Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Glemme han selvfølgelig.

Det var dette med å se splinten i sin brors (gjelder begge kjønn forøvrig!) øye da, men ikke bjelken i sitt eget :nei: .

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du er mer kynisk enn meg?

Mer realistisk vil jeg si.

Late som jeg mener det jeg sier? :klø:

Ja du gjør det. Du gjentar gang på gang hva du har tenkt å gjøre. Du sier at du vet at ditt og datt er riktig. Men det skjer aldri noe. Ingen handling, bare tomme ord og fraser.

Spooky!

Dere kvinnemennesker, hvis dere skulle oversette det ovenstående (uthevet) til et språk som normale (mann)folk faktisk kan forstå, hva betyr det da egentlig???

Og hvorfor går det ikke an å kommunisere på en normal måte?

Dere kvinnemennesker???? Jeg ramset da opp en rekke av de tingene du påstår at damen har sagt. Kanskje det hun sier og måten hun sier det på er normalt for henne?

(Ellers så har vi jo kun ditt ord for at hun virkelig sier disse tingene. Virkeligheten hadde kanskje vært noe anderledes om hun hadde fortalt selv)

"Jeg er ikke interessert i deg i det hele tatt, men er veldig opptatt av at husleien min ikke er betalt enda jeg er helt tom på konto. Derfor tør jeg ikke si rett ut at jeg ikke er interessert i deg, men siden du ikke vil hjelpe meg med husleien kan du dra til helvete."

Og oversatt blir det akkurat slik Blindie sier.

Ja, grådighet, mangel på folkeskikk og frekkhet trenger faktisk videre forklaring.

Og jeg godtar ikke en slik oppførsel.

Neimen da snur du jo bare ryggen til og går da!

...og ikke glem: du har frivillig innledet et "forhold" til denne kvinnen. Ingen har tvunget deg. At du selv velger en grådig, frekk dame uten folkeskikk får du selv ta ansvar for. Det sier jo litt om deg også....

• Liker 1
Skrevet

Og hvis du har rett, hvordan forklarer man da en slik oppførsel?

Hvordan forklarer du din?

Skrevet

Hvis du ikke har noe fornuftig å si så bør du heller ...?

Det er ikke som du fantaserer om her. Det er dog veldig mange ulike faktorer med i bildet. Så komplisert er bildet at hele situasjonen har blitt mer eller mindre en psykologisk studie.

Det jeg skrev var svært fornuftig, skal jeg si deg, kjære Steinar. På tide å ta til seg et råd eller to?

Skrevet

Det eneste kompliserte i denne saken er at Steinar ikke bare kutter ut.

Jeg synes det er rimelig enkelt å tolke, forstå og forklare denne damen.

Men å forstå Steinar er noe ganske annet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvem ønsker å være sammen med en som er grådig, egoistisk og som mangler folkeskikk? Jeg hadde ikke trengt en forklaring på noen av de egenskapene, hadde avsluttet og gått videre for dette er en person jeg ikke ville ha vært sammen med. Og det er jeg som bestemmer over mitt liv og hvordan andre mennesker skal påvirke det, og jeg ønsker ikke å omgås folk som drar meg ned. Alt har ikke en forklaring, noen mennesker er det best å holde seg unna. Og hva er poenget med at begge må være enige i å avslutte "forholdet"? Hvis jeg føler at et forhold mellom meg og en annen ikke vil være liv laga, så er det mitt ansvar å avslutte det.

Endret av Prøvis
  • Liker 1
Skrevet

...det er litt sånn at hvis man er sammen med en mann som slår så må man ikke forstå hvorfor han slår og bli enige med ham i at man skal avslutte forholdet før man kan pakke snippesken sin å gå.

...det er litt sånn som at hvis man treffer et ufordragelig menneske så må man ikke forstå hvorfor personen er ufordragelig og bli enige med den ufordragelige i at man aldri skal bli sammen.

Man trenger ikke forstå at folk er dumme for å akseptere at de er det.'

Man trenger ikke forstå hvorfor folk ikke kan kommunisere for å slutte å prate med dem.

Man trenger ikke forstå hvorfor folk er grådige for å slutte å gi dem penger.

Og om man selv forstår at man ikke vil være sammen med en person så trenger ikke den personen være enige i at man skal avslutte forholdet!

• Liker 4
Skrevet

...det er litt sånn at hvis man er sammen med en mann som slår så må man ikke forstå hvorfor han slår og bli enige med ham i at man skal avslutte forholdet før man kan pakke snippesken sin å gå.

...det er litt sånn som at hvis man treffer et ufordragelig menneske så må man ikke forstå hvorfor personen er ufordragelig og bli enige med den ufordragelige i at man aldri skal bli sammen.

Man trenger ikke forstå at folk er dumme for å akseptere at de er det.'

Man trenger ikke forstå hvorfor folk ikke kan kommunisere for å slutte å prate med dem.

Man trenger ikke forstå hvorfor folk er grådige for å slutte å gi dem penger.

Og om man selv forstår at man ikke vil være sammen med en person så trenger ikke den personen være enige i at man skal avslutte forholdet!

Just presis!

Skrevet

Men Steinar, mener du altså at dersom denne kvinnen bare får en diagnose, så er det greit?

Skrevet

Jeg prøvde meg også med den - men han vil jo være sammen med henne - så det var ikke så enkelt.

Han kunne bare ta den negative avgjørelsen - ikke den positive som han vil ha. Så derfor er det kun opp til henne å ta en avgjørelse. :klaske:

Skrevet

Jeg prøvde meg også med den - men han vil jo være sammen med henne - så det var ikke så enkelt.

Han kunne bare ta den negative avgjørelsen - ikke den positive som han vil ha. Så derfor er det kun opp til henne å ta en avgjørelse. :klaske:

..og sånn går nå dagan...

Skrevet (endret)

Maskin med hikke

Endret av LilleBille
Gjest Eurodice
Skrevet

..og sånn går nå dagan...

Ikke bare dagene, månedene også, og årene.

• Liker 1
Skrevet

"Alla dessa dagar som kom och gick

inte visste jag att de var livet."

Stig Johansson, 1984

Skrevet

Haha, og hvorfor i all verden skulle dette representere noe problem??? 'Å skyte gullkalven' er jo et ubetinget positivt ladet begrep. Jeg skjønner jo også at det må være fint å ha en fyr som bor langt unna og som man kan melke for penger, for så å be ham dra til helvete når det passer seg sånn. (Selv om jeg ikke kunne gjennomført noe sånt i praksis - jeg er for lite kald og kynisk til det.) Allikevel, for de skruppelløse og kyniske: Go ahead! Steinar synes jo at det på en måte er greit. :tommelsmil: Du kan jo legge ut telefonnummer her på KG. Jeg er sikker på at du vil bli nedrent av kvinner som vil ha penger. Og hva er vel bedre enn det? :tommelsmil:

Skyte gullkalven, høna (hanen) som la gulleggene, gullfuglen osv. ... er aldri spesielt smart av den som gjør det og sjelden positivt for denne i lengden.

Men det kan jo forhåpentligvis være positivt for gullgutten selvfølgelig :smoke: hehe

Skrevet (endret)

Det var dette med å se splinten i sin brors (gjelder begge kjønn forøvrig!) øye da, men ikke bjelken i sitt eget :nei: .

Ja, dette er dessverre helt normalt.

Det typiske mennesket er ca 80% følelser og 20% rasjonalitet. Dermed sier det seg selv hvordan det vanligvis går.

Det forklarer forøvrig også hvorfor utroskap er så avgjørende for et samlivsbrudd. Følelsene et slikt svik setter i gang vil som regel være sterke nok til å klare å avslutte. Altså er det følelsene i seg som avgjør fremfor rasjonalitet.

Endret av Steinar40
Skrevet

Dere kvinnemennesker???? Jeg ramset da opp en rekke av de tingene du påstår at damen har sagt. Kanskje det hun sier og måten hun sier det på er normalt for henne?

(Ellers så har vi jo kun ditt ord for at hun virkelig sier disse tingene. Virkeligheten hadde kanskje vært noe anderledes om hun hadde fortalt selv)

Hun ser helt sikkert sin verden på en helt annen måte enn meg, ja. Men at det er normalt for henne betyr IKKE at det er normalt.

...og ikke glem: du har frivillig innledet et "forhold" til denne kvinnen. Ingen har tvunget deg. At du selv velger en grådig, frekk dame uten folkeskikk får du selv ta ansvar for. Det sier jo litt om deg også....

Jeje.

Skrevet

Hvordan forklarer du din?

Følelsestyrt.

Skrevet

Det eneste kompliserte i denne saken er at Steinar ikke bare kutter ut.

Jeg synes det er rimelig enkelt å tolke, forstå og forklare denne damen.

Men å forstå Steinar er noe ganske annet.

Du syns det er enkelt å forstå denne damen fordi du er kvinne selv.

Og under de "rette" omstendighetene kunne du sannsynligvis oppført deg på akkurat samme måte selv.

Meg derimot, klarer du ikke å forstå hovedsaklig fordi jeg er en mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...