Krill Skrevet 3. oktober 2010 #1481 Skrevet 3. oktober 2010 Hvis jeg følte og trodde på at hun og jeg i sammen var den rette løsningen for både henne og meg selv, så ville jeg tatt henne tilbake, ja. Selvfølgelig. Wow!!!
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1482 Skrevet 3. oktober 2010 Wow!!! Men det betyr altså ikke at jeg tror noe på det lenger.
Krill Skrevet 3. oktober 2010 #1483 Skrevet 3. oktober 2010 Men det betyr altså ikke at jeg tror noe på det lenger. Jeg har fått svaret mitt jeg. Og jeg er overrasket. Men det forklarer jo alle de bitre innleggene dine. Du er jo ikke i nærheten av ferdig med dama. Du har jo kroppen full av følelser enda.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 3. oktober 2010 #1484 Skrevet 3. oktober 2010 Må bare si det en gang til: Jeg ser for meg at jeg er "dama til steinar" (ikke i kjærestebetydning) og sitter og surfer på kvinneguiden og kommer over denne tråden.. Og innser at den handler om meg og han rare fyren som ga meg penger.Haha.
Steinar40 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1485 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har fått svaret mitt jeg. Og jeg er overrasket. Men det forklarer jo alle de bitre innleggene dine. Du er jo ikke i nærheten av ferdig med dama. Du har jo kroppen full av følelser enda. Det kan du godt si. Jeg har veldig vanskelig for å få følelser i utgangspunktet, og når de da først har kommet så forsvinner de ikke lett igjen.
Krill Skrevet 3. oktober 2010 #1486 Skrevet 3. oktober 2010 Må bare si det en gang til: Jeg ser for meg at jeg er "dama til steinar" (ikke i kjærestebetydning) og sitter og surfer på kvinneguiden og kommer over denne tråden.. Og innser at den handler om meg og han rare fyren som ga meg penger.Haha. Hehe! Grøss!!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1487 Skrevet 3. oktober 2010 Til "Dama til Steinar": Hvis du leser her, så gi oss et lite vink. Si klart og tydelig hva du var ute etter med Steinar. Alle vi andre her vet det, men Steinar som har tungt for det han ennå ikke forstått det. Please la oss bli ferdig med dette så Steinar får ro i sjelen!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1488 Skrevet 3. oktober 2010 Det kan du godt si. Jeg har veldig vanskelig for å få følelser i utgangspunktet, og når de da først har kommet så forsvinner de ikke lett igjen. Nei, det er sikkert og visst!
Ellevill Skrevet 3. oktober 2010 #1489 Skrevet 3. oktober 2010 Hun får nå muligheten til å forstå og lære det selv. Jeg gjør ingenting annet enn å informere henne når hun har kontaktet meg, at jeg gjør ingenting lenger. Dermed er det åpenbart (også for henne) at hun må begynne å gjøre noe hvis det ikke skal ta slutt. Dette er da siste akt i "spillet". L e t i t g o!!! Herregud, du tværer og tværer på dette! Hun har utnyttet deg, hun har ikke de rette følelsene for deg. Ikke tro at du får henne til plutselig å "se lyset", få en moralsk oppvåkning eller at det plutselig går opp for henne hva hun kan miste. Hvis jeg følte og trodde på at hun og jeg i sammen var den rette løsningen for både henne og meg selv, så ville jeg tatt henne tilbake, ja. Selvfølgelig. *dra seg i i håret-smiley* Tatt henne tilbake? Har du virkelig noen gang hatt henne, Steinar??? INGEN som er oppriktig glad i noen, være seg på et platonisk nivå eller et mer seksuelt nivå, vil finne på å skrive slike meldinger til noen. Du må forstå det. "Jeg savner deg. Jeg trenger forresten hjelp til noe..." Legger du virkelig ikke merke til hva hun signaliserer??? Hvorfor tror du hun skriver at hun savner deg? Fordi hun ligger våken om natten av savn etter deg? Eller fordi hun tenker at det er en strategisk god vinkling da hun vil ha noe fra deg som f.eks. penger?
Gjest Blondie65 Skrevet 3. oktober 2010 #1490 Skrevet 3. oktober 2010 INGEN som er oppriktig glad i noen, være seg på et platonisk nivå eller et mer seksuelt nivå, vil finne på å skrive slike meldinger til noen. Du må forstå det. "Jeg savner deg. Jeg trenger forresten hjelp til noe..." Legger du virkelig ikke merke til hva hun signaliserer??? Hvorfor tror du hun skriver at hun savner deg? Fordi hun ligger våken om natten av savn etter deg? Eller fordi hun tenker at det er en strategisk god vinkling da hun vil ha noe fra deg som f.eks. penger? Nå skal jeg forsvare Steinar litt her. Jeg er ganske sikker på at Steinar vet at han er blitt utnyttet. Som nevnt før har Steinar store problemer med å forstå begrepet "sunk cost", men han arbeider med saken. Når man er glad i et menneske, selv om dette mennesket er en enten ondsinnet jævel eller en litt kort, men ganske slu bitch, så tar det tid å slå av disse følelsene, og med det også håpet. Steinar har sett at her har det vært et enveiskjørt løp der han har blitt brukt. Men nå arbeider altså Steinar med å slå av bryterne en for en. Den teknikken Steinar bruker nå har jeg brukt selv: hvis det skal bli noe nå må følgende krav være oppfylt: X-Y-Z. Det er usannsynlig at disse kravene noensinne blir innfridd, men det er en slags sikkerhetsventil. Og det jævla kvinnfolket bruker den medisinen hun har sett virke før, og skjønner nå ikke noe når forventet respons uteblir.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1491 Skrevet 3. oktober 2010 Nå skal jeg forsvare Steinar litt her. Jeg er ganske sikker på at Steinar vet at han er blitt utnyttet. Som nevnt før har Steinar store problemer med å forstå begrepet "sunk cost", men han arbeider med saken. Når man er glad i et menneske, selv om dette mennesket er en enten ondsinnet jævel eller en litt kort, men ganske slu bitch, så tar det tid å slå av disse følelsene, og med det også håpet. Steinar har sett at her har det vært et enveiskjørt løp der han har blitt brukt. Men nå arbeider altså Steinar med å slå av bryterne en for en. Den teknikken Steinar bruker nå har jeg brukt selv: hvis det skal bli noe nå må følgende krav være oppfylt: X-Y-Z. Det er usannsynlig at disse kravene noensinne blir innfridd, men det er en slags sikkerhetsventil. Og det jævla kvinnfolket bruker den medisinen hun har sett virke før, og skjønner nå ikke noe når forventet respons uteblir. Skjønner ikke hvordan de gidder å forsvare steinar. Han har tydeligvis svært tungt for det. Mange av oss har opplevd å blir utnyttet av badboys, men de aller fleste setter foten ned lenge før det har gått så langt. Dama gidder ikke engang å late som hun bryr seg. Jeg vil ikke si hun lurer steinar, men at steinar lar seg lure. Han lurer seg selv. Den dama virker ikke spesiellt utspekulert en gang, hun trenger (trengte) knapt nok løfte en finger før hun fikk det hun trengte servert på gullfat. Hun innser nok at gruven er tom en dag, men som kjent så skader det aldri å prøve seg.
Krill Skrevet 3. oktober 2010 #1492 Skrevet 3. oktober 2010 Nå skal jeg forsvare Steinar litt her. Jeg er ganske sikker på at Steinar vet at han er blitt utnyttet. Som nevnt før har Steinar store problemer med å forstå begrepet "sunk cost", men han arbeider med saken. Når man er glad i et menneske, selv om dette mennesket er en enten ondsinnet jævel eller en litt kort, men ganske slu bitch, så tar det tid å slå av disse følelsene, og med det også håpet. Steinar har sett at her har det vært et enveiskjørt løp der han har blitt brukt. Men nå arbeider altså Steinar med å slå av bryterne en for en. Den teknikken Steinar bruker nå har jeg brukt selv: hvis det skal bli noe nå må følgende krav være oppfylt: X-Y-Z. Det er usannsynlig at disse kravene noensinne blir innfridd, men det er en slags sikkerhetsventil. Og det jævla kvinnfolket bruker den medisinen hun har sett virke før, og skjønner nå ikke noe når forventet respons uteblir. Du har nok rett i dette. Vi har vel alle vært der hvor vi har sett tilbake og tenkt "hvorfor gikk jeg ikke for lenge siden" Desverre er ikke andres erfaringer nok. Vi må ofte erfare selv og få på tygga før vi forstår. Steinar får holde på så lenge han må. Det er vondt å slippe tak i noen du har vært glad i lenge. Om noen mnd - år vil han kanskje rive seg i håret når han leser sine egne innlegg, men until then - så må han sulle rundt selv. Men Steinar - Ikke lag noe Tolkningssak 2. Du gjør jo som du vil uansett..
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1493 Skrevet 3. oktober 2010 Det ironiske her er at steinar ofte er førstemann til å rope ut når noen dater noen han mener er drittsekk (eller tøffel, for den saks skyld).
Gjest Blondie65 Skrevet 3. oktober 2010 #1494 Skrevet 3. oktober 2010 Skjønner ikke hvordan de gidder å forsvare steinar. Han har tydeligvis svært tungt for det. Mange av oss har opplevd å blir utnyttet av badboys, men de aller fleste setter foten ned lenge før det har gått så langt. Dama gidder ikke engang å late som hun bryr seg. Jeg vil ikke si hun lurer steinar, men at steinar lar seg lure. Han lurer seg selv. Den dama virker ikke spesiellt utspekulert en gang, hun trenger (trengte) knapt nok løfte en finger før hun fikk det hun trengte servert på gullfat. Hun innser nok at gruven er tom en dag, men som kjent så skader det aldri å prøve seg. Det har tatt lang tid for Steinar å innse at alt han har satset har vært bortkastet, penger, tid, energi, vilje, lyst, håp, etc. Det var i begynnelsen av august han satte sitt siste ultimatum, vi er fortsatt bare i oktober. Det vil ta sin tid før dette er fullstendig historie. Og jada - Steinar plasserte seg selv i denne fellen ved å ikke se hva som foregikk. Tror du det gjør mindre vondt av den grunn?
Gjest Blondie65 Skrevet 3. oktober 2010 #1495 Skrevet 3. oktober 2010 Det ironiske her er at steinar ofte er førstemann til å rope ut når noen dater noen han mener er drittsekk (eller tøffel, for den saks skyld). Jepp det er alltid mye enklere å se ting fra utsiden enn fra innsiden.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1496 Skrevet 3. oktober 2010 Det har tatt lang tid for Steinar å innse at alt han har satset har vært bortkastet, penger, tid, energi, vilje, lyst, håp, etc. Det var i begynnelsen av august han satte sitt siste ultimatum, vi er fortsatt bare i oktober. Det vil ta sin tid før dette er fullstendig historie. Og jada - Steinar plasserte seg selv i denne fellen ved å ikke se hva som foregikk. Tror du det gjør mindre vondt av den grunn? Saken er jo at han burde sett dette før han kastet bort penger i utgangspunktet. Han har ikke kommet opp med noe konkret som tilsier at hun noensinne har vist interesse. Dette har vært lost case fra dag 1. Jeg har opplevd fyrer som har prøvd å utnytte meg en rekke ganger, jeg sier ikke at det ikke gjør vondt, men slikt avslører man som regel etter noen få uker. Spesiellt i sånne tilfeller hvor man gir mye og ikke en gang får smuler tilbake.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. oktober 2010 #1497 Skrevet 3. oktober 2010 Saken er jo at han burde sett dette før han kastet bort penger i utgangspunktet. Han har ikke kommet opp med noe konkret som tilsier at hun noensinne har vist interesse. Dette har vært lost case fra dag 1. Jeg har opplevd fyrer som har prøvd å utnytte meg en rekke ganger, jeg sier ikke at det ikke gjør vondt, men slikt avslører man som regel etter noen få uker. Spesiellt i sånne tilfeller hvor man gir mye og ikke en gang får smuler tilbake. Vi er alle forskjellige. Hvis man ikke er så erfaren ut i "kjærlighetens" verden kan det godt være at man ikke ser faresignaler før det er gått all for lang tid.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1498 Skrevet 3. oktober 2010 Vi er alle forskjellige. Hvis man ikke er så erfaren ut i "kjærlighetens" verden kan det godt være at man ikke ser faresignaler før det er gått all for lang tid. Er jo ikke snakk om kun faresignaler her, men rett og slett null interesse fra hennes side. Dette er ikke en tolkningssak, men en krystallklar sak, og den har vært like tydelig i over et år. Det er lenge siden Steinar stile ultimatumet og et ultimatum er noe man bruker for å selv komme seg videre, ikke fordi man tror man kan presse den andre til å endre seg. Steinar har misforstått fullstendig hva et ultimat går ut på og det at han fortsatt ikke har avskrevet henne fullt og helt er bare latterlig. Det er ok å sørge, være sint, lei seg osv, men at han fortsatt er åpen for å gi henne en ny sjanse det blir bare for dumt.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. oktober 2010 #1499 Skrevet 3. oktober 2010 Er jo ikke snakk om kun faresignaler her, men rett og slett null interesse fra hennes side. Dette er ikke en tolkningssak, men en krystallklar sak, og den har vært like tydelig i over et år. Det er lenge siden Steinar stile ultimatumet og et ultimatum er noe man bruker for å selv komme seg videre, ikke fordi man tror man kan presse den andre til å endre seg. Steinar har misforstått fullstendig hva et ultimat går ut på og det at han fortsatt ikke har avskrevet henne fullt og helt er bare latterlig. Det er ok å sørge, være sint, lei seg osv, men at han fortsatt er åpen for å gi henne en ny sjanse det blir bare for dumt. Jeg er ikke veldig uenig med deg. Samtidig tror jeg denne åpenheten for en ny sjanse er et skjold Steinar bruker for å klare å gå videre. Som sagt: når erfaringen er dårlig er det ikke alltid lett å se det krystallklare, fordi det ikke er krystallklart for en selv. Jeg tror ikke Steinar ville forstått dette for et halvt år siden selv om hun hadde sagt "jeg vil bare ha pengene dine" fordi han dessverre ikke klarer å se at "sunk cost" er "sunk cost".
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1500 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er ikke veldig uenig med deg. Samtidig tror jeg denne åpenheten for en ny sjanse er et skjold Steinar bruker for å klare å gå videre. Som sagt: når erfaringen er dårlig er det ikke alltid lett å se det krystallklare, fordi det ikke er krystallklart for en selv. Jeg tror ikke Steinar ville forstått dette for et halvt år siden selv om hun hadde sagt "jeg vil bare ha pengene dine" fordi han dessverre ikke klarer å se at "sunk cost" er "sunk cost". Nei, men det er ingen tvil om at Steinar fortsatt er inne i en fornektelsesfase. For å komme seg videre må man ført innse sine feil, og det tror jeg han sliter fryktelig med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå