Steinar40 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3141 Skrevet 28. november 2010 Du har ikke beveget deg mange millimeterne siden november ifjor . Perpetuum mobile, du vet hva det er? En evighetsmaskin hehe
Gjest Prøvis Skrevet 28. november 2010 #3142 Skrevet 28. november 2010 At du ikke ser at hun bærer den største risikoen her, synes jeg er mildt sagt bekymringsfullt. Tolkningsdama er sannsynligvis smart som ikke flytter... Enig, og det er faktisk mulig å ta en sjanse uten å brenne alle broer til fortiden. Som ved å ta permisjon fra jobben for å prøve seg i ny jobb, ta et vikariat, leie ut leilighet og da har man alt det å komme tilbake til hvis det skjærer seg. Mens hun har to barn å tenke på, og den største risikoen faller på den som har barn og ikke på den som er enslig.
Steinar40 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3143 Skrevet 28. november 2010 Kan det tenkes at hun tenker nøyaktig det samme som deg? Og at hun i tillegg til å (evt?) tenke på at hun da har risikert jobb og bolig, også må forholde seg til at hun har røsket barn opp med røttene, vekk fra venner og far, til et ukjent sted, hvor de må begynne å forholde seg til ny skole, nye lærere, skaffe seg nye venner? Også fungerer det ikke likevel, også må hun røske de opp med røttene en gang til... Og at hun selvsagt ikke kun ser på risikoen at det skal fungere mellom deg og henne: For henne skal det også fungere for barna hennes: De skal trives på skolen og kunne skaffe seg nye venner. Og hun må finne en løsning på hvordan samværet deres med faren skal løses i praksis. Vi leser vel også nok av historier om skilte foreldre som i utgangspunktet samarbeidet bra, helt til mor flyttet langt vekk med ungene. Da ble det bråk og leven. Og det sier jeg ingenting på. Hadde min mann tatt ungene våre og flyttet 8 timers kjøring vekk fra meg hadde det pinadø blitt månelyst! At du ikke ser at hun bærer den største risikoen her, synes jeg er mildt sagt bekymringsfullt. Tolkningsdama er sannsynligvis smart som ikke flytter... Ja, jeg har hele tiden sagt at det er STORE praktiske problemer. Men forklarer det hvorfor hun ikke vil eller klarer å kommunisere med meg om disse problemene, og hvorfor hun i det hele tatt ikke klarer å prate åpent om hele denne situasjonen? Forklarer det hvorfor hun mener at jeg bare skal fortsette å "hjelpe" henne uten at hun gjør noe som helst for meg?
QueenPenelope Skrevet 28. november 2010 #3144 Skrevet 28. november 2010 Ja, jeg har hele tiden sagt at det er STORE praktiske problemer. Men forklarer det hvorfor hun ikke vil eller klarer å kommunisere med meg om disse problemene, og hvorfor hun i det hele tatt ikke klarer å prate åpent om hele denne situasjonen? Forklarer det hvorfor hun mener at jeg bare skal fortsette å "hjelpe" henne uten at hun gjør noe som helst for meg? Det virker ikke som om noen av dere er spesielt gode på å kommunisere. Du har sagt lite eller ingenting om hva du har kommunisert til henne. Du forteller oss på KG hva du ønsker av henne, men det er høyst uklart hvor tydelig du har kommunisert dette til henne. Å fortelle henne "så lenge du ikke oppfører deg så..." er ikke akkurat konstruktivt. Så jeg er ikke uten videre med på at det er HUN som ikke kan kommunisere og endre seg. Du må ta et ansvar du også, og sørge for at du har kommunisert tydelig hva du ønsker. Av typen "Jeg er glad i deg. Det er derfor jeg har hjulpet deg gjennom separasjonsprosessen. Fordi jeg håpte at du hadde de samme følelsene for meg, og at det kunne bli oss to. Er du glad i meg også, og vil satse, klarer vi sikkert å finne en løsning på de praktiske utfordringene". Det er så fjernt fra min personlighet å utnytte noen økonomisk, at noen god innsikt i hennes tankegang har jeg ikke. Så jeg kan tenke meg til et av to: Enten er hun rett og slett dum, og forstår ikke at hun utnytter deg. Det kommer litt an på hvordan dette startet. Tilbydde du henne penger uoppfordret i starten, eller har hun mast og tigget fra første stund? Andre mulighet er at hun er så grisk og kynisk at hun utnytter følelsene du har for henne, til egen økonomiske vinning. Hvilke av scenariene som er riktig vet ikke jeg, men uansett hvem av dem som stemmer, er det ikke akkurat et menneske jeg ville ha satset på...
Steinar40 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3145 Skrevet 28. november 2010 Vi hadde akkurat nå en ny SMS trefning: Hun: "Du er faen meg helt teit du Jeg vil ikke ha deg hvis ikke du hjelper meg vil ikke ha noen som ikke bryr seg din dust " Jeg: "Vil du at jeg skal bry meg om deg, så får du begynne å bry deg om meg. Det har jeg nemlig ikke sett noe som helst til ifra din side." Ja, her er det som dere skjønner stor fremgang. Eller ikke. Det er åpenbart at visse kvinnfolk må komme ifra en helt annen planet.
Steinar40 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3146 Skrevet 28. november 2010 Det virker ikke som om noen av dere er spesielt gode på å kommunisere. Du har sagt lite eller ingenting om hva du har kommunisert til henne. Du forteller oss på KG hva du ønsker av henne, men det er høyst uklart hvor tydelig du har kommunisert dette til henne. Å fortelle henne "så lenge du ikke oppfører deg så..." er ikke akkurat konstruktivt. Så jeg er ikke uten videre med på at det er HUN som ikke kan kommunisere og endre seg. Du må ta et ansvar du også, og sørge for at du har kommunisert tydelig hva du ønsker. Av typen "Jeg er glad i deg. Det er derfor jeg har hjulpet deg gjennom separasjonsprosessen. Fordi jeg håpte at du hadde de samme følelsene for meg, og at det kunne bli oss to. Er du glad i meg også, og vil satse, klarer vi sikkert å finne en løsning på de praktiske utfordringene". Hvorfor kan ikke hun begynne å vise litt vilje til å kommunisere da? Hun kan si at hun er glad i meg! Og ikke minst vise meg det! Det er så fjernt fra min personlighet å utnytte noen økonomisk, at noen god innsikt i hennes tankegang har jeg ikke. Så jeg kan tenke meg til et av to: Enten er hun rett og slett dum, og forstår ikke at hun utnytter deg. Det kommer litt an på hvordan dette startet. Tilbydde du henne penger uoppfordret i starten, eller har hun mast og tigget fra første stund? Andre mulighet er at hun er så grisk og kynisk at hun utnytter følelsene du har for henne, til egen økonomiske vinning. Hvilke av scenariene som er riktig vet ikke jeg, men uansett hvem av dem som stemmer, er det ikke akkurat et menneske jeg ville ha satset på... Det var vel jeg som ga henne litt for mye gratis sikkert, slik at hun fikk denne uvanen at jeg kunne betale det meste. Og det ble bare verre etter at hun separerte seg.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #3147 Skrevet 28. november 2010 Enig, og det er faktisk mulig å ta en sjanse uten å brenne alle broer til fortiden. Som ved å ta permisjon fra jobben for å prøve seg i ny jobb, ta et vikariat, leie ut leilighet og da har man alt det å komme tilbake til hvis det skjærer seg. Mens hun har to barn å tenke på, og den største risikoen faller på den som har barn og ikke på den som er enslig. Ehh....du har fått med deg at denne "drømmedama" bor sammen med en annen mann, og at Steinar og denne dama aldri har vært i nærheten av et forhold??!!!
Gjest gjestdeluxe Skrevet 28. november 2010 #3148 Skrevet 28. november 2010 (endret) Vi hadde akkurat nå en ny SMS trefning: Hun: "Du er faen meg helt teit du Jeg vil ikke ha deg hvis ikke du hjelper meg vil ikke ha noen som ikke bryr seg din dust " Jeg: "Vil du at jeg skal bry meg om deg, så får du begynne å bry deg om meg. Det har jeg nemlig ikke sett noe som helst til ifra din side." Fantastisk! Her er det mye å bygge på! Lykke til! Flott at du dyrker henne og alt hun sier, og vier henne så mye energi og tid. Det er vel slik det er, når man ikke har erfaring. Endret 28. november 2010 av gjestdeluxe
Gjest Blondie65 Skrevet 28. november 2010 #3149 Skrevet 28. november 2010 Vi hadde akkurat nå en ny SMS trefning: Hun: "Du er faen meg helt teit du Jeg vil ikke ha deg hvis ikke du hjelper meg vil ikke ha noen som ikke bryr seg din dust " Jeg: "Vil du at jeg skal bry meg om deg, så får du begynne å bry deg om meg. Det har jeg nemlig ikke sett noe som helst til ifra din side." Ja, her er det som dere skjønner stor fremgang. Eller ikke. Det er åpenbart at visse kvinnfolk må komme ifra en helt annen planet. HVORFOR SVARER DU? Du bryter jo alt du har sagt i 2 dager nå og svarer. Det blir ikke fremgang noen sinne, men DU kommer aldri videre så lenge du svarer. Kan noen andre svare meg på hvordan jeg fjerner en tråd fra mine innlegg?
Steinar40 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3150 Skrevet 28. november 2010 HVORFOR SVARER DU? Du bryter jo alt du har sagt i 2 dager nå og svarer. Det blir ikke fremgang noen sinne, men DU kommer aldri videre så lenge du svarer. Det er vel bare noen siste krampetrekninger. Men jeg fatter ikke hvordan hun fungerer.
QueenPenelope Skrevet 28. november 2010 #3151 Skrevet 28. november 2010 (endret) Ehh....du har fått med deg at denne "drømmedama" bor sammen med en annen mann, og at Steinar og denne dama aldri har vært i nærheten av et forhold??!!! Hun bor ikke sammen med mannen nå lengre, og er separert. Men dette "forholdet" begynte nok på en umoralsk måte, ja... Det er vel bare noen siste krampetrekninger. Men jeg fatter ikke hvordan hun fungerer. Steinar. Du klarer jo ikke å holde på prinsippene ovenfor oss på KG engang. Du skulle jo ikke svare med mindre hun skrev noe som var verdt å svare på... Gå tilbake en 10-15 sider og les alt du selv har skrevet i løpet av de siste sidene, og vurder dine handlinger basert på det. Hva synes du selv? Og som noen andre har nevnt før meg: Jeg har også en STERK følelse av at vi kun får se slutten av hver "sms-trefning". Jeg tror ikke noe på at hun starter en sms-samtale på en slik måte ("Du er faen meg helt teit du Jeg vil ikke ha deg hvis ikke du hjelper meg vil ikke ha noen som ikke bryr seg din dust"). Noe må jo ha blitt sagt i forkant her? Er det du som starter samtalene?? Endret 28. november 2010 av QueenPenelope
Steinar40 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3152 Skrevet 28. november 2010 Steinar. Du klarer jo ikke å holde på prinsippene ovenfor oss på KG engang. Du skulle jo ikke svare med mindre hun skrev noe som var verdt å svare på... Gå tilbake en 10-15 sider og les alt du selv har skrevet i løpet av de siste sidene, og vurder dine handlinger basert på det. Hva synes du selv? Og som noen andre har nevnt før meg: Jeg har også en STERK følelse av at vi kun får se slutten av hver "sms-trefning". Jeg tror ikke noe på at hun starter en sms-samtale på en slik måte ("Du er faen meg helt teit du Jeg vil ikke ha deg hvis ikke du hjelper meg vil ikke ha noen som ikke bryr seg din dust"). Noe må jo ha blitt sagt i forkant her? Er det du som starter samtalene?? Huff! Det går så lang tid imellom hver gang at jeg glemte at jeg sendte henne en SMS i dag tidlig der jeg bare skrev at hun kunne kontakte meg når hun ville prate om noe annet enn penger. Men dette er faktisk eneste unntaket også. Ellers har hun begynt! Men jeg ser hva du sier. Jeg MÅ skjerpe meg. Det er jo åpenbart at hun ikke forstår noe av det jeg svarer uansett. Så nå skal jeg IKKE svare henne uten at det er verdt å svare på. Eller kontakte henne. Pokker!
Gjest Blondie65 Skrevet 28. november 2010 #3153 Skrevet 28. november 2010 Det eneste som er åpenbart Steinar er at du ikke forstår noe av det som er blitt sagt gjennom 3153 innlegg. Det er utrolig synd for deg, selvsagt. Likevel, dette har ikke jeg tid til å bruke mer energi på. Lykke til!
Steinar40 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3154 Skrevet 28. november 2010 Det eneste som er åpenbart Steinar er at du ikke forstår noe av det som er blitt sagt gjennom 3153 innlegg. Det er utrolig synd for deg, selvsagt. Likevel, dette har ikke jeg tid til å bruke mer energi på. Lykke til! Jeg har skjønt mer enn du tror. Takk for bidragene
Gjest gjestdeluxe Skrevet 28. november 2010 #3155 Skrevet 28. november 2010 Det er vel bare noen siste krampetrekninger. Men jeg fatter ikke hvordan hun fungerer. Du har så avstumpet fritid med så få venner, aktiviteter og dates, at du velger å bruke all ledig tid på å tolke noe som et vrak av kvinnemenneske langt der nord sier på sms? Du klamrer deg og overtolker sms-kontakt, fordi du ikke har noe annet? Er tingen her egentlig at du er ensom og uten et sosialt liv, og at du derfor bruker all din kapasitet på å vente og tolke? Jeg må nesten stille spørsmålene.
Steinar40 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3156 Skrevet 28. november 2010 Du har så avstumpet fritid med så få venner, aktiviteter og dates, at du velger å bruke all ledig tid på å tolke noe som et vrak av kvinnemenneske langt der nord sier på sms? Du klamrer deg og overtolker sms-kontakt, fordi du ikke har noe annet? Er tingen her egentlig at du er ensom og uten et sosialt liv, og at du derfor bruker all din kapasitet på å vente og tolke? Jeg må nesten stille spørsmålene. Jeg prøver bare å finne ut hva som vil være den beste løsningen.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 28. november 2010 #3157 Skrevet 28. november 2010 (endret) Huff! Det går så lang tid imellom hver gang at jeg glemte at jeg sendte henne en SMS i dag tidlig der jeg bare skrev at hun kunne kontakte meg når hun ville prate om noe annet enn penger. Men dette er faktisk eneste unntaket også. Ellers har hun begynt! Men jeg ser hva du sier. Jeg MÅ skjerpe meg. Det er jo åpenbart at hun ikke forstår noe av det jeg svarer uansett. Så nå skal jeg IKKE svare henne uten at det er verdt å svare på. Eller kontakte henne. Pokker! Var det ikke så at du er en "mann" på godt over 40 år? Jeg må jo bare få si at dine innlegg minner sterkt om en 12 år gammel liten jentes (eller kanskje gutts) frustrasjoner, fordi en gutt (jente)i klassen stadig sier "teite ting". Har du hatt såpass lite kontakt med omverdenen og lite sosial omgang med jenter i ditt liv, at du rett og slett står der som en "mann" som nærmer seg 50 og ennå ikke har dameerfaring? I så fall er hele denne tråden svært trist og patetisk. Jeg sier som Blondie65: takk for meg i denne tråden. Jeg anser deg herved som et stakkarslig case. Lykke til! Endret 28. november 2010 av gjestdeluxe
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #3158 Skrevet 28. november 2010 Hun kan si at hun er glad i meg! Og ikke minst vise meg det! Hvorfor tror du at hun er glad i deg? Jeg synes ikke det virker som om hun er glad i deg i det hele tat!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #3159 Skrevet 28. november 2010 Hvorfor tror du at hun er glad i deg? Jeg synes ikke det virker som om hun er glad i deg i det hele tat! Steinar har faktisk vist for hele KG at han lider av psykiske problem. Han ønsker seg at en annen skal være glad i ham, når hun ikke er det. Alle ser det unntatt ham. Foreslår av respekt for Steinar, at han ikke dummer ut seg selv mer her nå, at vi alle lar være å svare mer. Om vi lar tråden bare stå stille, uten å svare, er nok det best. 1
Steinar40 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3160 Skrevet 28. november 2010 Jeg sier som Blondie65: takk for meg i denne tråden. Jeg anser deg herved som et stakkarslig case. Lykke til! Ja, det er jo hyggelig med all denne kvinnelig omtanke. Jeg har merket meg det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå