Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet jo at du har tungt for det, men her tror jeg faktisk den feile innstillingen begynte da DU Ikke forsto at barn betyr noe.

Det er det du sier, og sikkert har sagt til henne. Flytt med ungene, det har de godt av.

Hadde en mann sagt det til meg, så hadde forholdet endt der og da. For da hadde jeg forstått at han ikke eide nestekjærglihet eller empati.

Uansett så er det veldig trist at hun ikke evner å kommunisere, for da hadde (muligens) min innstilling også vært helt annerledes.

Konklusjonen blir sannsynligvis at hun ikke er den rette, og hun og jeg ikke var meningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hele tiden villet prate om saker og ting, mens hun har nektet (eller jeg orker ikke nå som hun da sier).

I etterpåklokskapens ånd, så skulle jeg selvfølgelig kuttet henne ut for lenge siden.

Ja, det synes jeg du burde ha gjort.

Fordi:

1) Du vil ikke være sammen med en du helt klart ikke kan kommunisere med.

2) Om noen ikke orker/gidder/har tid osv til å snakke med en annen person som man har forespeilet planer om samboerskap, så er jeg av den oppfatning at denne egentlig ikke er interessert overhodet.

Skrevet

Ja, det synes jeg du burde ha gjort.

Fordi:

1) Du vil ikke være sammen med en du helt klart ikke kan kommunisere med.

2) Om noen ikke orker/gidder/har tid osv til å snakke med en annen person som man har forespeilet planer om samboerskap, så er jeg av den oppfatning at denne egentlig ikke er interessert overhodet.

Det er nok heller sånn at hun ikke klarer (psykologisk sett) å prate om det. Dette er i hvert fall inntrykket hun har gitt meg.

Skrevet

Uansett så er det veldig trist at hun ikke evner å kommunisere, for da hadde (muligens) min innstilling også vært helt annerledes.

Konklusjonen blir sannsynligvis at hun ikke er den rette, og hun og jeg ikke var meningen.

Så du tror at det er et lurt sjekketriks å be en kvinne gi opp barna sine for deg?

Skrevet

Så du tror at det er et lurt sjekketriks å be en kvinne gi opp barna sine for deg?

Det har aldri vært snakk om å gi opp barna.

Skrevet (endret)

Igjen, jeg tror ikke du forstår hva du kommuniserer. Å flytte til deg er det samme som å gi opp barna. Skjønner du ikke det?

Endret av KateW
Skrevet (endret)

Igjen, jeg tror ikke du forstår hva du kommuniserer. Å flytte til deg er det samme som å gi opp barna. Skjønner du ikke det?

Ikke nødvendigvis. Hvis hun og mannen pratet i sammen og ble enige om å samarbeide så kunne det fungert allikevel.

Men uansett, hvis hun bare hadde vist god vilje til å kommunisere med meg slik at jeg følte at jeg virkelig kunne stole på henne - altså at hun er et garantert "sikkert kort" - så ville min innstilling blitt helt annerledes. Da kunne vi kanskje fått til en god løsning i sammen også.

Men med hennes (manglende) kommunikasjon, innstilling og oppførsel overfor meg, så har det rett og slett aldri vært aktuelt engang ifra min side.

Endret av Steinar40
Skrevet

Nei, Steinar, fokuset nå er på DEG. Når DU inngår i et forhold med en kvinne med barn, så må DU strekke deg.

Når DU ikke strekker deg viser ikke du HENNE interesse.

Du har til nå ikke vist forståelse for at

a) DU har hjulpet å bryte opp et hjem

b) DU vil være mannen som tok mamma fra pappa

c) DU er mannen som gjør at barna måtte flytte fra hus til leilighet

d) DU ødelegger det daglige forholdet mellom far og barn.

e)Du forstår faktisk ikke at man IKKE BARE FLYTTER barn fra far, miljø og skole

f) Du forstår ikke hvordan en seperasjon og skilsmisse foregår i praksis.

g) Du tror penger viser følelser.

Så klarer du å si at HUN ikke strekker seg, at hun ikke kommuniserer og lurer på hvorfor dette resulterer i at nå ORKER hun ikke mer. Hun vil ikke ha deg, hun blir sikkert kvalm av å tenke på deg, og alt hun satte på spill for deg, også vil du ikke en gang forholde deg til hennes virkelighet.

Skrevet

Nei, Steinar, fokuset nå er på DEG. Når DU inngår i et forhold med en kvinne med barn, så må DU strekke deg.

Når DU ikke strekker deg viser ikke du HENNE interesse.

Du har til nå ikke vist forståelse for at

a) DU har hjulpet å bryte opp et hjem

b) DU vil være mannen som tok mamma fra pappa

c) DU er mannen som gjør at barna måtte flytte fra hus til leilighet

d) DU ødelegger det daglige forholdet mellom far og barn.

e)Du forstår faktisk ikke at man IKKE BARE FLYTTER barn fra far, miljø og skole

f) Du forstår ikke hvordan en seperasjon og skilsmisse foregår i praksis.

g) Du tror penger viser følelser.

Så klarer du å si at HUN ikke strekker seg, at hun ikke kommuniserer og lurer på hvorfor dette resulterer i at nå ORKER hun ikke mer. Hun vil ikke ha deg, hun blir sikkert kvalm av å tenke på deg, og alt hun satte på spill for deg, også vil du ikke en gang forholde deg til hennes virkelighet.

Du har ikke hele oversikten over hennes nåværende situasjon, noe som ikke er så rart ettersom jeg ikke har gitt den her.

Men jeg kan garantere at ingen lider noen nød på noen som helst måte pga hva jeg har gjort her.

Hun har altså passet på å helgardere for seg selv (og barna) hele tiden. Dessuten har hun ført mannen bak lyset (som en del av helgarderingen) for å ha han å falle tilbake på.

Sånn sett er det ingen problemer for dem i dag. Forsåvidt syns også jeg det er positivt på en måte, for da har ingen lidd noe av det jeg har gjort.

Problemet mitt er egentlig bare at jeg har tapt tid og penger på det, samt hatt en masse helt unødvendig frustrasjon. Men som man reder så ligger man!

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Dette høres akkurat ut som noe hun kunne skrevet faktisk.

Jeg forstår henne...det høres for meg ut som om du ikke har det som Mel Gibson etter forvandlingen i "What women want"

Good luck!

Endret av gjestdeluxe
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Hvis hun og mannen pratet i sammen og ble enige om å samarbeide så kunne det fungert allikevel.

Men uansett, hvis hun bare hadde vist god vilje til å kommunisere med meg slik at jeg følte at jeg virkelig kunne stole på henne - altså at hun er et garantert "sikkert kort" - så ville min innstilling blitt helt annerledes. Da kunne vi kanskje fått til en god løsning i sammen også.

Men med hennes (manglende) kommunikasjon, innstilling og oppførsel overfor meg, så har det rett og slett aldri vært aktuelt engang ifra min side.

Kan du akseptere at virkeligheten ikke er som du ønsker, håper og mener burde ha vært?

Kan du akseptere at slik vil det forbli i dette tilfellet?

For din egen skyld bør du nok tenke i nye baner. Du er også klar over at mange på KG her sparer deg for terapitimer?

Skrevet

Det er mye som ikke er fornuftig.

Og hovedgrunnen til at hun flyttet dit hun gjorde var pga dårlig økonomi. Ellers hadde hun sikkert flyttet dit hun egentlig kommer ifra. Noe hun forsåvidt også ville at jeg skulle finansiere.

Godt å ha en minibank!

Det er over et år nå, ja.

Selvfølgelig er ikke jeg perfekt. Jeg har også mine egoistiske behov.

Og hovedproblemet er altså at hun ikke tilfredsstiller noen av dem, på noen som helst måte.

Og hun ønsket altså ikke å bo i den leiligheten like ved. Hun ville flytte - helst i enebolig selvfølgelig - til der hun egentlig kommer ifra selv. Som er 1-2 mil unna der hun bor nå.

Okei, så hva skal du med henne?

Jeg tilfredsstilte hennes økonomiske behov, ja. Noe mer viste hun ingen behov for. Nå gjør jeg ingenting, og kommer heller ikke til å gjøre det før et mirakel skjer og hun endrer innstilling og begynner å oppføre seg på en vettig måte overfor meg og andre.

Som sagt er det godt å ha en minibank!

Dette passer bra med hvordan jeg ser og føler det akkurat nå. I en periode ca 7 dager fremover.

Frem til fristen flyttes 14 dager frem?

Jeg har betalt for det. Dessverre!

Ja, alltid hyggelig å bidra som minibank!

Hadde det ikke vært for hennes jævla idiotoppførsel forrige sommer så hadde jeg aldri vært her i det hele tatt!

Og hvorfor henger du etter henne som en klegg ennå?

Har du hørt om å kommunisere i sammen?

Det har nemlig IKKE hun hørt om!!!

Stillhet er også en form for kommunikasjon! Det betyr: Jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre!

Som sagt, det som stopper alt nå er at hun har helt feil innstilling og oppførsel overfor meg.

Og da spesielt dette at hun ikke er villig til å kommunisere på en konstruktiv og vettig måte, som kommer til å ta død på alt ihop.

Heldigvis. Hun er jo bare ute etter pengene dine uansett.

Problemet mitt er egentlig bare at jeg har tapt tid og penger på det, samt hatt en masse helt unødvendig frustrasjon. Men som man reder så ligger man!

Godt sagt!

Skrevet

Kan du akseptere at virkeligheten ikke er som du ønsker, håper og mener burde ha vært?

For din egen skyld bør du nok tenke i nye baner. Du er også klar over at mange på KG her sparer deg for terapitimer?

Vi burde gå sammen å fakturere Steinar. 2.000,- timen burde være en ok pris for så god eksperthjelp.

Skrevet

Jeg forstår henne...det høres for meg ut som om du ikke har det som Mel Gibson etter forvandlingen i "What women want"

Good luck!

hehe Ja, det kunne nok ha vært praktisk å høre kvinners tanker innimellom - i hvert fall når det gjelder å skjære igjennom alt tomt pissprat.

Skrevet (endret)

Ja, jeg ser ikke noe som tyder på noe annet i hvert fall.

Du har et poeng her. Jeg hadde nok ikke vært her hvis det ikke hadde vært for denne damas syke oppførsel fra før forrige sommer. Eller for å si det på en annen måte; hvis hun hadde oppført seg på en normal måte så hadde jeg nok aldri surret meg inn her på KG.

Så dere kan takke henne for at jeg er her :smoke:

Endret av Steinar40
Skrevet

Godt å ha en minibank!

Okei, så hva skal du med henne?

Ingenting sånn som det ser ut nå.

Som sagt er det godt å ha en minibank!

Frem til fristen flyttes 14 dager frem?

Det blir ingen ny flytting av fristen.

Ja, alltid hyggelig å bidra som minibank!

Og hvorfor henger du etter henne som en klegg ennå?

Jeg har vanskelig for å gi opp noe jeg har bestemt meg for.

Stillhet er også en form for kommunikasjon! Det betyr: Jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre!

Det har alltid vært hun som kontakter meg når hun ikke hører noe ifra meg.

Heldigvis. Hun er jo bare ute etter pengene dine uansett.

Godt sagt!

Takk.

Skrevet

Hva var det hun gjorde i fjor sommer? Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig! :ler:

Skrevet

Hva var det hun gjorde i fjor sommer? Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig! :ler:

Hun flyttet fra mannen sin.

Skrevet

Hun flyttet fra mannen sin.

Å, ja. Er det det som er den jævla idiotoppførselen?

Skrevet

Å, ja. Er det det som er den jævla idiotoppførselen?

Nei, men det ble en del styr i den perioden. Såpass mye at vi ikke hadde kontakt over hele sommeren. Og jeg tenkte faen i meg ikke kontakte henne. Jeg trodde faktisk det var avsluttet helt til hun sendte meg en e-mail helt ut av det blå på sensommeren. Det virkelig pussige var at akkurat den samme dagen som jeg fikk denne mailen, så hadde jeg for første gang pratet med ei ny dame på tlfen. Da trodde jeg faktisk at det måtte være skjebnen altså! Ja, så dum går det an å være. Herregud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...