Kråkesaks Skrevet 3. september 2010 #1321 Skrevet 3. september 2010 Kan ikke se noe annet enn at jeg nå er ferdig med henne for godt.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #1322 Skrevet 3. september 2010 Jippi! Steinar er ledig på markedet!
Steinar40 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #1323 Skrevet 3. september 2010 Jippi! Steinar er ledig på markedet! Ja, hun har akkurat gjort sitt livs største tabbe.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2010 #1325 Skrevet 3. september 2010 Ja, hun har akkurat gjort sitt livs største tabbe. Hvor lenge har du tenkt å bruke på å velte deg i sorgen Steinar? Hvis du hadde hørt på oss her inne ville du nå vært 4 uker videre i sorgprosessen og siden tilheling. Har du tenkt på det? Du er så veldig opptatt av å gjøre dine egne erfaringer og få ting svart på hvitt at du ikke har sett det som er helt innlysende og opp i dagen: Dette forholdet hadde ikke livets rett. Hun er ikke verdt deg og dine skuffede følelser. Du har endelig innsett dette, nå må du ut og kjenne at det er høst i luften og mange muligheter.
Steinar40 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #1326 Skrevet 3. september 2010 Hvor lenge har du tenkt å bruke på å velte deg i sorgen Steinar? Hvis du hadde hørt på oss her inne ville du nå vært 4 uker videre i sorgprosessen og siden tilheling. Har du tenkt på det? Du er så veldig opptatt av å gjøre dine egne erfaringer og få ting svart på hvitt at du ikke har sett det som er helt innlysende og opp i dagen: Dette forholdet hadde ikke livets rett. Hun er ikke verdt deg og dine skuffede følelser. Du har endelig innsett dette, nå må du ut og kjenne at det er høst i luften og mange muligheter. Problemet var at det var viktig for meg å få oppleve hennes innstilling og oppførsel en siste gang, for å føle på kroppen om hun virkelig er helt håpløs eller ikke. Det var vanskeligere å konkludere ellers. Jeg hadde foretrukket at det var sommer. Men det roer seg vel etterhvert. Og jeg er enig i at hun ikke har noen verdi for meg med en slik oppførsel.
Gjest Eurodice Skrevet 3. september 2010 #1327 Skrevet 3. september 2010 Ja, hun har akkurat gjort sitt livs største tabbe. Selvsikkerhet er bra å ha, men det kan tippe over...
Steinar40 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #1328 Skrevet 3. september 2010 Selvsikkerhet er bra å ha, men det kan tippe over... Sikkert. Men basert på hvor bra det kunne ha blitt hvis hun hadde klart å oppføre seg normalt, så mener jeg faktisk at hun har gjort sitt livs største tabbe.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2010 #1329 Skrevet 3. september 2010 Sikkert. Men basert på hvor bra det kunne ha blitt hvis hun hadde klart å oppføre seg normalt, så mener jeg faktisk at hun har gjort sitt livs største tabbe. Men kjære Steinar. Du har fremdeles ikke forstått noen ting du. Det kunne ALDRI blitt bra med denne damen. Du har gjort en katastrofal feilvurdering og satset mye tid og penger på noe du trodde skulle bli bra. Du vil ikke innrømme for deg selv at det er DU som har gjort feilvurderingen - og satset på feil dame. Istedet får du det til som om hun helt plutselig har grodd horn og hale de siste 3 dager, når det i virkeligheten er du som har nektet å innse at hun har ikke forandret seg. HUN har gjort tabber. HUN går glipp av fantastiske deg. Når skal du innrømme for deg selv at her har du virkelig dritt på draget?
Steinar40 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #1330 Skrevet 4. september 2010 Men kjære Steinar. Du har fremdeles ikke forstått noen ting du. Det kunne ALDRI blitt bra med denne damen. Du har gjort en katastrofal feilvurdering og satset mye tid og penger på noe du trodde skulle bli bra. Du vil ikke innrømme for deg selv at det er DU som har gjort feilvurderingen - og satset på feil dame. Istedet får du det til som om hun helt plutselig har grodd horn og hale de siste 3 dager, når det i virkeligheten er du som har nektet å innse at hun har ikke forandret seg. HUN har gjort tabber. HUN går glipp av fantastiske deg. Når skal du innrømme for deg selv at her har du virkelig dritt på draget? Selvfølgelig har jeg brukt altfor mye tid og ressurser på feil dame når det nå har vist seg at det ikke blir noe fornuftig resultat ut av det. Jeg har ingen problemer med å innse dette faktum. Problemet er bare at det kan man aldri VITE før etterpå. Dvs nå. Etterpåklokskap er den mest eksakte vitenskap - dessverre. Ellers er det ikke helt korrekt å si at jeg trodde det skulle bli bra. Jeg har hele tiden sett hvor praktisk vanskelig denne situasjonen er, og hvilken vanskelig personlighet hun har. Derfor har jeg mer håpet på, enn trodd på, at det skulle ende bra. Håpet er det siste som forlater en, og sannsynligvis var det da dette håpet som har gjort alt så vanskelig for meg. Det jeg hadde håpet på var altså at alle disse "vanskelighetene" skulle kunne overvinnes med en fungerende kommunikasjon og et godt samarbeide oss imellom. Og hadde vi fått til dette, så er jeg fortsatt overbevist om at jeg hadde vært særdeles bra for henne, og hun bra for meg. Derfor mener jeg at hun nå har gjort sitt livs største tabbe her. Men hun klarer tydeligvis bare ikke noe mer. Og da må jeg gi opp hele henne.
Ellevill Skrevet 4. september 2010 #1331 Skrevet 4. september 2010 Det er vel flere av oss - meg inkludert - som har gått inn i håpløse prosjekt eller "satset på feil hest". Og det er ikke bare enkelt - eller mulig - å umiddelbart riste det av seg og gå videre. Så jeg skjønner du synes dette er vanskelig, Steinar. Men jeg tror du skal være veldig glad det gikk som det gikk - tross alt!
Krill Skrevet 4. september 2010 #1332 Skrevet 4. september 2010 Kommunikasjon er alfa omega i forhold. Nå har du jo mange bevis på at dette ikke var på topp mellom deg og henne. Da kan du trøste deg med at der er mange der ute som vil fungere bedre!
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #1333 Skrevet 4. september 2010 Er det bare jeg som er nysgjerrig på hva som fikk Steinar til å innse dette?! Steinar, hva skjedde som fikk deg til å snu? Utover det fortjener du en ! Folk her kan nok synes at du har tviholdt deg fast alt for lenge, men jeg kan faktisk forstå det. Det er vel slik at vi tviholder like mye i drømmen om det som kunne vært, som den faktiske personen. Og uansett hvor åpenbart ting er for utenforstående, er det ikke alltid like lett når du sitter midt oppi det, med følelser og håp. Så jeg skjønner godt at det gjør vondt nå, men du kommer deg videre snart. Det kan være godt også, hvert fall mentalt, at du har klart å konkludere, selv om det ble noe annet enn det du håpet på.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #1334 Skrevet 4. september 2010 Hun har heller ikke fått noe som helst fornuftig ut av dette. Tvert imot har hun nå bare ødelagt for seg selv (og andre dessverre). Hun har hatt en krykke som gir en penger på vei ut av et ekteskap hun tydelig ikke trivdes i. DU har kun vært et offer i denne saken. Virker som du lider av stockholmsyndrom.
Steinar40 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #1335 Skrevet 4. september 2010 Hun har hatt en krykke som gir en penger på vei ut av et ekteskap hun tydelig ikke trivdes i. DU har kun vært et offer i denne saken. Virker som du lider av stockholmsyndrom. Gudene vet om hun noen gang kommer seg ut av det ekteskapet. Mye mulig de fortjener hverandre. Og det beste for barna vil være at hun nå ikke surrer til livene deres mer enn hun allerede har gjort.
Steinar40 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #1336 Skrevet 4. september 2010 Det er vel flere av oss - meg inkludert - som har gått inn i håpløse prosjekt eller "satset på feil hest". Og det er ikke bare enkelt - eller mulig - å umiddelbart riste det av seg og gå videre. Så jeg skjønner du synes dette er vanskelig, Steinar. Men jeg tror du skal være veldig glad det gikk som det gikk - tross alt! Ja, det er vanskelig, men når det viser seg å være umulig å kommunisere så er det beste å bare gi opp.
Steinar40 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #1337 Skrevet 4. september 2010 Kommunikasjon er alfa omega i forhold. Nå har du jo mange bevis på at dette ikke var på topp mellom deg og henne. Da kan du trøste deg med at der er mange der ute som vil fungere bedre! Ja, hvis man er heldig.
Steinar40 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #1338 Skrevet 4. september 2010 Er det bare jeg som er nysgjerrig på hva som fikk Steinar til å innse dette?! Steinar, hva skjedde som fikk deg til å snu? Utover det fortjener du en ! Folk her kan nok synes at du har tviholdt deg fast alt for lenge, men jeg kan faktisk forstå det. Det er vel slik at vi tviholder like mye i drømmen om det som kunne vært, som den faktiske personen. Og uansett hvor åpenbart ting er for utenforstående, er det ikke alltid like lett når du sitter midt oppi det, med følelser og håp. Så jeg skjønner godt at det gjør vondt nå, men du kommer deg videre snart. Det kan være godt også, hvert fall mentalt, at du har klart å konkludere, selv om det ble noe annet enn det du håpet på. Hva som skjedde? Vel, ingenting skjedde egentlig. Og det var hele problemet i et nøtteskall. Dvs. at det var fortsatt akkurat det samme som tidligere. Hun vil ikke kommunisere, vil ikke finne en bra løsning, men vil ha min økonomiske støtte uten å gi meg noe som helst. Og ettersom da altså ingenting hadde bedret seg, så bestemte jeg meg for at nå hadde jeg fått NOK av hennes idiotoppførsel overfor meg! Så "enkelt" er det.
Gjest Eurodice Skrevet 4. september 2010 #1339 Skrevet 4. september 2010 Gudene vet om hun noen gang kommer seg ut av det ekteskapet. Mye mulig de fortjener hverandre. Og det beste for barna vil være at hun nå ikke surrer til livene deres mer enn hun allerede har gjort. Jeg skal ikke moralisere, men glem nå ikke at du har vært en høyst medvirkende årsak til hennes "surr". Hun var utro mot sin mann med deg! Du kan ikke regne med at han ser på deg med spesiell velvillighet.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. september 2010 #1340 Skrevet 4. september 2010 Hva som skjedde? Vel, ingenting skjedde egentlig. Og det var hele problemet i et nøtteskall. Dvs. at det var fortsatt akkurat det samme som tidligere. Hun vil ikke kommunisere, vil ikke finne en bra løsning, men vil ha min økonomiske støtte uten å gi meg noe som helst. For en ufattelig drittkjerring. Sånne kvinnfolk er en skam for alle skikkelige. Og ettersom da altså ingenting hadde bedret seg, så bestemte jeg meg for at nå hadde jeg fått NOK av hennes idiotoppførsel overfor meg! Så "enkelt" er det. Det er godt du er kommet så langt. Stor klem til deg og lykke til med prosjekt "glem hele kjerringen".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå