Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

3) Så vidt jeg har forstått har dere aldri hatt et seksuelt forhold. og dere har heller ikke snakket all verden sammen, da dere har kommunikasjonsproblemer. Og har dere kommunikasjonesproblemer, kan jeg ikke se for meg at "kjemien" er på topp. Jeg blir litt nysgjerrig på hva forelskelsen din bygger på? Hvorfor er hun så viktig for deg?

Tam tam tam tam ...

Forøvrig var dette et strålende innlegg. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Det er ikke lett å bare avskrive noen som kan være "bra nok" etter så lang tid. Men jeg er nå helt nødt til å se litt lys i tunnel snart.

For å se lys i en tunnel må man gå på langs - da er det faktisk mulig å se lys i begge ender. Hvis en derimot velger å gå på tvers og undrer seg over at en stadig får et kaldt og vått møte med mørket er det dessverre ikke noen fare for at en ser lys med det første. Med mindre det selvsagt skulle komme et tog ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du føler kun empati når det stemmer med din egeninteresse? :nei:

Det er naturlig nok mye lettere å vise empati når det ikke går ut over en selv.

Er hun pen? Du har sagt noe negativ om alle sider ved henne bortsett fra utseendet. Så da lurer jeg på en ting. Er det utseendet hennes som er "bra nok". Resten er jo tydeligvis ikke det.

Hun er "pen nok". Og hele henne vil være "bra nok" bare hun viser meg det i praksis. Som situasjonen er nå, så er ingenting bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å se lys i en tunnel må man gå på langs - da er det faktisk mulig å se lys i begge ender. Hvis en derimot velger å gå på tvers og undrer seg over at en stadig får et kaldt og vått møte med mørket er det dessverre ikke noen fare for at en ser lys med det første. Med mindre det selvsagt skulle komme et tog ...

Ja, det var det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi opp. Denne dama kommer du ingen vei med.

Jeg skal først se hvilket inntrykk jeg får av henne i morra på tlfen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvis

Dere kvinner er jo så glad i å tolke alle mulige situasjoner, etter hva jeg har forstått ;)

Dette gjelder å tolke ei av deres egne, altså ei kvinne.

Jeg har kjent denne dama i en del år, så det må man ha med i bakhodet selvfølgelig. Hun er forøvrig 35++ også.

Jeg sender en tekstmelding til denne dama i går med et ultimatum som lød omtrent noe sånt; "Du må nå bestemme deg for om du ønsker å miste meg for alltid eller ikke. Gi meg beskjed senest i morra, men hvis jeg ikke hører noe så går jeg videre i livet uten deg."

Svaret jeg får ifra henne i kveld lyder da noe sånt; "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?" :klø:

Ja, jeg regner med at dere er ekspertene her ...

Denne tråden ble startet for en måned siden, da ble det gitt et ultimatum som sa at hun måtte kontakte han senest dagen etter, hvis ikke gikk han videre i livet sitt...

Gjett hvem som skal snakke med henne i morra for å se hva som kommer ut av det? :)

Endret av Prøvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Denne tråden ble startet for en måned siden, da ble det gitt et ultimatum som sa at hun måtte kontakte han senest dagen etter, hvis ikke gikk han videre i livet sitt...

Gjett hvem som skal snakke med henne i morra for å se hva som kommer ut av det? :)

Steinar har kanskje noen sterke sider, men å vise seg konsekvent er ikke en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig nok mye lettere å vise empati når det ikke går ut over en selv.

Hun er "pen nok". Og hele henne vil være "bra nok" bare hun viser meg det i praksis. Som situasjonen er nå, så er ingenting bra nok.

Hun er altså "pen nok" og kun kan bli "bra nok" ellers også dersom hun forandrer seg. Litt av et grunnlag å starte et forhold på :ler:

Min personlige tolkning: En hver dame som er "pen nok" og som viser deg et snev av interesse er nok til å få deg til å falle pladask og henge etter henne i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min skyld at kvinnfolk er så vanskelige!

Og ingen skal beskylde meg for å gi opp lett i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Egentlig vil vi deg bare vel, vi ønsker at du skal komme deg vekk fra ei dame som ikke setter pris på deg. Vi ønsker at du skal gå videre i livet og finne ei som setter deg i fokus og som er med på å gjøre livet ditt rikere.

Denne damen du sitter og venter på tjener på å være "vanskelig", det har hun tjent på hele tiden så hvorfor stoppe nå? Det har jo vist seg å virke og gjør det fortsatt, det har tross alt gått en måned nå og du har fremdeles ikke gitt opp.

Endret av Prøvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er altså "pen nok" og kun kan bli "bra nok" ellers også dersom hun forandrer seg. Litt av et grunnlag å starte et forhold på :ler:

Min personlige tolkning: En hver dame som er "pen nok" og som viser deg et snev av interesse er nok til å få deg til å falle pladask og henge etter henne i flere år.

Å nei, du. Det er mye som skal stemme først. Men når det først stemmer, og jeg har bestemt meg, da blir det som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kvinnfolk? Det er den damen du ikke vil gi slipp på, som er vanskelig eventuelt. Uansett hva alle vi andre her ser som klare tegn på at hun ikke er interessert lenger, stikker du hodet i sanden og vil ikke innse virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig vil vi deg bare vel, vi ønsker at du skal komme deg vekk fra ei dame som ikke setter pris på deg. Vi ønsker at du skal gå videre i livet og finne ei som setter deg i fokus og som er med på å gjøre livet ditt rikere.

Denne damen du sitter og venter på tjener på å være "vanskelig", det har hun tjent på hele tiden så hvorfor stoppe nå? Det har jo vist seg å virke og gjør det fortsatt, det har tross alt gått en måned nå og du har fremdeles ikke gitt opp.

Ja, men hun har ikke tjent noe på det hun heller.

Det jeg er interessert i nå er å høre hva hun føler og vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Tror du hun har blitt flinkere til å kommunisere i løpet av denne måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du hun har blitt flinkere til å kommunisere i løpet av denne måneden?

Tja, ikke før jeg hører det med mine egne ører i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurodice

Er det ikke slik at det er du som betaler for den leiligheten hun har flyttet inn i? Hvis jeg tar feil, må du unnskylde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at det er du som betaler for den leiligheten hun har flyttet inn i? Hvis jeg tar feil, må du unnskylde.

Jeg har ikke gjort det den seneste måneden i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den mest krystallklare tolkningssaken jeg har vært borti :ler:

Det hadde du nok ikke sagt hvis du var midt oppi den selv.

Men vi har i hvert fall fått til en dialog her nå i dag da. Som skal forsette i morra.

Hun er åpenbart ikke fornøyd med mannen, men det er mye som ikke akkurat føles krystallklart. Får se hvordan kommunikasjonen utvikler seg. Det er mange spørsmål etter så lang tid med håpløs kommunikasjon i en separasjonsperiode.

Skulle gjerne stått på sidelinja og vurdert denne saken helt objektivt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...