Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1441 Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Er det dette du mener med "å lære henne"? Jeg skjønner ikke helt. Når jeg har truffet på dustefyrer som ikke har vært noe for meg, har jeg først og fremst vært opptatt av å komme meg unna dem. Det å skulle oppdra dem til å endre personlighet, har virkelig ikke falt meg inn. Hvorfor skulle jeg det? Og det er altså også derfor jeg lurer på hvorfor du føler en trang til at hun dustedamen (som du for øvrig har kastet bort altfor mye tid og altfor mye penger på), skal "lære noe". Hvorfor spiller det noen rolle for deg? Kan du ikke heller tenke at du er glad for at du er kvitt henne, og at det er synd på de hun involverer seg med i fremtiden? Jeg syns det er trist og beklagelig for henne at hun tydeligvis ikke forstår bedre. Livet går ut på å lære (av sine feil) og hvis hun kan lære av dette igjennom meg så har det i hvert fall ikke bare vært totalt bortkastet tid. Og som sagt, jeg har kjent henne lenge. Endret 2. oktober 2010 av Steinar40
Gjest Ludovie Skrevet 2. oktober 2010 #1442 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg syns det er trist og beklagelig for henne at hun tydeligvis ikke forstår bedre. Livet går ut på å lære (av sine feil) og hvis hun kan lære av dette igjennom meg så har det i hvert fall ikke bare vært totalt bortkastet tid. Din motivasjon for at hun skal lære noe er altså at din bortkastede tid og dine bortkastede penger tross alt skal tjene til noe? Det var da voldsomt altruistisk. Samtidig er det jo en voldsomt høy pris å betale for en annen persons utvikling. Og som sagt, jeg har kjent henne lenge. ... eller kanskje det ikke var altruistisk, men at du bryr deg om henne fremdeles, og at du ikke klarer helt å legge henne bak deg og gå videre?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1443 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg syns det er trist og beklagelig for henne at hun tydeligvis ikke forstår bedre. Livet går ut på å lære (av sine feil) og hvis hun kan lære av dette igjennom meg så har det i hvert fall ikke bare vært totalt bortkastet tid. Og som sagt, jeg har kjent henne lenge. Denne dama er nok smartere enn det du ser ut til å tro Steinar. Du har gitt hene nøyaktig det hun vil ha lenge. Den eneste tapende parten i denne situasjonen er deg. Men til neste gang. Husk: If it walks like a duck...
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1444 Skrevet 2. oktober 2010 Din motivasjon for at hun skal lære noe er altså at din bortkastede tid og dine bortkastede penger tross alt skal tjene til noe? Det var da voldsomt altruistisk. Samtidig er det jo en voldsomt høy pris å betale for en annen persons utvikling. Tja, jeg har ikke noe mer å tape på det. ... eller kanskje det ikke var altruistisk, men at du bryr deg om henne fremdeles, og at du ikke klarer helt å legge henne bak deg og gå videre? Jeg klarer ikke å legge henne bak meg umiddelbart, nei. Jeg har kjent og brydd meg om henne for lenge til det. Men det går seg nok til etterhvert.
Gjest Ludovie Skrevet 2. oktober 2010 #1445 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg klarer ikke å legge henne bak meg umiddelbart, nei. Jeg har kjent og brydd meg om henne for lenge til det. Men det går seg nok til etterhvert. Sånn er det jo, Steinar. Dessverre. Og derfor så mener jeg at det er mye bedre å bruke kreftene på å glemme henne, enn på å tenke at hun skal lære noe. For det siste bidrar jo bare til at hun forblir i tankene dine fremdeles.
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1446 Skrevet 2. oktober 2010 Denne dama er nok smartere enn det du ser ut til å tro Steinar. Du har gitt hene nøyaktig det hun vil ha lenge. Den eneste tapende parten i denne situasjonen er deg. Men til neste gang. Husk: If it walks like a duck... Jeg kan faktisk ikke se at hun egentlig har tjent noe særlig på det, hvis vi ser bort ifra at hun ikke har tapt på det økonomisk. Men hun har også surret bort en masse tid uten å komme noen vei videre i livet.
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1447 Skrevet 2. oktober 2010 Sånn er det jo, Steinar. Dessverre. Og derfor så mener jeg at det er mye bedre å bruke kreftene på å glemme henne, enn på å tenke at hun skal lære noe. For det siste bidrar jo bare til at hun forblir i tankene dine fremdeles. Det er bare aktuelt når hun sender meg en SMS. Da kan jeg skrive noe hun kan tenke på. Men jeg regner jo med at hun kommer til å gi opp det snart.
Gjest Ludovie Skrevet 2. oktober 2010 #1448 Skrevet 2. oktober 2010 Det er bare aktuelt når hun sender meg en SMS. Da kan jeg skrive noe hun kan tenke på. Men jeg regner jo med at hun kommer til å gi opp det snart. Men stakkars deg, Steinar. Du må da ikke tenke sånn!!! Hev hodet, gå videre, legg dette bak deg, glem henne, lær av det, og rett opp ryggen. Igjen: GLEM HENNE!
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1449 Skrevet 2. oktober 2010 Men stakkars deg, Steinar. Du må da ikke tenke sånn!!! Hev hodet, gå videre, legg dette bak deg, glem henne, lær av det, og rett opp ryggen. Igjen: GLEM HENNE! Tiden leger alle sår.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1450 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg kan faktisk ikke se at hun egentlig har tjent noe særlig på det, hvis vi ser bort ifra at hun ikke har tapt på det økonomisk. Men hun har også surret bort en masse tid uten å komme noen vei videre i livet. Hun har fått det hun ville ha av deg. Hva hun har hatt av andre poblemer har ingenting med saken å gjøre. Når det gjelder dere to har hun fått nøyaktig det hun ønsket seg.
Gjest Eurodice Skrevet 2. oktober 2010 #1451 Skrevet 2. oktober 2010 Tiden leger alle sår. ... og skaper nye .
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1452 Skrevet 2. oktober 2010 Tiden leger alle sår. "Om hundre år er allting glemt" er vel et mer passende utrykk i denne situasjonen.
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1453 Skrevet 2. oktober 2010 Hun har fått det hun ville ha av deg. Hva hun har hatt av andre poblemer har ingenting med saken å gjøre. Når det gjelder dere to har hun fått nøyaktig det hun ønsket seg. Nei, jeg tror faktisk ikke det. Hun har egentlig ikke oppnådd noe som helst med dette hun heller. Noe hun også kommer til å måtte innse etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1454 Skrevet 2. oktober 2010 Nei, jeg tror faktisk ikke det. Hun har egentlig ikke oppnådd noe som helst med dette hun heller. Noe hun også kommer til å måtte innse etterhvert. Er det noen som burde innse noe her så er det deg.
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1455 Skrevet 2. oktober 2010 Er det noen som burde innse noe her så er det deg. Jeg gjør det faktisk.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1456 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg gjør det faktisk. Nei, du gjør ikke det. Du innser ikke at du har gitt henne akkuratt det hun trengte og han enestefølelsen hun har for deg en lengselen etter penger.
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1457 Skrevet 2. oktober 2010 Nei, du gjør ikke det. Du innser ikke at du har gitt henne akkuratt det hun trengte og han enestefølelsen hun har for deg en lengselen etter penger. Ja, hvis du har rett så savner hun i hvertfall det.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1458 Skrevet 2. oktober 2010 Ja, hvis du har rett så savner hun i hvertfall det. Hun er likevel den vinnende part. Hun har ikke tapt noe. Det har du. Du har tapt hjertet ditt.
Gjest Ludovie Skrevet 2. oktober 2010 #1459 Skrevet 2. oktober 2010 Hun er likevel den vinnende part. Hun har ikke tapt noe. Det har du. Du har tapt hjertet ditt. Jepp. Hun har jo fått massevis av penger ut av dette!
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1460 Skrevet 2. oktober 2010 Hun er likevel den vinnende part. Hun har ikke tapt noe. Det har du. Du har tapt hjertet ditt. Ja, men det kommer ikke til å vare. Når kjærligheten ikke får næring så dør den ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå