Gjest Prøvis Skrevet 2. september 2010 #1261 Del Skrevet 2. september 2010 Kvinnfolk er noen rare dyr. Nei, det er vi ikke, de fleste av oss holder ikke på som henne og ønsker ikke å bli satt under den paraplyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #1262 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg er bare veldig trist på TS' vegne. Han er 40++ og har en såpass dårlig dømmekraft. Det er t r i s t. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. september 2010 #1263 Del Skrevet 2. september 2010 Her har du nok fått et relativt feil inntrykk av den faktiske situasjonen. Nope, jeg tror det er det som er den faktiske situasjonen, og jeg tror DITT inntrykk er noe forskrudd, og det gjør selvsagt vondt når noen påpeker at du tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. september 2010 #1264 Del Skrevet 2. september 2010 Følg med altså! Hun er flink med barn! Hun er visstnok også en god husmor. Og dessuten kan hun bli "bra nok" - hun er allerede "pen nok". Når hun har melket Steinar for penger en stund blir hun nok "rik nok" også - men dessverre er hun verken "skilt nok" eller "klar nok" for Steinar siden barna hennes dessverre ikke er "uavhengig nok" av henne. Det eneste jeg lurer på er når Steinar skal føle seg "lurt nok". Dette var dagens, nå fikk jeg kaffe ut nesa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #1265 Del Skrevet 2. september 2010 Etter en liten "samtale" jeg hadde med deg for votter og vinter siden så var jeg rimelig imponert over hvordan du klarte å komme deg videre etter andre, langt mer alvorlige ting, Steinar. At det er så vanskelig med dette damestyret er mildt sagt overraskende.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1266 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg synes det er vanskelig å se hva du liker med denne kvinnen, jeg. Jeg skjønner at du er frustrert på henne nå, men kan du prøve å formulere litt konkret hvilke egenskaper du liker ved henne? F.eks : "hun er godhjertet", "hun får meg til å le", "vi liker de samme bøkene" e.l. Synes bare du snakker negativt om henne, det er vanskelig å få noe inntrykk av hva dere har sammen. Vi har den rette personkjemien. Dvs. potensialet ligger der, og vi ville hatt det hvis vi bare fikk til noe fornuftig i sammen i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1267 Del Skrevet 2. september 2010 Følg med altså! Hun er flink med barn! Hun er visstnok også en god husmor. Og dessuten kan hun bli "bra nok" - hun er allerede "pen nok". Når hun har melket Steinar for penger en stund blir hun nok "rik nok" også - men dessverre er hun verken "skilt nok" eller "klar nok" for Steinar siden barna hennes dessverre ikke er "uavhengig nok" av henne. Det eneste jeg lurer på er når Steinar skal føle seg "lurt nok". Det er ikke snakk om bli lurt. Det dreier seg nå om å finne den rette/beste løsningen for oss begge. Forhåpentligvis klarer vi nå å kommunisere sammen slik at vi finner ut av dette og blir enige. Det er målet akkurat nå. Det er mye bedre å bli enige, enn å bare trekke sin egen konklusjon. For da blir det alltid en viss usikkerhet etterpå. Noe det altså ikke blir når man klarer å bli enige om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 2. september 2010 #1268 Del Skrevet 2. september 2010 Dette minner meg om en tråd som du og jeg konverserte litt i for noen mnd siden... Går du ikke på gress nå, Steinar? Hvorfor gidder du i det hele tatt det her? Fortjener ikke alle mennesker noe bedre enn å være annenrangs? Jeg bare spør (og du har sikkert svar??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1269 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Eh, hvordan da mener du? Hun har separert seg fra han og flyttet ut, hva trenger hun av han da? Eller er det sånn at hvis han begynner å gi henne det hun trenger, følelsesmessig og ellers - er det på det planet? - så opphever hun separasjonen og fortsetter ekteskapet med han? I så fall, er det en sånn dame du vil ha? At hun opphever separasjonen og fortsetter ekteskapet med han, er en mulig løsning. Men det er altså etter min mening. De har mindreårige barn og fortsatt bolig etc. i sammen, og han er ikke noe håpløst tilfelle egentlig. Selv om hun ikke føler seg fornøyd med ham på alle områder. Jeg ønsker altså å finne den beste løsningen her - helst for alle parter. Endret 2. september 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 2. september 2010 #1270 Del Skrevet 2. september 2010 At hun opphever separasjonen og fortsetter ekteskapet med han, er en mulig løsning. Men det er altså etter min mening. De har mindreårige barn og fortsatt bolig etc. i sammen, og han er ikke noe håpløst tilfelle egentlig. Selv om hun ikke føler seg fornøyd med ham på alle områder. Jeg ønsker altså å finne den beste løsningen her - helst for alle parter. Trodde hun hadde flyttet ut jeg.. Det ene barnet er såvidt jeg husker 18 år, dvs. ikke mindreårig men dog likevel ungen hennes som hun fortsatt må ta hensyn til. Jeg syns du skal finne den beste løsningen for deg jeg Steinar, og la den andre parten rote videre med mannen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. september 2010 #1271 Del Skrevet 2. september 2010 Vi har den rette personkjemien. Dvs. potensialet ligger der, og vi ville hatt det hvis vi bare fikk til noe fornuftig i sammen i praksis. Hver gang du sier noe som kan tolkes som positivt, så degraderer du det. SÅ, med andre ord, det er ikke NOE positivt med henne. Let it go. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1272 Del Skrevet 2. september 2010 Dette minner meg om en tråd som du og jeg konverserte litt i for noen mnd siden... Går du ikke på gress nå, Steinar? Hvorfor gidder du i det hele tatt det her? Fortjener ikke alle mennesker noe bedre enn å være annenrangs? Jeg bare spør (og du har sikkert svar??) Jeg har skrevet det mange ganger her, at jeg ikke er noe interessert hvis det ikke er ekte og gjensidig kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1273 Del Skrevet 2. september 2010 Trodde hun hadde flyttet ut jeg.. Det ene barnet er såvidt jeg husker 18 år, dvs. ikke mindreårig men dog likevel ungen hennes som hun fortsatt må ta hensyn til. Jeg syns du skal finne den beste løsningen for deg jeg Steinar, og la den andre parten rote videre med mannen sin. Flytte ut i en separasjonsperiode er ikke det samme som å selge felles bolig og fordele boet etc. Dette gjøres først når man formelt skiller seg. Og jeg skal først og fremst finne den rette løsningen for meg, ja. Men det hadde ikke skadet om vi fant den beste løsningen for henne også, selv om vi skulle gå hver vår vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 2. september 2010 #1274 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg har skrevet det mange ganger her, at jeg ikke er noe interessert hvis det ikke er ekte og gjensidig kjærlighet. Så det du har med henne er ekte og gjensidig kjærlighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1275 Del Skrevet 2. september 2010 Så det du har med henne er ekte og gjensidig kjærlighet? Det gjenstår å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 2. september 2010 #1276 Del Skrevet 2. september 2010 Flytte ut i en separasjonsperiode er ikke det samme som å selge felles bolig og fordele boet etc. Dette gjøres først når man formelt skiller seg. Nei da, de fleste venter ikke med det til de er formelt skilt, det er som regel en prosess som settes i gang med en gang en av dem ønsker å flytte ut - enten den andre vil det eller ikke. Så dette tror jeg er bare enda en unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1277 Del Skrevet 2. september 2010 Nei da, de fleste venter ikke med det til de er formelt skilt, det er som regel en prosess som settes i gang med en gang en av dem ønsker å flytte ut - enten den andre vil det eller ikke. Så dette tror jeg er bare enda en unnskyldning. Tja, hvis paret er som hund-og-katt så kan jeg godt tenke meg at folk vil gjøre opp snarest mulig, ja. Men det er ikke alltid det er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 2. september 2010 #1278 Del Skrevet 2. september 2010 Tja, hvis paret er som hund-og-katt så kan jeg godt tenke meg at folk vil gjøre opp snarest mulig, ja. Men det er ikke alltid det er sånn. Flesteparten av de jeg vet om som har flyttet fra hverandre har startet prosessen med en gang, dette fordi den som flytter ut også gjerne vil ha et sted å bo. Og det er ikke nødvendigvis hund- og kattparene det dreier seg om. Men ut fra det du skriver så er hun jo ikke sikker på om hun egentlig ønsker å skille seg fra mannen og da kan jeg forstå at de ikke har fordelt boet ennå. Han går jo og tror at han har en sjanse fortsatt og er heller ikke informert om din rolle i denne saken. Jeg skulle ønske du kunne lese denne tråden fra start igjen jeg Steinar, for nå har du snudd og kommer med den ene bortforklaringen etter den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. september 2010 #1279 Del Skrevet 2. september 2010 Nei, jeg er sånn. Gi opp når man har bestemt seg for noe er et nederlag. da kan du jo bare se for deg ett liv på vent for en kvinne som ikke er interessert da... Du kan la være å gi opp så mye du bare hæler, så lenge hun faktisk ikke er interessert i å ha noe mer med deg en en sms en gang i måneden eller hver gant du kommer med ett ultimatum hun vet du ikke vil holde likevel.... så er det vel egentlig mer nederlag å vente til du er en god og bitter mann før du gir slipp.. men det er nå bare mine tanker. Jeg er en typisk "logiker". Men jeg vurderer faktisk denne situasjonen fortløpende, tro endelig ikke noe annet. Dette er den absolutt siste sjansen hun får av meg. logiker... ville ikke en logiker sett det logiske i at dersom hun virkelig ER ett følelsesmenneske, og hun hadde hatt følelser for deg, så hadde det betydd at hun VAR med deg? Dersom hun lar seg styre av følelser, så bør du stikke fort som svint, for da er hun så lite interessert i deg og så glad i pengene dine at du som logiker burde bannet høyt både ovenfor henne og deg selv, og latt henne være i fred. Jeg er følelsesmenneske og lar meg styre hovedsakelig av følelser, noe som er vanskelig til tider ja, men tro du emg, er det en mann jeg er interessert i så lar jeg ham IKKE sitte på vent, nettopp fordi jeg er ett følelsesmenneske som følger hva følelsene mine sier meg. Så dersom du faktisk mener seriøst at hun er en kvinne som lar seg styre av hovedsakelig følelsene sine, så burde du nå VITE at hun ikke er interessert/ikke har følelser for deg! og som de andre sier, hvor mye lenger skal den siste sjansen få bli? Har ikke den allerede vart ihvertfall en måneds tid? Varer den siste sjansen til neste år? to år? Du tror du har kontrollen, men du er en viljeløs marionett i hennes spill. nemlig, en logikker burde se det. Jeg venter på å se om hun tør å gi oss en sjanse. tør???? Vil burde vel være mer korrekt... Du venter på å se om hun vil gi deg en sjanse! Selv om hun allerede gang på gang har vist at det vil hun ikke. Hun er nok rimelig handlingslammet av dårlig samvittighet etc. Et følelsemenneske. Trigges hovedsaklig av følelser og ikke av (min) logikk. Det er nok derfor hun våkner litt hver gang hun blir redd for å miste meg. igjen, hadde hun vært følelsesmenneske hadde hun ikke ventet en måned mellom hver gang hun ga lyd fra seg OM hun var interessert. Våkner litt hver gang hun er redd for å miste deg? Hun trenger jo ikke være redd for å miste deg, det gjør hun aldri, så lenge hun ikke ber deg ryke og reise med rene ord. Tror nok hun vet det, tviler på at det ligger mye bak de smsene hun ofrer deg hver gang du prøver å true med at du stikker. Kvinnfolk er noen rare dyr. Helt feil, kvinnfolk er ikke rare dyr bare fordi din drømmedame ikke vet å oppføre seg. På lik linje med at ikke mannfolk er rare dyr bare fordi du oppfører deg som en ventende hund. Hvem er villig til å vedde om når Steinar begynner å gi henne penger igjen? *rekker opp hånda* Jeg!! Det er bare tidsspørsmål. Følg med altså! Hun er flink med barn! Hun er visstnok også en god husmor. Og dessuten kan hun bli "bra nok" - hun er allerede "pen nok". Når hun har melket Steinar for penger en stund blir hun nok "rik nok" også - men dessverre er hun verken "skilt nok" eller "klar nok" for Steinar siden barna hennes dessverre ikke er "uavhengig nok" av henne. Det eneste jeg lurer på er når Steinar skal føle seg "lurt nok". glimrende!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #1280 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Flesteparten av de jeg vet om som har flyttet fra hverandre har startet prosessen med en gang, dette fordi den som flytter ut også gjerne vil ha et sted å bo. Og det er ikke nødvendigvis hund- og kattparene det dreier seg om. Men ut fra det du skriver så er hun jo ikke sikker på om hun egentlig ønsker å skille seg fra mannen og da kan jeg forstå at de ikke har fordelt boet ennå. Han går jo og tror at han har en sjanse fortsatt og er heller ikke informert om din rolle i denne saken. Jeg skulle ønske du kunne lese denne tråden fra start igjen jeg Steinar, for nå har du snudd og kommer med den ene bortforklaringen etter den andre. Jeg bortforklarer ingenting egentlig. Men poenget med separasjonsperioden er nettopp det å finne ut om man virkelig ønsker å skille seg. Derimot har selvfølgelig mange ikke råd til å betale både på felles bolig og en ny leilighet. Og der kom da også min finansiering inn i bildet. Endret 2. september 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå