Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg venter på å se om hun tør å gi oss en sjanse.

Er hun redd, mener du? Sikker på at hun ikke bare er uinteressert, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktisk. Jeg sitter nå på toget som akkurat har begynt å forlate stasjonen. Hun står på perrongen. Spørsmålet er da bare om hun reagerer før toget har gått.

DU står på perrongen. Hun sitter på toget, og det forlot stasjonen for et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun redd, mener du? Sikker på at hun ikke bare er uinteressert, da?

Hun er nok rimelig handlingslammet av dårlig samvittighet etc. Et følelsemenneske. Trigges hovedsaklig av følelser og ikke av (min) logikk.

Det er nok derfor hun våkner litt hver gang hun blir redd for å miste meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hun er nok rimelig handlingslammet av dårlig samvittighet etc. Et følelsemenneske. Trigges hovedsaklig av følelser og ikke av (min) logikk.

Er det deg eller pengene dine hun er redd for å miste, tror du? Du har skrevet at hun har inntekt, men det er tydeligvis ikke nok til å dekke et huslån.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner hun? Jeg synes hun virker temmelig dau, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deg eller pengene dine hun er redd for å miste, tror du?

Tja, det virker i hvert fall ikke akkurat som at hun misliker å bruke opp pengene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkner hun? Jeg synes hun virker temmelig dau, jeg.

Ja, ho sovner fort igjen når hun føler at hun ikke har mistet meg.

Kvinnfolk er noen rare dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ho sovner fort igjen når hun føler at hun ikke har mistet meg.

Kvinnfolk er noen rare dyr.

Du får gjøre deg litt kostbar da, vet du. Så kanskje hun våkner ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre deg litt kostbar da, vet du. Så kanskje hun våkner ordentlig.

Ja, jeg syns det burde være unødvendig, men det skulle ikke forundret meg mye at hun "tenker" (føler) sånn.

Jeg har i hvert fall begynt med å dra inn pengene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å se hva du liker med denne kvinnen, jeg. Jeg skjønner at du er frustrert på henne nå, men kan du prøve å formulere litt konkret hvilke egenskaper du liker ved henne? F.eks : "hun er godhjertet", "hun får meg til å le", "vi liker de samme bøkene" e.l. Synes bare du snakker negativt om henne, det er vanskelig å få noe inntrykk av hva dere har sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes det er vanskelig å se hva du liker med denne kvinnen, jeg. Jeg skjønner at du er frustrert på henne nå, men kan du prøve å formulere litt konkret hvilke egenskaper du liker ved henne? F.eks : "hun er godhjertet", "hun får meg til å le", "vi liker de samme bøkene" e.l. Synes bare du snakker negativt om henne, det er vanskelig å få noe inntrykk av hva dere har sammen. :)

Følg med altså! Hun er flink med barn! Hun er visstnok også en god husmor. Og dessuten kan hun bli "bra nok" - hun er allerede "pen nok". Når hun har melket Steinar for penger en stund blir hun nok "rik nok" også - men dessverre er hun verken "skilt nok" eller "klar nok" for Steinar siden barna hennes dessverre ikke er "uavhengig nok" av henne.

Det eneste jeg lurer på er når Steinar skal føle seg "lurt nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følg med altså! Hun er flink med barn! Hun er visstnok også en god husmor. Og dessuten kan hun bli "bra nok" - hun er allerede "pen nok". Når hun har melket Steinar for penger en stund blir hun nok "rik nok" også - men dessverre er hun verken "skilt nok" eller "klar nok" for Steinar siden barna hennes dessverre ikke er "uavhengig nok" av henne.

Han burde ha fått "nok" for lenge siden :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke fornøyd med han hun fortsatt er gift med. Han gir ikke henne det hun trenger, etter hva hun selv sier.

Eh, hvordan da mener du? Hun har separert seg fra han og flyttet ut, hva trenger hun av han da? Eller er det sånn at hvis han begynner å gi henne det hun trenger, følelsesmessig og ellers - er det på det planet? - så opphever hun separasjonen og fortsetter ekteskapet med han?

I så fall, er det en sånn dame du vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er sånn. Gi opp når man har bestemt seg for noe er et nederlag.

Jeg hadde ansett dette som et nederlag for lenge siden, og gått videre til noe meget bedre. Jeg vet du har sagt det før i en annen tråd at du ikke liker å tape, at du ikke liker å gjøre feil men livet er ofte sånn at man gjør feil som man lærer av i etterkant. Men den veien har ikke du lyst til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen tvil om at hennes hensyn til barna er i veien her.

Nei, hensynet til barna er helt riktig her, det som er i veien er at hun egentlig ikke har gitt opp mannen sin men liker å ha deg som et støttehjul i bakgrunnen, hun er ikke så interessert i deg at hun er villig til å satse på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en typisk "logiker".

Nei, du er nok ingen typisk logiker, en person med vel utviklet logisk sans hadde gitt opp dette for lenge siden fordi det er en logisk slutning etter å ha brukt opp mye tid på noe som er dødfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er også rimelig handlingslammet, og to handlingslammede personer kommer ingen vei. Hadde hun ville hatt deg, vært så ørens forelsket og glad i deg så hadde dere bodd sammen for lenge siden. Har aldri hørt om noen som har tværet ut en separasjon så lenge hvis de virkelig hadde ønsket å være sammen med en annen person, det er som regel mangel på følelser som gjør at dette blir halt ut i tid.

Hun er ikke redd for å miste deg, hun vet at så snart hun gir deg et lite signal så er du på plass igjen, ultimatene dine er null verdt - det har vi sett den siste måneden og hun har nok sett det hele det siste året.

Dette er bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Men jeg er i grunnen enig med anonym bruker, jeg savner også å høre hva det er som gjør at han vil ha henne foruten at hun er flink med barn (noe som også er et problem, for mye hensyn til barna) og god husmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...