Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper du har kommet deg videre og sitter og håper og venter på telefon fra den utro, skilte budeie nordpå som bare utnyttet deg i en periode for pengene dine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du har kommet deg videre og sitter og håper og venter på telefon fra den utro, skilte budeie nordpå som bare utnyttet deg i en periode for pengene dine.

Den som lever får se.

Gjest Eurodice
Skrevet

Her tror jeg du har glemt et "ikke" før "sitter" :) .

Skrevet

Hun er jo fortsatt midt oppe i et mulig samlivsbrudd, og hun har følt det omtrent som du lenge gjorde. Hun har også brukt flere år på denne prosessen.

Det største problemet som jeg ser det, er altså at hun ikke vil kommunisere med meg. Dermed vet jeg altfor lite om hva som egentlig skjer og hva hun vil.

Det ideelle hadde vært om hun og jeg kunne diskutere igjennom situasjonen, og finne den rette løsningen for alle parter. Men hun vil ikke, ikke ennå i hvert fall. Får se hva som skjer når jeg nekter å svare på smser.

Kom ikke lenger enn hit før jeg MÅTTE svare. Å gjennomføre et samlivsbrudd er en vanskelig og tidkrevende prosess for noen. Det kan være mye fram og tilbake, motstridende følelser, tanker om at man vil prøve litt til avløst av tanker om at "nå, nå skal jeg klare å gå". Dama høres ut som en dårlig person, men jeg skjønner likevel at hun ikke orker snakket mye med deg om denne prosessen. Hva med å si til henne at du legger forholdet på is til hun har kommet videre. Og hvorfor gir du henne penger hvis hun er gift med en mann?

Skrevet

Kom ikke lenger enn hit før jeg MÅTTE svare. Å gjennomføre et samlivsbrudd er en vanskelig og tidkrevende prosess for noen. Det kan være mye fram og tilbake, motstridende følelser, tanker om at man vil prøve litt til avløst av tanker om at "nå, nå skal jeg klare å gå". Dama høres ut som en dårlig person, men jeg skjønner likevel at hun ikke orker snakket mye med deg om denne prosessen. Hva med å si til henne at du legger forholdet på is til hun har kommet videre. Og hvorfor gir du henne penger hvis hun er gift med en mann?

Vel, status akkurat nå er at dette "forholdet" har gått inn i en ny istid, der sannsynligheten for å få en ny vår, synker for hver dag som går.

Om hun er en dårlig person? Tja, hun er i hvert fall ikke perfekt, men det er ingen. Hun har hatt en del personlige problemer det meste av livet, og dette styrer dessverre mye av hennes oppførsel. Dessuten er det altså problematikken med stor geografisk avstand og hennes mindreårige barn etc.

Hvorfor jeg gir henne penger? Vel, grunnen var hovedsaklig at hun veldig vanskelig kunne gjennomføre separasjon og flytting i leilighet uten min økonomiske støtte.

Imidlertid så ser jeg at jeg har vært for rundhåndet. Hun har fått for mye og for lett. Dette har blitt en uvane som hun har utnyttet. Men det er slutt på dette nå.

I ettertid ser jeg at jeg skulle satt mye strengere grenser for henne. Problemet er at jeg ikke har noen glede av å bruke penger selv. Derimot har jeg hatt litt for stor glede av å se på at hun har gledet seg over å bruke dem. Noe som altså ikke har vært sunt.

Skrevet

And I shall find some other girl perhaps, and a better one than you.

With eyes as wise, but kindlier, and lips as soft, but true.

And I daresay she will do...

Husker ikke hvem som sa det da, men minnet meg om deg Steinar^-^

Siste setningen ihvertfall.

Skrevet

And I shall find some other girl perhaps, and a better one than you.

With eyes as wise, but kindlier, and lips as soft, but true.

And I daresay she will do...

Husker ikke hvem som sa det da, men minnet meg om deg Steinar^-^

Siste setningen ihvertfall.

Absolutt. 'Will do' er faktisk nøkkelordet. Og dette gjelder egentlig for absolutt alle folk.

Når man finner noen som man føler er "bra nok", så har man faktisk kommet i mål. Forutsatt at den andre parten føler det på samme måte (gjensidighet) og et parforhold er mulig å få til i praksis.

Skrevet

Absolutt. 'Will do' er faktisk nøkkelordet. Og dette gjelder egentlig for absolutt alle folk.

Når man finner noen som man føler er "bra nok", så har man faktisk kommet i mål. Forutsatt at den andre parten føler det på samme måte (gjensidighet) og et parforhold er mulig å få til i praksis.

Du fikk meg til å tenke på denne vitsen: "Skulle ønske vi hadde egg, for da kunne vi spist egg og bacon hvis vi hadde hatt bacon" :ler:

Skrevet

Du fikk meg til å tenke på denne vitsen: "Skulle ønske vi hadde egg, for da kunne vi spist egg og bacon hvis vi hadde hatt bacon" :ler:

hehe Ja, du sier noe der gitt ;)

Og det er vel ikke helt feil å sammenlikne kjærligheten med å spise egg og bacon uten å ha verken egg eller bacon - tenker jeg.

Kjærligheten er rett og slett jævla komplisert fordi man ikke kan bestemme alt alene. Og det er dessverre ingen vits.

Skrevet

hehe Ja, du sier noe der gitt ;)

Og det er vel ikke helt feil å sammenlikne kjærligheten med å spise egg og bacon uten å ha verken egg eller bacon - tenker jeg.

Kjærligheten er rett og slett jævla komplisert fordi man ikke kan bestemme alt alene. Og det er dessverre ingen vits.

Nei, man kan ikke spise egg og bacon uten å ha egg og bacon, og kan kan ikke oppleve kjærlighet med en dame som verken er interessert i å prate eller ha sex.

Skrevet

Nei, man kan ikke spise egg og bacon uten å ha egg og bacon, og kan kan ikke oppleve kjærlighet med en dame som verken er interessert i å prate eller ha sex.

Nei, når man ikke kan bestemme alt selv, så blir det som sagt fort risker og problemer.

Spesielt når den andre parten ikke har altfor mye godt vett.

Det var nok enklere i tidligere tider med arrangerte ekteskap og mannen som bestemte alt. Om de var noe særlig lykkelige i sammen, det er en annen sak. Men mange hadde det sikkert helt greit sånn sett.

Gjest Ludovie
Skrevet

Hvis jeg var deg Steinar, ville jeg heller satset på en dame med godt vett.

Og hvis jeg har forstått det rett, er stort sett de eneste egenskapene du ser etter hos kvinner, at de er flinke i huset, og gode mødre. Men hallo, det finnes da drøssevis av sånne, som i tillegg til disse egenskapene også er bra mennesker som er interessert i kommunikasjon, og som ikke ser på menn som noe de kan melke penger ut av.

Skrevet

Nei, når man ikke kan bestemme alt selv, så blir det som sagt fort risker og problemer.

Det var nok enklere i tidligere tider med arrangerte ekteskap og mannen som bestemte alt. Om de var noe særlig lykkelige i sammen, det er en annen sak. Men mange hadde det sikkert helt greit sånn sett.

Det er ikke noen risker forbundet med det da, Så lenge man klarer å svelge en kamel når slager er tapt, så kan man komme styrket ut av det. Man har jo ikke mindre etter et forhold enn før man gikk inn i det (bortsett fra hvis man har pøst på med penger da, men de er jo brukt opp uansett).

Gjest Bianca28
Skrevet

Dere kvinner er jo så glad i å tolke alle mulige situasjoner, etter hva jeg har forstått ;)

Dette gjelder å tolke ei av deres egne, altså ei kvinne.

Jeg har kjent denne dama i en del år, så det må man ha med i bakhodet selvfølgelig. Hun er forøvrig 35++ også.

Jeg sender en tekstmelding til denne dama i går med et ultimatum som lød omtrent noe sånt; "Du må nå bestemme deg for om du ønsker å miste meg for alltid eller ikke. Gi meg beskjed senest i morra, men hvis jeg ikke hører noe så går jeg videre i livet uten deg."

Svaret jeg får ifra henne i kveld lyder da noe sånt; "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?" :klø:

Ja, jeg regner med at dere er ekspertene her ...

Tolkninga mi var at hun ikke forsto meldinga di. Derfor svarte hun noe som ike hadde noe med saken å gjøre

Og Kjære steinar, om du ikke vil framstille deg selv som en totalt psycho, så må du ikke stille slike ultimatumer, spesielt om det er en dame du bare deiter litt. Dere har ikke noe seriøst forhold, du må ikke være så dramatisk når du skal finne ut hvilken vei det går.

Skrevet

Hvis jeg var deg Steinar, ville jeg heller satset på en dame med godt vett.

Og hvis jeg har forstått det rett, er stort sett de eneste egenskapene du ser etter hos kvinner, at de er flinke i huset, og gode mødre. Men hallo, det finnes da drøssevis av sånne, som i tillegg til disse egenskapene også er bra mennesker som er interessert i kommunikasjon, og som ikke ser på menn som noe de kan melke penger ut av.

Jeg skal i hvert fall prøve på å få til en situasjon som føles fornuftig for meg (også).

Skrevet

Det er ikke noen risker forbundet med det da, Så lenge man klarer å svelge en kamel når slager er tapt, så kan man komme styrket ut av det. Man har jo ikke mindre etter et forhold enn før man gikk inn i det (bortsett fra hvis man har pøst på med penger da, men de er jo brukt opp uansett).

Man lærer så lenge man lever.

Skrevet

Tolkninga mi var at hun ikke forsto meldinga di. Derfor svarte hun noe som ike hadde noe med saken å gjøre

Og Kjære steinar, om du ikke vil framstille deg selv som en totalt psycho, så må du ikke stille slike ultimatumer, spesielt om det er en dame du bare deiter litt. Dere har ikke noe seriøst forhold, du må ikke være så dramatisk når du skal finne ut hvilken vei det går.

Jeg har kjent henne i mange år, så hun forsto godt hva jeg mente.

Men det hun ville er at jeg skal finansiere en (ene)bolig for henne og barna der hun kommer ifra. At det ikke er noen løsning for meg pga lang geografisk avstand etc., er åpenbart ingenting som interesserer henne.

Ultimatumet ble derfor satt pga av at hun overhodet ikke har (be)vist overfor meg at hun har den rette innstillingen og oppførselen. Dermed var hun heller ikke den rette.

Det virker nå som også hun har innsett at krigen er tapt (dvs at hun ikke vil få noen flere fordeler av meg), og dermed blir det lettere for meg å kutte all kontakt og gå videre.

Skrevet

Kan ikke denne diskusjonen legges død?

Jeg begynner å lure på om dette er noe veddemål eller noen som får betalt for at sidene ruller.. Det er jo ikke noe fornuft igjen her!

Skrevet

Kan ikke denne diskusjonen legges død?

Jeg begynner å lure på om dette er noe veddemål eller noen som får betalt for at sidene ruller.. Det er jo ikke noe fornuft igjen her!

Det har aldri vært noen fornuft i denne situasjonen.

Og det kan ofte være det store problemet med den såkalte kjærligheten, men spesielt med forelskelsen.

Dette burde alle være/bli veldig klar over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...