Gjest KateW Skrevet 17. august 2010 #701 Del Skrevet 17. august 2010 Mhm, og jeg er ikke uenig med deg. Men jeg blir jo himla nysgjerrig, på denne kvinnen som ikke vil ha ham, og som ikke er bra nok, hvorfor venter man da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. august 2010 Forfatter #702 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Jupp, enig med deg i det. Jeg ble litt ivrig i forrige post. Det er allikevel påfallende, og skremmende at Steinar ser seg selv i et forhold med en kvinne, som er gift med en annen, som ikke er glad i ham og som bruker pengene hans. Da sier jeg litt flåsete at det hadde vært godt for ham å oppleve noe annet, om det bare hadde vært sex uten følelser. Det jeg ønsker er altså en avklaring fra hennes side. Om det skal BLI noe forhold eller ikke. Jeg ser IKKE på dette som noe forhold. Men poenget med at hun separerte seg og flyttet, var altså at vi skulle få til noe fornuftig i sammen. Noe som fortsatt ikke har skjedd. Og nå er jeg mer enn lei. Endret 17. august 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 17. august 2010 #703 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg hadde imidlertid kommet til å kuttet ut henne for over 1 år siden, hvis det ikke hadde vært for at hun alltid kontaktet meg. Ah, så du kan ikke kutte henne ut uten at hun kutter deg ut først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. august 2010 Forfatter #704 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Ah, så du kan ikke kutte henne ut uten at hun kutter deg ut først. Jo, men når noen kontakter meg så bruker jeg vanligvis å anta at det er en vettig grunn til det. Og da kutter jeg ikke ut personen uten som en siste nødløsning. Endret 17. august 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 17. august 2010 #705 Del Skrevet 17. august 2010 Det jeg ønsker er altså en avklaring fra hennes side. Om det skal BLI noe forhold eller ikke. Jeg ser IKKE på dette som noe forhold. Men poenget med at hun separerte seg og flyttet, var altså at vi skulle få til noe fornuftig i sammen. Noe som fortsatt ikke har skjedd. Og nå er jeg mer enn lei. KVinner som ikke kommuniserer avklarer ved å droppe kontakt. Hun er sikkert ganske frustrert over at du ikke tar hintet, men når du først opprettholder kontakten ser hun på det som en strålende måte å melke deg for penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. august 2010 Forfatter #706 Del Skrevet 17. august 2010 KVinner som ikke kommuniserer avklarer ved å droppe kontakt. Hun er sikkert ganske frustrert over at du ikke tar hintet, men når du først opprettholder kontakten ser hun på det som en strålende måte å melke deg for penger. Saken er den at hun etterhvert har kontaktet meg når jeg ikke kontakter henne. Men jeg får se hva som skjer nå de nærmeste par ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #707 Del Skrevet 17. august 2010 Saken er den at hun etterhvert har kontaktet meg når jeg ikke kontakter henne. Men jeg får se hva som skjer nå de nærmeste par ukene. Denne tragikomiske saken kommer ikke til å få noen ende før du går konkurs, og det ikke er mer for damen å hente. Du er utillatelig naiv som håper på det umulige og lar livet gå deg forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. august 2010 Forfatter #708 Del Skrevet 17. august 2010 Denne tragikomiske saken kommer ikke til å få noen ende før du går konkurs, og det ikke er mer for damen å hente. Du er utillatelig naiv som håper på det umulige og lar livet gå deg forbi. Hun får ingen flere penger av meg. Slapp helt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 17. august 2010 #709 Del Skrevet 17. august 2010 Steinar, respekt. Ikke for ultimatumet, det er jeg ikke noe fan av, men for at du er på avrusning. Hva er viktigst; selvrespekten, eller et nyp du like fullt kan få av en hore? Just walk away, walk aaawaaaayyyy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. august 2010 Forfatter #710 Del Skrevet 17. august 2010 Steinar, respekt. Ikke for ultimatumet, det er jeg ikke noe fan av, men for at du er på avrusning. Hva er viktigst; selvrespekten, eller et nyp du like fullt kan få av en hore? Just walk away, walk aaawaaaayyyy. Jeg er heller ikke noen fan av ultimatum. Som jeg har skrevet her et par ganger tidligere, så ser jeg på det å sette et virkelig ultimatum som en ren nødløsning og absolutt siste utvei. Men tro meg, dette er nå absolutt siste utvei. Jeg har aldri sett på maken til oppførsel, og håper aldri jeg ser det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 17. august 2010 #711 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Med tanke på hvor lite kontakt dere har, har jeg en sterk mistanke om at det som har skjedd er at dama, etter at hun flyttet ut fra mannen, har funnet seg en ny kjæreste. Og siden hun føler at hun "skylder" Steinar noe, siden de to tross alt hadde noe sammen en gang i tiden, så tør hun ikke fortelle Steinar om den nye kjæresten, og sitter og venter på at Steinar skal gå lei av å kontakte henne, slik at hun kan gå videre med livet sitt. Samtidig har hun utrolig dårlig samvittighet for hele greia, og klarer ikke helt å gi slipp på tanken om at hun tross alt ønsker å ha Steinar der, i bakgrunnen, som enten en venn eller en backupløsning dersom også dette nye forholdet går galt. Og derfor svarer hun unnvikende og tar kontakt med lange mellomrom, for å se hvordan tingenes tilstand er, men kun fordi hun ikke ønsker å miste ham *helt*, hun ønsker bare å ha ham på en rimelig stor avstand følelsesmessig. Endret 17. august 2010 av Nuith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. august 2010 Forfatter #712 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Med tanke på hvor lite kontakt dere har, har jeg en sterk mistanke om at det som har skjedd er at dama, etter at hun flyttet ut fra mannen, har funnet seg en ny kjæreste. Og siden hun føler at hun "skylder" Steinar noe, siden de to tross alt hadde noe sammen en gang i tiden, så tør hun ikke fortelle Steinar om den nye kjæresten, og sitter og venter på at Steinar skal gå lei av å kontakte henne, slik at hun kan gå videre med livet sitt. Samtidig har hun utrolig dårlig samvittighet for hele greia, og klarer ikke helt å gi slipp på tanken om at hun tross alt ønsker å ha Steinar der, i bakgrunnen, som enten en venn eller en backupløsning dersom også dette nye forholdet går galt. Og derfor svarer hun unnvikende og tar kontakt med lange mellomrom, for å se hvordan tingenes tilstand er, men kun fordi hun ikke ønsker å miste ham *helt*, hun ønsker bare å ha ham på en rimelig stor avstand følelsesmessig. Tja, det er jo en teori (ny kjæreste) det også, som på visse måter kan ha en del for seg. Jeg vet litt mer enn dere gjør her. Men jeg tror at det store problemet hennes er barna og at hun har grodd helt fast der hun kommer ifra. Hun er ikke psykisk sterk, og får derfor i tillegg dårlig samvittighet overfor mannen. Det er nok ikke umulig at hun har litt dårlig samvittighet for denne situasjonen, men utrolig dårlig samvittighet tror jeg rett og slett ikke hun har vett (empati) nok til. Trist å si det, men det er inntrykket hun har gitt meg hittil. Det jeg har uthevet over, tror jeg kan ha mye for seg faktisk. Og derfor skal jeg få en slutt på denne oppførselen. Det er altså min plan å se hvordan hun da reagerer. Endret 17. august 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #713 Del Skrevet 17. august 2010 Du har helt rett i at du/dere ikke har noe med dette å gjøre. Og hvorfor er det viktig eller har noen betydelse? Det har ganske stor betydning om dere har hatt sex, for hvis dere ikke har hatt sex er det et ganske sikkert tegn på at hun aldri en gang har vært tiltrukket av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 18. august 2010 #714 Del Skrevet 18. august 2010 Men jeg tror at det store problemet hennes er barna og at hun har grodd helt fast der hun kommer ifra. Hun er ikke psykisk sterk, og får derfor i tillegg dårlig samvittighet overfor mannen. Selvfølgelig er et av de aller største problemene barna hennes. Man river ikke med lett hjerte opp en 10 åring (eller 18 åring) fra miljøet sitt og flytter langt av sted til en fyr som kanskje mener hun er god nok. Har du noen som helst formening om hvor mye barn betyr for mødrene sine? Selv om du kanskje har vært utløsende for at hun flytter fra barnas far - er det ikke dermed sagt at det er naturlig å flytte langt unna faren og nettverket til barna. Det er jo heller ingen selvfølge at hun vil kunne ta med seg barna. Og ikke minst - det kan være mange grunner til at det ikke er naturlig at de skal flytte. For å flytte med barn - er noe ganske annet enn å flytte som singel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 18. august 2010 #715 Del Skrevet 18. august 2010 Saken er den at hun etterhvert har kontaktet meg når jeg ikke kontakter henne. Men jeg får se hva som skjer nå de nærmeste par ukene. For å holde deg varm, og å ha deg på gress, og melke deg for penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 18. august 2010 #716 Del Skrevet 18. august 2010 Selvfølgelig er et av de aller største problemene barna hennes. Man river ikke med lett hjerte opp en 10 åring (eller 18 åring) fra miljøet sitt og flytter langt av sted til en fyr som kanskje mener hun er god nok. Har du noen som helst formening om hvor mye barn betyr for mødrene sine? Selv om du kanskje har vært utløsende for at hun flytter fra barnas far - er det ikke dermed sagt at det er naturlig å flytte langt unna faren og nettverket til barna. Det er jo heller ingen selvfølge at hun vil kunne ta med seg barna. Og ikke minst - det kan være mange grunner til at det ikke er naturlig at de skal flytte. For å flytte med barn - er noe ganske annet enn å flytte som singel. Veldig godt sagt Bille. For alt du vet, Steinar, så er det at du forlanger at hun flytter til deg, og sier at hun er for avhengig av barna sine grunnen til at hun ikke vil ha mer med deg og gjøre. Kanskje hun til og med er så sint på deg, og ser dette som så utilgivelig at hun nyter å loppe deg for penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #717 Del Skrevet 18. august 2010 Selvfølgelig er et av de aller største problemene barna hennes. Man river ikke med lett hjerte opp en 10 åring (eller 18 åring) fra miljøet sitt og flytter langt av sted til en fyr som kanskje mener hun er god nok. Har du noen som helst formening om hvor mye barn betyr for mødrene sine? Selv om du kanskje har vært utløsende for at hun flytter fra barnas far - er det ikke dermed sagt at det er naturlig å flytte langt unna faren og nettverket til barna. Det er jo heller ingen selvfølge at hun vil kunne ta med seg barna. Og ikke minst - det kan være mange grunner til at det ikke er naturlig at de skal flytte. For å flytte med barn - er noe ganske annet enn å flytte som singel. Javisst, her har du et relevant og godt innlegg. Jeg har tenkt på akkurat det samme selv. Og jeg har forståelse for denne problematikken. Det jeg derimot ikke har noen forståelse for er at hun ikke vil prate om dette, diskutere det på en voksen og moden måte. Hun foretrekker altså heller å stikke hodet i sanden og fortrenge problemene. En slik innstilling og oppførsel syns jeg er fullstendig uakseptabel overfor meg. Hvorfor prøve på noe hvis hun selv føler at det er umulig å få til i praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. august 2010 #718 Del Skrevet 18. august 2010 Det jeg derimot ikke har noen forståelse for er at hun ikke vil prate om dette, diskutere det på en voksen og moden måte. Hun foretrekker altså heller å stikke hodet i sanden og fortrenge problemene. En slik innstilling og oppførsel syns jeg er fullstendig uakseptabel overfor meg. Hvorfor prøve på noe hvis hun selv føler at det er umulig å få til i praksis? Og det er helt sikkert at hun ikke har gitt hint i denne retningen? Som f.eks. "det er ikke aktuelt for meg å flytte?" og at du derfor burde skjønne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 18. august 2010 Forfatter #719 Del Skrevet 18. august 2010 Og det er helt sikkert at hun ikke har gitt hint i denne retningen? Som f.eks. "det er ikke aktuelt for meg å flytte?" og at du derfor burde skjønne? Hun har altfor lenge sagt at det ikke er aktuelt å flytte "nå". Noe som da indikerer overfor meg at det kan bli aktuelt senere. Men det eneste hun har gjort er å utsette. Hvorfor hinte? Hvorfor kan hun ikke si det direkte? Hvorfor kan vi ikke prate skikkelig i sammen om alt dette? Hvorfor fortrenger hun heller alle problemer? Det er hennes totalt manglende evne til å kommunisere som ødelegger alt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 18. august 2010 #720 Del Skrevet 18. august 2010 Hva vil du med denne dama, Steinar? Kan du svare på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå