Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2881 Skrevet 25. november 2010 Hvem ønsker å være sammen med en som er grådig, egoistisk og som mangler folkeskikk? Jeg hadde ikke trengt en forklaring på noen av de egenskapene, hadde avsluttet og gått videre for dette er en person jeg ikke ville ha vært sammen med. Og det er jeg som bestemmer over mitt liv og hvordan andre mennesker skal påvirke det, og jeg ønsker ikke å omgås folk som drar meg ned. Alt har ikke en forklaring, noen mennesker er det best å holde seg unna. Og hva er poenget med at begge må være enige i å avslutte "forholdet"? Hvis jeg føler at et forhold mellom meg og en annen ikke vil være liv laga, så er det mitt ansvar å avslutte det. Ja, det er lett å si helt til følelsene dine tar over styringa.
Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2882 Skrevet 25. november 2010 ...det er litt sånn at hvis man er sammen med en mann som slår så må man ikke forstå hvorfor han slår og bli enige med ham i at man skal avslutte forholdet før man kan pakke snippesken sin å gå. ...det er litt sånn som at hvis man treffer et ufordragelig menneske så må man ikke forstå hvorfor personen er ufordragelig og bli enige med den ufordragelige i at man aldri skal bli sammen. Man trenger ikke forstå at folk er dumme for å akseptere at de er det.' Man trenger ikke forstå hvorfor folk ikke kan kommunisere for å slutte å prate med dem. Man trenger ikke forstå hvorfor folk er grådige for å slutte å gi dem penger. Og om man selv forstår at man ikke vil være sammen med en person så trenger ikke den personen være enige i at man skal avslutte forholdet! Nei, man trenger ikke å være enige. Man trenger heller ikke å kommunisere. Og man trenger ikke å forstå andre. Men det gjør livet lettere når man faktisk gjør det.
Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2883 Skrevet 25. november 2010 Men Steinar, mener du altså at dersom denne kvinnen bare får en diagnose, så er det greit? Nei, men jeg har et veldig stort behov for å forstå.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #2884 Skrevet 25. november 2010 Nei, man trenger ikke å være enige. Man trenger heller ikke å kommunisere. Og man trenger ikke å forstå andre. Men det gjør livet lettere når man faktisk gjør det. Livet blir lettere om man vinner i lotto også, men utrolig dumt å basere seg på at noe så usansynlig skjer. Bedre å være realistisk og ta valg ut i fra de mulighetene man har.
Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2885 Skrevet 25. november 2010 Jeg prøvde meg også med den - men han vil jo være sammen med henne - så det var ikke så enkelt. Han kunne bare ta den negative avgjørelsen - ikke den positive som han vil ha. Så derfor er det kun opp til henne å ta en avgjørelse. Hadde det bare vært opp til henne så hadde jeg flyttet for flere år siden.
Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2886 Skrevet 25. november 2010 Livet blir lettere om man vinner i lotto også, men utrolig dumt å basere seg på at noe så usansynlig skjer. Bedre å være realistisk og ta valg ut i fra de mulighetene man har. Ja, men det tar tid å finne ut av hvilke muligheter man egentlig har når man må prøve å forholde seg til et annet (vanskelig) individ.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. november 2010 #2887 Skrevet 25. november 2010 (endret) Hvorfor tror du at hun ikke får mer penger? Jeg synes du burde huske på å gi henne mye mer penger i mange år fremover, selv om hun ikke skulle velge deg til slutt. Den som venter, venter jo alltid på noe godt. Det er verdt å vente livet ut, og jeg anbefaler deg sterkt å overføre større summer hver uke eller hver måned i mange år til. Hva med å sende penger til barna hennes også - kanskje de behøver mye nytt som koster - og hva med når de engang starter i videregående skole og videre studier: du bør da trå til økonomisk uansett? Synes det! Å vente er flotte greier! Endret 25. november 2010 av gjestdeluxe
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #2888 Skrevet 25. november 2010 Ja, men det tar tid å finne ut av hvilke muligheter man egentlig har når man må prøve å forholde seg til et annet (vanskelig) individ. Herregud!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #2889 Skrevet 25. november 2010 Ja, men det tar tid å finne ut av hvilke muligheter man egentlig har når man må prøve å forholde seg til et annet (vanskelig) individ. 1. Du kan fortsette å gi henne penger uten en gang å få smuler tilbake. 2. Du kan gå videre uten henne. Valget er ditt
Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2890 Skrevet 25. november 2010 Jeg synes du burde huske på å gi henne mye mer penger i mange år fremover, selv om hun ikke skulle velge deg til slutt. Den som venter, venter jo alltid på noe godt. Det er verdt å vente livet ut, og jeg anbefaler deg sterkt å overføre større summer hver uke eller hver måned i mange år til. Hva med å sende penger til barna hennes også - kanskje de behøver mye nytt som koster - og hva med når de engang starter i videregående skole og videre studier: du bør da trå til økonomisk uansett? Synes det! Å vente er flotte greier! Hadde hun og jeg flyttet i sammen så hadde jeg selvfølgelig støttet hennes barn som om de var mine. Også økonomisk. Men i denne situasjonen kommer hun ikke til å få 1 kr til! Samme hva du anbefaler meg å gjøre hehe
Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2891 Skrevet 25. november 2010 1. Du kan fortsette å gi henne penger uten en gang å få smuler tilbake. 2. Du kan gå videre uten henne. Valget er ditt Selvfølgelig går jeg da videre i livet uten henne.
Lizzee Skrevet 25. november 2010 #2892 Skrevet 25. november 2010 Du syns det er enkelt å forstå denne damen fordi du er kvinne selv. Og under de "rette" omstendighetene kunne du sannsynligvis oppført deg på akkurat samme måte selv. Meg derimot, klarer du ikke å forstå hovedsaklig fordi jeg er en mann. At jeg kan tolke henne og forstå hva hun holder på med har ingenting å gjøre med at jeg er kvinne. Jeg har ingen forståelse eller empati med henne. Men jeg skjønner jo hva hun gjør! Og det at jeg ikke forstår deg handler kun om at jeg ikke forstår at du har den innstillingen du har til denne dama. At du ikke SER det andre ser så tydelig - det er det vi ikke forstår!! Hvis en kompis sier til deg: Jeg har truffet en dame som er klin gærn, bare rot og tull, og hun juger, er frekk og respektløs. Henne vil jeg bli sammen med - bare hun endrer seg da. Hva tenker du om kompisen din? Nei, man trenger ikke å være enige. Man trenger heller ikke å kommunisere. Og man trenger ikke å forstå andre. Men det gjør livet lettere når man faktisk gjør det. Ja det gjør livet enklere. Men det betyr ikke at man MÅ tvinge frem disse tingene med en person som så tydelig ikke vil. Det som gjør livet enklere er ikke enighet, kommunikasjon eller forståelse i seg selv - men at man er sammen med et menneske som disse tingene fungerer med. Du har ikke funnet det menneske! Det er det du må innse! Hvorfor forstår du ikke at du ikke kan tvinge denne damen din til å bli et menneske det er enkelt å leve med? Det snåle er jo at det stort sett er kvinner som plasserer seg selv i den rollen som du har plassert deg selv i. Kvinner som lever med menn som er helt feil for dem, kvinnemishandlere (bare jeg er tålmodig så slutter han å slå) kvinner som er sammen med rundbrennere (bare jeg venter lenge nok så forstår han at det bare er meg han vil ha) - ja liste kan være lang. Ifølge din logikk, med at jeg som kvinne selvsagt forstår kvinner, så burde jo jeg virkelig forstå deg Steinar som oppfører deg slik som kvinnfolk ofte gjør når de er forhold med menn de burde holt seg langt unna!!
Gjest Ludovie Skrevet 25. november 2010 #2893 Skrevet 25. november 2010 Du syns det er enkelt å forstå denne damen fordi du er kvinne selv. Og under de "rette" omstendighetene kunne du sannsynligvis oppført deg på akkurat samme måte selv. Meg derimot, klarer du ikke å forstå hovedsaklig fordi jeg er en mann. Feil, Steinar. De aller, aller fleste mennesker, både kvinner og menn, forstår hvordan denne dama er skrudd sammen. Og de aller, aller fleste menn ville ha skygget banen for LENGE siden. Det finnes av drøssevis av menn som jeg forstår. Deg forstår jeg imidlertid ikke, for du er jo virkelig noe for deg selv. Du er virkelig ikke representativ for menn, for å si det sånn. 1
Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2894 Skrevet 25. november 2010 At jeg kan tolke henne og forstå hva hun holder på med har ingenting å gjøre med at jeg er kvinne. Jeg har ingen forståelse eller empati med henne. Men jeg skjønner jo hva hun gjør! Og det at jeg ikke forstår deg handler kun om at jeg ikke forstår at du har den innstillingen du har til denne dama. At du ikke SER det andre ser så tydelig - det er det vi ikke forstår!! Hvem har sagt at jeg ikke ser? Hvorfor sier jeg at hun må endre innstilling og oppførsel tror du? Og jeg ville gi henne sjansen(e) til å innse det. Hvis en kompis sier til deg: Jeg har truffet en dame som er klin gærn, bare rot og tull, og hun juger, er frekk og respektløs. Henne vil jeg bli sammen med - bare hun endrer seg da. Hva tenker du om kompisen din? Hadde han vært dum nok til å fortelle meg det så hadde jeg sikkert konkludert med eller annet negativt Ja det gjør livet enklere. Men det betyr ikke at man MÅ tvinge frem disse tingene med en person som så tydelig ikke vil. Det som gjør livet enklere er ikke enighet, kommunikasjon eller forståelse i seg selv - men at man er sammen med et menneske som disse tingene fungerer med. Du har ikke funnet det menneske! Det er det du må innse! Hvorfor forstår du ikke at du ikke kan tvinge denne damen din til å bli et menneske det er enkelt å leve med? Jeg forstår at jeg ikke kan tvinge henne. Jeg ønsket som sagt at hun skulle innse det selv. Med litt hjelp av meg. Det snåle er jo at det stort sett er kvinner som plasserer seg selv i den rollen som du har plassert deg selv i. Kvinner som lever med menn som er helt feil for dem, kvinnemishandlere (bare jeg er tålmodig så slutter han å slå) kvinner som er sammen med rundbrennere (bare jeg venter lenge nok så forstår han at det bare er meg han vil ha) - ja liste kan være lang. Ifølge din logikk, med at jeg som kvinne selvsagt forstår kvinner, så burde jo jeg virkelig forstå deg Steinar som oppfører deg slik som kvinnfolk ofte gjør når de er forhold med menn de burde holt seg langt unna!! Jeg er ikke på nivået som slike kvinner er. Da hadde jeg som sagt flyttet dit for flere år siden. Jeg hadde sikkert fortsatt å gi henne penger også. Noe jeg altså ikke gjør. Hun har ingen makt over meg i denne situasjonen.
Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2895 Skrevet 25. november 2010 Feil, Steinar. De aller, aller fleste mennesker, både kvinner og menn, forstår hvordan denne dama er skrudd sammen. Og de aller, aller fleste menn ville ha skygget banen for LENGE siden. Det finnes av drøssevis av menn som jeg forstår. Deg forstår jeg imidlertid ikke, for du er jo virkelig noe for deg selv. Du er virkelig ikke representativ for menn, for å si det sånn. Jeg er et følelsemenneske. På min helt egen måte.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. november 2010 #2896 Skrevet 25. november 2010 Hadde hun og jeg flyttet i sammen så hadde jeg selvfølgelig støttet hennes barn som om de var mine. Også økonomisk. Men i denne situasjonen kommer hun ikke til å få 1 kr til! Samme hva du anbefaler meg å gjøre hehe jeg synes nå engang at du burde vente! Husk at venting lønner seg! Den som venter på noe godt, vet du...ja, visst, det kan ta mange år før hun kanskje plutselig kommer på at hun bør vie deg litt tid, men det tar tid å endre seg - folk endrer seg jo gjerne - husk det! Og: du kan ikke gjøre noe feil gjennom å sende henne masse penger - alt som er ditt er hennes, og hennes barn føles vel som dine egne? Håper det! Høres ut som om dere to har knyttet nære og viktige relasjonsbånd! Nå er du på riktig vei - og jeg skulle ikke bli overrasket om hun ringte på dørklokken din innen jul! Da innser hun nok at du er prinsen hun alltid har drømt om. I mellomtiden skader det ikke å sende gaver og penger til barna og kvinnen i ditt liv! Selv om hun tilfeldigvis lever med en annen mann, er det bare en fase. Hun vil sikkert innse at han ikke helt er hennes type snart. Den som venter på noe godt, vet du!
Steinar40 Skrevet 25. november 2010 Forfatter #2897 Skrevet 25. november 2010 Nå er du på riktig vei - og jeg skulle ikke bli overrasket om hun ringte på dørklokken din innen jul! Da innser hun nok at du er prinsen hun alltid har drømt om. hehe Ja, hadde DET skjedd så hadde i hvert fall jeg fått sjokk!!! Jeg holder ikke pusten for å si det pent. Og jeg forstår at du har god erfaring med å vente
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. november 2010 #2898 Skrevet 25. november 2010 (endret) Jeg forstår at jeg ikke kan tvinge henne. Jeg ønsket som sagt at hun skulle innse det selv. Med litt hjelp av meg. Hun vil nok innse det helt av seg selv, like før jul! Litt penger til bør gjøre susen, og noen gaver til barna. Jeg tror at hun liker deg veldig, veldig godt, og kanskje bare er litt sjenert, siden hun holder seg så mye borte. Det er sikkert på grunn av barna. Når barna hennes blir store, vil hun få mye mer tid til deg! Det er verdt å vente på! I mellomtiden: ikke glem pengeoverføringene og gavene - kanskje et tilbud om reise også? Ikke noe er bra nok for hun som vil komme løpende til deg innen noen få år! Endret 25. november 2010 av gjestdeluxe
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. november 2010 #2899 Skrevet 25. november 2010 hehe Ja, hadde DET skjedd så hadde i hvert fall jeg fått sjokk!!! Jeg holder ikke pusten for å si det pent. Og jeg forstår at du har god erfaring med å vente Absolutt, venting er en dyd - tålmodighet også! Klart det lønner seg! Det kommer alltids noe fallende ned i hodet på en om en venter - da ordner det seg bare. Om folk er gift og har barn, det betyr ikke så mye, de kommer alltids løpende etter litt, om man bare sender de litt penger og holder ut til de andre tar initiativet Høres bra ut at du ikke holder pusten - på den måten forstår hun, når hun analyserer deres relasjon, at du er kostbar og verdt å vente på til hun engang skiller seg, om noen år. Noen år fra eller til betyr ikke noe! Stå på! Verdt å vente på noe bra!
Gjest Ludovie Skrevet 25. november 2010 #2900 Skrevet 25. november 2010 Jeg er et følelsemenneske. På min helt egen måte. Feil igjen. Du er en slave av dine egne følelser i den grad at du faktisk legger livet ditt i hendene til en grisk, upålitelig, løgnaktig og kynisk dame. Dette er ikke nødvendigvis det samme som å være et følelsesmenneske. Man kan forresten godt være følelsesmenneske og samtidig evne å sette grenser for seg selv og ta ansvar for eget liv. Din oppførsel vitner om naivitet og om en usedvanlig stor mangel på innsikt og livserfaring, og ikke nødvendigvis om at du er et følelsesmenneske. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå