Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Prøvis
Skrevet

"...og etter 1159 innlegg, var det fortsatt ingen som skjønte at Steinar var en konstruksjon, lagd av kvinneguidens forsker-team. Målet med forsøket, var å finne ut hvor lenge man kan gjenta seg selv, lese andre sine gjentakelser av seg selv, uten å miste tålmodigheten. Konklusjonen er at kvinneguidens brukere er ufattelig tålmodige. Forsker-teamet er nær ved å kalle fenomenet overnaturlig..."

:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... noe skal vi jo drive med når vi kjeder oss :sjenert: - det er jo ogslå litt som den berømte skorpen .... man klarer ikke helt å la være å pille på den.

Skrevet

Bevise at hun ikke vil ha deg, trodde det var det hun hadde gjort jeg og at det var konklusjonen du landet på da du ga henne det siste ultimatumet og hun reagerte med å be om penger??

Jeg har sympati med deg for det du har opplevd med denne damen, men samtidig får jeg lyst til å riste deg og gi deg et spark i røven når jeg ser at du, igjen, roter deg inn i bortforklaringer og utopiske drømmer om denne dama. Gi opp, det finnes damer som er "bra nok" helt fra starten av der ute, ikke bruk mer tid på ei som du ikke engang syns er "bra nok" ennå etter mer enn et år.

Det skulle ikke forundre meg mye om vi nå nærmer oss en konklusjon med stormskritt her, nå som hun begynner å innse at det ikke er noen flere fordeler for henne å få i denne situasjonen.

Eller hva tror du?

Skrevet

Vi pratet litt, men hun hadde ikke tid til å prate lenger. Som vanlig.

Jeg har aldri sett noen prioritere barn sånn som hun gjør akkurat nå. Det er tydelig at hun sliter, og akkurat derfor burde hun prate med meg. Uten at det nytter å få henne til å forstå eller prioritere dette.

Altså:

1) Hmmm.... Så disse barna sover aldri? Er aldri på skole? Ute og leker? Hos venner? Ser på TV?

Ville hun snakke med deg, ville hun fint klare det. Selvfølgelig!! Om ikke akkurat i den samtalen dere hadde i full fart, så ganske snart etterpå. Uansett hvor mye hun prioriterer barna. Hun bare manipulerer deg.

2) Og hva ville du følt Stainar, hvis din ekskone og dine barn (hvis du hadde hatt noen) hadde flyttet laaaangt avgårde til en annen mann - og at denne mannen avfeide hele greia med at han ikke kunne skjønne annet siden det var mest praktisk i forhold til hans jpobb og at "barn tilpasser seg og blir selvstendige".

3) Så vidt jeg har forstått har dere aldri hatt et seksuelt forhold. og dere har heller ikke snakket all verden sammen, da dere har kommunikasjonsproblemer. Og har dere kommunikasjonesproblemer, kan jeg ikke se for meg at "kjemien" er på topp. Jeg blir litt nysgjerrig på hva forelskelsen din bygger på? Hvorfor er hun så viktig for deg?

4) Hva er det hun skal bevise eller overbevise deg om? At hun vil satse på deg? Tror du hun plutselig kommer til å gå gjennom en personlighetsendring i redsel over å miste deg? Brått vil dere kunne kommunisere som bare det?

5) Trist at du skusler bort energien din på henne! Jeg antar at du har liten erfaring med kjærester og sosiale relasjoner siden du så inderlig klamrer deg til dette. Det er - i mine øyne og ut fra det du har fortalt her - på ingen måte verdt det. GÅ VIDERE!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor fòres KG's største troll hele tiden? :roll:

Skrevet

Altså:

1) Hmmm.... Så disse barna sover aldri? Er aldri på skole? Ute og leker? Hos venner? Ser på TV?

Ville hun snakke med deg, ville hun fint klare det. Selvfølgelig!! Om ikke akkurat i den samtalen dere hadde i full fart, så ganske snart etterpå. Uansett hvor mye hun prioriterer barna. Hun bare manipulerer deg.

2) Og hva ville du følt Stainar, hvis din ekskone og dine barn (hvis du hadde hatt noen) hadde flyttet laaaangt avgårde til en annen mann - og at denne mannen avfeide hele greia med at han ikke kunne skjønne annet siden det var mest praktisk i forhold til hans jpobb og at "barn tilpasser seg og blir selvstendige".

3) Så vidt jeg har forstått har dere aldri hatt et seksuelt forhold. og dere har heller ikke snakket all verden sammen, da dere har kommunikasjonsproblemer. Og har dere kommunikasjonesproblemer, kan jeg ikke se for meg at "kjemien" er på topp. Jeg blir litt nysgjerrig på hva forelskelsen din bygger på? Hvorfor er hun så viktig for deg?

4) Hva er det hun skal bevise eller overbevise deg om? At hun vil satse på deg? Tror du hun plutselig kommer til å gå gjennom en personlighetsendring i redsel over å miste deg? Brått vil dere kunne kommunisere som bare det?

5) Trist at du skusler bort energien din på henne! Jeg antar at du har liten erfaring med kjærester og sosiale relasjoner siden du så inderlig klamrer deg til dette. Det er - i mine øyne og ut fra det du har fortalt her - på ingen måte verdt det. GÅ VIDERE!

Ellis! SPOT ON! Strålende innlegg. (ikke at jeg tror det hjelper, dessverre)

Skrevet

Jeg kjenner en mann som ikke hadde hatt kjæreste før, han var godt over førti. Han laget seg en profil på Sukker, og begynte å skrive til hun han hadde høyest match med, hun avviste ham, da forstatte han på nest høyest match og slik fortsatte han nedover lista. Da endelig ei svarte, dro han sporenstreks på besøk og fridde. Han hadde nemlig vunnet i lotto ca ti år tidligere og laget seg bryllupskonto.

Hun hadde heller aldri hatt kjæreste før, og hennes største drøm var bryllup og samliv og det som andre syns ser "normalt" ut. Så hun sa ja.

Ikke kommuniserer de, ikke har de det noe fint, men ingen kan nå si at de er rare og single lenger.

Er ikke dette en metode som kunne passet for deg, Steinar?

Skrevet

Jeg kjenner en mann som ikke hadde hatt kjæreste før, han var godt over førti. Han laget seg en profil på Sukker, og begynte å skrive til hun han hadde høyest match med, hun avviste ham, da forstatte han på nest høyest match og slik fortsatte han nedover lista. Da endelig ei svarte, dro han sporenstreks på besøk og fridde. Han hadde nemlig vunnet i lotto ca ti år tidligere og laget seg bryllupskonto.

Hun hadde heller aldri hatt kjæreste før, og hennes største drøm var bryllup og samliv og det som andre syns ser "normalt" ut. Så hun sa ja.

Ikke kommuniserer de, ikke har de det noe fint, men ingen kan nå si at de er rare og single lenger.

Jeg har dessverre ikke vunnet i Lotto ennå ;) hehe

Skrevet (endret)

Altså:

Vi skal visstnok prate litt i morra for da er minsten sannsynligvis bra nok av forkjølelsen :forkjola: til å gå på skolen.

Jeg vet rett og slett ikke. Problemet er også at dette vil være helt individuelt. Noen fedre bryr seg ikke. Mens andre bryr seg mye.

Jeg kan ikke huske at jeg har sagt at vi ikke har hatt et seksuelt forhold. Kanskje det er derfor jeg ikke har blitt kvitt henne vettu ;)

Hun skal bevise overfor meg at hun virkelig er glad i meg og er villig til å satse alt på oss i sammen. Ellers er det ingen vits. Kommunikasjonen vår har forøvrig alltid vært veldig god HELT til jeg ønsker å diskutere denne situasjonen. Noe jeg som regel vil, og da blir det full skjærings.

Det er ikke lett å bare avskrive noen som kan være "bra nok" etter så lang tid. Men jeg er nå helt nødt til å se litt lys i tunnel snart.

Endret av Steinar40
Skrevet

OK, jeg er fortsatt like klok.

Men får håpe ikke forkjølelsen drar ut i uker, da. Eller at alle barna blir smittet etter tur, slik at hun ikke får en eneste mulighet til å snakke på telefonen før jul.

Men oppriktig talt, jeg ønsker deg lykke til og håper at dere får en skikkelig samtale! :)

Jeg kan ikke huske at jeg har sagt at vi ikke har hatt et seksuelt forhold. Kanskje det er derfor jeg ikke har blitt kvitt henne vettu ;)

Ikke har blitt kvitt henne? Øøøøhhh.... Jeg har vel ikke noe inntrykk av at hun akkurat klamrer seg bedende til deg.

La meg minne deg på hva som skjedde 29. juli:

Steinar40: "Du må nå bestemme deg for om du ønsker å miste meg for alltid eller ikke. Gi meg beskjed senest i morra, men hvis jeg ikke hører noe så går jeg videre i livet uten deg."

Hun: "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?"

Skrevet

Jeg kjenner en mann som ikke hadde hatt kjæreste før, han var godt over førti. Han laget seg en profil på Sukker, og begynte å skrive til hun han hadde høyest match med, hun avviste ham, da forstatte han på nest høyest match og slik fortsatte han nedover lista. Hun hadde heller aldri hatt kjæreste før, og hennes største drøm var bryllup og samliv og det som andre syns ser "normalt" ut. Så hun sa ja.

Sånn, da har jeg tatt vekk lotto, kan du nå svare? Er det ikke slik, med hånda på hjertet at du føler det er best å finne seg en partner. Praktisk, med tall og statistikker og helt uten sex eller følelser?

Gjest Prøvis
Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke. Problemet er også at dette vil være helt individuelt. Noen fedre bryr seg ikke. Mens andre bryr seg mye.

Dette må du jo være i stand til å svare på? Gå inn i deg selv og forestill deg at du har blitt pappa, du har et godt forhold til ungene dine, så vil kona skilles, flytter ut - ikke bare til nabohuset men en hel landsdel unna. Hva hadde du følt da, det tror jeg du bør være i stand til å kjenne på.

Det er ikke lett å bare avskrive noen som kan være "bra nok" etter så lang tid. Men jeg er nå helt nødt til å se litt lys i tunnel snart.

Kan være "bra nok", hun er jo ikke "bra nok" engang - men du puster og puster glør i noe som ennå ikke er bra nok? Etter så lang tid er det mest fornuftig å slippe taket i ei som ikke klarer å bestemme seg og som ikke har noen problemer med å bruke pengene dine, men å si at hun er glad i deg det klarer hun ikke.

Skrevet

OK, jeg er fortsatt like klok.

Men får håpe ikke forkjølelsen drar ut i uker, da. Eller at alle barna blir smittet etter tur, slik at hun ikke får en eneste mulighet til å snakke på telefonen før jul.

Men oppriktig talt, jeg ønsker deg lykke til og håper at dere får en skikkelig samtale! :)

Takk :) Det håper jeg også.

Ikke har blitt kvitt henne? Øøøøhhh.... Jeg har vel ikke noe inntrykk av at hun akkurat klamrer seg bedende til deg.

La meg minne deg på hva som skjedde 29. juli:

Steinar40: "Du må nå bestemme deg for om du ønsker å miste meg for alltid eller ikke. Gi meg beskjed senest i morra, men hvis jeg ikke hører noe så går jeg videre i livet uten deg."

Hun: "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?"

Ja, hun kjører et tøft løp og bryr seg generelt lite om hva jeg sier.

Men intuitivt vet hun alltid når jeg er helt på grensen til å gi opp. Og da skjer det bittelitt ifra hennes side. Faens kvinnfolk altså! :kjefte:

Hun vet hvor hun har meg - tror hun i hvert fall.

Men det er mye enklere når følelsene ikke er med i bildet.

Skrevet

Sånn, da har jeg tatt vekk lotto, kan du nå svare? Er det ikke slik, med hånda på hjertet at du føler det er best å finne seg en partner. Praktisk, med tall og statistikker og helt uten sex eller følelser?

Nei.

Skrevet

Men er det ikke AKKURAT det du gjør nå da? Tenk deg godt om nå.

Skrevet

Dette må du jo være i stand til å svare på? Gå inn i deg selv og forestill deg at du har blitt pappa, du har et godt forhold til ungene dine, så vil kona skilles, flytter ut - ikke bare til nabohuset men en hel landsdel unna. Hva hadde du følt da, det tror jeg du bør være i stand til å kjenne på.

Vanligvis har jeg en sterk empati-følelse, men akkurat her har jeg faktisk problemer.

For det første har jeg ikke opplevd det selv, og for det andre så kjenner jeg at mitt ego ikke er villig til å la meg kjenne etter på dypet.

Problemet er tydeligvis at denne følelsen strider imot min egen interesse.

Skrevet

Men er det ikke AKKURAT det du gjør nå da? Tenk deg godt om nå.

Absolutt IKKE!

Hadde det ikke vært sterke følelser med i bildet her så hadde hun vært historie for flere år siden.

Skrevet

Pfft, du har ikke sagt ETT ord om tiltrekning eller følelser. Du sier at hun er flink i huset, og bra nok.

Skrevet

"...og etter 1159 innlegg, var det fortsatt ingen som skjønte at Steinar var en konstruksjon, lagd av kvinneguidens forsker-team. Målet med forsøket, var å finne ut hvor lenge man kan gjenta seg selv, lese andre sine gjentakelser av seg selv, uten å miste tålmodigheten. Konklusjonen er at kvinneguidens brukere er ufattelig tålmodige. Forsker-teamet er nær ved å kalle fenomenet overnaturlig..."

:ler:

Skrevet

Vanligvis har jeg en sterk empati-følelse, men akkurat her har jeg faktisk problemer.

For det første har jeg ikke opplevd det selv, og for det andre så kjenner jeg at mitt ego ikke er villig til å la meg kjenne etter på dypet.

Problemet er tydeligvis at denne følelsen strider imot min egen interesse.

Ok, så du føler kun empati når det stemmer med din egeninteresse? :nei:

Er hun pen? Du har sagt noe negativ om alle sider ved henne bortsett fra utseendet. Så da lurer jeg på en ting. Er det utseendet hennes som er "bra nok". Resten er jo tydeligvis ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...