Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Neinei, først finner man ut om man ønsker å skille seg, SÅ separerer man seg. Hvis folk er i tvil om de egentlig vil skilles, går de til ekteskapsrådgivning!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

logiker... ville ikke en logiker sett det logiske i at dersom hun virkelig ER ett følelsesmenneske, og hun hadde hatt følelser for deg, så hadde det betydd at hun VAR med deg?

Jeg er først og fremst en logiker, men det betyr ikke at jeg ikke har følelser som kan komme "i veien".

Dersom hun lar seg styre av følelser, så bør du stikke fort som svint, for da er hun så lite interessert i deg og så glad i pengene dine at du som logiker burde bannet høyt både ovenfor henne og deg selv, og latt henne være i fred.

Jeg er følelsesmenneske og lar meg styre hovedsakelig av følelser, noe som er vanskelig til tider ja, men tro du emg, er det en mann jeg er interessert i så lar jeg ham IKKE sitte på vent, nettopp fordi jeg er ett følelsesmenneske som følger hva følelsene mine sier meg. Så dersom du faktisk mener seriøst at hun er en kvinne som lar seg styre av hovedsakelig følelsene sine, så burde du nå VITE at hun ikke er interessert/ikke har følelser for deg!

Hun lar seg styre av følelser, og problemet er da at hun ikke bare har følelser for meg. Hun har barna etc. Og selvfølgelig seg selv (egoet).

*rekker opp hånda* Jeg!! Det er bare tidsspørsmål.

Glem det. Hun får ikke mer penger av meg i denne situasjonen. Blir vi imidlertid enige om en felles fremtid, så blir det noe helt annet.

Skrevet

Neinei, først finner man ut om man ønsker å skille seg, SÅ separerer man seg. Hvis folk er i tvil om de egentlig vil skilles, går de til ekteskapsrådgivning!

Hun har gått til ekteskaprådgivning alene. Mannen ville ikke og nektet.

Gjest Tidssone
Skrevet

"...og etter 1283 innlegg, var det fortsatt ingen som skjønte at Steinar var en konstruksjon, lagd av kvinneguidens forsker-team. Målet med forsøket, var å finne ut hvor lenge man kan gjenta seg selv, lese andre sine gjentakelser av seg selv, uten å miste tålmodigheten. Konklusjonen er at kvinneguidens brukere er ufattelig tålmodige. Forsker-teamet er nær ved å kalle fenomenet overnaturlig..."

Skrevet

"...og etter 1283 innlegg, var det fortsatt ingen som skjønte at Steinar var en konstruksjon, lagd av kvinneguidens forsker-team. Målet med forsøket, var å finne ut hvor lenge man kan gjenta seg selv, lese andre sine gjentakelser av seg selv, uten å miste tålmodigheten. Konklusjonen er at kvinneguidens brukere er ufattelig tålmodige. Forsker-teamet er nær ved å kalle fenomenet overnaturlig..."

Feil. Jeg er faktisk et virkelig "fenomen".

Livet kan være merkeligere enn fantasi.

Skrevet (endret)

Jeg bortforklarer ingenting egentlig.

Men poenget med separasjonsperioden er nettopp det å finne ut om man virkelig ønsker å skille seg.

Derimot har selvfølgelig mange ikke råd til å betale både på felles bolig og en ny leilighet. Og der kom da også min finansiering inn i bildet.

Les deg opp litt på ekteskapsloven du, separasjon er en periode man er i før man blir formelt skilt. Alle som ønsker å skille seg må gjennom en separasjonsperiode enten de er fast bestemt på at det er skilsmisse de ønsker eller om de ikke er sikker ennå. Når ektefeller går fra hverandre må det foretas et økonomisk oppgjør, et skifte. Det er noe som heter skjæringstidspunktet som sier at når boet skal deles så er det verdien på skjæringstidspunktet som skal legges til grunn, dvs. da begjæring om separasjon eller skilsmisse kom inn til fylkesmannen eller stevning med krav om separasjon eller skilsmisse kom inn til retten, eller da samlivet ble brutt dersom dette skjedde først.

Jeg tenker fordelingen av boet hadde skjedd rimelig kjapt jeg hvis mannen hennes hadde fått vite at hun rotet med en annen mann samtidig som hun lot som at det kanskje kom til å gå seg til med han og henne.

Endret av Prøvis
Skrevet

Tror dette stemmer ja.. :)

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Flytte ut i en separasjonsperiode er ikke det samme som å selge felles bolig og fordele boet etc. Dette gjøres først når man formelt skiller seg.

Nei Steinar. Hvis man har til hensikt å bli skilt må man faktisk skifte FØR man sender inn skilsmissepapirene, hvis det ikke følger med erklæring om skifte får man heller ikke innvilget skilsmissen.

Mao. mens man er separert begynner man denne prosessen hvis man har et ønske om å gjennomføre den. Det kan nemlig faktisk ta sin tid hvis en part setter rævva og hælene i bakken og sier "vil ikke".

Jeg lurer på hvor mye annet denne damen har bløffet deg med for du har jo virkelig ikke peiling, stakkars.

Endret av Blondie65
Skrevet

Nei Steinar. Hvis man har til hensikt å bli skilt må man faktisk skifte FØR man sender inn skilsmissepapirene, hvis det ikke følger med erklæring om skifte får man heller ikke innvilget skilsmissen.

Mao. mens man er separert begynner man denne prosessen hvis man har et ønske om å gjennomføre den. Det kan nemlig faktisk ta sin tid hvis en setter rævva og hælene i bakken og sier "vil ikke".

Jeg lurer på hvor mye annet denne damen har bløffet deg med for du har jo virkelig ikke peiling, stakkars.

Ja, man kan lure, det er jo bare trist hele greia ..

Skrevet

Les deg opp litt på ekteskapsloven du, separasjon er en periode man er i før man blir formelt skilt. Alle som ønsker å skille seg må gjennom en separasjonsperiode enten de er fast bestemt på at det er skilsmisse de ønsker eller om de ikke er sikker ennå. Når ektefeller går fra hverandre må det foretas et økonomisk oppgjør, et skifte. Det er noe som heter skjæringstidspunktet som sier at når boet skal deles så er det verdien på skjæringstidspunktet som skal legges til grunn, dvs. da begjæring om separasjon eller skilsmisse kom inn til fylkesmannen eller stevning med krav om separasjon eller skilsmisse kom inn til retten, eller da samlivet ble brutt dersom dette skjedde først.

Jeg tenker fordelingen av boet hadde skjedd rimelig kjapt jeg hvis mannen hennes hadde fått vite at hun rotet med en annen mann samtidig som hun lot som at det kanskje kom til å gå seg til med han og henne.

Meningen med separasjonsperioden er faktisk at man skal ha muligheten til å revurdere og avbryte skilsmissen. Som regel er den nok bare en formalitet i de fleste tilfeller.

Men altså ikke i dette tilfellet. Og grunnen til det er at situasjonen er så praktisk vanskelig. Hadde jeg bodd i nærheten så hadde nok faktisk alt vært annerledes.

Ettersom jeg ikke gjør det, så hadde jeg en viss forståelse for at hun trengte tid til å komme seg videre først. Og kjenne etter hva hun egentlig vil. Jeg for min del vil absolutt ikke ha ei dame som ikke vet hva hun vil og som klarer å gjennomføre det i praksis. Derfor har jeg altså ventet og sett. Imidlertid hadde jeg selvfølgelig håpet på en betydelig raskere og mer positiv utvikling enn det som har vært hittil.

Skrevet

Mao. mens man er separert begynner man denne prosessen hvis man har et ønske om å gjennomføre den. Det kan nemlig faktisk ta sin tid hvis en part setter rævva og hælene i bakken og sier "vil ikke".

Som sagt, de fleste som separerer seg ønsker sikkert å skille seg så snart som mulig.

Men det finnes alltid unntak. Dette er da et av unntakene som jeg allerede har forklart hvorfor.

I en annen tråd her var det ei dame som hadde surret seg borti en fyr som hadde vært separert i over 3 år (2 år når hun traff han). Og han ble da sint når hun tok det opp. Ikke sunt.

Men hvorfor myndighetene tillater ubegrenset separasjonsperiode må man faktisk bare lure på.

Skrevet

Glem det. Hun får ikke mer penger av meg i denne situasjonen. Blir vi imidlertid enige om en felles fremtid, så blir det noe helt annet.

Du gjør det enkelt for dama. Hun kan bare si "jeg vil ha deg" og så åpner du lommeboka.

Skrevet

Dette (dvs din innstilling her) er helt syk, Steinar.

Jeg synes du burde få time hos en psykolog, coach, eller noe lignende. De kan hjelpe deg til å få en realitetsorientering - noe du så sårt trenger. :)

Dette er utelukkende velmenende, bare så du vet det. :)

Skrevet

Vi har den rette personkjemien. Dvs. potensialet ligger der, og vi ville hatt det hvis vi bare fikk til noe fornuftig i sammen i praksis.

Det var jeg som spurte om dette (og jeg ventet meg den type artige svar som jeg fikk fra en annen bruker, men håper Steinar vil svare selv). Jeg lurer på om du kan være mer spesifikk? Rett kjemi, bra nok, potensiale osv. er ganske vagt. Du har også kommet med ganske negative karakteristikker av henne, at hun styres av følelser osv (synes også du har hintet til at du ikke synes hun er så intelligent, men det var kanskje bare en følelse jeg fikk og nå klarer jeg ikke å finne hvor det var). Kanskje er det vanskelig å formulere nå når du sitter i denne suppa, men etter drøye 60 siders tråd er jeg veldig nysgjerrig på hva som tiltrakk deg i utgangspunktet, hva du spesifikt liker ved hennes personlighet.

Skrevet

Du gjør det enkelt for dama. Hun kan bare si "jeg vil ha deg" og så åpner du lommeboka.

Nei. Først må det finnes en plan for å gjennomføre forholdet i praksis som vi er enige om.

Skrevet

Det var jeg som spurte om dette (og jeg ventet meg den type artige svar som jeg fikk fra en annen bruker, men håper Steinar vil svare selv). Jeg lurer på om du kan være mer spesifikk? Rett kjemi, bra nok, potensiale osv. er ganske vagt. Du har også kommet med ganske negative karakteristikker av henne, at hun styres av følelser osv (synes også du har hintet til at du ikke synes hun er så intelligent, men det var kanskje bare en følelse jeg fikk og nå klarer jeg ikke å finne hvor det var). Kanskje er det vanskelig å formulere nå når du sitter i denne suppa, men etter drøye 60 siders tråd er jeg veldig nysgjerrig på hva som tiltrakk deg i utgangspunktet, hva du spesifikt liker ved hennes personlighet.

Dette høres sikkert veldig rart ut ettersom jeg ikke gjør noe annet enn å klage på dårlig kommunikasjon, men det som jeg liker best ved hennes personlighet er at vi kan prate åpent og naturlig sammen om absolutt alt. Og det er ikke noe jeg ofte opplever.

Altså når vi ikke prater om denne situasjonen. Da skjærer det seg fort når jeg stiller spørsmål som hun ikke klarer å svare på.

Hun er absolutt intelligent på sin måte, selv om hun ikke akkurat er noen professortype. Men det ønsker jeg ikke heller.

Hun har en annerledes type personlighet enn det jeg har. Hun er mer utadvendt og følelsesmenneske enn meg. Hun er også mer uforsiktig enn meg, og på dette området trenger nok jeg å balansere henne litt.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg for min del vil absolutt ikke ha ei dame som ikke vet hva hun vil.

Jaha? Du mener altså nå plutselig at hun har bestemt seg og vet hva hun vil? Eller at hun har visst det hele tiden?

Skrevet

Jaha? Du mener altså nå plutselig at hun har bestemt seg og vet hva hun vil? Eller at hun har visst det hele tiden?

Jeg tror hun egentlig vet hva hun vil, men problemet er å få dette til i praksis.

Derfor har hun ikke bestemt seg og vet ikke hva hun vil.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hun er absolutt intelligent på sin måte, selv om hun ikke akkurat er noen professortype. Men det ønsker jeg ikke heller.

Hun har en annerledes type personlighet enn det jeg har. Hun er mer utadvendt og følelsesmenneske enn meg. Hun er også mer uforsiktig enn meg, og på dette området trenger nok jeg å balansere henne litt.

Det holder at én i et forhold er intellektuell, vet du, og har mentalt overtak på den andre :ironi: .

Istedenfor at du må balansere henne, som du skriver, har du tenkt på om du kanskje kunne løsne på snippen? Det virker ikke som du har et snev av humor.

Gjest Blondie65
Skrevet

Dette høres sikkert veldig rart ut ettersom jeg ikke gjør noe annet enn å klage på dårlig kommunikasjon, men det som jeg liker best ved hennes personlighet er at vi kan prate åpent og naturlig sammen om absolutt alt. Og det er ikke noe jeg ofte opplever.

Altså når vi ikke prater om denne situasjonen. Da skjærer det seg fort når jeg stiller spørsmål som hun ikke klarer å svare på.

Best uten ball, som de sier om noen fotballspillere. Eller best, unntatt når det gjelder.

Har du tenkt på at dette problemet med kommunikasjon i forholdet vil forfølge dere gjennom hele samlivet? Det blir ikke "mirakuløst" bedre bare fordi dere blir enige om noe nå. Neste gang det er et vanskelig tema så er dere der igjen. Og igjen. Og ... igjen ... Og ...

Igjen ...

Er det dette du vil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...