Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1301 Skrevet 2. september 2010 Det holder at én i et forhold er intellektuell, vet du, og har mentalt overtak på den andre . Istedenfor at du må balansere henne, som du skriver, har du tenkt på om du kanskje kunne løsne på snippen? Det virker ikke som du har et snev av humor. Joda, jeg ser poenget i at hun balanserer meg og jeg henne. Trekker hverandre litt i hver vår retning. Det kan bli bra. Mentalt overtak? Du skulle høre hvor sinna hun kan bli på meg
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1302 Skrevet 2. september 2010 Best uten ball, som de sier om noen fotballspillere. Eller best, unntatt når det gjelder. Har du tenkt på at dette problemet med kommunikasjon i forholdet vil forfølge dere gjennom hele samlivet? Det blir ikke "mirakuløst" bedre bare fordi dere blir enige om noe nå. Neste gang det er et vanskelig tema så er dere der igjen. Og igjen. Og ... igjen ... Og ... Igjen ... Er det dette du vil? Nei. Men det blir en del forskjell å bare prate i sammen på tlfen i en slik situasjon, sammenliknet med å leve og bo i sammen og diskutere ansikt-til-ansikt. Da er det i hvert fall lettere å kunne diskutere. Men noen garantier finnes det jo aldri. Hvis et annet individ setter seg på bakbena, så blir det vanskelig. Samme hvem det er.
Gjest Eurodice Skrevet 2. september 2010 #1303 Skrevet 2. september 2010 Joda, jeg ser poenget i at hun balanserer meg og jeg henne. Trekker hverandre litt i hver vår retning. Det kan bli bra. Mentalt overtak? Du skulle høre hvor sinna hun kan bli på meg Skulle vært flue på veggen, da . Du kan irritere en gråstein (les: oss damer ¨på KG) på deg med dine mer eller mindre rigide synspunkter .
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1304 Skrevet 2. september 2010 Skulle vært flue på veggen, da . Du kan irritere en gråstein (les: oss damer ¨på KG) på deg med dine mer eller mindre rigide synspunkter . Ja, jeg tror nok at hun og dere damene her ville være relativt enige om dette Hun har sagt at jeg kan være irriterende men at hun tror at jeg vil tilpasse meg (henne)
Guriane Skrevet 2. september 2010 #1305 Skrevet 2. september 2010 (endret) Hun har sagt at jeg kan være irriterende men at hun tror at jeg vil tilpasse meg (henne) Hun har tydeligvis ikke vært her inne..Ehem. Endret 2. september 2010 av Guriane
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1306 Skrevet 2. september 2010 Hun har tydeligvis ikke vært her inne..Ehem. Klart jeg er villig til å tilpasse meg henne, innen rimelighetens grenser. Akkurat som at hun må tilpasse seg meg. Enda viktigere er det å samarbeide.
Ellevill Skrevet 3. september 2010 #1307 Skrevet 3. september 2010 Hun har sagt at jeg kan være irriterende men at hun tror at jeg vil tilpasse meg (henne) Ehhhh... Sjarmerende. Jeg forsøker å høre en mann som jeg eventuelt skal flytte sammen med si det samme: "Du er ganske irriterende, men jeg antar at du vil tilpasse deg meg...." Høres ikke forlokkende ut. Klart jeg er villig til å tilpasse meg henne, innen rimelighetens grenser. Akkurat som at hun må tilpasse seg meg. Enda viktigere er det å samarbeide. Er ikke det å samarbeide det samme som å tilpasse seg? Samarbeid er umulig uten at man tilpasser seg hverandres behov. Huff Steinar, jeg synes helt synd på deg. Jeg har så lyst til ustanselig minne deg på hva hun svarte deg på tekstmeldingen sendt 29. juli. Den var rett og slett ond, dum og beskrivende for forholdet deres. Og behøver ikke "tolkes".
Gjest KateW Skrevet 3. september 2010 #1308 Skrevet 3. september 2010 Hun har en annerledes type personlighet enn det jeg har. Hun er mer utadvendt og følelsesmenneske enn meg. Hun er også mer uforsiktig enn meg, og på dette området trenger nok jeg å balansere henne litt. God start på et forhold, smart Steinar, forandre dama så hun passer til deg! Bare det at du tror du kan få ei dame som ikke vil ha deg, for så å JUSTERE henne sier meg at du må være en ganske forstyrret middelaldrende mann.
aline Skrevet 3. september 2010 #1309 Skrevet 3. september 2010 God start på et forhold, smart Steinar, forandre dama så hun passer til deg! Bare det at du tror du kan få ei dame som ikke vil ha deg, for så å JUSTERE henne sier meg at du må være en ganske forstyrret middelaldrende mann. tenkte igrunnen jeg og..
Steinar40 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #1310 Skrevet 3. september 2010 Ehhhh... Sjarmerende. Jeg forsøker å høre en mann som jeg eventuelt skal flytte sammen med si det samme: "Du er ganske irriterende, men jeg antar at du vil tilpasse deg meg...." Høres ikke forlokkende ut. Nei, det kan du godt si. Er ikke det å samarbeide det samme som å tilpasse seg? Samarbeid er umulig uten at man tilpasser seg hverandres behov. Ja. Men godt samarbeide er i tillegg til det å bidra til å dekke den andres behov i mine øyne. Huff Steinar, jeg synes helt synd på deg. Jeg har så lyst til ustanselig minne deg på hva hun svarte deg på tekstmeldingen sendt 29. juli. Den var rett og slett ond, dum og beskrivende for forholdet deres. Og behøver ikke "tolkes". Jeg har ikke glemt det. Og samtalene vi nå har hatt har vært meget nyttige.
Tabris Skrevet 3. september 2010 #1311 Skrevet 3. september 2010 Jeg ser for meg at neste telefonsamtale kommer hun til å på en vag og ullen måte gi Steinar nok håp til at han tror hun begynner å bli "bra nok", men hun klarer ikke bestemme seg når hun trenger dette huslånet... Så Steinar tror at ting nå holder på å løse seg, for hun har blitt pittelitt mer åpen enn de siste månedene, og sender henne derfor mer penger. Og da blir hun taus. Og Steinar kommer med et "ultimatum". Og så har vi det gående igjen.
Steinar40 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #1312 Skrevet 3. september 2010 Jeg ser for meg at neste telefonsamtale kommer hun til å på en vag og ullen måte gi Steinar nok håp til at han tror hun begynner å bli "bra nok", men hun klarer ikke bestemme seg når hun trenger dette huslånet... Så Steinar tror at ting nå holder på å løse seg, for hun har blitt pittelitt mer åpen enn de siste månedene, og sender henne derfor mer penger. Og da blir hun taus. Og Steinar kommer med et "ultimatum". Og så har vi det gående igjen. Nei, hun har nå etter disse samtalene vi har hatt, faktisk klart å overbevise meg om - bortenfor enhver tvil - at hun er et totalt håpløst tilfelle. Oppførselen hennes er rett og slett ikke normal - dessverre. Jeg har gjort alt jeg kunne gjøre og mer til. Men skjebnen ville det ikke og for meg er hun da verdiløs. Hun kan bare skylde seg selv.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #1313 Skrevet 3. september 2010 Nei, hun har nå etter disse samtalene vi har hatt, faktisk klart å overbevise meg om - bortenfor enhver tvil - at hun er et totalt håpløst tilfelle. Oppførselen hennes er rett og slett ikke normal - dessverre. Jeg har gjort alt jeg kunne gjøre og mer til. Men skjebnen ville det ikke og for meg er hun da verdiløs. Hun kan bare skylde seg selv. DU får skylde deg selv. Hun har jo fått det hun vil ha og mere til. Han hun ikke klarer å utnytte deg lenger er hennes tap, men alt i alt er hun den seirende part her. Hun har pumpet deg for det hun kan!
Gjest Eurodice Skrevet 3. september 2010 #1314 Skrevet 3. september 2010 Vet du hva, Steinar? Jeg tror det er best for dere begge at et samliv mellom deg og denne damen ikke blir noe av. Jeg har fulgt med sånn noenlunde i dine mange tråder og fått et inntrykk av deg som ikke er positivt når det gjelder ditt syn på damer og forhold generelt. Du vil ha en dame du kan styre, du vil bestemme hvilke venner hun kan få lov til å omgås. Du tiltror ikke en dame god smak og stil når det gjelder klær osv. osv. Det det hele egentlig koker ned til, er at du vil ha en ubetalt husholderske og ikke en likeverdig partner.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2010 #1315 Skrevet 3. september 2010 Gratulerer Steinar. Eller skal vi si kondolerer. Mange av oss har sagt dette i MINST en måned nå - dette er ikke liv laga. Så nå er jeg spent på: hvor går veien videre? Er det lov å håpe at den nå går i motsatt retning og at du faktisk er ferdig med dette nå? For godt?
Steinar40 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #1316 Skrevet 3. september 2010 DU får skylde deg selv. Hun har jo fått det hun vil ha og mere til. Han hun ikke klarer å utnytte deg lenger er hennes tap, men alt i alt er hun den seirende part her. Hun har pumpet deg for det hun kan! Hun har heller ikke fått noe som helst fornuftig ut av dette. Tvert imot har hun nå bare ødelagt for seg selv (og andre dessverre).
Steinar40 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #1317 Skrevet 3. september 2010 Vet du hva, Steinar? Jeg tror det er best for dere begge at et samliv mellom deg og denne damen ikke blir noe av. Jeg har fulgt med sånn noenlunde i dine mange tråder og fått et inntrykk av deg som ikke er positivt når det gjelder ditt syn på damer og forhold generelt. Du vil ha en dame du kan styre, du vil bestemme hvilke venner hun kan få lov til å omgås. Du tiltror ikke en dame god smak og stil når det gjelder klær osv. osv. Det det hele egentlig koker ned til, er at du vil ha en ubetalt husholderske og ikke en likeverdig partner. Du får tro hva du vil selvfølgelig.
Gjest Ludovie Skrevet 3. september 2010 #1318 Skrevet 3. september 2010 Vel, hun har i det minste fått en del penger.
Steinar40 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #1319 Skrevet 3. september 2010 Gratulerer Steinar. Eller skal vi si kondolerer. Mange av oss har sagt dette i MINST en måned nå - dette er ikke liv laga. Så nå er jeg spent på: hvor går veien videre? Er det lov å håpe at den nå går i motsatt retning og at du faktisk er ferdig med dette nå? For godt? Kan ikke se noe annet enn at jeg nå er ferdig med henne for godt. Føler hun nå har gitt meg alle konklusjoner jeg trenger. Men det blir sikkert en pust i bakken. Noe sånt tar virkelig på, på flere ulike områder.
Steinar40 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #1320 Skrevet 3. september 2010 Vel, hun har i det minste fått en del penger. Det meste har ho bare surra bort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå