Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Tror du blir overrasket over hvor lite viktig det er når det kommer til stykket, vi kan godt ha noen krav i forkant men treffer vi den ønsker å dele livet vårt med så er vi istand til å fire på noen av krava. Det var ikke for mine huslige egenskaper jeg ble valgt i hvert fall, gjør jo husarbeid men av ren nødvendighet. :)

Nei, men du forstår ikke poenget her.

Når man er vant til å ha ei dame som tar seg av husholdningen og barn etc. (som altså mannen hennes er) så blir (også) dette et stort savn når man har mistet det. Det blir altså en STOR ulempe for han. Ser du?

Praktiske fordeler - som har forsvunnet med henne.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tar du fullstendig feil KateW, han har lagd en (så langt) 45 siders debatt-tråd om henne, det må da være mer enn nok til å overbevise enhver kvinne om at han elsker henne? Hva mer kan en kvinne egentlig kreve?

Nuith, IKKE ØDELEGG RETORIKKEN MIN... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar du fullstendig feil KateW, han har lagd en (så langt) 45 siders debatt-tråd om henne, det må da være mer enn nok til å overbevise enhver kvinne om at han elsker henne? Hva mer kan en kvinne egentlig kreve?

Hadde det ikke vært for hennes jævla idiotoppførsel forrige sommer så hadde jeg aldri vært her i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som betyr, dette er vår leilighet, jeg flytter snart etter.

Nei, det vi pratet om den gangen (før forrige sommer) var at hun skulle flytte hit først. Noe som altså har vist seg å ikke gå an å få til i praksis når det kom til stykket. Tomt prat er billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå er det HVOR lenge siden forrige sommer?

Det er ca hennes separasjonsperiode siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Nei, men du forstår ikke poenget her.

Når man er vant til å ha ei dame som tar seg av husholdningen og barn etc. (som altså mannen hennes er) så blir (også) dette et stort savn når man har mistet det. Det blir altså en STOR ulempe for han. Ser du?

Praktiske fordeler - som har forsvunnet med henne.

Tror han er mer lei seg for å ha mistet dama jeg.. har i hvert fall ikke hørt at det var de huslige egenskapene til kjerringa de savnet de som har opplevd å bli forlatt av kona..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han er mer lei seg for å ha mistet dama jeg.. har i hvert fall ikke hørt at det var de huslige egenskapene til kjerringa de savnet de som har opplevd å bli forlatt av kona..

Som sagt, spørsmålet er hvor godt du (som kvinne) egentlig kjenner menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Nei, det vi pratet om den gangen (før forrige sommer) var at hun skulle flytte hit først. Noe som altså har vist seg å ikke gå an å få til i praksis når det kom til stykket. Tomt prat er billig!

Og du skjønte ikke konseptet med barn og at man selvfølgelig ikke rykker opp barna fra nærmiljøet og fratar dem deres kontakt med faren hvis det kan unngås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

De fleste mann i dag er i stand til å både ta seg av barn og hus selv, de kan til og med lage mat. Nå har jeg latt min forholdsvis nyskilte kollega lese de siste sidene og han bare ler, han klarer alt det huslige selv sier han. Det er alt det andre gode med kona han savner selv om han er forbanna på at hun sviktet han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skjønte ikke konseptet med barn og at man selvfølgelig ikke rykker opp barna fra nærmiljøet og fratar dem deres kontakt med faren hvis det kan unngås?

Med denne geografiske avstanden var det vanskelig å unngå det. Og barna lider ingen nød av den grunn. Dette er heller ikke helt uvanlig i dagens samfunn. På en måte vil barn bli mer fleksible av det, forutsatt at de klarer å tilpasse seg.

Men det var i så fall hennes oppgave å finne ut av dette. Jeg kan ikke vite hva som er mulig og umulig for andre folk.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Med denne geografiske avstanden var det vanskelig å unngå det. Og barna lider ingen nød av den grunn. Dette er heller ikke helt uvanlig i dagens samfunn. På en måte vil barn bli mer fleksible av det, forutsatt at de klarer å tilpasse seg.

Men det var i så fall hennes oppgave å finne ut av dette. Jeg kan ikke vite hva som er mulig og umulig for andre folk.

Sant, det er ikke uvanlig, men det blir ikke bedre av den grunn. Jeg er av den formening at det må være den som ikke har barn som må flytte på seg, det virker fornuftig i mitt lille kvinnehode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste mann i dag er i stand til å både ta seg av barn og hus selv, de kan til og med lage mat. Nå har jeg latt min forholdsvis nyskilte kollega lese de siste sidene og han bare ler, han klarer alt det huslige selv sier han. Det er alt det andre gode med kona han savner selv om han er forbanna på at hun sviktet han.

Hvis han hadde vært helt ærlig så hadde han innrømmet at han også savner alle de praktiske fordelene hun gav ham. Det forutsetter da selvfølgelig at han fikk slike fordeler av henne. Ikke alle damer er veldig huslige, for å si det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis tomt prat, man kan ønske å gjøre noe, som da viser seg at ikke går i praksis, og da må BEGGE finne nye løsninger.

Visste hun det med barn og nærhet til barnefar?

Og du CA ett år, som sagt. det går ikke ett år også er man automatisk skilt. Vet du NOE om hvordan ting fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Hvis han hadde vært helt ærlig så hadde han innrømmet at han også savner alle de praktiske fordelene hun gav ham. Det forutsetter da selvfølgelig at han fikk slike fordeler av henne. Ikke alle damer er veldig huslige, for å si det pent.

Selvfølgelig er alt mye bedre når man er to om å dele på det huslige, men dette er en dønn ærlig kar som ikke ser noen grunn til å hvitmale noe. Og det er ikke den praktiske biten han savner mest akkurat.

(kjedelig med en stille dag på jobb... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre enn du som mann kjenner kvinner, det kan jeg vedde en pupp og en halv på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, det er ikke uvanlig, men det blir ikke bedre av den grunn. Jeg er av den formening at det må være den som ikke har barn som må flytte på seg, det virker fornuftig i mitt lille kvinnehode.

Det kommer an på. Når man eier bolig og har en grei jobb etc., så er det ikke bare bare å flytte på seg med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis tomt prat, man kan ønske å gjøre noe, som da viser seg at ikke går i praksis, og da må BEGGE finne nye løsninger.

Visste hun det med barn og nærhet til barnefar?

Og du CA ett år, som sagt. det går ikke ett år også er man automatisk skilt. Vet du NOE om hvordan ting fungerer?

Har du hørt om å kommunisere i sammen?

Det har nemlig IKKE hun hørt om!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn du som mann kjenner kvinner, det kan jeg vedde en pupp og en halv på.

Det har du nok ikke råd til :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...