Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #861 Skrevet 19. august 2010 Og når det er utroskap ute og går, så er det en vanlig "hevn" fra mannens side. Jeg for eksempel, kunne ikke skille meg, fordi mannen min nektet å signere, bare for å hevne seg på at det var jeg som brøt. Mannen vet altså ikke om at det har forekommet utroskap ifra hennes side.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #862 Skrevet 19. august 2010 Problemet er at du gjør ikke dette. For å bruke din analogi: hvis du hadde vært en såret soldat i krigen hadde du ligget og blødd til du falt i koma fordi det umulig kan være så ille sår, det er jo ingen som har sagt DIREKTE at du er skutt i overkroppen og ingen har sagt noe om vitale organer så det røde greiene som flyter ut over alt KAN jo være bær i lyngen du ligger på som faktisk blir skvist av at du ligger der. Og denne besvime følelsen må ikke skyldes blodtap, det er jo faktisk mange timer siden du fikk spist sist. Så det er ikke nødvendig å begynne å påkalle oppmerksomhet, eller bevege seg i retning for å få hjelp. Neida det er bare å ligge stille. Så kan vi se da for hvis dammen ikke blir større enn la oss si 3 cm fra kroppen så er det i alle fall ikke blod. Nei la oss si 5 cm, eh ... 10 cm. Tro det eller ei, men jeg ser faktisk virkeligheten akkurat som den er her.
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #863 Skrevet 19. august 2010 (endret) Hun har ikke gjort nok. Da er du blind, og ikke forelsket. Et hvert vanlig oppegående fornuftig menneske ville sett at hun virkelig prøvde her. Men du forstår ikke hennes språk. Rett og slett. Endret 19. august 2010 av KateW
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. august 2010 #864 Skrevet 19. august 2010 Tro det eller ei, men jeg ser faktisk virkeligheten akkurat som den er her. og likevel holder du døra på gløtt?!
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #865 Skrevet 19. august 2010 Min gadd ikke. Så da sendte jeg papirene til Fylkesmannen og spurte dem hvordan jeg skulle forholde meg. De sa da at hvis han ikke svarte innen 4 uker ville jeg få innvilget skilsmissen uten problemer for da hadde han hatt 4 uker på seg til å komme med innsigelse (eller 3 uker, jeg husker ikke nøyaktig). Mhm, høres ikke ukjent ut.
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #866 Skrevet 19. august 2010 Mannen vet altså ikke om at det har forekommet utroskap ifra hennes side. Det tror du da, men hun har flyttet fra ham. Så du skal ikke se bort i fra at han vet, antar og ikke vil signere.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #867 Skrevet 19. august 2010 Da er du blind, og ikke forelsket. Et hvert vanlig oppegående fornuftig menneske ville sett at hun virkelig prøvde her. Men du forstår ikke hennes språk. Rett og slett. Jeg føler i hvert fall at hun ikke har den rette innstillingen, eller den rette oppførselen, til at jeg kan forsvare å ta så store sjanser.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #868 Skrevet 19. august 2010 og likevel holder du døra på gløtt?! Det forutsetter nå et mirakel.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #869 Skrevet 19. august 2010 Det tror du da, men hun har flyttet fra ham. Så du skal ikke se bort i fra at han vet, antar og ikke vil signere. Jeg er ikke han, så jeg kan ikke vite hva han måtte mistenke, men jeg tror ikke at han vet eller mistenker noe sånt. Derimot er han visstnok rimelig desperat etter å få henne tilbake igjen. Noe hun sikkert vet å utnytte til sin fordel.
LilleBille Skrevet 19. august 2010 #870 Skrevet 19. august 2010 Han vil ha henne tilbake - og aner ikke noe om at hun har deg på gress. For hans del haster det jo da absolutt ikke med å signere papirene. Rent bortsett fra at jeg tviler meget sterkt på at han ikke aner noe som helst. De aller fleste mistenker vel noe etterhvert. Du har møtt barna - flere ganger etter hva jeg forsto. Så lenge de ikke er instruert i å måtte holde deg hemmelig - er det vledig fort gjort at det kommer noen små kommentarer til faren om "mammas gode venn Steinar" - som var på besøk el.
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #871 Skrevet 19. august 2010 Jeg føler i hvert fall at hun ikke har den rette innstillingen, eller den rette oppførselen, til at jeg kan forsvare å ta så store sjanser. Men du mener at du på HENNES språk har forklart henne at alt vil bli brillefint om hun tar med seg barna og flytter til deg? At du kjører dem til far hver onsdag og annenhver helg, for eksempel?
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #872 Skrevet 19. august 2010 Derimot er han visstnok rimelig desperat etter å få henne tilbake igjen. Hun er mor til hans barn...
Gjest Blondie65 Skrevet 19. august 2010 #873 Skrevet 19. august 2010 Derimot er han visstnok rimelig desperat etter å få henne tilbake igjen. Noe hun sikkert vet å utnytte til sin fordel. Du må ikke anklage andre for å være desperat som innrømmer glatt at du - på tross av at damen helt tydelig ikke er interessert, ikke er noe for deg, ikke har tenkt å forandre seg, flytte eller gi avkall på sine barn - fortsatt venter på et mirakel. Hvem er desperat? Hun har tydeligvis noen kvaliteter som får menn til å anse et hvert uklart svar som et håp om at det muligens, med den rette innstillingen, på tross av alle magefølelser, kan utvikle seg i retning av, hvis døren står på gløtt lenge nok, og svar på ultimatumer tolkes vidt, til et mirakel. Hvis såfremt at visse kriterier er oppfylt er denne damen "bra nok" for to desperate menn.
LilleBille Skrevet 19. august 2010 #874 Skrevet 19. august 2010 Hun er mor til hans barn... .. og for alt vi vet - det kan jo være at han elsker henne/er glad i henne også - det er jo ikke alltid det går over - selv om den ene flytter ut.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #875 Skrevet 19. august 2010 Du må ikke anklage andre for å være desperat som innrømmer glatt at du - på tross av at damen helt tydelig ikke er interessert, ikke er noe for deg, ikke har tenkt å forandre seg, flytte eller gi avkall på sine barn - fortsatt venter på et mirakel. Hvem er desperat? Hun har tydeligvis noen kvaliteter som får menn til å anse et hvert uklart svar som et håp om at det muligens, med den rette innstillingen, på tross av alle magefølelser, kan utvikle seg i retning av, hvis døren står på gløtt lenge nok, og svar på ultimatumer tolkes vidt, til et mirakel. Hvis såfremt at visse kriterier er oppfylt er denne damen "bra nok" for to desperate menn. De fleste mannfolk er desperate. Trikset er bare å lure dem inn i garnet først. Men jeg venter altså ikke på noe mirakel. Jeg sier at et mirakel nå er helt nødvendig, og at det er hun som må utrette det.
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #876 Skrevet 19. august 2010 .. og for alt vi vet - det kan jo være at han elsker henne/er glad i henne også - det er jo ikke alltid det går over - selv om den ene flytter ut. Nettopp, poenget var at de har noe sammen, noe mer enn en åtti mil lang tiss.
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #877 Skrevet 19. august 2010 Du må ikke anklage andre for å være desperat som innrømmer glatt at du - på tross av at damen helt tydelig ikke er interessert, ikke er noe for deg, ikke har tenkt å forandre seg, flytte eller gi avkall på sine barn - fortsatt venter på et mirakel. Hvem er desperat? Hun har tydeligvis noen kvaliteter som får menn til å anse et hvert uklart svar som et håp om at det muligens, med den rette innstillingen, på tross av alle magefølelser, kan utvikle seg i retning av, hvis døren står på gløtt lenge nok, og svar på ultimatumer tolkes vidt, til et mirakel. Hvis såfremt at visse kriterier er oppfylt er denne damen "bra nok" for to desperate menn. Klassisker! Les dette høyt for deg selv mange gange Steinar. Kanskje du ser lyset?
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #878 Skrevet 19. august 2010 De fleste mannfolk er desperate. Trikset er bare å lure dem inn i garnet først. Men jeg venter altså ikke på noe mirakel. Jeg sier at et mirakel nå er helt nødvendig, og at det er hun som må utrette det. Men du, hva gjør at alt det hun har gjort ikke er nok? Det lurer jeg veldig på... Hun har separert seg og flyttet.
Steinar40 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #879 Skrevet 19. august 2010 .. og for alt vi vet - det kan jo være at han elsker henne/er glad i henne også - det er jo ikke alltid det går over - selv om den ene flytter ut. Og glem for alle del ikke alle fordelene han har med henne. Også økonomiske selvfølgelig. I tillegg er hun altså huslig og flink med barna. Jeg tror ikke dere kvinner helt forstår hvor VIKTIGE disse egenskapene er for en mann.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. august 2010 #880 Skrevet 19. august 2010 (endret) Men jeg venter altså ikke på noe mirakel. Jeg sier at et mirakel nå er helt nødvendig, og at det er hun som må utrette det. Vrøvl. Så lenge du ikke sier: her kan intet skje, mitt liv går videre - men tvertimot: her må skje et mirakel og: døren holder på å gå igjen - så betyr det at du fortsatt venter. Dessuten er vi jo fortsatt inne i den siste 14 dagers perioden din - du vet den der du skal teste hva som skjer hvis du ikke svarer henne. Ingen som har innsett at "alt håp er ute, la meg fortsette med mitt liv" har så mange retrettmuligheter. Eller for å si det på en litt annen måte: Mens man avskriver tapet, retter blikket fremover, kan det godt være at man setter opp noen kriterier som skal være oppfylt for at man snur. Men du har ikke begynt på veien som går i motsatt retning fra et forhold med henne da du fortsatt har en tidsfrist der du venter på mirakelet og kommunikasjonen. Så lenge du fortsetter med det kan du ikke begynne på helingsprosessen fra kjærlighetssorgen. Men nå Steinar40, får du virkelig ha meg unnskyldt. Nå har jeg noe i det virkelige liv som kommer til å kreve all min oppmerksomhet en stund fremover så det blir ikke så mange flere svar fra meg fremover en stund. Lykke til! Begynn med bearbeidelsen og slutt å håpe. Endret 19. august 2010 av Blondie65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå