Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sorry, men du blir ikke lurt - av meg i hvert fall.

:tristbla: premie....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er i ferd med å gjennomføre en skilsmisse (ser det ut til).

Men ettersom hun altså holder meg utenfor så har ikke jeg noe klart bilde av dette.

Hun ønsker skilsmisse åpenbart for sin egen del, og derfor er det også uklart for meg hvor sterk motiverende faktor jeg egentlig er for henne. Gjenstår å se.

OMG Steinar! Du er den andre mannen!

Slutt å kontakte henne, og slutt å gi henne penger, og gå og kjøp deg en ryggrad!

Skrevet

Ja, det kan du godt si selvfølgelig.

Målet mitt var (er) altså at det skulle bli henne og meg i sammen. Dette var jeg da villig til å være med på å finansiere, ettersom det dreier seg om separasjon og flytting i leilighet etc.

Men det har altså (ennå) ikke vært den fremgangen som jeg hadde håpet på. Derfor må jeg nå sette et ultimatum og/eller revurdere hele situasjonen.

Dette er f... meg naivt, og til dels desperat, Steinar! Man lar seg virkelig ikke ikke lure på denne måten om man har litt erfaring, som du faktisk påstår at du har mye av. Finansiere en dames skilsmisse i håp om at det skal bli noe mer? I tillegg en dame som bor på andre siden av landet, og har barn.. Hvor godt kjenner du egentlig denne damen? Hvor lenge har dere kjent hverandre, og hvor mange ganger har dere truffet hverandre? Virker som om dere har hatt mest kontakt via sms, nett og tlf.?

(Bare siden du lurte på hvorfor jeg mente du var naiv i den andre tråden...)

Skrevet

Dette er f... meg naivt, og til dels desperat, Steinar! Man lar seg virkelig ikke ikke lure på denne måten om man har litt erfaring, som du faktisk påstår at du har mye av. Finansiere en dames skilsmisse i håp om at det skal bli noe mer? I tillegg en dame som bor på andre siden av landet, og har barn.. Hvor godt kjenner du egentlig denne damen? Hvor lenge har dere kjent hverandre, og hvor mange ganger har dere truffet hverandre? Virker som om dere har hatt mest kontakt via sms, nett og tlf.?

(Bare siden du lurte på hvorfor jeg mente du var naiv i den andre tråden...)

Jeg har kjent henne i et antall år. Altså ganske så lang tid faktisk.

Og jeg har hele tiden sett at dette er en veldig vanskelig situasjon å få til noe fornuftig i. Derfor er det mye mulig at jeg har oppført meg dumt, men jeg følte altså at det var helt nødvendig for meg selv å få se hvor og hvordan det kom til å ende.

Skrevet

Jeg har kjent henne i et antall år. Altså ganske så lang tid faktisk.

Og jeg har hele tiden sett at dette er en veldig vanskelig situasjon å få til noe fornuftig i. Derfor er det mye mulig at jeg har oppført meg dumt, men jeg følte altså at det var helt nødvendig for meg selv å få se hvor og hvordan det kom til å ende.

Virker som du endelig har klart å få til noe fornuftig nå da. (droppet henne). Gratulerer!

Skrevet

Hva syns dere om meldingen jeg fikk i dag da?

"Savner deg. Kan du hjelpe meg litt med noe..?"

= "Jeg savner at du hjelper meg med noe..."

Jeg svarte at når du ikke vil at vi skal ha noe fornuftig med hverandre å gjøre, så kan jeg ikke hjelpe deg heller.

Og her legger du opp til at hvis hun ombestemmer seg og vil ha noe fornuftig... Så kan du hjelpe henne?

Forsåvidt.

Men jeg lærte henne altså at hun kunne få akkurat det hun ville ha av meg uten å måtte gjøre noe som helst for det selv. Der føler jeg meg skyldig.

Derfor ønsker jeg nå at hun skal få oppleve og lære at dette ikke er sånn verden fungerer. Og da ei heller med meg.

Men du er ferdig med henne sant? Da er det ikke din jobb å lære henne noe. Da lar du henne bare seile sin egen sjø, dvs at du lar vær å svare på meldinger og du gir henne ikke rom til å egle seg inn igjen.

:)

Skrevet (endret)

= "Jeg savner at du hjelper meg med noe..."

Ja, det er nok ikke langt unna sannheten.

Og her legger du opp til at hvis hun ombestemmer seg og vil ha noe fornuftig... Så kan du hjelpe henne?

Tja, ingen vet hva fremtiden bringer, men jeg tror at det er veldig lite sannsynlig at hun klarer eller er villig til å gjennomføre det som hadde vært nødvendig i praksis.

Men du er ferdig med henne sant? Da er det ikke din jobb å lære henne noe. Da lar du henne bare seile sin egen sjø, dvs at du lar vær å svare på meldinger og du gir henne ikke rom til å egle seg inn igjen.

:)

Jeg ga henne noen misforståtte og uheldige uvaner som jeg føler en viss skyld for. Derfor prøver jeg å gjøre det lille jeg kan for at hun skal forstå at oppførselen hennes ikke har vært bra.

Endret av Steinar40
Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg ga henne noen misforståtte og uheldige uvaner som jeg føler en viss skyld for. Derfor prøver jeg å gjøre det lille jeg kan for at hun skal forstå at oppførselen hennes ikke har vært bra.

Hvorfor i all verden skal du det?

Du har jo vist deg usedvanlig umoden og naiv her, men nå har du tydeligvis (heldigvis!) omsider innsett det alle ville innsett til å begynne med. Derfor: Rist henne av deg, gå videre, og se deg ikke tilbake. Bare lær av det.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du det?

Du har jo vist deg usedvanlig umoden og naiv her, men nå har du tydeligvis (heldigvis!) omsider innsett det alle ville innsett til å begynne med. Derfor: Rist henne av deg, gå videre, og se deg ikke tilbake. Bare lær av det.

Jeg ønsker at hun skal forstå og lære av dette også.

Gjest redstar
Skrevet (endret)

Jeg hadde skrevet tilbake: Lykke til med pengeproblemet og videre.

Og ikke brukt et sekund på henne mer!

Hun kommer nok "krypende/masende" tilbake og da er det bare til å le av henne og spørre henne hva i all verden hun driver med?

Jeg synes du bør gå videre i livet ditt og ikke se deg tilbake som tidligere nevnt, det er nok best. Hun her høres ikke mye god ut desverre.

Endret av redstar
Gjest Ludovie
Skrevet

Hvorfor i all verden? Jeg skjønner det bare ikke.

Gjest Tsunade
Skrevet

Jau...men klarer du å gå videre mens hun gjør det?

Lose that b***h, Steinar!

Skrevet

Jeg hadde skrevet tilbake: Lykke til med pengeproblemet og videre.

Og ikke brukt et sekund på henne mer!

Hun kommer nok "krypende/masende" tilbake og da er det bare til å le av henne og spørre henne hva i all verden hun driver med?

Jeg synes du bør gå videre i livet ditt og ikke se deg tilbake som tidligere nevnt, det er nok best. Hun her høres ikke mye god ut desverre.

Jeg har tenkt til å gå videre. Det er ikke noe annet jeg kan gjøre i denne situasjonen.

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg har tenkt til å gå videre. Det er ikke noe annet jeg kan gjøre i denne situasjonen.

Nettopp. Og dette innebærer også å gi opp ambisjonen om å "lære henne noe" eller whatever.

Skrevet (endret)

Hvorfor i all verden? Jeg skjønner det bare ikke.

Fordi jeg har kjent henne lenge og fordi jeg har brydd meg om henne lenge.

Mitt inntrykk er altså at hun ikke forstår bedre, og da ønsker jeg at hun skal forstå fordi det er viktig også for henne å forstå egen oppførsel og lære av det.

Endret av Steinar40
Gjest Ludovie
Skrevet

Fordi jeg har kjent henne lenge og fordi jeg har brydd meg om henne lenge.

Mitt inntrykk er altså at hun ikke forstår bedre, og da ønsker jeg at hun skal forstå fordi det er viktig også for henne å forstå egen oppførsel og lære.

Men du skrev jo nettopp at du vil gå videre???

Skrevet

Men du skrev jo nettopp at du vil gå videre???

Ja, men jeg gjør ikke noe annet enn å ikke ha noen kontakt og svare på hennes SMS så konstruktivt jeg kan. Noe mer kan jeg ikke gjøre.

Gjest Ludovie
Skrevet

Ja, men jeg gjør ikke noe annet enn å ikke ha noen kontakt og svare på hennes SMS så konstruktivt jeg kan. Noe mer kan jeg ikke gjøre.

Er det dette du mener med "å lære henne"? Jeg skjønner ikke helt.

Når jeg har truffet på dustefyrer som ikke har vært noe for meg, har jeg først og fremst vært opptatt av å komme meg unna dem. Det å skulle oppdra dem til å endre personlighet, har virkelig ikke falt meg inn. Hvorfor skulle jeg det? Og det er altså også derfor jeg lurer på hvorfor du føler en trang til at hun dustedamen (som du for øvrig har kastet bort altfor mye tid og altfor mye penger på), skal "lære noe". Hvorfor spiller det noen rolle for deg? Kan du ikke heller tenke at du er glad for at du er kvitt henne, og at det er synd på de hun involverer seg med i fremtiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...