Steinar40 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #1341 Skrevet 4. september 2010 Jeg skal ikke moralisere, men glem nå ikke at du har vært en høyst medvirkende årsak til hennes "surr". Hun var utro mot sin mann med deg! Du kan ikke regne med at han ser på deg med spesiell velvillighet. Han er lykkelig uvitende om hennes oppførsel. Det har hun selvfølgelig sørget for slik at hun hele tiden har vært helgardert.
Steinar40 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #1342 Skrevet 4. september 2010 (endret) For en ufattelig drittkjerring. Sånne kvinnfolk er en skam for alle skikkelige. Ja, det er vanskelig å unnskylde en slik innstilling og oppførsel. Eneste forklaringen er at det er noe som ikke er normalt. Det er godt du er kommet så langt. Stor klem til deg og lykke til med prosjekt "glem hele kjerringen". Joda, prosjektet er godt i gang. Hun fikk en siste sjanse nå, og når hun ikke gjorde noe som helst fornuftig da heller, så er hun rett og slett håpløs. Endret 4. september 2010 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #1343 Skrevet 4. september 2010 Nå blir jeg irritert på deg! Du oppfører deg ikke som det mannfolket jeg har sagt du skal være. Kom deg hjem så vi får rusket opp i deg litt. Mamma og tante.
Krill Skrevet 4. september 2010 #1344 Skrevet 4. september 2010 Ja, hvis man er heldig. Husk at man er sin egen lykkes smed. Dine beslutninger og valg er det som avgjør hvordan du skal ha det. Nå virker det som du endelig har tatt en GOD beslutninge, så da bør du fortsette med det, så vil du får det bedre. Livet er ikke flaks, det er valg
Steinar40 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #1345 Skrevet 4. september 2010 Nå blir jeg irritert på deg! Du oppfører deg ikke som det mannfolket jeg har sagt du skal være. Kom deg hjem så vi får rusket opp i deg litt. Mamma og tante. hehe Ja, du følger med skjønner jeg. Men det var på tide at jeg dumpa henne.
Steinar40 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #1346 Skrevet 4. september 2010 Husk at man er sin egen lykkes smed. Dine beslutninger og valg er det som avgjør hvordan du skal ha det. Nå virker det som du endelig har tatt en GOD beslutninge, så da bør du fortsette med det, så vil du får det bedre. Livet er ikke flaks, det er valg Forsåvidt mye sant. Men det er ikke like enkelt i et parforhold. Da er det to egoer og to ulike viljer. Altså er det ikke bare mine valg som avgjør hvordan jeg kan ha det. Og livet er et tilfeldighetenes spill.
Faithy Skrevet 4. september 2010 #1347 Skrevet 4. september 2010 skal vist ikke være noe som er enkelt her i livet
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #1348 Skrevet 4. september 2010 hehe Ja, du følger med skjønner jeg. Men det var på tide at jeg dumpa henne. Det er jo også en måte å se det på
Krill Skrevet 5. september 2010 #1349 Skrevet 5. september 2010 Forsåvidt mye sant. Men det er ikke like enkelt i et parforhold. Da er det to egoer og to ulike viljer. Altså er det ikke bare mine valg som avgjør hvordan jeg kan ha det. Og livet er et tilfeldighetenes spill. Uten å ønske fornærme deg, så var nok ikke det du hadde med denne damen et forhold. I et forhold så er jeg enig i at det ikke bare er dine valg som avgjør, men likevel forhåpentligvis samme mål. Den dagen du møter en som virkelig ønsker å være sammen med deg så vil du kjenne det og vite det. Ikke vente og bli satt på hold sånn som du har vært lenge nå. Når man ønsker å være sammen, så ønsker man også at kommunikasjonen skal fungere. Du fant en som ikke var så god på kommunikasjon og som heller ikke var ledig. Da blir utgangspunktet feil. Neste gang får du være enda mer bevist og tenke at det som skjedde sist ikke skal skje igjen. Fordelen med å oppleve ubehagelige ting er at man lærer (forhåpentligvis) og ikke gjentar samme "feil".
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #1350 Skrevet 5. september 2010 Vi har den rette personkjemien. Dvs. potensialet ligger der, og vi ville hatt det hvis vi bare fikk til noe fornuftig i sammen i praksis. Jeg tror du vet hvor landet ligger - men at du elsker den oppmerksomheten du får her på KG. Du sitter og leser den hver dag, og er helt avhengig blitt av all bekfretelsen og støtten herfra. Du har låst deg fast i et passivt mønster og bør besøke en psyykolog. Tror du har råd til det, så bestill time, du.
Steinar40 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #1351 Skrevet 5. september 2010 skal vist ikke være noe som er enkelt her i livet Det enkleste er å være alene. Da slipper man i hvert fall å ta større hensyn til noen andre enn seg selv. Men det finnes jo selvfølgelig noen ulemper med å være alene også.
Steinar40 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #1352 Skrevet 5. september 2010 Det er jo også en måte å se det på Den som taper klart mest på dette, er faktisk henne. Det skal du ikke tvile på.
Steinar40 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #1353 Skrevet 5. september 2010 (endret) Uten å ønske fornærme deg, så var nok ikke det du hadde med denne damen et forhold. I et forhold så er jeg enig i at det ikke bare er dine valg som avgjør, men likevel forhåpentligvis samme mål. Den dagen du møter en som virkelig ønsker å være sammen med deg så vil du kjenne det og vite det. Ikke vente og bli satt på hold sånn som du har vært lenge nå. Når man ønsker å være sammen, så ønsker man også at kommunikasjonen skal fungere. Du fant en som ikke var så god på kommunikasjon og som heller ikke var ledig. Da blir utgangspunktet feil. Neste gang får du være enda mer bevist og tenke at det som skjedde sist ikke skal skje igjen. Fordelen med å oppleve ubehagelige ting er at man lærer (forhåpentligvis) og ikke gjentar samme "feil". Jeg har aldri påstått at dette var et skikkelig forhold. Målet har vært å prøve å få til et seriøst parforhold. Men allerede da er det altså 2 ulike egoer og viljer (ønsker og behov) med i bildet. Hvis man da ikke får til et godt samarbeide (kommunikasjon) og en enighet om premissene for parforholdet, så blir det aldri noe parforhold. Som i dette tilfellet. Og selv når man får til et parforhold, så er det fortsatt 2 ulike egoer og viljer - og personligheter som endres over tid - noe som medfører en samlivsbrudd-rate på godt over 50% i dagens samfunn. Men jeg er helt enig i at man skal lære av sine feil. Endret 5. september 2010 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #1354 Skrevet 5. september 2010 (endret) Jeg tror du vet hvor landet ligger - men at du elsker den oppmerksomheten du får her på KG. Du sitter og leser den hver dag, og er helt avhengig blitt av all bekfretelsen og støtten herfra. Du har låst deg fast i et passivt mønster og bør besøke en psyykolog. Tror du har råd til det, så bestill time, du. Til din informasjon, så har jeg nå bestemt meg for å avskrive henne for godt som et håpløst tilfelle, og kutte henne helt ut. Dette hadde skjedd om jeg var her (på KG) eller ikke - selv om det har vært nyttig å få bekreftet at mitt syn på hennes innstilling og oppførsel ikke er helt feil. Endret 5. september 2010 av Steinar40
Gjest Blondie65 Skrevet 5. september 2010 #1355 Skrevet 5. september 2010 Jeg håper du innser - men jeg tror det ikke - at du egentlig har alt for lenge ventet og overlatt avgjørelser til henne. Du kunne ha sagt "dette gidder jeg ikke mer" ut fra din kunnskap den dagen du stilte ultimatum. Du har ikke fått noe ny kunnskap etter det, bare bekreftelse på "mer av det samme". Det er et engelsk uttrykk som heter "walks like a duck, talks like a duck - IS a duck". Du må stole på den ugne følelsen om at svanen foran deg som går og kvekker som en and ikke er en svane ...
Steinar40 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #1356 Skrevet 5. september 2010 Jeg håper du innser - men jeg tror det ikke - at du egentlig har alt for lenge ventet og overlatt avgjørelser til henne. Du kunne ha sagt "dette gidder jeg ikke mer" ut fra din kunnskap den dagen du stilte ultimatum. Du har ikke fått noe ny kunnskap etter det, bare bekreftelse på "mer av det samme". Det er et engelsk uttrykk som heter "walks like a duck, talks like a duck - IS a duck". Du må stole på den ugne følelsen om at svanen foran deg som går og kvekker som en and ikke er en svane ... Jeg har ingen problemer med å innse både det ene og det andre. Men du har ikke helt rett i at jeg ikke fikk noen ny kunnskap når hun og jeg gjorde et siste forsøk på å prate sammen i begynnelsen av uka. Jeg fikk nemlig for n'te gang da implisitt bekreftet av henne selv at hennes innstilling og oppførsel er helt feil, og at hun ikke tenker (eller klarer) å endre seg. Og denne gangen hadde jeg bestemt meg på forhånd for at dette ville medføre at jeg heller kuttet henne ut for godt. Jeg kunne gjort som du sier og sagt til henne tidligere at "dette gidder jeg ikke mer". Jeg ønsket imidlertid å gi henne sjansen(e) til å finne ut av sakene og bestemme seg selv. Men nå har også hennes normerte separasjonsperiode (mer enn 1 år) utløpt, og dermed har hun i mine øyne ingen legitime unnskyldninger lenger. Når hun da oppviser en slik innstilling og oppførsel overfor meg, så konkluderte jeg med at hun er et totalt håpløst tilfelle. At det til stor del skyldes en vanskelig situasjon og at hun har visse personlige problemer, det er en forklaring, men ingen unnskyldning i sammenhengen. Det er ikke godt nok.
Gjest wild bird Skrevet 5. september 2010 #1357 Skrevet 5. september 2010 Hun trenger ikke være et håpløst tilfelle bare fordi hun ikke vil ha noe forhold til deg, vettu. Kanskje hun rett og slett er fornuftig
Steinar40 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #1358 Skrevet 5. september 2010 Hun trenger ikke være et håpløst tilfelle bare fordi hun ikke vil ha noe forhold til deg, vettu. Kanskje hun rett og slett er fornuftig Vel, overfor meg oppfører hun seg som et håpløst tilfelle. Men som jeg har skrevet her tidligere, så er det sannsynlig at hun og mannen fortjener hverandre. Jeg håper for deres del at hun nå innser sine klare begrensninger. Og spesielt med tanke på barna.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2010 #1359 Skrevet 5. september 2010 Ærlig talt,Steinar, Dette scenariet er over nå. Ferdigdebatttert for lenge siden. Nå ble det et gnagsår. Finn et annet emne. Please...
Gjest Eurodice Skrevet 5. september 2010 #1360 Skrevet 5. september 2010 Ærlig talt,Steinar, Dette scenariet er over nå. Ferdigdebatttert for lenge siden. Nå ble det et gnagsår. Finn et annet emne. Please... ... eller ta en lang pause fra KG. Det er faktisk en verden utenfor også .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå