Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #381 Skrevet 9. august 2010 Kjærlighet er ikke noe sjansespill. Ikke enig. Kjærligheten er alltid et sjansespill fordi man ikke VET hva den andre parten tenker, føler og vil. Man kan altså si en ting men ville noe annet - med andre ord tomt prat. Du har ikke spillt, og du har ikke sjanset. Du har brukt alt for mye tid og penger på noe som er dødt løp. Man spiller ikke kjærligheten som man gjør på hester, Vi lever i en praktisk verden, og der kommer blant annet tid og penger inn i bildet. Å tro noe annet er direkte dumt (naivt). Tror du har et helt feil syn på kjærlighet. Det er ikke sånn at man satser og kanskje vinner, man prøver seg, og enten går det bra eller så går det dårlig. Går det dårlig må du trekke på skuldrene og gå videre. Du kan ikke se på den tiden og penger du ofrer for et mulig kjæresteforhold som investering/satsing. Det fungerer ikke sånn! Jeg har et romantisk syn på kjærligheten, men med beina i den praktiske verden vi lever i. Derfor, den eneste som interesserer meg, er den dama som viser seg å være den rette. Og ingenting tyder på at jeg har funnet henne ennå.
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #382 Skrevet 9. august 2010 Det som er det kjedelige, men også det man ikke må glemme, Steinar, er at man ikke kan endre et annet menneske. Så du kan håpe, og ønske og ville, men hun vil ikke. Det kan du ikke endre på. Samme hvor irriterende det måtte føles for deg. Man kan vanligvis ikke endre på et menneske som har passert 30 år i noen vesentlig grad, det er sikkert riktig. Derfor må hun ville det selv, altså endre seg og tilpasse seg. Og så lenge hun ikke er villig til det, så er hun ikke den rette i mine øyne.
Gjest KateW Skrevet 9. august 2010 #383 Skrevet 9. august 2010 Og det vil hun ikke, så da er hun ikke den rette. Ferdig snakka. Meld deg på et kurs og si opp internettabonnementet ditt!
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #384 Skrevet 9. august 2010 Og det vil hun ikke, så da er hun ikke den rette. Ferdig snakka. Meld deg på et kurs og si opp internettabonnementet ditt! Om hun ikke vil, eller om hun rett og slett ikke klarer, er litt uklart. Men det blir hypotetisk. Vi lever i en praktisk verden uansett. Kurs trenger jeg ikke, Internett beholder jeg, men vurderer faktisk en liten ferietur. Får se om det blir mulig å få til i praksis først.
Gjest KateW Skrevet 9. august 2010 #385 Skrevet 9. august 2010 Hadde hun villet hadde hun kunnet. Rett og slett. Du trenger noe annet å tenke på, tenk. Du sitter jo hele døgnet på KG og venter på meldinger. Selv å ta seg en ferie ser du bare problemer i. Kanskje et happy-kurs hadde vært noe?
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #386 Skrevet 9. august 2010 Hadde hun villet hadde hun kunnet. Rett og slett. Det er faktisk aldri fullt så enkelt som du innbiller deg i denne verden vi lever i. Tro meg. Du trenger noe annet å tenke på, tenk. Du sitter jo hele døgnet på KG og venter på meldinger. Selv å ta seg en ferie ser du bare problemer i. Kanskje et happy-kurs hadde vært noe? Ferie er masse logistikk. Men det har du nok ikke fått med deg tydeligvis.
Gjest KateW Skrevet 9. august 2010 #387 Skrevet 9. august 2010 Poenget kjære Steinar, er at livet er så enkelt som man vil ha det. Ferie? Du avtaler med sjefen og bestiller ferie. OG når det gjelder dama? Tjue sider har jo ikke overbevist deg før, selv om du er den eneste som mener det samme som deg selv.
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #388 Skrevet 9. august 2010 Poenget kjære Steinar, er at livet er så enkelt som man vil ha det. Absolutt ikke. Jeg håper virkelig for din egen del at du ikke mener dette seriøst. Ferie? Du avtaler med sjefen og bestiller ferie. Ferieplanlegging er pes. Det er da man trenger ei dame som fikser alt sånt, noe de ofte gjør med glede OG når det gjelder dama? Tjue sider har jo ikke overbevist deg før, selv om du er den eneste som mener det samme som deg selv. Det er hun som skal overbevise meg. Og hun er den eneste som kan gjøre det. På den ene eller den andre måten.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #389 Skrevet 9. august 2010 Det er faktisk aldri fullt så enkelt som du innbiller deg i denne verden vi lever i. Tro meg. When there´s a will, there´s way.
Gjest KateW Skrevet 9. august 2010 #390 Skrevet 9. august 2010 (endret) Jo, livet er hvordan man tar det. Rett og slett. Når du skjønner dette, kommer du nok til å få det bedre. Har du en dame som fikser ferie for deg? Har jeg en mann som bestiller feriefor meg? NEI, da fikser man sjøl. Det at du venter på å bli overbevist av ei, som du ikke er forelsket i, som er flink til å bedra, som er uredelig, bruker pengene dine, ikke vil snakke, ikke vil ha konakt, som generelt ikke har noen andre egenskaper enn barn, sier mye om deg, Steinar, og det er ikke bra ting det sier om deg. Endret 9. august 2010 av KateW
AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #391 Skrevet 9. august 2010 Ferieplanlegging er pes. Det er da man trenger ei dame som fikser alt sånt, noe de ofte gjør med glede Det er da bare å finne en tur på nettet og bestille, passe på at man har gyldig pass og møte opp på flyplassen i tide. Du trenger egentlig ikke bagasje en gang, hvis du synes det er vanskelig å pakke.
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #392 Skrevet 9. august 2010 When there´s a will, there´s way. Nei, det er ikke alltid man klarer å gjøre det man vil.
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #393 Skrevet 9. august 2010 Jo, livet er hvordan man tar det. Rett og slett. Når du skjønner dette, kommer du nok til å få det bedre. Har du en dame som fikser ferie for deg? Har jeg en mann som bestiller feriefor meg? NEI, da fikser man sjøl. Det at du venter på å bli overbevist av ei, som du ikke er forelsket i, som er flink til å bedra, som er uredelig, bruker pengene dine, ikke vil snakke, ikke vil ha konakt, som generelt ikke har noen andre egenskaper enn barn, sier mye om deg, Steinar, og det er ikke bra ting det sier om deg. Det eneste det sier om meg er at jeg kommer til å forholde meg til virkeligheten.
Gjest Eurodice Skrevet 9. august 2010 #395 Skrevet 9. august 2010 Det eneste det sier om meg er at jeg kommer til å forholde meg til virkeligheten. Jeg synes heller du er opphengt i en utopi, jeg da.
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #396 Skrevet 9. august 2010 Jeg synes heller du er opphengt i en utopi, jeg da. Ikke etter kommende fredag.
Gjest KateW Skrevet 9. august 2010 #397 Skrevet 9. august 2010 Pfft, vet du jeg tror det ikke. Du tør ikke slippe sikkerhetsnettet, som denne kvinnen på et eller annet vis har blitt for deg.
Gjest wild bird Skrevet 9. august 2010 #398 Skrevet 9. august 2010 Det må være vondt og hemmende å være så redd for alt mulig som du er, Steinar. Og så gjemme seg bak alle slags unnskyldninger for å slippe å ta tak i seg selv. Når en mann på 40? år ikke en gang evner å fikse en ferietur for seg selv, da bør man begynne å øve seg litt på å tenke annerledes.
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #399 Skrevet 9. august 2010 Pfft, vet du jeg tror det ikke. Du tør ikke slippe sikkerhetsnettet, som denne kvinnen på et eller annet vis har blitt for deg. Det finnes svært få garantier i dette livet, men en ting er i hvert fall sikkert; etter kommende fredag skal hun få jobbe svært hardt for å få meg tilbake.
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #400 Skrevet 9. august 2010 Det må være vondt og hemmende å være så redd for alt mulig som du er, Steinar. Og så gjemme seg bak alle slags unnskyldninger for å slippe å ta tak i seg selv. Når en mann på 40? år ikke en gang evner å fikse en ferietur for seg selv, da bør man begynne å øve seg litt på å tenke annerledes. Hvem har sagt at jeg ikke klarer å fikse meg en ferietur? Det er bare motivasjonen det skorter på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå