Gjest KateW Skrevet 18. august 2010 #721 Skrevet 18. august 2010 (endret) Det jeg skrev i går om at du trenger å lære om hvordan kjærligheten kommuniserer, står jeg for, og også hvordan kvinner kommuniserer. Når hun sier IKKE NÅ, betyr det helt sikkert at hun ikke vil, men ikke vil avvise deg. For å klarere spør du, når da? Eventuelt, kan du egentlig tenke deg det? Svarer hun fortsatt unnvikende, så er det tydelig at hun ikke vil. Endret 18. august 2010 av KateW
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #722 Skrevet 18. august 2010 Hva vil du med denne dama, Steinar? Kan du svare på det? Jeg vil at vi skal få til noe fornuftig i sammen.
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #723 Skrevet 18. august 2010 Det jeg skrev i går om at du trenger å lære om hvordan kjærligheten kommuniserer, står jeg for, og også hvordan kvinner kommuniserer. Når hun sier IKKE NÅ, betyr det helt sikkert at hun ikke vil, men ikke vil avvise deg. For å klarere spør du, når da? Eventuelt, kan du egentlig tenke deg det? Svarer hun fortsatt unnvikende, så er det tydelig at hun ikke vil. Ja, det kan jeg forstå, men jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke går an å kommunisere i sammen og bli enige om tingenes tilstand.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. august 2010 #724 Skrevet 18. august 2010 (endret) Hun har altfor lenge sagt at det ikke er aktuelt å flytte "nå". Noe som da indikerer overfor meg at det kan bli aktuelt senere. Men det eneste hun har gjort er å utsette. Hvorfor hinte? Hvorfor kan hun ikke si det direkte? Hvorfor kan vi ikke prate skikkelig i sammen om alt dette? Hvorfor fortrenger hun heller alle problemer? Det er hennes totalt manglende evne til å kommunisere som ødelegger alt for meg. Steinar40: du må ikke belære noen i kommunikasjon. Denne damen har sagt fra hva som er aktuelt: du flytter til henne ellers skjer det ikke noe. Og jada jeg har ikke problemer med å forstå eller være enig i at hun kunne gitt et klart brudd. Dessverre finnes en del mennesker som ikke gjør det, ikke kan eller vil det, og som foretrekker å ha noen på gress for en regnfull dag. Men du Steinar40, du skader deg selv fordi du ikke ser at dette er dødfødt. Og hvis du var opptatt av et eksakt svar burde du svart henne: NÅR kan det bli aktuelt da. Hvis hun hadde fortsatt unnveket så måtte du sagt at dette kan jeg ikke leve med. Endret 18. august 2010 av Blondie65
Gjest Prøvekandidat Skrevet 18. august 2010 #725 Skrevet 18. august 2010 It takes two to tango... her har det nok sviktet på kommunikasjonen begge veier..
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #726 Skrevet 18. august 2010 (endret) Steinar40: du må ikke belære noen i kommunikasjon. Denne damen har sagt fra hva som er aktuelt: du flytter til henne ellers skjer det ikke noe. Jeg kan ikke være enig i at hun har sagt ifra dette klart nok. Og det mener jeg er helt utilgivelig. Og jada jeg har ikke problemer med å forstå eller være enig i at hun kunne gitt et klart brudd. Dessverre finnes en del mennesker som ikke gjør det, ikke kan eller vil det, og som foretrekker å ha noen på gress for en regnfull dag. Men du Steinar40, du skader deg selv fordi du ikke ser at dette er dødfødt. Og hvis du var opptatt av et eksakt svar burde du svart henne: NÅR kan det bli aktuelt da. Hvis hun hadde fortsatt unnveket så måtte du sagt at dette kan jeg ikke leve med. Det går den veien nå uansett. Hvis det ikke skulle skje et mirakel og hun endrer sin innstilling og oppførsel. Endret 18. august 2010 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #727 Skrevet 18. august 2010 It takes two to tango... her har det nok sviktet på kommunikasjonen begge veier.. Hva annet kunne jeg kommunisert enn å kutte henne ut?
LilleBille Skrevet 18. august 2010 #728 Skrevet 18. august 2010 Hva legger du i at det ikke er aktuelt å flytte NÅ? Jeg synes det er et rimelig klart svar. Oppfølgingsspørsmålet må jo selvfølgelig være, hvor lenge det er snakk om - men med mindreårige barn - er det vel ikke så urimelig å tenke seg at hun ikke ser det som aktuelt å flytte før barna er ute av "redet".
Gjest Blondie65 Skrevet 18. august 2010 #729 Skrevet 18. august 2010 Jeg kan ikke være enig i at hun har sagt ifra dette klart nok. Og det mener jeg er helt utilgivelig. Det kan godt være at hun kunne vært klarere. Men du har parkert livet ditt på grunnlag av at du venter på en klarere muntlig beskjed. I mellomtiden har hun vist ved sin oppførsel nøyaktig hva hun mener. Dermed blir ord og handling klart nok beskjed: she is just not that into you. Forøvrig synes jeg lite om deg når du krever at hun skal flytte fra sine barn eller røske dem opp med roten. For meg ville dette vært turn-off. Men du skulle aldri behøvd å tvile et sekund på at det var det jeg mente, for det ville jeg sagt rett ut. Velger man å være sammen med noen med barn så velger man ikke fritt hvordan forholdet skal være eller hvilke premisser det skal være på.
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #730 Skrevet 18. august 2010 Hva legger du i at det ikke er aktuelt å flytte NÅ? Jeg synes det er et rimelig klart svar. Oppfølgingsspørsmålet må jo selvfølgelig være, hvor lenge det er snakk om - men med mindreårige barn - er det vel ikke så urimelig å tenke seg at hun ikke ser det som aktuelt å flytte før barna er ute av "redet". Jag forutsatte da at det var aktuelt når hennes separasjonsperiode var over. Noe som altså ikke har skjedd. Som sagt, hvis det ikke er aktuelt å flytte i det hele tatt, så sier man det.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 18. august 2010 #731 Skrevet 18. august 2010 Dette er til Steinar: Men du Steinar40, du skader deg selv fordi du ikke ser at dette er dødfødt. Og hvis du var opptatt av et eksakt svar burde du svart henne: NÅR kan det bli aktuelt da. Hvis hun hadde fortsatt unnveket så måtte du sagt at dette kan jeg ikke leve med. Se hva Blondie65 sier, hva du burde gjort hvis du ønsket et eksakt svar. Hvis du hadde gjort dette så hadde du fått en avklaring på "forholdet" for lenge siden. Derfor mener jeg at du ikke ensidig kan skylde på hennes dårlige kommunikasjon.
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #732 Skrevet 18. august 2010 Det kan godt være at hun kunne vært klarere. Men du har parkert livet ditt på grunnlag av at du venter på en klarere muntlig beskjed. I mellomtiden har hun vist ved sin oppførsel nøyaktig hva hun mener. Dermed blir ord og handling klart nok beskjed: she is just not that into you. Forøvrig synes jeg lite om deg når du krever at hun skal flytte fra sine barn eller røske dem opp med roten. For meg ville dette vært turn-off. Men du skulle aldri behøvd å tvile et sekund på at det var det jeg mente, for det ville jeg sagt rett ut. Velger man å være sammen med noen med barn så velger man ikke fritt hvordan forholdet skal være eller hvilke premisser det skal være på. Jeg kunne faktisk vurdert å flytte hvis hun bare hadde vist meg en innstilling og oppførsel slik at jeg følte at hun var et "sikkert kort". Noe jeg nå altså absolutt ikke føler pga hennes innstilling og oppførsel, og da spesielt hennes utrolig dårlige kommunikasjon.
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #733 Skrevet 18. august 2010 Dette er til Steinar: Se hva Blondie65 sier, hva du burde gjort hvis du ønsket et eksakt svar. Hvis du hadde gjort dette så hadde du fått en avklaring på "forholdet" for lenge siden. Derfor mener jeg at du ikke ensidig kan skylde på hennes dårlige kommunikasjon. Jeg har sikkert prøvd på dette mange ganger, men hun har en syklig evne til å komme med mer tomt prat, eller rett og slett nekte å prate. Jeg står derfor fortsatt på mitt, at det eneste jeg kunne ha gjort ville vært å kuttet henne ut.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 18. august 2010 #734 Skrevet 18. august 2010 Jag forutsatte da at det var aktuelt når hennes separasjonsperiode var over. Noe som altså ikke har skjedd. Som sagt, hvis det ikke er aktuelt å flytte i det hele tatt, så sier man det. Du kan ikke forutsette noe, du må spørre om hun skal flytte etter separasjonsperioden, eller om når hun ser for seg at hun kan flytte tl deg. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan være den som bryter opp og flytter til henne, du er jo alene mens hun har barn og det er jo bedre grunner til ikke å bryte opp.
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #735 Skrevet 18. august 2010 Du kan ikke forutsette noe, du må spørre om hun skal flytte etter separasjonsperioden, eller om når hun ser for seg at hun kan flytte tl deg. Hvordan kunne jeg få til det når kommunikasjonen fra hennes side overhodet ikke fungerer? Ellers skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan være den som bryter opp og flytter til henne, du er jo alene mens hun har barn og det er jo bedre grunner til ikke å bryte opp. Hun er altså IKKE et "sikkert kort", pga sin innstilling og oppførsel. Riskene føles altfor store.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. august 2010 #736 Skrevet 18. august 2010 Jag forutsatte da at det var aktuelt når hennes separasjonsperiode var over. Noe som altså ikke har skjedd. Som sagt, hvis det ikke er aktuelt å flytte i det hele tatt, så sier man det. Oiiiii Steinar40. Generaltabbe. Du antok. Uten å få klarhet, satte hele livet ditt på vent. Og her er du, fortsatt helt ute av stand til å stoppe og snu og riste av deg dette. Joda jeg vet at mirakelet skjer om 14 dager, så om 14 dager til osv. Har det slått deg at hun KANSKJE sitter og venter på at du skal mykne og ønske å flytte til henne? Hvis du VIRKELIG vil ha testet hvor mye du betyr for damen, hva med å si at du vurderer å si opp jobben, selge leiligheten og flytte inn til henne fra og med 1.1.2011.
Gjest KateW Skrevet 18. august 2010 #737 Skrevet 18. august 2010 Jeg vil at vi skal få til noe fornuftig i sammen. Og du mener at det er noe som helst i denne såpeoperaen som tyder på at dette er mulig? Hun har ikke sagt at hun er glad i deg på over ett år... DET ville vært en god indikasjon på ufornuft for de fleste andre mennesker...
Gjest KateW Skrevet 18. august 2010 #738 Skrevet 18. august 2010 Jeg kan ikke være enig i at hun har sagt ifra dette klart nok. Og det mener jeg er helt utilgivelig. Det går den veien nå uansett. Hvis det ikke skulle skje et mirakel og hun endrer sin innstilling og oppførsel. Og i mellomtiden har du kastet bort flere år, fordi du ikke kan kommunisere...
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #739 Skrevet 18. august 2010 Oiiiii Steinar40. Generaltabbe. Du antok. Uten å få klarhet, satte hele livet ditt på vent. Og her er du, fortsatt helt ute av stand til å stoppe og snu og riste av deg dette. Joda jeg vet at mirakelet skjer om 14 dager, så om 14 dager til osv. Tanker om noe mirakel reduseres nå for hver eneste dag som går. Har det slått deg at hun KANSKJE sitter og venter på at du skal mykne og ønske å flytte til henne? Hvis du VIRKELIG vil ha testet hvor mye du betyr for damen, hva med å si at du vurderer å si opp jobben, selge leiligheten og flytte inn til henne fra og med 1.1.2011. Det er umulig så lenge hun ikke viser god vilje til å kommunisere på en åpen og skikkelig måte.
Gjest Eurodice Skrevet 18. august 2010 #740 Skrevet 18. august 2010 Jeg vil at vi skal få til noe fornuftig i sammen. Du er like uklar du som denne damen. Hva betyr dette i klartekst, få til noe fornuftig? Jeg har ikke en eneste gang sett du har skrevet noe om kjærlighet mellom dere. Du har nevnt flere ganger at hun er ustadig, vinglete, psykisk svak. Det jeg tror, er at du har presset henne, eller at hun har følt seg presset av deg, til å ta ut separasjon og flytte for seg selv. Hun har ikke gjort dette av egen, fri vilje. Hennes mann vet heller ikke om dere, skriver du. Jeg stilte deg noen spørsmål i en privat mail for lenge siden,som jeg ikke ville stille i et åpent forum, for å få en klarere oppfatning av denne saken. Du oppretter selv tråder og må forvente spørsmål og kommentarer. Ellers er jeg enig med de andre som har fulgt deg så langt, at damen ikke er interessert i deg lenger. Man må kanskje være kvinne for å begripe noe så opplagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå