Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Nå gjør jeg ingenting, og kommer heller ikke til å gjøre det før et mirakel skjer og hun endrer innstilling og begynner å oppføre seg på en vettig måte overfor meg og andre.

Det er bare å vente og vente i noen år til, så kanskje hun plutselig har forandret seg (selv om folk gjerne ikke gjør det). :)

Ikke slit ut stolen under ventingen da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ut som noe du bør vente på i, tja, la oss si 10-15 år til? Høres ut som en rimelig ventetid. Stå på! Venting er en dyd, når du venter på noe så storflott!

Egentlig venter jeg ikke lenger i det hele tatt. Men tiden går nå engang uansett.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Egentlig venter jeg ikke lenger i det hele tatt. Men tiden går nå engang uansett.

Hvis du ikke venter - hva er det du driver med, mener du?

Skrevet

Steinar, Steinar, Steniar. Når du involverer deg med en kvinne med barn, og bryter ekteskapet hennes, så er det faktisk du som bør stikke fingern i jorda og møte HENNE på halvveien.

Å flytte en eller to mil er innenfor rimelighetens grenser når man har små barn. De kan fortsatt ha kontakt med far. Dersom hun hadde flyttet med barna til deg, kunne faktisk faren gått rettens vei for å kreve at hun skulle bo nærmere.

Kun deg selv du tenker på, Steinar. Begynner rett og slett å få skikkelig vondt av denne dama som har blitt lovet gull og grønne skoger av deg, også nekter du å møte henne på halvveien. Eneste du gjør er å gi henne penger for å slippe unna maset...

Hun kan dessverre bare skylde seg selv.

Hvis hun hadde vist meg i praksis hva hun vil og hva hun følte, og hun hadde vist seg villig til å kommunisere med meg på en vettig og konstruktiv måte - ja, da hadde hele min innstilling blitt helt annerledes.

Men med hennes innstilling og oppførsel, så kan jeg bare konkludere med at hun er et totalt håpløst tilfelle. Dessverre.

Skrevet

Hvis du ikke venter - hva er det du driver med, mener du?

Jeg gjør absolutt ingenting.

Skrevet

Jeg gjør absolutt ingenting.

Og det får deg til å nå målet ditt om å få deg dame?

Du høres temmelig håpløs ut.

Gjest Blondie65
Skrevet

Joda Steinar40. Du venter på et mirakel. Så lenge du holder døren åpen for at det kan skje et mirakel så venter du.

Hos deg kan et mirakel skje, døren er på vei igjen - osv. Å vente i 14 dager til for å se hva som skjer når du ikke svarer når / hvis hun ringer ...

Alt er uttalelser som vitner om at du fortsatt ikke har innsett at slaget er tapt, og gjort deg ferdig med dette for å møte en ny fremtid. Tvert i mot. Du venter på at hun skal ringe og si: det er slutt eller dette mirakelet.

Skrevet

Hvis hun hadde vist meg i praksis hva hun vil og hva hun følte, og hun hadde vist seg villig til å kommunisere med meg på en vettig og konstruktiv måte - ja, da hadde hele min innstilling blitt helt annerledes.

Men med hennes innstilling og oppførsel, så kan jeg bare konkludere med at hun er et totalt håpløst tilfelle. Dessverre.

Har lest mange av innleggene dine og må si det er du som høres ut som en komplett håpløs dust. Du høres bare veldig irriterende ut. Hun går ikke glipp av noe.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Ja, hun begynte bra nok, men problemet er altså at hun aldri fullførte det (som vanlig). Utviklingen gikk i helt feil retning. Det ble ikke noe bedre, det ble bare verre.

Du er klar over at hvis mannen nekter å skrive under på skilsmissepapirene så må hun være separert i et år til? Så det er ikke sikkert det er hennes feil at hun ikke er skilt nå.

Skrevet

Steinar, det er det hun har gjort. Det er DU som er et håpløst tilfelle. over førti sider, den eneste som er enig med deg er deg. På tide å ta innover seg at problemene er på din banehalvdel?

HANDLINGER sier mer enn ord, hun har separert seg OG flyttet. Du har ikke gjort en dritt Britt!

Skrevet

Joda Steinar40. Du venter på et mirakel. Så lenge du holder døren åpen for at det kan skje et mirakel så venter du.

Hos deg kan et mirakel skje, døren er på vei igjen - osv. Å vente i 14 dager til for å se hva som skjer når du ikke svarer når / hvis hun ringer ...

Alt er uttalelser som vitner om at du fortsatt ikke har innsett at slaget er tapt, og gjort deg ferdig med dette for å møte en ny fremtid. Tvert i mot. Du venter på at hun skal ringe og si: det er slutt eller dette mirakelet.

Selv etter et tapt slag så trenger man tid til å slikke sine sår og for å komme seg igjen. Det koster å være med i krigen faktisk!

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis hun hadde vist meg i praksis hva hun vil og hva hun følte

:kjefte:

HUN HAR vist deg I PRAKSIS hva hun vil og hva hun føler: Hun vil ingenting med deg og har ikke de riktige følelsene for deg. På ditt språk betyr det: hun er ikke bra nok.

hun hadde vist seg villig til å kommunisere med meg på en vettig og konstruktiv måte

Og siden hun ikke har vist seg villig til å kommunisere på din måte er hun - nok en gang på ditt språk: ikke bra nok.

ja, da hadde hele min innstilling blitt helt annerledes.

Fortell meg i et par kjappe setninger hva du ville gjort anderledes. For du skjønner jeg - og jeg tror det gjelder flere her - sliter med å forstå nøyaktig HVA som ville blitt anderledes. Du nekter jo å gi opp håpet uansett hva realiteten og den virkelige verden viser deg. Du konstruerer ideer om at "hvis bare" eller "hun må bare" hele tiden. Du tar ikke noe som helst ansvar for deg selv og dine følelser opp i dette. Du er mer glad i ideen om å kunne si at du er i et forhold enn selve forholdet.

Så fordi hun ikke gjør som du har bestilt så er hun håpløs?

Skrevet

Du er klar over at hvis mannen nekter å skrive under på skilsmissepapirene så må hun være separert i et år til? Så det er ikke sikkert det er hennes feil at hun ikke er skilt nå.

Og når det er utroskap ute og går, så er det en vanlig "hevn" fra mannens side.

Jeg for eksempel, kunne ikke skille meg, fordi mannen min nektet å signere, bare for å hevne seg på at det var jeg som brøt.

Skrevet

Nei, men jeg vet altså at det er hennes skyld. Hun helgarderer seg.

Men som sagt, det meste tyder på at det beste er at hun bare kryper tilbake til korset og tar seg av barna i stedet.

Forhåpentligvis har hun da såpass vett at hun også innser det selv.

Skrevet

Har lest mange av innleggene dine og må si det er du som høres ut som en komplett håpløs dust. Du høres bare veldig irriterende ut. Hun går ikke glipp av noe.

Dette høres akkurat ut som noe hun kunne skrevet faktisk.

Gjest Blondie65
Skrevet

Selv etter et tapt slag så trenger man tid til å slikke sine sår og for å komme seg igjen. Det koster å være med i krigen faktisk!

Problemet er at du gjør ikke dette. For å bruke din analogi: hvis du hadde vært en såret soldat i krigen hadde du ligget og blødd til du falt i koma fordi det umulig kan være så ille sår, det er jo ingen som har sagt DIREKTE at du er skutt i overkroppen og ingen har sagt noe om vitale organer så det røde greiene som flyter ut over alt KAN jo være bær i lyngen du ligger på som faktisk blir skvist av at du ligger der. Og denne besvime følelsen må ikke skyldes blodtap, det er jo faktisk mange timer siden du fikk spist sist. Så det er ikke nødvendig å begynne å påkalle oppmerksomhet, eller bevege seg i retning for å få hjelp. Neida det er bare å ligge stille. Så kan vi se da for hvis dammen ikke blir større enn la oss si 3 cm fra kroppen så er det i alle fall ikke blod. Nei la oss si 5 cm, eh ... 10 cm.

Skrevet

Steinar, det er det hun har gjort. Det er DU som er et håpløst tilfelle. over førti sider, den eneste som er enig med deg er deg. På tide å ta innover seg at problemene er på din banehalvdel?

HANDLINGER sier mer enn ord, hun har separert seg OG flyttet. Du har ikke gjort en dritt Britt!

Hun har ikke gjort nok.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og når det er utroskap ute og går, så er det en vanlig "hevn" fra mannens side.

Jeg for eksempel, kunne ikke skille meg, fordi mannen min nektet å signere, bare for å hevne seg på at det var jeg som brøt.

Min gadd ikke. Så da sendte jeg papirene til Fylkesmannen og spurte dem hvordan jeg skulle forholde meg. De sa da at hvis han ikke svarte innen 4 uker ville jeg få innvilget skilsmissen uten problemer for da hadde han hatt 4 uker på seg til å komme med innsigelse (eller 3 uker, jeg husker ikke nøyaktig).

Gjest Ludovie
Skrevet

1 uke fra eller til spiller ingen som helst rolle.

Høres jo ut som noe du bør vente på i, tja, la oss si 10-15 år til? Høres ut som en rimelig ventetid. Stå på! Venting er en dyd, når du venter på noe så storflott!

Da er det bare å vente i noen år til, vet du :)

Enig! :tommelsmil:

Lurer forresten på om du synes det er verdt det når du blir gammel og ser tilbake på at du har brukt hele livet på å vente. Men pyttsan.

Skrevet

Fortell meg i et par kjappe setninger hva du ville gjort anderledes. For du skjønner jeg - og jeg tror det gjelder flere her - sliter med å forstå nøyaktig HVA som ville blitt anderledes. Du nekter jo å gi opp håpet uansett hva realiteten og den virkelige verden viser deg. Du konstruerer ideer om at "hvis bare" eller "hun må bare" hele tiden. Du tar ikke noe som helst ansvar for deg selv og dine følelser opp i dette. Du er mer glad i ideen om å kunne si at du er i et forhold enn selve forholdet.

Jeg tror ikke at jeg er i noe forhold.

Men hadde vi hatt en konstruktiv og positiv kommunikasjon i sammen, og ikke minst hvis hun oppførte seg positivt i praksis, så ville jeg altså vurdert hele situasjonen annerledes.

Så fordi hun ikke gjør som du har bestilt så er hun håpløs?

Hun er da håpløs for meg, ja. Men hun har sikkert en verdi for sine barn etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...