Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en tragikomisk sak. Er du interessert i å være hovedpersonen i en Roman Steinar? Eventuellt en film? Litt sånn Erlend Loe aktig. Minner meg om "Tatt av kvinnen" bare mye mer ekstremt. Kan bli en flott komedie med en trist undertone.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er også umulig å endre folk som ikke har potensiale til å endre seg.

Sant nok. Men hvem som har dette potensialet eller ikke, det VET man altså aldri før etterpå.

Oisann. Her aner jeg et lite fremskritt. Du sier "vi" og ikke "hun". Tidligere har det bare vært hun som ikke kan kommunisere, men nå har du endelig forstått at det er dere to som ikke kan kommunisere.

Men det å tro og det å vite Steinar.... Hvordan skal du få vite da? Jeg tror det med å holde så hard på det å få vite kun er en unskylding du bruker for deg selv for å ikke helt slippe taket.

Det er unskyldingen for å leve i håpet. Du kommer aldri til å få VITE og derfor trenger du heller ikke å slippe og kan holde denne tråden her i gang i det uendelige... (hjelp)

Lukk opp øynene: du vet allerede hva som er realiteten. Den stirrer deg i hvitøyet. Du har bare ikke lyst til å slippe taket.

Jeg har lyst til at hun og jeg skal klare å kommunisere.

Jeg innser imidlertid at det er veldig lite sannsynlig, men det er helt opp til henne selv å endre innstilling og oppførsel.

Skjer ikke det, så dør dette av seg selv.

Og det kan umulig dreie seg om lenge til med status quo, ettersom hun nå får føle at hun ikke oppnår noe som helst med måten hun oppfører seg på lenger.

Skrevet

Så du sitter og venter på noe du ikke klarer å definere. Du sitter og venter på et resultat som ikke er målbart og du har ikke satt opp noen kriterier for suksess og katastrofal. Da blir det umulig for deg å avslutte dette fordi du stadig flytter datoen for når du har funnet deg i nok en måned inn i fremtiden.

Det er forsåvidt ingen nyhet for meg eller de andre i tråden. Det er bare et nok et bevis på at du ikke er herre i ditt eget liv Steinar.

Det er ikke noe vanskelig å definere hva som må skje her.

Først må hun endre sin innstilling og oppførsel slik at vi kan få igang en konstruktiv dialog i sammen.

Men ettersom det ikke har skjedd, så er det meningsløst å se noe lenger enn det.

Skrevet

Hmm, hørte jeg ikke et veldig likt utsagn for snart et halvt år siden. Er det toget som har begynt å rulle i snilefart nå eller?

Jepp, det stemmer.

Det toget har nå begynt å gå. Fortsatt veldig sakte men sikkert nok.

Skrevet

Jeg innser imidlertid at det er veldig lite sannsynlig, men det er helt opp til henne selv å endre innstilling og oppførsel.

Og det kan umulig dreie seg om lenge til med status quo, ettersom hun nå får føle at hun ikke oppnår noe som helst med måten hun oppfører seg på lenger.

Er det ikke veldig tåpelig å bygge forhåpningene sine på noe som er veldig lite sannsynlig????

Jeg gjentar det jeg sa sist:

Jeg tror det med å holde så hard på det å få vite kun er en unskylding du bruker for deg selv for å ikke helt slippe taket.

Det er unskyldingen for å leve i håpet. Du kommer aldri til å få VITE og derfor trenger du heller ikke å slippe og kan holde denne tråden her i gang i det uendelige... (hjelp)

Lukk opp øynene: du vet allerede hva som er realiteten. Den stirrer deg i hvitøyet. Du har bare ikke lyst til å slippe taket.

Jeg tror ærlig talt at du er redd for å tape jeg.

Du tror at du liksom mister ansikt.

Det er bedre å sitte der å vente på at "hun skal endre innstilling og oppførsel" eller få deg til å VITE at hun ikke kan det - enn å si OK det var det, hun for gjøre hva hun vil, bryr meg ikke. Sier du det siste så føler du at du har tapt, da får jo alle andre rett i at det ikke var noen vits. Og jo lenger tid det tar jo mindre har du lyst til å innrømme at alle som sier at dette er totalt dødfødt har rett.

Så du velger å sitte der å vente på noe du tilsynelatende ikke har kontroll over (det er hun som må forandre seg) og dermed så slipper du å ta avgjørelsen.

Ansvarsfraskrivelse kaller man sånt. Ansvarsfraskrivelse når det gjelder ditt eget liv Steinar!! Og alt bare pga tåpelig stolthet virker det som om.

• Liker 1
Skrevet

Jøss, enten lider du av Stockholmsyndromet eller så har jeg misforstått totalt hva god moral innebærer.

:ler: Da er vi to..

Skrevet

Først må hun endre sin innstilling og oppførsel slik at vi kan få igang en konstruktiv dialog i sammen.

Men ettersom det ikke har skjedd, så er det meningsløst å se noe lenger enn det.

Det er meningsløst å i det hele tatt se for seg at den muligheten kan oppstå gutten min!

• Liker 1
Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Det er i dag ingenting som tyder på det, nei. Men jeg er ikke interessert i å bare tro noe om dette. Det er ikke en risk jeg er villig til å ta. Jeg vil VITE det.

Hun mener sannsynligvis at hun er helt normal og at det er jeg trenger hjelp, ja. Med andre ord at jeg er helt håpløs som hun skrev i den siste SMS-en. Og dermed klarer vi overhodet ikke å kommunisere og ender dessverre opp med å dra i hver vår ende av tauet som du skriver.

Som jeg skrev tidligere så kan et barmhjertighetsdrap i denne situasjonen være den beste (eneste) løsningen for alle involverte parter.

Derfor tenker jeg nå å gjennomføre å ikke svare henne hvis hun skulle sende meg flere ikke-konstruktive SMS-er. Som en siste utvei. Dessverre ser det ut til å være absolutt nødvendig.

Sånn kan det forsåvidt se ut. Men spørsmålet er nok om ikke hennes følelser er akkurat like kaotiske som mine. Altså pga en veldig vanskelig praktisk situasjon.

Hun har faktisk moral. Du skal ikke tro noe annet. Muligens har hun en sterkere moral og pliktfølelse enn de fleste andre også.

Hadde hun ikke hatt dette så hadde hun aldri vært aktuell for meg.

Men her dreier det seg altså om ulike og motstridende moralske dilemmaer for henne, samt relativt store praktiske problemer.

Jeg kan tenke meg at den største forskjellen på deg og henne sannsynligvis er at du har en betydelig bedre økonomi enn det hun har. Noe som betyr ubehagelig MYE i denne (u)praktiske verden vi lever i dessverre.

Hvis du hadde kjent meg veldig godt over lang tid - noe altså hun gjør - og du hadde vært vant til å få "hjelp" av meg, så er jeg faktisk rimelig sikker på at du hadde reagert mye på samme måte som det hun gjør hvis du trengte penger og ikke fikk dem av meg.

Jeg innser som sagt nå at det ikke var fornuftig av meg å bare gi henne oppi fingrene og helt gratis i denne situasjonen.

Forhåpentligvis forstår også du at det blir en ganske vesentlig forskjell på to inntekter og bare en inntekt?

Ingen av oss liker å ta sjanser. 9 av 10 mennesker har risikoaversjon. Vi er tydeligvis begge blant disse.

Derimot tror jeg ikke hun leker med meg. Dette har blitt en ekstrem situasjon av mange ulike faktorer.

Og i øyeblikket er det altså totalt sammenbrudd i en fungerende kommunikasjon som stopper alt.

Og da tenker jeg at det beste vil være å ikke bare holde det gående på dette viset lenger.

Enten prater vi skikkelig i sammen eller så prater vi ikke i sammen. Som en siste utvei. Og der er jeg nå.

Sant nok. Men hvem som har dette potensialet eller ikke, det VET man altså aldri før etterpå.

Jeg har lyst til at hun og jeg skal klare å kommunisere.

Det er ikke noe vanskelig å definere hva som må skje her.

La deg inspirere av Midt-Østen-forhandlingene, få litt inspirasjon derfra til å fortsette kampen? Du må aldri gi opp håpet. Forhandlingene har stanset opp, og kun kløktige diplomatiske evner kan få prosessen til å fortsette der den slapp.

Tålmodighet er en dyd, og den som venter, venter på noe godt. I mellomtiden kan man bare sende penger, sms, vente og være trofast mot denne edle kvinne, hvis er mor, lever med en annen mann i en annen landsdel og som i tillegg har barn.

Bra du har hennes kontonummer! Hun endrer seg sikkert nå snart! Stå på! Husk å ikke se på andre damer i mellomtiden - nå er det denne damen langt mot nord som behøver dine penger!

Bra gjort!! :)

Det er slik menn får seg spennende damer: de er så gode strateger og analytikere, før de velger seg ut sine flotte damer! Betryggende.

Endret av gjestdeluxe
Skrevet

Er det ikke veldig tåpelig å bygge forhåpningene sine på noe som er veldig lite sannsynlig????

Selvfølgelig. Og derfor bygger jeg ingen forhåpninger på det lenger heller. Jeg venter bare på å få se hva som faktisk skjer (ikke skjer) i den nærmeste fremtiden ifra hennes side.

Jeg gjentar det jeg sa sist:

Jeg tror det med å holde så hard på det å få vite kun er en unskylding du bruker for deg selv for å ikke helt slippe taket.

Jeg tror ærlig talt at du er redd for å tape jeg.

Du tror at du liksom mister ansikt.

Det er bedre å sitte der å vente på at "hun skal endre innstilling og oppførsel" eller få deg til å VITE at hun ikke kan det - enn å si OK det var det, hun for gjøre hva hun vil, bryr meg ikke. Sier du det siste så føler du at du har tapt, da får jo alle andre rett i at det ikke var noen vits. Og jo lenger tid det tar jo mindre har du lyst til å innrømme at alle som sier at dette er totalt dødfødt har rett.

Så du velger å sitte der å vente på noe du tilsynelatende ikke har kontroll over (det er hun som må forandre seg) og dermed så slipper du å ta avgjørelsen.

Ansvarsfraskrivelse kaller man sånt. Ansvarsfraskrivelse når det gjelder ditt eget liv Steinar!! Og alt bare pga tåpelig stolthet virker det som om.

Som jeg har sagt tidligere, så er det bare hun som kan gjøre noe for at dette skal bli til noe positivt. Jeg kan bare velge å avslutte. Og da har alt sammen vært bortkastet tid og ressurser. Derfor mener jeg altså at det fortsatt er viktig for meg å se hva som eventuelt skjer ifra hennes side i nærmeste fremtid.

Skrevet

:ler: Da er vi to..

Jeg har vært med på å ødelegge hennes moral.

Skrevet

Jeg har vært med på å ødelegge hennes moral.

Hadde hun vært veldig moralsk av seg så hadde hun ikke latt deg være med på å ødelegge den. Hun selv ansvarlig for dette. Er det du som har bedt henne lyve for eksmannen slik at han tror at de kan bli sammen igjen? Nei, det kan jeg aldri tenke meg at du har bedt henne om, og da kan man lure på hvor denne løgnaktigheten kommer fra? Sannsynligvis fra henne selv og hvor moralsk er det?

Skrevet

Bra gjort!! :)

Det er slik menn får seg bra damer: de er så gode strateger og analytikere, før de velger seg ut sine damer! Betryggende.

Av en eller annen merkelig grunn så forsvinner det meste av logikk og analytiske evner når det kommer til kvinnfolk :klø:

Skrevet

Hadde hun vært veldig moralsk av seg så hadde hun ikke latt deg være med på å ødelegge den. Hun selv ansvarlig for dette. Er det du som har bedt henne lyve for eksmannen slik at han tror at de kan bli sammen igjen? Nei, det kan jeg aldri tenke meg at du har bedt henne om, og da kan man lure på hvor denne løgnaktigheten kommer fra? Sannsynligvis fra henne selv og hvor moralsk er det?

Selvfølgelig har hun ansvaret for sin egen oppførsel.

Det har aldri vært noen tvil om at hun er egoistisk. Men det er absolutt alle.

Men jeg kunne tenkt lenger og ikke påvirket henne i negativ retning. Det er mitt ansvar.

Skrevet

Som jeg har sagt tidligere, så er det bare hun som kan gjøre noe for at dette skal bli til noe positivt. Jeg kan bare velge å avslutte. Og da har alt sammen vært bortkastet tid og ressurser. Derfor mener jeg altså at det fortsatt er viktig for meg å se hva som eventuelt skjer ifra hennes side i nærmeste fremtid.

Noen ganger kaster man bort tiden på noe som ikke er verdt det. Det er ikke noe moro å innse det og det kan være en tøff avgjørelse å bestemme seg for at dette er nå over, det gir meg ingenting og jeg orker ikke kaste bort mer tid på dette tullet. Men av hensyn til seg selv og sin egen selvrespekt så må vi av og til avslutte noe som ikke er liv laga. Jeg hadde valgt å avslutte, det ville vært mitt valg for jeg ville ikke orket å vente på en person som ikke vil kommunisere, som lyver og som ber meg dra til helvete. Jeg er verdt mer, og det er du også Steinar.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig. Og derfor bygger jeg ingen forhåpninger på det lenger heller. Jeg venter bare på å få se hva som faktisk skjer (ikke skjer) i den nærmeste fremtiden ifra hennes side.

Du taler med to tunger.

"Jeg kan bare velge å avslutte" Jamen så gjør det da!!! Og da trenger du ikke å se hva som eventuelt skjer ifra hennes side i fremtiden. For det er uvesentlig for deg. Du avslutter! Ferdig. Finito!!

Vet du hva jeg tror? jeg tror det har gått litt prestisje i dette for deg....

Skrevet (endret)

Du taler med to tunger.

"Jeg kan bare velge å avslutte" Jamen så gjør det da!!! Og da trenger du ikke å se hva som eventuelt skjer ifra hennes side i fremtiden. For det er uvesentlig for deg. Du avslutter! Ferdig. Finito!!

Vet du hva jeg tror? jeg tror det har gått litt prestisje i dette for deg....

Når jeg skrev bare ... så mente jeg at det å avslutte er det eneste valget jeg kan gjøre her.

Hun derimot kan enten velge å satse eller velge å avslutte.

Og jeg ønsker da å få se hva hun velger.

Endret av Steinar40
Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Av en eller annen merkelig grunn så forsvinner det meste av logikk og analytiske evner når det kommer til kvinnfolk :klø:

Alt jeg sier er bare at det høres betryggende ut at menn (les: deg) tar så veloverveide beslutninger før de velger seg ut en kvinne de vil satse på. Bra gjort - stå på - og lykke til med ventingen! Alt blir nok plutselig bra, og hun vil endre seg garantert, bare du venter litt til og holder deg litt unna, samtidig som du overfører penger. Veldig betryggende å høre. :)

Endret av gjestdeluxe
Skrevet

Jepp, det stemmer.

Det toget har nå begynt å gå. Fortsatt veldig sakte men sikkert nok.

Toget går veldig sakte bortover perrongen med alle dører på gløtt..

Skrevet

Sikker på at du har følelser for henne? At du ikke bare har blitt veldig (ekstremt) opphengt i at det er akkurat denne dama du vil ha?

Skrevet

Sikker på at du har følelser for henne? At du ikke bare har blitt veldig (ekstremt) opphengt i at det er akkurat denne dama du vil ha?

Godt spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...