Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem har sagt at jeg ikke ser? Hvorfor sier jeg at hun må endre innstilling og oppførsel tror du?

Og jeg ville gi henne sjansen(e) til å innse det.

Det er dette som er kjernen av det som er umulig å forstå.

Hun har en innstilling og oppførsel du ikke aksepterer. Ergo, hun er ikke dama for deg.

Greia er jo at når man har funnet den man vil være sammen med, som man kan bygge et sunt, godt og kjærlig forhold til så trenger man ikke forandre noe ved den personen! Skjønner du ikke det???

Jeg forstår at jeg ikke kan tvinge henne. Jeg ønsket som sagt at hun skulle innse det selv. Med litt hjelp av meg.

Hvis hun skal innse det så forutsetter det at hun har evnen til å være det motsatte av grådig, frekk og ja alle de andre tingene du har nevnt.... Også må hun på toppen av det hele ha lyst til å endre seg for din skyld!! Og det har hun vel gang på gang nå bevist at hun ikke har mye lyst til...?

Jeg er ikke på nivået som slike kvinner er. Da hadde jeg som sagt flyttet dit for flere år siden. Jeg hadde sikkert fortsatt å gi henne penger også. Noe jeg altså ikke gjør. Hun har ingen makt over meg i denne situasjonen.

Hvorfor kutter du ikke ut da?

Er det bare stoltheten din som hindrer deg i å gi opp prosjektet med å skulle lære en kvinne å endre seg slik at hun kan bli som du vil og da bli (fortjene å bli?) din?

Tror du det er sånn forhold og kjærlighet fungerer?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men tenkt litt på det med aspergers Steinar. Du klarer ikke å forså ironi, dessuten lever du i en drømmeverden som ikke eksisterer. Du er også veldig opptatt av logikk og fornuft samtidig som du verken opptrer logisk eller fornuftig.

"Aspergere kan forstå sosiale spilleregler og hvordan nevrotypikere tenker rent teoretisk, men greier kanskje ikke å utnytte det i praksis fordi normalt samspill går for fort. Aspergere oppfatter det som blir sagt, veldig bokstavelig. Selv om vi har lært hva forskjellige billedlige uttrykk betyr, syns vi fremdeles mange av dem er teite. Dessuten kan det være vanskelig å oppdage ironi og sarkasme. Det er greit å ha dette i tankene slik at du unngår formuleringer som kan være lett å misforstå.

Når du stiller et spørsmål, får du mest sannsynlig svar på akkurat det du spurte om. Tilleggsinfo som egentlig ville vært ganske relevant blir ikke nødvendigvis tatt med. Du bør dessuten prøve å unngå å lese inn uutalt informasjon. F.eks: Du spør aldri en asperger om han pleier å lage middag med pasta. Han svarer at det gjør han nesten aldri. Det ville være en grov bommert å dermed gå ut i fra at han ikke liker pasta. Det har han ikke sagt noe om. Kommuniser tydelig og konkret. Si det du mener og men det du sier. Ikke pakk inn meningen i masse ord og høflighet."

http://webgifts1.com/blog/?page_id=137

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Du klarer ikke å forså ironi, dessuten lever du i en drømmeverden som ikke eksisterer. Du er også veldig opptatt av logikk og fornuft samtidig som du verken opptrer logisk eller fornuftig.

Ingen overdrivelse å si, nei.

Skrevet

At jeg kan tolke henne og forstå hva hun holder på med har ingenting å gjøre med at jeg er kvinne. Jeg har ingen forståelse eller empati med henne. Men jeg skjønner jo hva hun gjør!

Og det at jeg ikke forstår deg handler kun om at jeg ikke forstår at du har den innstillingen du har til denne dama. At du ikke SER det andre ser så tydelig - det er det vi ikke forstår!!

Akkurat, sånn er det. :)

Skrevet

Feil igjen. Du er en slave av dine egne følelser i den grad at du faktisk legger livet ditt i hendene til en grisk, upålitelig, løgnaktig og kynisk dame. Dette er ikke nødvendigvis det samme som å være et følelsesmenneske.

Man kan forresten godt være følelsesmenneske og samtidig evne å sette grenser for seg selv og ta ansvar for eget liv. Din oppførsel vitner om naivitet og om en usedvanlig stor mangel på innsikt og livserfaring, og ikke nødvendigvis om at du er et følelsesmenneske.

Jepp, det fullt mulig å både sette grenser og være følelsesmenneske, så sant så sant...

Skrevet

Hun vil nok innse det helt av seg selv, like før jul! Litt penger til bør gjøre susen, og noen gaver til barna. :)

Jeg tror at hun liker deg veldig, veldig godt, og kanskje bare er litt sjenert, siden hun holder seg så mye borte. Det er sikkert på grunn av barna. Når barna hennes blir store, vil hun få mye mer tid til deg! Det er verdt å vente på! I mellomtiden: ikke glem pengeoverføringene og gavene - kanskje et tilbud om reise også? Ikke noe er bra nok for hun som vil komme løpende til deg innen noen få år!

Hun hadde sikkert ikke sagt, nei takk.

Men jeg føler ikke for det.

Skrevet

Hvis hun skal innse det så forutsetter det at hun har evnen til å være det motsatte av grådig, frekk og ja alle de andre tingene du har nevnt.... Også må hun på toppen av det hele ha lyst til å endre seg for din skyld!! Og det har hun vel gang på gang nå bevist at hun ikke har mye lyst til...?

Hvorfor skal hun forandre seg? For å tilpasse seg Steinar? Hun har det sannsynligvis bra som det er og føler ikke noe behov for å endre seg, hadde hun gjort det så hadde de bodd sammen for lenge siden. Men når juleøkonomien krasjer så klarer hun nok å finne noen godord for å gjøre han myk i håp om noen ekstra kroner til jul. Folk endrer ikke personlighet helt uten videre, og det varer sjelden i lengden hvis de prøver å være noe de ikke er.

Skrevet (endret)

Det er dette som er kjernen av det som er umulig å forstå.

Hun har en innstilling og oppførsel du ikke aksepterer. Ergo, hun er ikke dama for deg.

Greia er jo at når man har funnet den man vil være sammen med, som man kan bygge et sunt, godt og kjærlig forhold til så trenger man ikke forandre noe ved den personen! Skjønner du ikke det???

Hvorfor kutter du ikke ut da?

Er det bare stoltheten din som hindrer deg i å gi opp prosjektet med å skulle lære en kvinne å endre seg slik at hun kan bli som du vil og da bli (fortjene å bli?) din?

Tror du det er sånn forhold og kjærlighet fungerer?

Hva er det du tror jeg gjør? Jeg bearbeider situasjonen, det er det jeg gjør nå.

Jeg kontakter ikke henne. Ikke venter jeg at hun skal kontakte meg heller. Det ville nå være mer enn merkelig hvis hun forsatt ikke har forstått at hun ikke kommer til å få mer "hjelp" av meg.

Men at 2 ulike individer ikke trenger å tilpasse seg hverandre, det er rimelig naivt å innbille seg.

Endret av Steinar40
Skrevet

Hvorfor skal hun forandre seg? For å tilpasse seg Steinar? Hun har det sannsynligvis bra som det er og føler ikke noe behov for å endre seg, hadde hun gjort det så hadde de bodd sammen for lenge siden. Men når juleøkonomien krasjer så klarer hun nok å finne noen godord for å gjøre han myk i håp om noen ekstra kroner til jul. Folk endrer ikke personlighet helt uten videre, og det varer sjelden i lengden hvis de prøver å være noe de ikke er.

Det skal bli interessant å se om du får rett.

Men som sagt, jeg tror hun nå endelig begynner å fatte at "hjelpa" er slutt.

Skrevet

Ingen overdrivelse å si, nei.

Jeg har null problemer med å forstå både ironi og sarkasme.

Jeg forstår faktisk veldig godt at alle dine utsagn her om at det lønner seg å vente på noe godt, bare er en salig røre av ironi og sarkasme.

Skrevet

Jeg har null problemer med å forstå både ironi og sarkasme.

Jeg forstår faktisk veldig godt at alle dine utsagn her om at det lønner seg å vente på noe godt, bare er en salig røre av ironi og sarkasme.

Tror ikke du forstår det innerst inne. Mulig du forsto at akkuratt det innlegget var sarkastisk, men virker ikke som du forstår hvor ironisk din egen oppførsel er. Du er elendig på å kommunisere!

Skrevet

Tror ikke du forstår det innerst inne. Mulig du forsto at akkuratt det innlegget var sarkastisk, men virker ikke som du forstår hvor ironisk din egen oppførsel er. Du er elendig på å kommunisere!

Ja, det beste er nok å be andre dra til helvete. Da er man sikkert god til å kommunisere.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Men at 2 ulike individer ikke trenger å tilpasse seg hverandre, det er rimelig naivt å innbille seg.

Klart 2 ulike individer behøver å justere seg etter hverandre - men forutsetter ikke det et minstrekrav, som at de for eksempel er...sammen?

Skrevet (endret)

Jeg har ikke påstått at man ikke tilpasser seg hverandre heller. Det skjer helt naturlig det for to mennesker som er sammen, lever sammen og vil ha et forhold. Men du vil vel at denne tilpasningen skal skje FØR du kan bli sammen med noen. Tilpasning skjer naturlig over tid i et forhold. (jeg er i et forhold jeg skjønner du så dette skjer i praksis hjemme hos meg!)

Men det er stor forskjell på å naturlig tilpasse seg hverandre og å ønske/kreve at et menneske skal endre uakseptabel adferd og personlighet for å tilpasse seg den andres ideal. Og det er der du er. Det er ikke noe galt i idealene dine, men det er naivt å tro at du kan "lære" en kvinne å leve opp til disse idealene når hun så tydelig hverken kan eller vil. Det handler ikke om tilpassing i det hele tatt. Og det er jo heller ingen gjensidig greie. Eller? Hadde du tenkt å endre noe med deg selv også for å komme henne i møte?

Skal det bli noe av et forhold så må man jo ha noe felles, greit å starte med noenlunne likt verdisyn f.eks. Eller er det noe man kan tilpasse seg også - altså at man har totalt forskjellig verdisyn? Jeg tror ikke du kan tilpasse deg hennes verdisyn. Derfor vil du heller at hun skal endre sitt. Det er her du stanger i veggen. Og lærdommen er da at det er bedre å finne en potensiell kjæreste som har det samme verdisynet som deg. Og jeg vet at vi ikke er uenige her Steinar. Dette har vi snakket om i andre tråder.

Endret av Lizzee
Skrevet

Hva er det du tror jeg gjør? Jeg bearbeider situasjonen, det er det jeg gjør nå.

Jeg kontakter ikke henne. Ikke venter jeg at hun skal kontakte meg heller. Det ville nå være mer enn merkelig hvis hun forsatt ikke har forstått at hun ikke kommer til å få mer "hjelp" av meg.

Det er så morsomt at du som tydeligvis aldri har hatt et forhold sitter her og belærer folk som både er gift og samboere i at det er viktig å tilpasse seg hverandre.

hahaha Tror du ikke vi vet det eller???? Dette er jo hverdagen for folk det!!! Du har sikkert lest mye teori om forhold. Litt for mye kanskje også mangler du totalt erfaring!

Hvordan kan du vite hvordan det må være når du aldri har vært i et forhold?

Det du holder på med er veldig naivt. For hvis du noen gang får deg dame og dere flytter sammen så vil du fort finne ut at det fungerer ikke om ikke du også firer litt på krava innimellom og forstår at forhold ikke er så firkanta som det du later til å tro.

Også kan det lønne seg å begynne med en dame som passer deg. Ikke en hvemsomhelst som du du irriterer deg over og må forme og belære.

Gjest Tidssone
Skrevet

Men dersom Steinar nå skulle ha Asperger, så er det muligens ikke så veeeeeldig fint av oss her inne å gå inn for å "ta ham" på ting absolutt hele tiden og heller forsøke å forstå ham ut fra et annet perspektiv?

Skrevet

Følelsestyrt.

jaha, og hva slags følelser da? Jeg ser verken kjærlighet eller annet i dine innlegg. Bare sinne. Det er en strålende måte å innlede et forhold på.

Skrevet

Referat ifra ny skuddveksling tidligere i dag:

Hun begynner: "Faen du er så dum att :angry: Her kaster du bare meg bort :angry: Dust :angry: Fatter ikke at du ikke vil hjelpe meg :(

Jeg svarer: "Du vil ikke prate og kommunisere med meg. Og da kan jeg ikke hjelpe deg."

Hun: "Det er du som roter til alt her med måten du maser på. Faen meg tenke litt du også her. Faen ikke bare min feil din pikk :angry::)"

Jeg: "Jeg maser ikke. Men du viser meg ikke at du er glad i meg og at du bryr deg om meg. Og det er ikke godt nok."

Hun: "Blir faen aldri fornøyd du :) Bare sitt der alene din forbanna suppe gjøk :)"

Noe mer har ikke jeg svart henne.

Er det mye rart at jeg blir forvirret av denne dama!??? Hva rører det seg egentlig oppi hue på dere kvinnfolk? :klø:

Skrevet (endret)

Hun begynner: "Faen du er så dum att :angry: Her kaster du bare meg bort :angry: Dust :angry: Fatter ikke at du ikke vil hjelpe meg :(

Jeg svarer: "Du vil ikke prate og kommunisere med meg. Og da kan jeg ikke hjelpe deg."

(...)

Er det mye rart at jeg blir forvirret av denne dama!??? Hva rører det seg egentlig oppi hue på dere kvinnfolk?

For det første: Denne dama representerer IKKE oss kvinnefolk. For det andre: Dette er ingenting å bli forvirret av. 146 sider så langt har forklart deg saken. Den eneste som er forvirret her, er du. Og det sier mer om deg, enn om oss, og denne dama.

Det uthevede burde være nok til å få deg til å avslutte for godt. Vær en MANN og ta et valg! Herregud, Steinar. Kom igjen, alle på KG ser hva dette er for noe. Det mangler bare at hovedpersonen ser det.

Ser egentlig ingen grunn til å si særlig mer. Du kan bare lese hele tråden her på nytt, for det er bare de samme tingene som blir gjentatt, på litt forskjellige måter.

Om du holder denne tråden gående i 150 sider til, så vil ikke det endre noe som helst.

Dama bruker deg, og du lar deg bli brukt.

Grav frem litt selvrespekt, og kutt henne ut, brått og brutalt. Slikk sårene dine en stund, og let etter noe bedre. Med respekt å melde, det skal ikke mye til å score bedre enn den dama der. For å si det slik: å være alene, er bedre enn den dama der.

Endret av QueenPenelope
Skrevet

Hun: "Det er du som roter til alt her med måten du maser på. Faen meg tenke litt du også her. Faen ikke bare min feil din pikk :angry::)"

Jeg: "Jeg maser ikke. Men du viser meg ikke at du er glad i meg og at du bryr deg om meg. Og det er ikke godt nok."

Hun: "Blir faen aldri fornøyd du :) Bare sitt der alene din forbanna suppe gjøk :)"

Noe mer har ikke jeg svart henne.

Er det mye rart at jeg blir forvirret av denne dama!??? Hva rører det seg egentlig oppi hue på dere kvinnfolk? :klø:

Hvorfor tillater du deg å bli forvirret?

Det er jo ingenting å bli forvirret av. Er du overrasket over oppførselen hennes? Er ikke dette bare det vanlige "gnålet" da.

Det er ingenting å bli forvirret over. Det er bare enda et bevis på at du gjør rett ved å kutte henne ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...