Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Uffffffffff

Hva er det egentlig å prate om da? Hun vil jo ikke ha deg, men pengene dine!

Hun vil ha en å leke med!

Hvor mye vettugt får du ut av en slik samtale? Og hvor lenge klarer man egentlig å snakke?

(før man må legge på, tenke opp nye samtaleemner og deretter ringe opp i morgen)

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffffffffff

Hva er det egentlig å prate om da? Hun vil jo ikke ha deg, men pengene dine!

Hun vil ha en å leke med!

Hvor mye vettugt får du ut av en slik samtale? Og hvor lenge klarer man egentlig å snakke?

(før man må legge på, tenke opp nye samtaleemner og deretter ringe opp i morgen)

Tlf-samtaler er ikke ideelt, nei. Men det er eneste mulighet nå.

Det er masse uklarheter jeg nå må prøve å få klarlagt. Det virker som hun seriøst ønsker å bli kvitt mannen, men hvor sterkt ønsker hun egentlig å satse på meg og oss i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde du nok ikke sagt hvis du var midt oppi den selv.

Men vi har i hvert fall fått til en dialog her nå i dag da. Som skal forsette i morra.

Hun er åpenbart ikke fornøyd med mannen, men det er mye som ikke akkurat føles krystallklart. Får se hvordan kommunikasjonen utvikler seg. Det er mange spørsmål etter så lang tid med håpløs kommunikasjon i en separasjonsperiode.

Skulle gjerne stått på sidelinja og vurdert denne saken helt objektivt selv.

Hvilken mann er det hun ikke er fornøyd med? Deg eller den mannen hun liksom separerte seg fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde du nok ikke sagt hvis du var midt oppi den selv.

Alle her som har vært oppi noe lignende selv har sagt det samme. Alle- 61 sider på å si, hun vil ikke ha deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tlf-samtaler er ikke ideelt, nei. Men det er eneste mulighet nå.

Det er masse uklarheter jeg nå må prøve å få klarlagt. Det virker som hun seriøst ønsker å bli kvitt mannen, men hvor sterkt ønsker hun egentlig å satse på meg og oss i sammen.

Ok, sånn fritt tolket - hun har altså drevet på med både deg og mannen dette året når hun har vært separert, gitt deg forhåpninger og mannen forhåpninger. Som jeg har sagt tidligere, smart dame dette - holder to menn varme og får det beste ut av begge to og bor likevel alene :ler:

Hva er det som er uklart her egentlig, etter så lang tid så holder hun fortsatt begge mennene i sitt liv varme og klarer ikke å bestemme seg. Er det en sånn dame du ønsker deg, hva hvis hun finner en ny en om noen år igjen etter at dere har bodd sammen en stund og så blir det på samme måte der? Kan ikke helt se for meg at du som er en racer på å risikokalkulere andres liv tar en sånn sjanse.

Dette syns jeg er bare trist, det går nok et år til med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er åpenbart ikke fornøyd med mannen, men det er mye som ikke akkurat føles krystallklart. Får se hvordan kommunikasjonen utvikler seg. Det er mange spørsmål etter så lang tid med håpløs kommunikasjon i en separasjonsperiode.

Skulle gjerne stått på sidelinja og vurdert denne saken helt objektivt selv.

Det virker som hun seriøst ønsker å bli kvitt mannen, men hvor sterkt ønsker hun egentlig å satse på meg og oss i sammen.

Hvilken mann er det hun ikke er fornøyd med? Deg eller den mannen hun liksom separerte seg fra?

Sier meg enig med Prøvis her, hvilken mann er hun ikke fornøyd med, og dette virker faktisk bare mer og mer ille...

Ikke bare har hun holdt deg på gress i over ett år, og skyldt på seperasjonsperiode og at hun prioriterer barna, men samtidig er hun altså fremdeles ikke sikker på om hun ønsker å gå fra mannen hun er separert fra eller ikke, kanskje.

Hvor i dette bildet har hun NOENGANG sagt at hun VIL ha deg?

Har hun noen gang ytret at hun ser en fremtid med deg, eller ØNSKER en fremtid med deg? Nå eller i løpet av det siste året?

Hun har to menn, som begge sitter på vent og hopper når hun sier hopp. Den ene er hennes barns far, den andre er hennes økonomiske forsørger som i lengre tid har betalt hennes leilighet der hun kan bo, helt alene, og hoppe fra mann til mann akkurat som hun ønsker. Når det passer henne, og dersom en blir litt usikker, skylder hun bare på at det er så vanskelig for henne og at hun må prioritere barna. ....

Det er ikke barna som er i veien her Steinar, det er lysten hennes til å være med deg (eller sin mann)!!!

Slipp taket, hadde hun vært interessert i annet en pengene dine hadde du hatt NOE å holde fast i, etter hva jeg kan se, har hun ikke gitt deg NOE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det har vært snakk om et forhold i det hele tatt jeg. Til Steinar altså. Hun har sett på ham som en kompis som kan hjelpe henne i nøden, siden de har hatt et vennskap i mange år. Kanskje hun har stilt opp for ham tidligere.

Dette har ikke skjedd Steinar før, ingen kvinne har betrodd seg til ham følelsesmessig og forholdsmessig, så han tar dette som et signal på at hun er interessert.

Dama på sin side prøver å ordne oppi historien sin på en smertefri måte, hun flytter, ordner og prøver å få alt til best mulig for alle.

Så begynner plutselig denne snodige fyren fra Østolds indre skoger å stille ultimater, forlange at hun flytter til ham, med barna sine, at de må kommunisere og at de må finne ut av sin framtid.

Oups! Hun får panikk! Det eneste hun har gjort er jo å sett på Steinar som en skulder å gråte på, en som har hjulpet henne økonomisk i denne perioden, og nå tror han de er på vei inn i en felles framtid? Hun går totalt i vranglås, og klarer ikke forholde seg til dette, skrur helt av og slutter å snakke og å svare på telefoner og meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest meg opp her (lite å gjøre :gjeiper: ), og jeg tror Kate Ws analyse er helt riktig. Sorry, Steinar.

Dessuten - ingen god forelder av 2010 tar barna med seg og flytter milevis unna den andre gode forelderen. Det er ikke så enkelt som du tror å bare ta med ungene og flytte "til en ny far". Sorry, Steinar, det er ikke slik det fungerer med barn.

For oss som har barn, så kommer faktisk barna i første rekke. Sorry, alle dere barnløse der ute, menn eller kvinner, sånn er det bare. De som vil ha oss, må være klar over det. Det er derfor det er enklest å innlede forhold til noen som skjønner dette fullt ut, med andre ord noen som har barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har vært snakk om et forhold i det hele tatt jeg. Til Steinar altså. Hun har sett på ham som en kompis som kan hjelpe henne i nøden, siden de har hatt et vennskap i mange år. Kanskje hun har stilt opp for ham tidligere.

Dette har ikke skjedd Steinar før, ingen kvinne har betrodd seg til ham følelsesmessig og forholdsmessig, så han tar dette som et signal på at hun er interessert.

Dama på sin side prøver å ordne oppi historien sin på en smertefri måte, hun flytter, ordner og prøver å få alt til best mulig for alle.

Så begynner plutselig denne snodige fyren fra Østolds indre skoger å stille ultimater, forlange at hun flytter til ham, med barna sine, at de må kommunisere og at de må finne ut av sin framtid.

Oups! Hun får panikk! Det eneste hun har gjort er jo å sett på Steinar som en skulder å gråte på, en som har hjulpet henne økonomisk i denne perioden, og nå tror han de er på vei inn i en felles framtid? Hun går totalt i vranglås, og klarer ikke forholde seg til dette, skrur helt av og slutter å snakke og å svare på telefoner og meldinger.

Dette høres ganske riktig ut ja. Jeg tror verken de har kysset eller hatt sex heller, og jeg tror de kun har møttes en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at Steinar ber om hjelp til å tolke en melding. Han får enstemmig svar fra samtlige som har vært innom tråden. Men hva gjør Steinar? Jo han holder hardnakket på sitt og gjør det stikk motsatte av det krystallklare rådet han har fått. Enkelte mennesker er det rett og slett umulig å snakke til fornuft (og da snakker jeg ikke om dama "til" steinar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke fornøyd med han hun fortsatt er gift med. Han gir ikke henne det hun trenger, etter hva hun selv sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sånn fritt tolket - hun har altså drevet på med både deg og mannen dette året når hun har vært separert, gitt deg forhåpninger og mannen forhåpninger. Som jeg har sagt tidligere, smart dame dette - holder to menn varme og får det beste ut av begge to og bor likevel alene :ler:

Hva er det som er uklart her egentlig, etter så lang tid så holder hun fortsatt begge mennene i sitt liv varme og klarer ikke å bestemme seg. Er det en sånn dame du ønsker deg, hva hvis hun finner en ny en om noen år igjen etter at dere har bodd sammen en stund og så blir det på samme måte der? Kan ikke helt se for meg at du som er en racer på å risikokalkulere andres liv tar en sånn sjanse.

Dette syns jeg er bare trist, det går nok et år til med dette...

Kommunikasjonen går ikke akkurat strålende dessverre. Jeg syns nå det minner meg veldig mye om sånn det har vært altfor mange ganger tidligere. Men jeg får se det an litt.

Problemet er at man kan egentlig ikke stole på noen. Samme hva man innbiller seg.

Men så handlingslammet som hun er, så burde det egentlig være relativt gode muligheter for at hun ikke gjør for mange dumheter hvis hun først bestemte seg. Hun blir også eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Prøvis her, hvilken mann er hun ikke fornøyd med, og dette virker faktisk bare mer og mer ille...

Ikke bare har hun holdt deg på gress i over ett år, og skyldt på seperasjonsperiode og at hun prioriterer barna, men samtidig er hun altså fremdeles ikke sikker på om hun ønsker å gå fra mannen hun er separert fra eller ikke, kanskje.

Hvor i dette bildet har hun NOENGANG sagt at hun VIL ha deg?

Har hun noen gang ytret at hun ser en fremtid med deg, eller ØNSKER en fremtid med deg? Nå eller i løpet av det siste året?

Hun har to menn, som begge sitter på vent og hopper når hun sier hopp. Den ene er hennes barns far, den andre er hennes økonomiske forsørger som i lengre tid har betalt hennes leilighet der hun kan bo, helt alene, og hoppe fra mann til mann akkurat som hun ønsker. Når det passer henne, og dersom en blir litt usikker, skylder hun bare på at det er så vanskelig for henne og at hun må prioritere barna. ....

Det er ikke barna som er i veien her Steinar, det er lysten hennes til å være med deg (eller sin mann)!!!

Slipp taket, hadde hun vært interessert i annet en pengene dine hadde du hatt NOE å holde fast i, etter hva jeg kan se, har hun ikke gitt deg NOE.

Det er ingen tvil om at hennes hensyn til barna er i veien her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du nok fått et relativt feil inntrykk av den faktiske situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

For oss som har barn, så kommer faktisk barna i første rekke. Sorry, alle dere barnløse der ute, menn eller kvinner, sånn er det bare. De som vil ha oss, må være klar over det. Det er derfor det er enklest å innlede forhold til noen som skjønner dette fullt ut, med andre ord noen som har barn selv.

Må bare få understreke at ikke alle vi barnløse har like vondt for å forstå dette som Steinar. Faktisk er det slik at jeg er svært svært stedbunden, på tross av at jeg ikke har barn. Hvordan kan jeg da forvente eller forlange at en annen skal flytte på seg - barn eller ikke barn - for å tekkes meg?

Og hvis jeg skulle forelske meg i en som har barn ville jeg forsikret meg om at

A) Forholdet til barnas mor/mødre var avsluttet

B) Samarbeidet med barnas mor/mødre fungerer - og hvis det ikke fungerte, hvilken betydning vil det få for meg

C) Mannen HAR faktisk samvær med sine barn - hvis ikke vil jeg høre den gode grunnen for hvorfor ikke

D) Mannen prioriterer sine barn FØRST - foran alt annet, inkludert samvær med meg. Dette forlanger jeg og forventer jeg fordi barna faktisk er uskyldige og skal ikke miste sin pappa pga hans damer.

Dersom punktene over ikke blir besvart på en akseptabel måte vil min interesse dale betraktelig. Jeg kan ikke tenke meg noe mindre sexy enn en mann som svikter sine egne barn (bortsett fra en som er fullstendig uvasket og stinker ...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ringte ho eigentleg i går?

Ja, vi har pratet i går og i dag.

Uten å komme noen vei egentlig. Samme problemstillinger som tidligere. Det er tydelig at dette er så vanskelig for henne at hun er helt handlingslammet og ikke klarer å svare.

Hun har sannsynligvis også en dårlig utviklet logisk sans - har en personlighet som trigges av følelser først og fremst. Dermed blir det veldig vanskelig å diskutere rasjonelt og logisk med henne dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men så handlingslammet som hun er, så burde det egentlig være relativt gode muligheter for at hun ikke gjør for mange dumheter hvis hun først bestemte seg. Hun blir også eldre.

Du må ikke kalle noen for handlingslammet, i så fall har hun lært av deg. For du er virkelig lammet - helt ute av stand til å overholde dine egne ultimatum, ta konsekvensen av FORTSATT manglende svar eller kommunikasjon. Du skal se det an.

SUNK COST Steinar - snu, gå videre - slutt med å investere mer i dette av din tid og ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke kalle noen for handlingslammet, i så fall har hun lært av deg. For du er virkelig lammet - helt ute av stand til å overholde dine egne ultimatum, ta konsekvensen av FORTSATT manglende svar eller kommunikasjon. Du skal se det an.

SUNK COST Steinar - snu, gå videre - slutt med å investere mer i dette av din tid og ditt liv.

Jeg har vanskelig for å gi opp når jeg har bestemt meg for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...