Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Referat ifra ny skuddveksling tidligere i dag:

Hun begynner: "Faen du er så dum att :angry: Her kaster du bare meg bort :angry: Dust :angry: Fatter ikke at du ikke vil hjelpe meg :(

Jeg svarer: "Du vil ikke prate og kommunisere med meg. Og da kan jeg ikke hjelpe deg."

Hun: "Det er du som roter til alt her med måten du maser på. Faen meg tenke litt du også her. Faen ikke bare min feil din pikk :angry::)"

Jeg: "Jeg maser ikke. Men du viser meg ikke at du er glad i meg og at du bryr deg om meg. Og det er ikke godt nok."

Hun: "Blir faen aldri fornøyd du :) Bare sitt der alene din forbanna suppe gjøk :)"

Noe mer har ikke jeg svart henne.

Er det mye rart at jeg blir forvirret av denne dama!??? Hva rører det seg egentlig oppi hue på dere kvinnfolk? :klø:

Det mest forvirrende her er at du i det hele tatt gidder å svare henne....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mye rart at jeg blir forvirret av denne dama!??? Hva rører det seg egentlig oppi hue på dere kvinnfolk? :klø:

Hva rører det seg egentlig i hue på dere mannfolk som gidder å svare på slike tåpeligheter??????????

Skrevet

Dama bruker deg, og du lar deg bli brukt.

Grav frem litt selvrespekt, og kutt henne ut, brått og brutalt. Slikk sårene dine en stund, og let etter noe bedre. Med respekt å melde, det skal ikke mye til å score bedre enn den dama der. For å si det slik: å være alene, er bedre enn den dama der.

Som jeg ser det så er jeg alene i denne situasjonen.

Og jeg tillater ingen å bruke meg.

Skrevet

Hvorfor tillater du deg å bli forvirret?

Det er jo ingenting å bli forvirret av. Er du overrasket over oppførselen hennes? Er ikke dette bare det vanlige "gnålet" da.

Det er ingenting å bli forvirret over. Det er bare enda et bevis på at du gjør rett ved å kutte henne ut.

Problemet er selvfølgelig at jeg fortsatt har følelser for henne.

Selv om jeg har undertrykt dem for å kunne overleve.

Og nå setter hardt-mot-hardt.

Skrevet

Hva rører det seg egentlig i hue på dere mannfolk som gidder å svare på slike tåpeligheter??????????

Sannsynligvis akkurat det samme fenomenet som gjør at dere damemennesker faller for de sleipeste ålene av noen mannfolk.

Altså de "kjekkasene" eller "fløtepusene" som smigrer dere med en masse tomme og verdiløse komplimenter.

Skrevet

Det snåle er jo at det stort sett er kvinner som plasserer seg selv i den rollen som du har plassert deg selv i. Kvinner som lever med menn som er helt feil for dem, kvinnemishandlere (bare jeg er tålmodig så slutter han å slå) kvinner som er sammen med rundbrennere (bare jeg venter lenge nok så forstår han at det bare er meg han vil ha) - ja liste kan være lang. Ifølge din logikk, med at jeg som kvinne selvsagt forstår kvinner, så burde jo jeg virkelig forstå deg Steinar som oppfører deg slik som kvinnfolk ofte gjør når de er forhold med menn de burde holt seg langt unna!!

Jeg er ikke på nivået som slike kvinner er.

Sannsynligvis akkurat det samme fenomenet som gjør at dere damemennesker faller for de sleipeste ålene av noen mannfolk.

Altså de "kjekkasene" eller "fløtepusene" som smigrer dere med en masse tomme og verdiløse komplimenter.

Så du er på det nivået som slike kvnner er allikevel altså?

Skrevet

Men så ha kjærlighetssorg og bli ferdig med det da!!!

Du oppfører deg jo som en unge... Dette var jo ikke et forhold engang. Bare en forhåpning du hadde. Nå må du bare forstå at dette er sånn som skjer i livet. Men du har tydeligvis lite erfaring på området mann/kvinne/forhold.....

Skrevet (endret)

Jeg kunne forstått at du hadde blitt forvirret om hun nå hadde kommet med noe nytt.

Men alt er jo ved det samme gamle.

At du blir forvirret fordi du har følelser for henne...?

Det eneste som er forvirrende her er nettopp følelsene dine.

Som anonym over her sa: ha litt kjærlighetssorg og kom deg videre.

Du har truffet på ei dame som viser seg å ikke svare til forventnignene.

Erkjenn det og MOVE ON!!!! Bytt gjerne telefonnummer også så slipper du alle de tåpelige meldingene. Eller ha i det minster stolthet nok til å ikke svare henne.

Du er en mann på 40 men oppfører deg som en tenåring som aldri har hatt kjæreste før. Nå må du kutte ut før dette bare blir veldig dumt.

Du må begynne å sette hardt-mot-hardt når det gjelder deg selv!!!

Endret av Bernina
Skrevet

Men dersom Steinar nå skulle ha Asperger, så er det muligens ikke så veeeeeldig fint av oss her inne å gå inn for å "ta ham" på ting absolutt hele tiden og heller forsøke å forstå ham ut fra et annet perspektiv?

Jo, men jeg tror de fleste av hos forstår Steinar, men at steinar ikke forstår selv. De fleste skjønner hvordan steinar tenker, men ingen forstår hvorfor. Og jeg tror årsaken kan være aspergers. Om det er det han har eller hvilken hjelp han trenger er ikke jeg eller de andre brukerne her inne i stand til å bedømme, men at han bør oppsøke profesjonell hjelp i form av en psykolog eller lignende er det ingen tvil om. Det er tydelig at det er en grov kommunikasjonssvikt mellom Steinar og resten av verden. Jeg ønsker han ikke noe vondt, men jeg kan ikke gjøre noe for å hjelpe han eller innse realiteter. Folk har prøvd å gi han svaret rett ut, forklare med metaforer, forklart med erfaringer osv osv.

Skrevet

Hun elsklingen din høres direkte dum og slem ut. Skikkelig whitetrash.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvordan kom denne skuddvekslingen i gang da Steinar? Hun begynner vel ikke med å sende deg en SMS der du blir kalt "Faen du er så dum att :angry: Her kaster du bare meg bort :angry: Dust :angry: Fatter ikke at du ikke vil hjelpe meg :("

Det MÅ jo ha kommet noe først? Nei?

Hva slags følelser er det du har for damen sa du? Er det virkelig noe annet enn sinne og skuffelse å oppdrive for et menneske som henne der alt dreier seg om henne først, henne sist og henne midt i mellom?

Skrevet

Hvordan kom denne skuddvekslingen i gang da Steinar? Hun begynner vel ikke med å sende deg en SMS der du blir kalt "Faen du er så dum att :angry: Her kaster du bare meg bort :angry: Dust :angry: Fatter ikke at du ikke vil hjelpe meg :("

Hva slags følelser er det du har for damen sa du? Er det virkelig noe annet enn sinne og skuffelse å oppdrive for et menneske som henne der alt dreier seg om henne først, henne sist og henne midt i mellom?

Det er det jeg tenker også.. har Steinar sendt en liten melding i forkant? Meeen hvis det nå er sånn at hun plutselig helt uten videre sender avgårde sånne missiler innimellom så sier jo også det noe om damen. Og for meg sier det at dette er en dame det er best å holde seg unna, og kutte ut for godt.

spoooky.. :haar:

Skrevet

Så du er på det nivået som slike kvnner er allikevel altså?

Nei, jeg setter nå hardt-mot-hardt for å se hvordan hun reagerer på det. Altså om hun tar til vettet av det eller ikke. F.eks om hun da viser god vilje til å prate konstruktivt med meg.

Skrevet

Bare ordet "skuddveksling" burde være nok til å skjønne at man burde komme seg unna. Hadde dette vært starten på et forhold hadde nok ord som "romantisk" eller "herlig" blitt benyttet litt oftere. (eller i det minste benyttet i det hele tatt)

Skrevet

Nei, jeg setter nå hardt-mot-hardt for å se hvordan hun reagerer på det. Altså om hun tar til vettet av det eller ikke. F.eks om hun da viser god vilje til å prate konstruktivt med meg.

Og føler du at du har lykkes noe særlig med det så langt?

Skrevet

Jeg kunne forstått at du hadde blitt forvirret om hun nå hadde kommet med noe nytt.

Men alt er jo ved det samme gamle.

At du blir forvirret fordi du har følelser for henne...?

Det eneste som er forvirrende her er nettopp følelsene dine.

Som anonym over her sa: ha litt kjærlighetssorg og kom deg videre.

Du har truffet på ei dame som viser seg å ikke svare til forventnignene.

Erkjenn det og MOVE ON!!!! Bytt gjerne telefonnummer også så slipper du alle de tåpelige meldingene. Eller ha i det minster stolthet nok til å ikke svare henne.

Du er en mann på 40 men oppfører deg som en tenåring som aldri har hatt kjæreste før. Nå må du kutte ut før dette bare blir veldig dumt.

Du må begynne å sette hardt-mot-hardt når det gjelder deg selv!!!

Jeg prøver å begripe hvordan hun fungerer. I mine øyne er det bare følelser som kan få et menneske til å oppføre seg på en slik måte.

Skrevet

Å slutte å gi noen penger er ikke å sette hardt mot hard. Man kan kanskje kanskje det å inndra lommepengene til en tenåring for hardt mot hardt, men ærlig talt det du driver med er mer å "vende det andre kinnet til". Men all ære til deg for å være en god kristen!

Skrevet

Jeg prøver å begripe hvordan hun fungerer. I mine øyne er det bare følelser som kan få et menneske til å oppføre seg på en slik måte.

Må være veldig negative følelser, da. Ihvertfall ikke forelskelse eller kjærlighet.

Skrevet

Skjønner du ikke at du ga henne blod på tann den gangen du begynte å gi henne penger? Penger og griskhet kan få mennesker til å gjøre de utroligste ting.

Skrevet

Hun sendte meg den meldingen ut av det blå i går kveld. Men jeg så den ikke før i dag morges.

På en måte syns jeg litt synd på henne også. Jeg vet at hun har hatt en del personlige problemer tidligere i livet, og det er ingenting som tyder på at hun har overvunnet dem.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe henne på bedre tanker. Og da kjører jeg nå hardt-mot-hardt taktikken inntil videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...