Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun sendte meg den meldingen ut av det blå i går kveld. Men jeg så den ikke før i dag morges.

På en måte syns jeg litt synd på henne også. Jeg vet at hun har hatt en del personlige problemer tidligere i livet, og det er ingenting som tyder på at hun har overvunnet dem.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe henne på bedre tanker. Og da kjører jeg nå hardt-mot-hardt taktikken inntil videre.

Å vende det andre kinnet til er ikke å sette hardt mot hardt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Steinar. Dette er da ikke forvirrende i det hele tatt. De aller, aller fleste mennesker - menn som kvinner, innser jo at dette er en særdeles ufordragelig, frekk og grådig dame, som dessuten er både vulgær og ufin. Selv ville jeg ikke ønsket å ha noe som helst å gjøre med en sånn person, verken som venninne, bekjent, kollega, og dessuten, i hvertfall ikke, som kjæreste. Jeg synes det er hjerteskjærende å tenke på at hun har drevet og loppet deg for penger. Hun er tydeligvis usedvanlig kynisk og slem.

Kom deg unna!!!

• Liker 1
Skrevet

Ja, ja du skal nå i hvert fall ha den at du er ikke den som gir deg med det første. Selv om dette er en lost case.

Skrevet

Kjære Steinar. Dette er da ikke forvirrende i det hele tatt. De aller, aller fleste mennesker - menn som kvinner, innser jo at dette er en særdeles ufordragelig, frekk og grådig dame, som dessuten er både vulgær og ufin. Selv ville jeg ikke ønsket å ha noe som helst å gjøre med en sånn person, verken som venninne, bekjent, kollega, og dessuten, i hvertfall ikke, som kjæreste. Jeg synes det er hjerteskjærende å tenke på at hun har drevet og loppet deg for penger. Hun er tydeligvis usedvanlig kynisk og slem.

Kom deg unna!!!

Støttes helhjertet!

Skrevet

Bare ordet "skuddveksling" burde være nok til å skjønne at man burde komme seg unna. Hadde dette vært starten på et forhold hadde nok ord som "romantisk" eller "herlig" blitt benyttet litt oftere. (eller i det minste benyttet i det hele tatt)

Jeg har kjent henne i et antall år.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hun sendte meg den meldingen ut av det blå i går kveld. Men jeg så den ikke før i dag morges.

På en måte syns jeg litt synd på henne også. Jeg vet at hun har hatt en del personlige problemer tidligere i livet, og det er ingenting som tyder på at hun har overvunnet dem.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe henne på bedre tanker. Og da kjører jeg nå hardt-mot-hardt taktikken inntil videre.

Jeg begriper ikke hvorfor du svarer noen som sender deg hatmeldinger - mest sannsynlig etter å ha hevet innpå alkohol. Hadde du satt hardt mot hardt hadde du latt være å svare.

Jeg forstår at du har vondt av henne - akkurat som jeg har vondt av deg fordi du er så til de grader ute på tur du som hun. Men du er ikke hennes medisin mann eller ansvarlig for at hun har det bra. Hun er desperat etter penger og du svarer - noe som gir henne håp om at du før eller siden mykner.

Det er imidlertid merkelig at du svarer på utskjellinger - slike besvares best med den ytterste taushet.

Skrevet

Jeg har kjent henne i et antall år.

Det er nåsituasjonen som teller, ikke hvordan ting var før. Så vidt meg bekjent har dere aldri hatt et forhold, eller misforstår jeg det totalt når jeg tolker det som han hun er nyskilt?

Skrevet

Må være veldig negative følelser, da. Ihvertfall ikke forelskelse eller kjærlighet.

Tja, hvem vet.

Skrevet

Du må lære deg å kjenne lusa på gangen Steinar, eller i dette tilfellet "kjenne elefanten på gangen". (tenker ikke på størrelsen hennes men den veldig oppsiktsvekkende oppførselen som ikke burde være mulig å ta feil av). Blir som å forveksle en elefant med sommerfugl.

Skrevet

Tja, hvem vet.

Alle vet det bortsett fra deg!

Skrevet

Skjønner du ikke at du ga henne blod på tann den gangen du begynte å gi henne penger? Penger og griskhet kan få mennesker til å gjøre de utroligste ting.

Ja, jeg innser at dette var min feil. Men jeg så dessverre ikke problemet før det var for sent. Og jeg er ikke noe shoppeglad selv, så derfor forsto jeg ikke hvordan hun kunne komme til å reagere.

Skrevet

Å vende det andre kinnet til er ikke å sette hardt mot hardt!

Nei, men det gjør jeg ikke heller. Jeg vil bare unngå at hun får det verre av noe jeg startet.

Skrevet

Kom deg unna!!!

Men hun er bare sånn overfor meg. Og det er faktisk sant. Hva tror du/dere om dette da?

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, men det gjør jeg ikke heller. Jeg vil bare unngå at hun får det verre av noe jeg startet.

Jeg vil sitere noe for deg, Steinar. Kanskje det får deg til tenke logisk og fornuftig.

"Det er Viljen, som det gjelder;

Viljen frigjør eller feller,

Viljen hel, i alt det spredte,

i det tunge som det lette."

Skrevet

Jeg begriper ikke hvorfor du svarer noen som sender deg hatmeldinger - mest sannsynlig etter å ha hevet innpå alkohol. Hadde du satt hardt mot hardt hadde du latt være å svare.

Jeg forstår at du har vondt av henne - akkurat som jeg har vondt av deg fordi du er så til de grader ute på tur du som hun. Men du er ikke hennes medisin mann eller ansvarlig for at hun har det bra. Hun er desperat etter penger og du svarer - noe som gir henne håp om at du før eller siden mykner.

Det er imidlertid merkelig at du svarer på utskjellinger - slike besvares best med den ytterste taushet.

Hva er egentlig forskjellen mellom hat og kjærlighet?

Begge deler er sterke følelser.

Men det er jo selvfølgelig mye mulig at hun innbiller seg selv at jeg skal mykne - noe som ikke kommer til å skje.

Gjest Eurodice
Skrevet

De fleste har problemer av et eller annet slag gjennom livet. Jeg har gjennomgått så mye både personlig og økonomisk, så det er merkelig at jeg er kommet gjennom det med vett og forstand i behold, såvidt jeg selv kan bedømme det :) . Men aldri om jeg har sunket så dypt at jeg ville latt en mann bidra til mitt økonomiske underhold. Det ville vært, for meg, det samme som å prostituere seg.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva er egentlig forskjellen mellom hat og kjærlighet?

Tja. Det vanlige er vel at man kan gå fra kjærlighet til hat siden det er to ytterpunkter på en skala. Det beste er jo å ikke føle noe, Steinar.

Jeg tror ikke du kommer til å mykne. Men jeg tror du kommer til å sløse bort mye tid på fortsatt venting på god kommunikasjon fra dette hespetreet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men aldri om jeg har sunket så dypt at jeg ville latt en mann bidra til mitt økonomiske underhold. Det ville vært, for meg, det samme som å prostituere seg.

Jeg har ingen problemer med å la noen bidra i et fellesskap. Men å ta i mot pengene til noen som er for snill / dum til å forstå at jeg ikke blir mer interessert fordi 1000-lappene ruller er utnytting. Og det ville jeg ALDRI innlatt meg på nettopp fordi jeg mener at to personer bidrar gjensidig i et fellesskap.

Skrevet

Det er nåsituasjonen som teller, ikke hvordan ting var før. Så vidt meg bekjent har dere aldri hatt et forhold, eller misforstår jeg det totalt når jeg tolker det som han hun er nyskilt?

Så vidt jeg vet er hun ikke skilt. Bare separert i et par år nå. Hun venter vel på å få råd til å skille seg, tenker jeg.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å la noen bidra i et fellesskap. Men å ta i mot pengene til noen som er for snill / dum til å forstå at jeg ikke blir mer interessert fordi 1000-lappene ruller er utnytting. Og det ville jeg ALDRI innlatt meg på nettopp fordi jeg mener at to personer bidrar gjensidig i et fellesskap.

Jeg skrev vel litt ufullstendig, skjønner jeg. I et godt ekteskap eller forpliktende samboerskap blir det annerledes, selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...