Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3001 Skrevet 27. november 2010 (endret) Også er vel Steinar en like lost case ettersom 150 sider i denne tråden ikke har ført til særlig mye fremgang... Og denne dame er en lost case for Steinar. Skjønner du hvordan vi har det Steinar? Det er like ubegripelig for meg at du gjør som du gjør, som det er for deg at den dama gjør som hun gjør. Og du ønsker at hun skal endre seg? Vet du, det er nok like sannsynlig som at du skal endre deg! Det er umulig å forstå et annet menneske. Og noen er mer umulig å forstå enn andre Og når det gjelder sannsynlighet, så er problemet at samme hvor (u)sannsynlig noe er, så VET man ikke noe før etterpå. Etterpåklokskap er den mest eksakte vitenskap. Endret 27. november 2010 av Steinar40
Lizzee Skrevet 27. november 2010 #3002 Skrevet 27. november 2010 Skulle ikke forundret meg mye om det hadde fungert. Men jeg har dessverre bidratt til å ødelegge hennes moral mer enn nok allerede. Derfor prøver jeg nå å rette opp skadene jeg har gjort så godt det går i stedet. Så lenge du bryr deg om henne og alt det der.... Kan vi ikke bare bli enige om at du gjør henne en stor tjeneste ved å ikke ha noe med henne å gjøre mer? Så slipper hun å ha noen å oppføre seg så dumt mot?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #3003 Skrevet 27. november 2010 Skulle ikke forundret meg mye om det hadde fungert. Men jeg har dessverre bidratt til å ødelegge hennes moral mer enn nok allerede. Derfor prøver jeg nå å rette opp skadene jeg har gjort så godt det går i stedet. Er du gal. Du kan ikke rette opp skadene ved å trekke deg ut så rask. Nei du må avvende henne sakte med sikkert. Gi henne mindre og mindre penger, men ikke kutt ut så brått. Du ser jo hvordan reaksjonen blir da. Gi henne klar beskjed om at hun får 500 kr så snart hun ringer deg. Det trenger jo ikke bli en dårlig vane heller. Straks hun flytter til deg kommer hun jo til å få alle de pengene hun har lyst på.
Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3004 Skrevet 27. november 2010 For dette er sånn hun opptrer sammen med deg og overfor deg, ingenting kan endre på det og det vil heller ikke bli en langvarig endring hvis hun prøver å gjøre seg til noe hun ikke er for å tekkes deg. Men ut fra de utdragene du har vist oss fra sms hun har sendt deg så virker hun ikke så veldig villig til å tekkes deg heller. Det er akkurat dette jeg nå prøver å endre på ved å sette hardt-mot-hardt. Hun kommer nå INGEN vei uten å endre sin innstilling og oppførsel overfor meg. Og det er altså dette jeg skal se om skjer eller ikke.
Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3005 Skrevet 27. november 2010 Det at du må si at du forstår at dette er ironi viser jo bare at du egentlig ikke forstår det. Du forstår ikke hva som ligget bak ironien. Du har lært at når gjestdeluxe sier positive ting om denne damen så er det ironi, men ironien i seg selv den ser du ikke. Joda, jeg forstår faktisk veldig godt hva hun skriver og mener. Grunnen til at jeg skrev at jeg forstår var bare for å prøve å unngå eventuelle misforståelser her av hva jeg skriver, noe som tydeligvis ikke var helt vellykket
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #3006 Skrevet 27. november 2010 Joda, jeg forstår faktisk veldig godt hva hun skriver og mener. Grunnen til at jeg skrev at jeg forstår var bare for å prøve å unngå eventuelle misforståelser her av hva jeg skriver, noe som tydeligvis ikke var helt vellykket Det er ikke andre som misforstår deg, det er du som misforstår! Alle vet at du aldri kommer til å endre deg, men du er den eneste som ikke skjønner at tolkningsdama aldri kommer til å endre seg, eller at hun ikke har noen grunn til å endre seg. Det eneste tolkningsdama driver med er å legge nye strategier for å loppe deg for penger. Hun kommer ALDRI ALDRI ALDRI ting å inngå noe forhold med deg. Lik det eller ei, men lær deg å leve med det.
Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3007 Skrevet 27. november 2010 Så lenge du bryr deg om henne og alt det der.... Kan vi ikke bare bli enige om at du gjør henne en stor tjeneste ved å ikke ha noe med henne å gjøre mer? Så slipper hun å ha noen å oppføre seg så dumt mot? Ja, jeg har vært inne på akkurat denne tanken mange ganger selv faktisk. Men hvis hun nå selv gir opp å få mer "hjelp" så kommer det til å skje av seg selv. Hvis hun derimot ikke skulle gi opp dette, og bare fortsetter i samme gamle sporet, så blir jeg selvfølgelig helt nødt til å slutte å svare henne som jeg ser det. Som en absolutt siste utvei. Noe som ville være veldig trist. Jeg har forøvrig ikke svart på de 2 siste SMS-ene hennes. Men det er en del som tyder på at hun ikke klarer å la være å kontakte meg. Selv om det ikke finnes noen fornuft i det for noen. Og som du sier, det er da absolutt en stor mulighet for at det vil være den beste og mest effektive metoden for alle involverte parter.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. november 2010 #3008 Skrevet 27. november 2010 Grunnen til at hun fortsetter å sende SMS og ellers kontakte deg er at dette har virket før. Du har stilt ørten ultimatum og du har forventet ditten og datten og tålt å bli bedt om å dra til helvete uten at dette har forhindret pengestrømmen eller hatt andre konsekvenser tidligere. Det er altså DU som har vendt henne til at hun kan (kunne) si og gjøre hva som helst, pengene strømmet likevel fritt. Det tar tid for henne å forstå at dette er over. Det tar kortere tid dersom du lar være å svare.
Tabris Skrevet 27. november 2010 #3009 Skrevet 27. november 2010 Kontakter hun meg da ikke igjen, så kommer jeg til å konkludere med at hun var håpløs. Og for meg er faktisk denne informasjonen vel verdt å vente på. Det jeg ikke forstår er hvorfor du tror du ikke har fått denne informasjonen enda.
Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3010 Skrevet 27. november 2010 Grunnen til at hun fortsetter å sende SMS og ellers kontakte deg er at dette har virket før. Du har stilt ørten ultimatum og du har forventet ditten og datten og tålt å bli bedt om å dra til helvete uten at dette har forhindret pengestrømmen eller hatt andre konsekvenser tidligere. Det er altså DU som har vendt henne til at hun kan (kunne) si og gjøre hva som helst, pengene strømmet likevel fritt. Det tar tid for henne å forstå at dette er over. Det tar kortere tid dersom du lar være å svare. Ja, jeg kan bare si at jeg tror du har helt rett i dette.
Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3011 Skrevet 27. november 2010 Det jeg ikke forstår er hvorfor du tror du ikke har fått denne informasjonen enda. Fordi hun har fortsatt å kontakte meg.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. november 2010 #3012 Skrevet 27. november 2010 Fordi hun har fortsatt å kontakte meg. Men nå når du vet at hun kontakter deg fordi du alltid har svart tidligere og det etter hennes mening er håp så lenge du svarer så vet du også at du har fått alle svarene du trenger for å ta din avgjørelse om hva du skal gjøre med ditt liv. Du vet nå hva denne damen er ute etter (pengene dine) og siden dette er noe du ikke er interessert i å dele ut til en som ikke er interessert i annet enn det er det på høy tid å ikke svare, kutte all kontakt og slutte å vente på mirakler. Er vi enig i at dette nå er den eneste mulige tolkning?
Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3013 Skrevet 27. november 2010 Men nå når du vet at hun kontakter deg fordi du alltid har svart tidligere og det etter hennes mening er håp så lenge du svarer så vet du også at du har fått alle svarene du trenger for å ta din avgjørelse om hva du skal gjøre med ditt liv. Du vet nå hva denne damen er ute etter (pengene dine) og siden dette er noe du ikke er interessert i å dele ut til en som ikke er interessert i annet enn det er det på høy tid å ikke svare, kutte all kontakt og slutte å vente på mirakler. Er vi enig i at dette nå er den eneste mulige tolkning? Ikke helt. Det finnes fortsatt en liten mulighet for at hun kan få se lyset i tunnelen. Og det er altså bare det jeg nå venter på å få se. Om hun faktisk klarer å finne veien igjennom tunnelen. Men jeg føler nå at den beste og mest effektive metoden vil være at jeg ikke svarer henne lenger. Noe jeg allerede har startet med. Inntil hun eventuelt skulle skrive noe vettig. Ekte kjærlighet dør ikke lett. Eller fort. Men den er nå døende.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. november 2010 #3014 Skrevet 27. november 2010 Ikke helt. Det finnes fortsatt en liten mulighet for at hun kan få se lyset i tunnelen. Og det er altså bare det jeg nå venter på å få se. Om hun faktisk klarer å finne veien igjennom tunnelen. Hva skjer hvis hun enten 1) klarer å mykgjøre deg med noen innertiere av smiger og løfter som gjør at du føler fornyet tro på at dette har livets rett 2) fortsetter i månedsvis å sende SMS med varierende grad av utskjelling og tigging? Eller sagt på en annen måte: har du satt opp kriterier for suksess eller katastrofe? Jeg vet at du har definert suksess: det er at hun kommer deg imøte og kommuniserer, flytter til deg og så videre. Men har du definert feil/katastrofe kriterier for å fjerne håpet om bedring? Nei - du fortsetter å flytte denne grensen inn i fremtiden med en rekke "hvis bare" og "dersom hun". Men jeg føler nå at den beste og mest effektive metoden vil være at jeg ikke svarer henne lenger. Noe jeg allerede har startet med. Inntil hun eventuelt skulle skrive noe vettig. Det har det vært så lenge jeg har deltatt i denne tråden. Hva er nytt av i dag? Hvilken endring har skjedd i det siste som gjør at du anser det som mest effektivt å la være å svare? Ekte kjærlighet dør ikke lett. Eller fort. Men den er nå døende. De som elsker hverandre utnytter ikke hverandre, eller ber noen dra til helvete eller sender ufine SMS. Når du elsker noen er du villig til å strekke deg langt for at din elskede skal ha det bra. Synes du denne damen strekker seg i denne retningen, eller synes du kanskje at den eneste strekkingen går i retning av din lommebok?
Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3015 Skrevet 27. november 2010 Hva skjer hvis hun enten 1) klarer å mykgjøre deg med noen innertiere av smiger og løfter som gjør at du føler fornyet tro på at dette har livets rett Jeg må i så fall forvisse meg om at det ikke bare er tomme løfter. Dette er jo tross alt resultatet jeg ønsker og venter på å få se. 2) fortsetter i månedsvis å sende SMS med varierende grad av utskjelling og tigging? Tviler sterkt på at dette kommer til å skje i lengden når jeg aldri svarer henne lenger. Eller sagt på en annen måte: har du satt opp kriterier for suksess eller katastrofe? Jeg vet at du har definert suksess: det er at hun kommer deg imøte og kommuniserer, flytter til deg og så videre. Men har du definert feil/katastrofe kriterier for å fjerne håpet om bedring? Nei - du fortsetter å flytte denne grensen inn i fremtiden med en rekke "hvis bare" og "dersom hun". Feil/katastrofe vil f.eks være at vi helt mister kontakten over litt tid, eller at hun bare fortsetter i samme gamle sporet med å tigge etter "hjelp". Etter enda 1 måned nå uten noen som helst vettig kontakt, så vil jeg nok gi opp henne, tenker jeg. Det har det vært så lenge jeg har deltatt i denne tråden. Hva er nytt av i dag? Hvilken endring har skjedd i det siste som gjør at du anser det som mest effektivt å la være å svare? Det har ikke skjedd noen endring. Og ettersom det har gått enda mer tid uten noen endring ifra hennes side, så er dette nytt av i dag for meg. De som elsker hverandre utnytter ikke hverandre, eller ber noen dra til helvete eller sender ufine SMS. Når du elsker noen er du villig til å strekke deg langt for at din elskede skal ha det bra. Synes du denne damen strekker seg i denne retningen, eller synes du kanskje at den eneste strekkingen går i retning av din lommebok? Ikke helt enig i dette. Kjærligheten kan pendle imellom forelskelse, hat og kjærlighet. Med andre ord sterke følelser. Det kjærligheten ikke tåler, er likegyldighet. Men jeg snakket bare om mine egne følelser. At dette ikke fungerer i praksis i denne situasjonen i dag er helt åpenbart også for meg. Og derfor er hennes innstilling og oppførsel heller ikke god nok slik det er i dag.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. november 2010 #3016 Skrevet 27. november 2010 (endret) Jeg må i så fall forvisse meg om at det ikke bare er tomme løfter. Dette er jo tross alt resultatet jeg ønsker og venter på å få se. Definer konkrete og målbare resultater? Feil/katastrofe vil f.eks være at vi helt mister kontakten over litt tid, eller at hun bare fortsetter i samme gamle sporet med å tigge etter "hjelp". Etter enda 1 måned nå uten noen som helst vettig kontakt, så vil jeg nok gi opp henne, tenker jeg. Definer vettig kontakt. Definer hva slags kontakt som må til fra hennes side for at du den 27. januar 2011 ikke skal parkere dette for godt og begynne på resten av ditt liv. Det har ikke skjedd noen endring. Og ettersom det har gått enda mer tid uten noen endring ifra hennes side, så er dette nytt av i dag for meg. Jeg må minne deg om at det har gått 4 måneder med "intet nytt" fra hennes side, så at det er enda en ny dag med "intet nytt" er vel ikke noe som kan kalles nytt av i dag? Definer hva som er nytt av i dag? Ikke helt enig i dette. Kjærligheten kan pendle imellom forelskelse, hat og kjærlighet. Med andre ord sterke følelser. Det kjærligheten ikke tåler, er likegyldighet. Ja jeg er enig i dette. Men da forutsetter vi at dette kvinnemenneske er forelsket i noe annet enn lommeboken din? Men jeg snakket bare om mine egne følelser. At dette ikke fungerer i praksis i denne situasjonen i dag er helt åpenbart også for meg. Og derfor er hennes innstilling og oppførsel heller ikke god nok slik det er i dag. Definer hva som er god nok oppførsel og innstilling. Endret 27. november 2010 av Blondie65
Lizzee Skrevet 27. november 2010 #3017 Skrevet 27. november 2010 Det er akkurat dette jeg nå prøver å endre på ved å sette hardt-mot-hardt. Hun kommer nå INGEN vei uten å endre sin innstilling og oppførsel overfor meg. Og det er altså dette jeg skal se om skjer eller ikke. Nå må du holde opp. Du har gjentatt dette til det kjedsommelige. Tror du virkelige på dette selv - altså at hun en vakker dag kommer til å endre seg? Ja, jeg har vært inne på akkurat denne tanken mange ganger selv faktisk. Men hvis hun nå selv gir opp å få mer "hjelp" så kommer det til å skje av seg selv. Hvis hun derimot ikke skulle gi opp dette, og bare fortsetter i samme gamle sporet, så blir jeg selvfølgelig helt nødt til å slutte å svare henne som jeg ser det. Som en absolutt siste utvei. Noe som ville være veldig trist. Jeg har forøvrig ikke svart på de 2 siste SMS-ene hennes. Men det er en del som tyder på at hun ikke klarer å la være å kontakte meg. Selv om det ikke finnes noen fornuft i det for noen. Og som du sier, det er da absolutt en stor mulighet for at det vil være den beste og mest effektive metoden for alle involverte parter. Har det noen gang slått deg at hun overhodet ikke vil ha hjelp? At hun mener at hun er helt normal og at hjelp er unødvendig? Hun mener vel at det er du som trenger hjelp... Dere drar jo bare i hver deres ende av tauet.... Ekte kjærlighet dør ikke lett. Eller fort. Men den er nå døende. Men så er nå ekte kjærelighet bygget på tillit og respekt også da. Selv om man kan elske og hate osv. Du er forelsket i en fantasi du Steinar. Det er ikke det samme som kjærlighet. Men om denne kjærligheten din nå er døende - kan du ikke hjelpe til med et aldri så lite barmhjertighetsdrap da! Det ville nok være til fordel for alle parter.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #3018 Skrevet 27. november 2010 Ikke helt enig i dette. Kjærligheten kan pendle imellom forelskelse, hat og kjærlighet. Med andre ord sterke følelser. Det kjærligheten ikke tåler, er likegyldighet. I dette tilfeller er det jo ikke snakk om å pendle innom forelskelse, hat og kjærlighet, jeg vil heller si pendelen svinger mellom hat og likegyldighet fra hennes side.
Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3019 Skrevet 27. november 2010 Definer konkrete og målbare resultater? Definer vettig kontakt. Definer hva slags kontakt som må til fra hennes side for at du den 27. januar 2011 ikke skal parkere dette for godt og begynne på resten av ditt liv. Jeg må minne deg om at det har gått 4 måneder med "intet nytt" fra hennes side, så at det er enda en ny dag med "intet nytt" er vel ikke noe som kan kalles nytt av i dag? Definer hva som er nytt av i dag? Ja jeg er enig i dette. Men da forutsetter vi at dette kvinnemenneske er forelsket i noe annet enn lommeboken din? Definer hva som er god nok oppførsel og innstilling. Det var da voldsomt til definering du ønsker Skulle ønske det var så enkelt i kjærligheten, for det hadde gjort livet mye enklere. Dessverre er ofte rasjonalitet og følelser to motstridende sider av en og samme sak. Og ettersom de fleste mennesker er styrt av følelsene fremfor rasjonalitet (80% vs 20%), så blir det fort komplisert i personlige relasjoner. Men det jeg altså først og fremst ønsker av henne, er at hun begynner å bli litt mer rasjonell i sin kommunikasjon med meg. Mye tyder på at hun også er styrt av sine følelser i denne situasjonen. Hva disse følelsene egentlig går ut på er jo da uklart ettersom hun ikke klarer å kommunisere med meg. Eventuelt så mener vel hun at jeg ikke klarer å kommunisere med henne. Men resultatet blir uansett akkurat det samme. Kaos.
Steinar40 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3020 Skrevet 27. november 2010 Nå må du holde opp. Du har gjentatt dette til det kjedsommelige. Tror du virkelige på dette selv - altså at hun en vakker dag kommer til å endre seg? Det er i dag ingenting som tyder på det, nei. Men jeg er ikke interessert i å bare tro noe om dette. Det er ikke en risk jeg er villig til å ta. Jeg vil VITE det. Har det noen gang slått deg at hun overhodet ikke vil ha hjelp? At hun mener at hun er helt normal og at hjelp er unødvendig? Hun mener vel at det er du som trenger hjelp... Dere drar jo bare i hver deres ende av tauet.... Hun mener sannsynligvis at hun er helt normal og at det er jeg trenger hjelp, ja. Med andre ord at jeg er helt håpløs som hun skrev i den siste SMS-en. Og dermed klarer vi overhodet ikke å kommunisere og ender dessverre opp med å dra i hver vår ende av tauet som du skriver. Men så er nå ekte kjærelighet bygget på tillit og respekt også da. Selv om man kan elske og hate osv. Du er forelsket i en fantasi du Steinar. Det er ikke det samme som kjærlighet. Men om denne kjærligheten din nå er døende - kan du ikke hjelpe til med et aldri så lite barmhjertighetsdrap da! Det ville nok være til fordel for alle parter. Som jeg skrev tidligere så kan et barmhjertighetsdrap i denne situasjonen være den beste (eneste) løsningen for alle involverte parter. Derfor tenker jeg nå å gjennomføre å ikke svare henne hvis hun skulle sende meg flere ikke-konstruktive SMS-er. Som en siste utvei. Dessverre ser det ut til å være absolutt nødvendig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå