme hvor urealistiske de egentlig må ha vært.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1506 Skrevet 3. oktober 2010 Hun innser nok at gruven er tom en dag, men som kjent så skader det aldri å prøve seg. Det er trist at folk ikke er bedre. Og ikke minst demotiverende.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1507 Skrevet 3. oktober 2010 Det har tatt lang tid for Steinar å innse at alt han har satset har vært bortkastet, penger, tid, energi, vilje, lyst, håp, etc. Det var i begynnelsen av august han satte sitt siste ultimatum, vi er fortsatt bare i oktober. Det vil ta sin tid før dette er fullstendig historie. Og jada - Steinar plasserte seg selv i denne fellen ved å ikke se hva som foregikk. Tror du det gjør mindre vondt av den grunn? Det stemmer nok ikke helt at jeg ikke så hva som foregikk. Men jeg så det ikke klart nok. Det er en vesentlig forskjell på å TRO noe og VITE noe. Og jeg hadde bare EN eneste mulighet til å få VITE det, og det var ved å kjøre løpet helt ut.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1508 Skrevet 3. oktober 2010 Er jo ikke snakk om kun faresignaler her, men rett og slett null interesse fra hennes side. Dette er ikke en tolkningssak, men en krystallklar sak, og den har vært like tydelig i over et år. Det er lenge siden Steinar stile ultimatumet og et ultimatum er noe man bruker for å selv komme seg videre, ikke fordi man tror man kan presse den andre til å endre seg. Steinar har misforstått fullstendig hva et ultimat går ut på og det at han fortsatt ikke har avskrevet henne fullt og helt er bare latterlig. Det er ok å sørge, være sint, lei seg osv, men at han fortsatt er åpen for å gi henne en ny sjanse det blir bare for dumt. Jeg syns det er vanskelig å konkludere med at et annet menneske man har kjent lenge viser seg å være verdiløs. Da blir det fort sånn at man mister helt troen på menneskeheten.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1509 Skrevet 3. oktober 2010 Du er en merkelig mann, Steinar. Hvorfor vil du ha denne damen? Slik som jeg har fått oppfatningen av henne etter dine beskrivelser av henne, ulogisk, irrasjonell, bare 3 hjerneceller osv. osv., må hun være dum, det vil si ha lav IQ og ikke forstå bedre. Hun er blitt vant til at du understøtter henne. Ifølge deg har hun bare to gode egenskaper, hun er flink med barna og i huset. Du har beskrevet deg selv som meget intelligent, med stringent logikk og analyse av andre mennesker. Det vil da ikke bli et likeverdig forhold mellom deg og henne, men det er vel heller ikke hensikten. Utifra tidligere tråder gir du tydelig uttrykk for at du skal bestemme og ha det avgjørende ord i alle saker. Jeg er faktisk ikke interessert i noe annet enn et likeverdig forhold.
Gjest Eurodice Skrevet 3. oktober 2010 #1510 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg syns det er vanskelig å konkludere med at et annet menneske man har kjent lenge viser seg å være verdiløs. Da blir det fort sånn at man mister helt troen på menneskeheten. Kjære deg, Steinar. Nå må du tenke logisk . Selvom ett menneske, én dame, har skuffet deg, betyr ikke det at alle andre vil gjøre det.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1511 Skrevet 3. oktober 2010 Good luck med å nå målet Steinar, men jeg tviler på at hun vil lære noe av det. Muligens hun lærer at hun bare kan utnytte men i ca. ett år før pengestrømmen tar slutt, man da har du iallefall lært henne noe... Jeg føler faktisk skyld i at jeg har gitt henne dårlige uvaner og en feil moralsk innstilling. Det blir litt sånn som når man har mislykkes med barneoppdragelsen. På en måte føler jeg altså at jeg har bidratt til hennes moralske forfall. Jeg håper virkelig at det ikke er så ille, men jeg skulle nå virkelig ønske at jeg kunne gjort ugjort en del av de sakene som jeg har vært delaktig i. Jeg innser at det er veldig lite jeg kan gjøre med det nå, men hun skal i hvert fall merke at hun ikke kommer noen vei med meg lenger. Deretter får hun seile sin egen sjø. Hver og en er jo ansvarlig for sin egen oppførsel og sitt eget liv. Men dårlig samvittighet har jeg uansett.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1512 Skrevet 3. oktober 2010 Kjære deg, Steinar. Nå må du tenke logisk . Selvom ett menneske, én dame, har skuffet deg, betyr ikke det at alle andre vil gjøre det. Nei, men problemet er at man på forhånd ikke kan se eller vite hvem som er hvem.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1513 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg føler faktisk skyld i at jeg har gitt henne dårlige uvaner og en feil moralsk innstilling. Det blir litt sånn som når man har mislykkes med barneoppdragelsen. På en måte føler jeg altså at jeg har bidratt til hennes moralske forfall. Jeg håper virkelig at det ikke er så ille, men jeg skulle nå virkelig ønske at jeg kunne gjort ugjort en del av de sakene som jeg har vært delaktig i. Jeg innser at det er veldig lite jeg kan gjøre med det nå, men hun skal i hvert fall merke at hun ikke kommer noen vei med meg lenger. Deretter får hun seile sin egen sjø. Hver og en er jo ansvarlig for sin egen oppførsel og sitt eget liv. Men dårlig samvittighet har jeg uansett. Ærlig talt Steinar! Dårlig samvittighet? Nå oppfører du deg som en stor fjott. Synes jeg hører den dama fnisete på telefon med en venninne. "Vet du hva heller. Han ga meg penger igjen, haha. Hadde aldri trodd jeg skulle klare å holde han på gress så lenge. Det verste er at han ikke krever noen ting tilbake. Kan bare sende en melding om at jeg savner han, så har jeg 3.000 kr på kontoen med en gang. Når prater han om at vi skal flytte sammen da, hehe. As if! Imponert over at han ennå ikke har skjønt at jeg er totalt uinteressert, men hvis han absolutt vil gi meg penger så greit for meg. Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe"
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1514 Skrevet 3. oktober 2010 Nei, men problemet er at man på forhånd ikke kan se eller vite hvem som er hvem. Jo, det kan man til en viss grad lese. Ringer hun deg? Viser hun at hun setter pris på deg? Sier hun at hun er glad i deg? Føler du at hun gir deg noe? Hvis du kan svare nei på minst et av disse spørsmålene så skal du holde deg unna.
Gjest Eurodice Skrevet 3. oktober 2010 #1515 Skrevet 3. oktober 2010 Nei, men problemet er at man på forhånd ikke kan se eller vite hvem som er hvem. Det kan man ikke. Man må bli kjent med hverandre, da mener jeg treffes jevnlig, være sammen i forskjellige settinger, finne ut om man har så noenlunde sammenfallende verdier og interesser osv. Dessuten er det også en stor fordel om man liker det man ser, om "kjemien" er der .
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1516 Skrevet 3. oktober 2010 Det kan man ikke. Man må bli kjent med hverandre, da mener jeg treffes jevnlig, være sammen i forskjellige settinger, finne ut om man har så noenlunde sammenfallende verdier og interesser osv. Dessuten er det også en stor fordel om man liker det man ser, om "kjemien" er der . Treffes jevnlig er et viktig stikkord her!
CeeCee Skrevet 3. oktober 2010 #1517 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg føler faktisk skyld i at jeg har gitt henne dårlige uvaner og en feil moralsk innstilling. Det blir litt sånn som når man har mislykkes med barneoppdragelsen. På en måte føler jeg altså at jeg har bidratt til hennes moralske forfall. Jeg håper virkelig at det ikke er så ille, men jeg skulle nå virkelig ønske at jeg kunne gjort ugjort en del av de sakene som jeg har vært delaktig i. Jeg innser at det er veldig lite jeg kan gjøre med det nå, men hun skal i hvert fall merke at hun ikke kommer noen vei med meg lenger. Deretter får hun seile sin egen sjø. Hver og en er jo ansvarlig for sin egen oppførsel og sitt eget liv. Men dårlig samvittighet har jeg uansett. Og vi alle her har sagt at den eneste måten hun lærer det på er at du lar være å svare på sms, tlf. og all annen kontakt fra henne.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. oktober 2010 #1518 Skrevet 3. oktober 2010 Man får ikke en nydelig fullblods araber ut av et to bent vesen med fjær og som vagger som en and, Steinar. Det er det du ikke har skjønt. Av en eller annen grunn har du fått det for deg at det ikke er en and selv om det går og snakker som en. Og det er det eneste du skal ha dårlig samvittighet for, det at du ikke er i stand til innse at det er feil resursbruk å forvandle anden til en fullblods araber.
Gjest Prøvis Skrevet 3. oktober 2010 #1519 Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Jeg føler faktisk skyld i at jeg har gitt henne dårlige uvaner og en feil moralsk innstilling. Det blir litt sånn som når man har mislykkes med barneoppdragelsen. På en måte føler jeg altså at jeg har bidratt til hennes moralske forfall. Jeg håper virkelig at det ikke er så ille, men jeg skulle nå virkelig ønske at jeg kunne gjort ugjort en del av de sakene som jeg har vært delaktig i. Jeg innser at det er veldig lite jeg kan gjøre med det nå, men hun skal i hvert fall merke at hun ikke kommer noen vei med meg lenger. Deretter får hun seile sin egen sjø. Hver og en er jo ansvarlig for sin egen oppførsel og sitt eget liv. Men dårlig samvittighet har jeg uansett. Hvorfor skal du føle skyld for at et damemenneske utnyttet de mulighetene du ga henne? Det var vel noe feil med den moralske innstillingen hennes i utgangspunktet som gjorde at hun var utro mot sin mann med deg, og at hun ikke fortalte eksmannen at hun var involvert i en annen mann, at hun spilte på to hester for å sikre seg selv. Og at hun tok i mot penger av deg til husleie osv. Hadde hun vært en person med riktig moralsk innstilling, sånn som du egentlig vil ha en dame så hadde hun ikke innlatt seg på utroskap. Her ser jeg virkelig ingen grunn til at du skal føle skyld. Endret 3. oktober 2010 av Prøvis
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1520 Skrevet 3. oktober 2010 Jo, det kan man til en viss grad lese. Ringer hun deg? Viser hun at hun setter pris på deg? Sier hun at hun er glad i deg? Føler du at hun gir deg noe? Hvis du kan svare nei på minst et av disse spørsmålene så skal du holde deg unna. Ja, men dette er ikke på forhånd. Og det er problemet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå