Steinar40 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1101 Skrevet 26. august 2010 Jepp, det stemmer det. Jeg kjente lusa på gangen og tok ingen sjanser, og jaggu hadde jeg rett - her blir det noen runder til. Det er viktig å prøve å få til en skikkelig avklaring. Ellers blir det bare enda mer surr.
Steinar40 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1102 Skrevet 26. august 2010 At du i det hele tatt innbiller deg at hun bryr seg om det, er helt utrolig... Jeg innbiller meg ingenting, og det er derfor vi blant annet skal prate om dette. Og den har vart i 2 år? Hadde hun likt deg ville hun ha sagt i fra uansett separasjon eller ikke. Den har vart noe over 1 år. Anbefaler at du gir kontaktinfoen din til alle Norges tiggere og veldedige organisasjoner! Du er jo en drøm å hale penger ut av! Det finnes sikkert bra veldedige organisasjoner. Og jeg har ikke tenkt å gi henne mer penger slik denne situasjonen er nå. Ingen grunn til det.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #1103 Skrevet 26. august 2010 Jeg innbiller meg ingenting, og det er derfor vi blant annet skal prate om dette. Skal dere? Hvem lovet det, mener du? Har dere avtalt dette og har en felles forståelse av at dere skal prate om dette?
Steinar40 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1104 Skrevet 26. august 2010 Skal dere? Hvem lovet det, mener du? Har dere avtalt dette og har en felles forståelse av at dere skal prate om dette? Vi har avtalt at vi skal prate i sammen for å finne ut av sakene. Hva vi prater om skjer der og da. Men jeg kommer til å ta det opp selvfølgelig for å få høre hva hun sier.
Gjest Pet Skrevet 26. august 2010 #1105 Skrevet 26. august 2010 Vi har avtalt at vi skal prate i sammen for å finne ut av sakene. Hva vi prater om skjer der og da. Får jeg bli med?
aline Skrevet 26. august 2010 #1106 Skrevet 26. august 2010 Vi har avtalt at vi skal prate i sammen for å finne ut av sakene. Hva vi prater om skjer der og da. Men jeg kommer til å ta det opp selvfølgelig for å få høre hva hun sier. Når har dere avtalt å prate sammen da? Nå som hun har gjort litt for å få deg tilbake på gjerdet, hva tilsier at hun ikke skal trekke det ut i langedrag, igjen? Hvis dere ikke har satt av dag og tid allerede da. og du skal ikke fortsette å sitte på vent fordi du ikke skal ødelegge hennes liv mer Steinar!!! Hun har tenkt på SEG og KUN seg nå i over et år..... du har tenkt på henne og kun henne nå i over ett år... HUN kommer ikke til å begynne å tenke på deg, så den eneste som kan det er faktisk deg!! Og den VIKTIGSTE som kan gjøre det, er faktisk deg. Du gjør deg selv mye mer attraktiv og tiltrekkende dersom du slutter å sitte på vent og hoppe hver gang hun sier hopp, og begynner å bestemme selv når du skal hoppe, og ikke sitte passivt å vente til hun tar seg noen minutter til deg. og hun VET hvor lite hun trenger gjøre før du hopper opp på gjerdet igjen slik ting er nå. Hun VET at hun ikke trenger å gjøre mer en å gi deg noen ord, si at hun vil, men det er så vanskelig for henne nå, så har hun deg tilbake på vent. Og, om hun slenger på noen "det vil ordne seg for oss når jeg er ferdig med dette, men du må gi meg tid".... så kommer sikkert pengene igjen også. ikke for å være stygg, men det er slik det virker som ihvertfall.
Steinar40 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1107 Skrevet 26. august 2010 Får jeg bli med? hehe Vær glad du slipper! Jeg håper bare hun legger godviljen til nå, og ikke begynner med unnskyldninger til hvorfor vi ikke kan prate. Jeg har alltid tenkt at kvinner er så gode på kommunikasjon, men det finnes tydeligvis ingen regel uten unntak. Men problemet er ikke at hun ikke kan prate, problemet er at hun ikke vil. Med meg. Eller ikke har villet.
Suzy Skrevet 26. august 2010 #1108 Skrevet 26. august 2010 Jeg har alltid tenkt at kvinner er så gode på kommunikasjon, men det finnes tydeligvis ingen regel uten unntak. Hun er god til å kommunisere - med sin kommunikasjon har hun fått deg akkurat dit hun vil jo.
Steinar40 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1109 Skrevet 26. august 2010 Når har dere avtalt å prate sammen da? Nå som hun har gjort litt for å få deg tilbake på gjerdet, hva tilsier at hun ikke skal trekke det ut i langedrag, igjen? Hvis dere ikke har satt av dag og tid allerede da. og du skal ikke fortsette å sitte på vent fordi du ikke skal ødelegge hennes liv mer Steinar!!! Hun har tenkt på SEG og KUN seg nå i over et år..... du har tenkt på henne og kun henne nå i over ett år... HUN kommer ikke til å begynne å tenke på deg, så den eneste som kan det er faktisk deg!! Og den VIKTIGSTE som kan gjøre det, er faktisk deg. Du gjør deg selv mye mer attraktiv og tiltrekkende dersom du slutter å sitte på vent og hoppe hver gang hun sier hopp, og begynner å bestemme selv når du skal hoppe, og ikke sitte passivt å vente til hun tar seg noen minutter til deg. og hun VET hvor lite hun trenger gjøre før du hopper opp på gjerdet igjen slik ting er nå. Hun VET at hun ikke trenger å gjøre mer en å gi deg noen ord, si at hun vil, men det er så vanskelig for henne nå, så har hun deg tilbake på vent. Og, om hun slenger på noen "det vil ordne seg for oss når jeg er ferdig med dette, men du må gi meg tid".... så kommer sikkert pengene igjen også. ikke for å være stygg, men det er slik det virker som ihvertfall. Joda, jeg har tenkt til å tenke på meg og min fremtid. Men jeg vil også at det skal bli den rette løsningen for henne. Penger derimot, blir ikke aktuelt i denne situasjonen.
Steinar40 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1110 Skrevet 26. august 2010 Hun er god til å kommunisere - med sin kommunikasjon har hun fått deg akkurat dit hun vil jo. Jeg vil ikke kalle det for kommunikasjon da men. Og sånn kan det bare ikke fortsette. Forhåpentligvis forstår hun det også. Hun kommer i hvert fall ikke til å oppnå noe med det lenger.
aline Skrevet 26. august 2010 #1111 Skrevet 26. august 2010 men... det er vel egentlig hun som får det slik hun vil her. DU stilte ett ultimatum, for en måneds tid siden.. hun ga deg ingenting. DU sendte en mail om at nå er det nok, da ringte hun og sa dere skal prate, en gang.... Alt går etter hennes pipe, selv om du kanskje ikke ser det slik. Hun styrer deres "forhold", og jeg er ganske sikker på at hun vet hva hun skal si eller gjøre for å få det til å fortsette slik det er nå også. Kanskje det bare er noe hun tror, kanskje du nå endelig, etter over ett år, skal begynne å bestemme selv.. men jeg tror du kommer til å slite med å få henne til å være med på den leken. At hun player deg så du TROR det er du som har kontrollen derimot.. godt mulig. Det ser ikke ut som det er du som har styringa herifra ihvertfall.
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #1112 Skrevet 27. august 2010 men... det er vel egentlig hun som får det slik hun vil her. DU stilte ett ultimatum, for en måneds tid siden.. hun ga deg ingenting. DU sendte en mail om at nå er det nok, da ringte hun og sa dere skal prate, en gang.... Alt går etter hennes pipe, selv om du kanskje ikke ser det slik. Hun styrer deres "forhold", og jeg er ganske sikker på at hun vet hva hun skal si eller gjøre for å få det til å fortsette slik det er nå også. Kanskje det bare er noe hun tror, kanskje du nå endelig, etter over ett år, skal begynne å bestemme selv.. men jeg tror du kommer til å slite med å få henne til å være med på den leken. At hun player deg så du TROR det er du som har kontrollen derimot.. godt mulig. Det ser ikke ut som det er du som har styringa herifra ihvertfall. I hovedsak er problemet at det ikke finnes noen klar vei videre pga at situasjonen er så vanskelig. Derfor er det praktisk talt umulig å ta styringa. Inntrykket hun gir meg er at hun heller går til tannlegen og trekker ei tann, enn å prate med meg om denne situasjonen. Da er det ikke helt lett. Jeg kan ikke tvinge henne til å gjøre noe heller. Selv om det forsåvidt er dette jeg forsøker på med mine "ultimatumer". Uten noen videre fremgang hittil.
aline Skrevet 27. august 2010 #1113 Skrevet 27. august 2010 I hovedsak er problemet at det ikke finnes noen klar vei videre pga at situasjonen er så vanskelig. Derfor er det praktisk talt umulig å ta styringa. Inntrykket hun gir meg er at hun heller går til tannlegen og trekker ei tann, enn å prate med meg om denne situasjonen. Da er det ikke helt lett. Jeg kan ikke tvinge henne til å gjøre noe heller. Selv om det forsåvidt er dette jeg forsøker på med mine "ultimatumer". Uten noen videre fremgang hittil. Det høres egentlig ut som du allerede har bestemt deg for at du vil sitte og vente på de smulene hun er villig til gi deg, selv om du også sier at du ikke vil gjøre det. Jeg forstår at det ikke er lett i en separasjons-situasjon, men det å gå fra hverandre ER ikke noe som varer i all evighet. Det er ikke slik at hun er en av få som går ut av et forhold (verken med eller uten barn), og at det pga separajon fra mannen er umulig å se noen fremtid med ett menneske man har holdt på pinebenken i over ett år allerede. Hun KAN si at det er umulig for henne å flytte nærmere deg, dersom det er barn med i bildet fra det ekteskapet hun er på vei ut av. Da må du ta hensyn til det. Dersom det er umulig for henne å flytte på seg, og du ikke kan flytte på deg, da må dere nesten innse at enten er dere så glade i hverandre at dere kan leve med avstandsforhold i så mange år fremover at hennes barn er blitt voksne, eller det er ikke noen mulighet til å vente på henne, fordi det aldri vil fungere. Inntrykket hun gir meg, via det du forteller, er at hun ikke TRENGER prate med deg, hun vet akkurat hvor hun har deg og gir deg akkurat nok. Det at hun bruker deg finansiellt..... og har samvittighet til å engang NEVNE for deg, som sitter langt unna og trygler om oppmerksomheten hennes, at hun trenger penger av deg.. Hun kan ikke eie skam i livet, for å være helt ærlig! og jeg kan virkelig ikke fatte at hun kan bry seg katta om deg, annet en lommeboka di. Og så lenge du ikke føler du kan tvinge henne til å handle, noe du selvsagt KAN!! Du kan tvinge både henne og deg til å ta ett valg! også etterpå ta konsekvensene av det valget. Så slutt å gi henne ultimatum også,er mitt råd. Dersom du virkelig ikke vil tvinge henne til å bestemme seg, og faktisk er villig til å sitte og vente på smuler og gi henne penger når hun trenger det, så GJØR det. Men slutt å klag over det (også for deg selv), for selv om du ikke vil be henne om å ta ett valg, så TAR du ett valg ved å gjøre det! Du velger å sitte på vent! Det å aldri få det godt med en kvinne som faktisk bryr seg om deg, er en konsekvens av det valge DU tar da. Og, hennes måte å behandle deg på... det finnes helt sikkert flere kvinner som synes det er helt greit, men det finnes faktisk også en hel haug bra kvinnfolk som IKKE synes noe om det og som aldri ville brukt ett annet menneske slik. Så det er IKKE "slik kvinner er!"
Gjest Prøvis Skrevet 27. august 2010 #1114 Skrevet 27. august 2010 Det høres egentlig ut som du allerede har bestemt deg for at du vil sitte og vente på de smulene hun er villig til gi deg, selv om du også sier at du ikke vil gjøre det. Enig Og så lenge du ikke føler du kan tvinge henne til å handle, noe du selvsagt KAN!! Du kan tvinge både henne og deg til å ta ett valg! også etterpå ta konsekvensene av det valget. Så slutt å gi henne ultimatum også,er mitt råd. Enig Dersom du virkelig ikke vil tvinge henne til å bestemme seg, og faktisk er villig til å sitte og vente på smuler og gi henne penger når hun trenger det, så GJØR det. Men slutt å klag over det (også for deg selv), for selv om du ikke vil be henne om å ta ett valg, så TAR du ett valg ved å gjøre det! Du velger å sitte på vent! Det å aldri få det godt med en kvinne som faktisk bryr seg om deg, er en konsekvens av det valge DU tar da. Enig Og, hennes måte å behandle deg på... det finnes helt sikkert flere kvinner som synes det er helt greit, men det finnes faktisk også en hel haug bra kvinnfolk som IKKE synes noe om det og som aldri ville brukt ett annet menneske slik. Så det er IKKE "slik kvinner er!" Enig Lytt til aline nå, hun sier mye fornuftig her. Ting er ofte ikke verre enn det du gjør det til selv.
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #1115 Skrevet 27. august 2010 Det høres egentlig ut som du allerede har bestemt deg for at du vil sitte og vente på de smulene hun er villig til gi deg, selv om du også sier at du ikke vil gjøre det. Jeg forstår at det ikke er lett i en separasjons-situasjon, men det å gå fra hverandre ER ikke noe som varer i all evighet. Det er ikke slik at hun er en av få som går ut av et forhold (verken med eller uten barn), og at det pga separajon fra mannen er umulig å se noen fremtid med ett menneske man har holdt på pinebenken i over ett år allerede. Hun KAN si at det er umulig for henne å flytte nærmere deg, dersom det er barn med i bildet fra det ekteskapet hun er på vei ut av. Da må du ta hensyn til det. Dersom det er umulig for henne å flytte på seg, og du ikke kan flytte på deg, da må dere nesten innse at enten er dere så glade i hverandre at dere kan leve med avstandsforhold i så mange år fremover at hennes barn er blitt voksne, eller det er ikke noen mulighet til å vente på henne, fordi det aldri vil fungere. Inntrykket hun gir meg, via det du forteller, er at hun ikke TRENGER prate med deg, hun vet akkurat hvor hun har deg og gir deg akkurat nok. Det at hun bruker deg finansiellt..... og har samvittighet til å engang NEVNE for deg, som sitter langt unna og trygler om oppmerksomheten hennes, at hun trenger penger av deg.. Hun kan ikke eie skam i livet, for å være helt ærlig! og jeg kan virkelig ikke fatte at hun kan bry seg katta om deg, annet en lommeboka di. Og så lenge du ikke føler du kan tvinge henne til å handle, noe du selvsagt KAN!! Du kan tvinge både henne og deg til å ta ett valg! også etterpå ta konsekvensene av det valget. Så slutt å gi henne ultimatum også,er mitt råd. Dersom du virkelig ikke vil tvinge henne til å bestemme seg, og faktisk er villig til å sitte og vente på smuler og gi henne penger når hun trenger det, så GJØR det. Men slutt å klag over det (også for deg selv), for selv om du ikke vil be henne om å ta ett valg, så TAR du ett valg ved å gjøre det! Du velger å sitte på vent! Det å aldri få det godt med en kvinne som faktisk bryr seg om deg, er en konsekvens av det valge DU tar da. Og, hennes måte å behandle deg på... det finnes helt sikkert flere kvinner som synes det er helt greit, men det finnes faktisk også en hel haug bra kvinnfolk som IKKE synes noe om det og som aldri ville brukt ett annet menneske slik. Så det er IKKE "slik kvinner er!" Slik dette "forholdet" er nå, så gir hun meg absolutt ingenting. Vi snakker altså ikke om smuler engang. Og dette er da selvfølgelig IKKE godt nok for meg. Hun er altså ikke så utspekulert at hun gir meg noen smuler. Etter det lille jeg fikk pratet med henne i går så var det klart at hun egentlig ikke vil ha mannen, men at hun prioriterer barna. Dermed prioriterer hun overhodet ikke meg heller. Det er dette som ikke er godt nok for meg. Og dermed gir heller ikke jeg henne noe lenger. Altså er det kritisk viktig å få pratet skikkelig i sammen snarest. Ikke for henne tydeligvis, men for meg.
Gjest KateW Skrevet 27. august 2010 #1116 Skrevet 27. august 2010 Hun er altså ikke så utspekulert at hun gir meg noen smuler. Etter det lille jeg fikk pratet med henne i går så var det klart at hun egentlig ikke vil ha mannen, men at hun prioriterer barna. Dermed prioriterer hun overhodet ikke meg heller. Det er dette som ikke er godt nok for meg. Og dermed gir heller ikke jeg henne noe lenger. Altså er det kritisk viktig å få pratet skikkelig i sammen snarest. Ikke for henne tydeligvis, men for meg. Jo, smuler, EN sms hver tredje uke. Man prioriterer ALLTID barna først.
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #1117 Skrevet 27. august 2010 (endret) Jo, smuler, EN sms hver tredje uke. Man prioriterer ALLTID barna først. Hun gir ikke meg noe med disse SMSene. Sannsynligvis gjør hun dette bare for å få se selv om hun virkelig risikerer å miste meg eller ikke. Endret 27. august 2010 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 27. august 2010 #1118 Skrevet 27. august 2010 (endret) Nettopp! Herregud som du flisespikker. Allikevel sitter du i en MÅNED og venter på den ENE sms, og nå tror du dere skal snakke og få ordnet opp, om ikke det er å vente på og ta til takke med smuler, så trenger du og jobbe en smule med kommunikasjonen din. Og hun, hun risikerer jo ikke en dritt Britt, du er jo der. Hun trykker send på telefonen, og du logrer som ei bikkje i løpetid.... Endret 27. august 2010 av KateW
Steinar40 Skrevet 27. august 2010 Forfatter #1119 Skrevet 27. august 2010 Nettopp! Herregud som du flisespikker. Allikevel sitter du i en MÅNED og venter på den ENE sms, og nå tror du dere skal snakke og få ordnet opp, om ikke det er å vente på og ta til takke med smuler, så trenger du og jobbe en smule med kommunikasjonen din. Og hun, hun risikerer jo ikke en dritt Britt, du er jo der. Hun trykker send på telefonen, og du logrer som ei bikkje i løpetid.... Men herregud, hva feiler det egentlig dere kvinnfolk!? :klø: Må hun virkelig risikere å miste meg før hun klarer å få ræva si i gir?
Gjest KateW Skrevet 27. august 2010 #1120 Skrevet 27. august 2010 Man mister ikke noe man ikke vil ha. Og ikke skjær meg over samme kam som denne vingleFilla. Hun er jo på nivå med deg, så langt jeg kan se.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå