Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Nei, det var det som var problemet. Vi kom aldri frem til noen enighet. Og hun har fortsatt å kontakte meg. Derfor er det fortsatt ikke avsluttet.

Du vil ikke lytte på alle de som 1000 ganger her har fortalt deg at det avgjørende her er ikke hva hun fortsetter med, men hva du vil? Du kan avslutte dette selv, vet du.

Du har ingen vilje, du lar deg styre og bare venter og ser an. Hørtes veldig fremtidsrettet ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det som avsluttes er muligheten til å bli noe. Altså at sjansen forsvinner. Og da venter ikke jeg.

Du håper og håper, men det blir aldri noe.

Er dette den eneste damen du noensinne har vært i nærheten av å kysse?

I så fall er hele historen bare trist - fordi du er en godt voksen mann som ikke har noe erfaring med damer.

Skrevet

Nei, det var det som var problemet. Vi kom aldri frem til noen enighet. Og hun har fortsatt å kontakte meg. Derfor er det fortsatt ikke avsluttet.

Kjære vene. Det er måten hun kontakter deg på som gang på gang burde fortelle deg at DETTE ER SLUTT.

Det at hun kontakter deg er ikke i seg selv en årsak til at du ikke skal kunne avslutte.

...eller er du en sånn martyrtype som tror at all kontakt er god kontakt. Og selv om hun slenger dritt så er det håp, du får oppmerksomhet fra henne, selv om det er negativt så er det da ihvertfall noe. Hun har da i det minste tenkt på deg når hun skriver den uhøflige meldingen. Og negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet. Eller????

Du burde kanskje vurdere profesjonell hjelp...

Skrevet

I så fall er hele historen bare trist - fordi du er en godt voksen mann som ikke har noe erfaring med damer.

Han har heller ingen kamerater eller venninner som han kan snakke med samlivs-relaterte teamer. Derfor han er på KG for å få innspill.

Han snakker hele tiden om hva som er normalt...

Vi på KG sier jo til det kjedsommelige at det som han mener er normalt ikke er normalt - og andre folk har han ikke å snakke med. Har han lest for mange kioskromaer eller...?

Skrevet

Alt du har skrevet om denne dama i denne tråden tilsier at det ikke stemmer. Du har aldri omtalt hennes meldigner som vettige - men det er jo mulig at hun er seriøs når hun ber deg dra til helvete og kaller deg stygge ting.

Men du klarer altså ikke avslutte fordi du håper at meldingene er vettige og seriøse? Og logikken er?

Logikken er at jeg hadde håpet at hun skulle sett lyset i tunnelen.

Skrevet

Så hvis du ikke har venninner, og mannfolk aldri prater om sånne ting seg imellom... hva vet du da egentlig om hva som er normalt og ikke i forhold?

Jeg innser at hva som er såkalt normalt vil kunne variere ekstremt mye imellom ulike individer. Og det er da selvfølgelig et problem.

Skrevet

Det er ganske morsomt at du/dere lager egne teorier uten egentlig å ha nok informasjon. Hva kommer det av da? ;)

Hovedproblemet er at jeg har brukt altfor mye tid og ressurser på henne. Og da blir det veldig vanskelig å snu etterhvert. Og desto verre jo lengre tid det har gått. Et velkjent psykologisk dilemma som jeg bare kan bekrefte at eksisterer. Dessverre.

Skrevet

Kjære vene. Det er måten hun kontakter deg på som gang på gang burde fortelle deg at DETTE ER SLUTT.

Det at hun kontakter deg er ikke i seg selv en årsak til at du ikke skal kunne avslutte.

...eller er du en sånn martyrtype som tror at all kontakt er god kontakt. Og selv om hun slenger dritt så er det håp, du får oppmerksomhet fra henne, selv om det er negativt så er det da ihvertfall noe. Hun har da i det minste tenkt på deg når hun skriver den uhøflige meldingen. Og negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet. Eller????

Du burde kanskje vurdere profesjonell hjelp...

Som sagt, det er faktisk ikke spesielt morsomt å måtte avskrive et menneske man har kjent i mange år som et håpløst tilfelle uten noen verdi (for meg).

Skrevet

Han har heller ingen kamerater eller venninner som han kan snakke med samlivs-relaterte teamer. Derfor han er på KG for å få innspill.

Han snakker hele tiden om hva som er normalt...

Vi på KG sier jo til det kjedsommelige at det som han mener er normalt ikke er normalt - og andre folk har han ikke å snakke med. Har han lest for mange kioskromaer eller...?

Hva som er såkalt normalt, varierer altså fra individ til individ.

Alle ser verden på sin egen måte. Noe som da betyr at det som er normalt for f.eks 'gjestdeluxe' ikke vil være normalt for 'Bernina' eller for deg eller for meg osv ...

Skrevet

Jeg innser at hva som er såkalt normalt vil kunne variere ekstremt mye imellom ulike individer. Og det er da selvfølgelig et problem.

Jeg lover deg: det er ikke normalt av damer å holde på slik hun frøkna di holder på.

Det er heller ikke spesielt normalt at en mann venter og venter på at en person skal endre seg så totalt som det du håper på.

Men du skal for all del få lov til å mene at dette er normalt for deg.

Som sagt, det er faktisk ikke spesielt morsomt å måtte avskrive et menneske man har kjent i mange år som et håpløst tilfelle uten noen verdi (for meg).

Det er jeg enig i. Det er ikke morsomt. Det er faktisk veldig trist. Men tenk nå på at denne dama nå viser deg sitt sanne ansikt. Det er når ting er vanskelig at folk har mulighet til å vise hvem de virkelig er og hva som bor i dem. Og det viser hun deg nå.

Jeg hadde også blitt trist og lei om en person jeg hadde kjent i mange år plutselig bare var en bitch mot meg. Men etter en runde med å forklare og prøve å forsone (slik du har prøvd mange ganger) så hadde jeg snudd ryggen til og sagt at dette er jeg ikke med på.

Skrevet

I utgangspunktet så håper jeg på at folk er såpass normale at det de sier er vettig og seriøst ment.

I en situasjon hvor dette muligens ikke helt stemmer, så blir det da et stort problem.

Men hvis man skal klare å forstå dette, så må man nok ha opplevd det selv, tenker jeg.

De aller fleste har vær borti individerer som kun er ute etter å utnytte dem. Forskjellen mellom deg og resen av befolkningen er at andre trekker seg ut innen rimelig tid. Det vil at at når en man dater sender deg melding utelukkende for å be om penger og samtidig ikke er interessert i å kommunisere deg så bør det ikke bare ringe noen bjeller, men også gå en alarm. Å holde på som du gjøre er så unormalt som det kan få blitt. Samtlige som har vært innom tråden her synes du er håpløs, de få som støttet deg i starten har nå innsett hvor håpløs du er som holder på sånn. Det er ikke noen vits i at du prøver å forsvare eller bortforklare deg, for sånn du holder på nå går det kun utover deg selv. Vi andre er vel mest frustrerte fordi vi er flue på veggen mens du kaster bort ditt eget liv.

Skrevet

Hva som er såkalt normalt, varierer altså fra individ til individ.

Alle ser verden på sin egen måte. Noe som da betyr at det som er normalt for f.eks 'gjestdeluxe' ikke vil være normalt for 'Bernina' eller for deg eller for meg osv ...

Jeg er er veldig forskjellig fra gjestdeluxe og bernina og de fleste andre har, men jeg mener likevel de er innenfor normalen av hvordan mennesker oppfører seg, du derimot har oppførsel som er lysår unna hva som er normalt for ikke å snakke om fornuftig og vettug. Det er mange måter å leve livet sitt på, men å kaste det bort pga dumskap er veldig lite lukrativt.

Skrevet

De aller fleste har vær borti individerer som kun er ute etter å utnytte dem. Forskjellen mellom deg og resen av befolkningen er at andre trekker seg ut innen rimelig tid. Det vil at at når en man dater sender deg melding utelukkende for å be om penger og samtidig ikke er interessert i å kommunisere deg så bør det ikke bare ringe noen bjeller, men også gå en alarm. Å holde på som du gjøre er så unormalt som det kan få blitt. Samtlige som har vært innom tråden her synes du er håpløs, de få som støttet deg i starten har nå innsett hvor håpløs du er som holder på sånn. Det er ikke noen vits i at du prøver å forsvare eller bortforklare deg, for sånn du holder på nå går det kun utover deg selv. Vi andre er vel mest frustrerte fordi vi er flue på veggen mens du kaster bort ditt eget liv.

ja det har vel snudd litt fra at man i begynnelsen syntes synd på Steinar og syntes at hun dama var sprø til at det nå er Steinar som er sprøest! Den eneste grunnen til at hun dama oppfører seg så håpøst er fordi hun har Steinar å oppføre seg håpløst mot.

Men jeg vil si at Steinar er den det er vanskeligst å begripe seg på av de to. Han er minst normal.

Skrevet

Skal vi alle gjøre Steinar en tjeneste å la være å poste flere innlegg her?

Jeg vil jeg vil men jeg får ikke til.... så derfor skriver jeg som anonym.

Skrevet

Jeg lover deg: det er ikke normalt av damer å holde på slik hun frøkna di holder på.

Det er heller ikke spesielt normalt at en mann venter og venter på at en person skal endre seg så totalt som det du håper på.

Men du skal for all del få lov til å mene at dette er normalt for deg.

Igjen så er vi da tilbake til hva som egentlig er såkalt normalt.

Men jeg håper inderlig at ikke damer flest holder på slik hun gjør.

Og når det gjelder meg selv, så har jeg sagt hele tiden at dette har blitt en ekstremt sær (unormal) situasjon. Jeg ser ingenting normalt i dette. Jeg ser også at dette ikke kan få fortsette.

Det er jeg enig i. Det er ikke morsomt. Det er faktisk veldig trist. Men tenk nå på at denne dama nå viser deg sitt sanne ansikt. Det er når ting er vanskelig at folk har mulighet til å vise hvem de virkelig er og hva som bor i dem. Og det viser hun deg nå.

Jeg hadde også blitt trist og lei om en person jeg hadde kjent i mange år plutselig bare var en bitch mot meg. Men etter en runde med å forklare og prøve å forsone (slik du har prøvd mange ganger) så hadde jeg snudd ryggen til og sagt at dette er jeg ikke med på.

Ja, det store marerittet hadde vært å flyttet dit og så at alt bare gikk rett til helvete. Magefølelsen har ikke vært den rette pga hennes innstilling og oppførsel, og derfor har jeg ønsket å minimere riskene mine. Hvis hun kom hit så hadde det imidlertid vært mulig å se hvordan det ville fungert uten å måtte risikere jobb og bolig etc. Men det blir det altså heller ikke noe av tydeligvis.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Igjen så er vi da tilbake til hva som egentlig er såkalt normalt.

Men jeg håper inderlig at ikke damer flest holder på slik hun gjør.

Og når det gjelder meg selv, så har jeg sagt hele tiden at dette har blitt en ekstremt sær (unormal) situasjon. Jeg ser ingenting normalt i dette. Jeg ser også at dette ikke kan få fortsette.

Ja, det store marerittet hadde vært å flyttet dit og så at alt bare gikk rett til helvete. Magefølelsen har ikke vært den rette pga hennes innstilling og oppførsel, og derfor har jeg ønsket å minimere riskene mine. Hvis hun kom hit så hadde det imidlertid vært mulig å se hvordan det ville fungert uten å måtte risikere jobb og bolig etc. Men det blir det altså heller ikke noe av tydeligvis.

Jeg tror ikke denne tråden har noen hensikt. Du er like fastlåst i ditt mønster nå som i de første innlegg.

Jeg foreslår seriøst at du oppsøker profesjonell hjelp. Du kan jo bruke de pengene som opprinnelig ville ha gått til damen med barnet langt der nord.

Skrevet

Det har egentlig aldri dreid seg om direkte utnyttelse.

Men det har endt opp sånn.

Jeg tror ikke hun tenker på at hun har forsøkt å utnytte meg engang.

Hun mener at jeg skal "hjelpe" henne og at dette er helt normalt.

At hun ikke gir meg noe som helst er tydeligvis helt uvesentlig for henne.

Skrevet

Jeg tror ikke denne tråden har noen hensikt. Du er like fastlåst i ditt mønster nå som i de første innlegg.

Jeg foreslår seriøst at du oppsøker profesjonell hjelp. Du kan jo bruke de pengene som opprinnelig ville ha gått til damen med barnet langt der nord.

Slapp helt av. Jeg beveger meg sakte men sikkert i en retning.

Dette er selvfølgelig ikke åpenbart for dere, men det er i hvert fall sånn.

Jeg kan garantere at denne situasjonen kommer til å bli avsluttet.

Gjest Eurodice
Skrevet

Slapp helt av. Jeg beveger meg sakte men sikkert i en retning.

Dette er selvfølgelig ikke åpenbart for dere, men det er i hvert fall sånn.

Jeg kan garantere at denne situasjonen kommer til å bli avsluttet.

Du har ikke beveget deg mange millimeterne siden november ifjor :fnise: . Perpetuum mobile, du vet hva det er?

Skrevet (endret)

Kan det tenkes at hun tenker nøyaktig det samme som deg? Og at hun i tillegg til å (evt?) tenke på at hun da har risikert jobb og bolig, også må forholde seg til at hun har røsket barn opp med røttene, vekk fra venner og far, til et ukjent sted, hvor de må begynne å forholde seg til ny skole, nye lærere, skaffe seg nye venner? Også fungerer det ikke likevel, også må hun røske de opp med røttene en gang til...

Og at hun selvsagt ikke kun ser på risikoen at det skal fungere mellom deg og henne: For henne skal det også fungere for barna hennes: De skal trives på skolen og kunne skaffe seg nye venner. Og hun må finne en løsning på hvordan samværet deres med faren skal løses i praksis.

Vi leser vel også nok av historier om skilte foreldre som i utgangspunktet samarbeidet bra, helt til mor flyttet langt vekk med ungene. Da ble det bråk og leven. Og det sier jeg ingenting på. Hadde min mann tatt ungene våre og flyttet 8 timers kjøring vekk fra meg hadde det pinadø blitt månelyst! :rope:

At du ikke ser at hun bærer den største risikoen her, synes jeg er mildt sagt bekymringsfullt. Tolkningsdama er sannsynligvis smart som ikke flytter...

Endret av QueenPenelope

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...