Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #881 Skrevet 19. august 2010 Men du, hva gjør at alt det hun har gjort ikke er nok? Det lurer jeg veldig på... Hun har separert seg og flyttet. Hun har ikke skilt seg, og noe mer er ikke nødvendig å utbrodere det. Min konklusjon blir at hun ikke har gjort nok for å være bra nok for meg.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. august 2010 #882 Skrevet 19. august 2010 Og glem for alle del ikke alle fordelene han har med henne. Også økonomiske selvfølgelig. I tillegg er hun altså huslig og flink med barna. Jeg tror ikke dere kvinner helt forstår hvor VIKTIGE disse egenskapene er for en mann. Økonomiske fordeler med henne? Og hvordan vet du at hun er så huslig og flink med barna, du har jo aldri bodd sammen med henne??
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #883 Skrevet 19. august 2010 Eller for å si det på en litt annen måte: Mens man avskriver tapet, retter blikket fremover, kan det godt være at man setter opp noen kriterier som skal være oppfylt for at man snur. Dette passer bra med hvordan jeg ser og føler det akkurat nå. I en periode ca 7 dager fremover.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #884 Skrevet 19. august 2010 (endret) Økonomiske fordeler med henne? Og hvordan vet du at hun er så huslig og flink med barna, du har jo aldri bodd sammen med henne?? Jeg har kjent henne i mange år. Og jeg har sett hvordan hun er. Og hun har inntekt. To inntekter er alltid bedre enn bare en. Endret 19. august 2010 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #885 Skrevet 19. august 2010 Og glem for alle del ikke alle fordelene han har med henne. Også økonomiske selvfølgelig. I tillegg er hun altså huslig og flink med barna. Jeg tror ikke dere kvinner helt forstår hvor VIKTIGE disse egenskapene er for en mann. Ja, kjærlighet er ikke noe du forstår deg på, Steinar. DET har vi jo skjønt.
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #886 Skrevet 19. august 2010 Hun har ikke skilt seg, og noe mer er ikke nødvendig å utbrodere det. Min konklusjon blir at hun ikke har gjort nok for å være bra nok for meg. Man MÅ være separert i MINIMUM ett år før man kan ta ut seperasjon. Rett og slett... Og begge må være enige, begge må signere, før det går videre til fylkesmannen. Det at du ikke har flyttet på deg, kan gjøre at hun ikke har signert.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #887 Skrevet 19. august 2010 (endret) Ja, kjærlighet er ikke noe du forstår deg på, Steinar. DET har vi jo skjønt. Men det du/dere IKKE forstår, det er at jeg er en mann, som derfor representerer menn - og IKKE kvinner. Endret 19. august 2010 av Steinar40
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. august 2010 #888 Skrevet 19. august 2010 Hun har ikke skilt seg, og noe mer er ikke nødvendig å utbrodere det. Min konklusjon blir at hun ikke har gjort nok for å være bra nok for meg. Hun har ikke skilt seg? Hvis mannen vil ha henne tilbake så gidder han ikke undertegne papirene som kreves for at de skal bli skilt. Og hvis hun har dårlig samvittighet overfor han så kan det også hende at ikke presser han på det punktet. Jeg syns du skal lese deg opp litt på skilsmisseregler før du antar noe som helst. Men nå har vi andre kommet til den konklusjonen at en sånn person som ikke er bra nok hadde ikke vi giddet vente i vinter og vår på.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. august 2010 #889 Skrevet 19. august 2010 Men det du/dere IKKE forstår, det er jeg er en mann, og derfor representerer menn - og IKKE kvinner. Kjenner ingen menn som har holdt på sånn jeg...
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #890 Skrevet 19. august 2010 Man MÅ være separert i MINIMUM ett år før man kan ta ut seperasjon. Rett og slett... Og begge må være enige, begge må signere, før det går videre til fylkesmannen. Det at du ikke har flyttet på deg, kan gjøre at hun ikke har signert. Sikkert. Men hvis hun vil at jeg skal flytte på meg så må hun da begynne å gjøre noe for det selv. Dvs. endre sin innstilling og oppførsel overfor meg, og det noe helt radikalt! Og brennkvikt!!
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #891 Skrevet 19. august 2010 Kjenner ingen menn som har holdt på sånn jeg... Spørsmålet er nok heller hvor godt du egentlig kjenner menn. Hva du selv måtte innbille deg er nemlig noe helt annet.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. august 2010 #892 Skrevet 19. august 2010 Spørsmålet er nok heller hvor godt du egentlig kjenner menn. Hva du selv måtte innbille deg er nemlig noe helt annet. Jeg tror ikke du skal innbille deg at du er representativ for de fleste menn. Jeg kjenner mange menn, både via jobb, venner, slekt, bekjentskaper rundt omkring i det ganske land og minst to av dem har rotet med gifte kvinner som det ikke har blitt noe med og det tok ikke lange tiden før de innså at dette ikke var noe å satse på.
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #893 Skrevet 19. august 2010 Men det du/dere IKKE forstår, det er at jeg er en mann, som derfor representerer menn - og IKKE kvinner. Ah, så MENN Forstår ikke kjærlighet, men kvinner gjør?
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #894 Skrevet 19. august 2010 Sikkert. Men hvis hun vil at jeg skal flytte på meg så må hun da begynne å gjøre noe for det selv. Dvs. endre sin innstilling og oppførsel overfor meg, og det noe helt radikalt! Og brennkvikt!! SOm hun HAR gjort ved å ta ut seperasjon og flyttet fra mannen sin, brutt opp fra hjemmet, laget brist i foreldre barn forholdet. Osv osv osv osv. Hun har gjort utrolig mye. Du har faktisk ikke gjort noe.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #895 Skrevet 19. august 2010 Jeg tror ikke du skal innbille deg at du er representativ for de fleste menn. Jeg kjenner mange menn, både via jobb, venner, slekt, bekjentskaper rundt omkring i det ganske land og minst to av dem har rotet med gifte kvinner som det ikke har blitt noe med og det tok ikke lange tiden før de innså at dette ikke var noe å satse på. Poenget mitt var nok heller hvilke egenskaper de fleste menn setter høyt hos kvinner. Og da er f.eks det å være huslig som regel meget VIKTIG.
Nuith Skrevet 19. august 2010 #896 Skrevet 19. august 2010 SOm hun HAR gjort ved å ta ut seperasjon og flyttet fra mannen sin, brutt opp fra hjemmet, laget brist i foreldre barn forholdet. Osv osv osv osv. Hun har gjort utrolig mye. Du har faktisk ikke gjort noe. Nå tar du fullstendig feil KateW, han har lagd en (så langt) 45 siders debatt-tråd om henne, det må da være mer enn nok til å overbevise enhver kvinne om at han elsker henne? Hva mer kan en kvinne egentlig kreve?
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #897 Skrevet 19. august 2010 Ah, så MENN Forstår ikke kjærlighet, men kvinner gjør? Det er sikkert helt individuelt vil jeg anta.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #898 Skrevet 19. august 2010 SOm hun HAR gjort ved å ta ut seperasjon og flyttet fra mannen sin, brutt opp fra hjemmet, laget brist i foreldre barn forholdet. Osv osv osv osv. Hun har gjort utrolig mye. Du har faktisk ikke gjort noe. Jeg har betalt for det. Dessverre!
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. august 2010 #899 Skrevet 19. august 2010 Poenget mitt var nok heller hvilke egenskaper de fleste menn setter høyt hos kvinner. Og da er f.eks det å være huslig som regel meget VIKTIG. Tror du blir overrasket over hvor lite viktig det er når det kommer til stykket, vi kan godt ha noen krav i forkant men treffer vi den ønsker å dele livet vårt med så er vi istand til å fire på noen av krava. Det var ikke for mine huslige egenskaper jeg ble valgt i hvert fall, gjør jo husarbeid men av ren nødvendighet.
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #900 Skrevet 19. august 2010 Det er sikkert helt individuelt vil jeg anta. What, dette var det nettopp du som sa! Du generaliserte og sa at kvinner ikke forsto...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå