Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Steinar:

1. Hvor mange ganger har dere truffet hverandre?
  2. Har dere hatt sex?
  3. Har dere kysset?
  4. Hvor mye penger har du gitt henne?
  5. Har hun vært på besøk hos deg før?
  6. Hvor mange ganger har du vært hos henne?
  7. Hvor lenge er det siden sist du traff henne fysisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal det være sånn Steinar:

Du og dama snakker sammen. Du sier at du ikke vil ha henne i livet ditt før hun endrer innstilling og oppførsel. Hun sier: dra til helvete.

Du fortsetter å tenke at du ikke kan kutte henne ut før hun har bestemt seg (for hva?????).

Du spør henne rett ut, har du lyst til å være sammen med meg?

Hun svarer, vet ikke det er så vanskelig vet ikke om jeg kan flytte men jeg har så mye å tenke på det er så vanskelig jeg har dårlig med penger ungene flytte kanskje neste sommer vanskelig dra til helvete....

For Steinar så er dette så uklar kommunikasjon at han velger å vente og vente på at hun skal bestemme seg. Det hun sier forteller ham ikke nok om hva hun vil/ikke vil. Og uansett så har jo ikke Steinar noen egen vilje som gjør at han kan si Glem det dama - jeg vil ikke vite av dette tullet lenger, det er slutt, finito!!!

Hvor vanskelig kan det være?

Kanskje du er mer kynisk enn meg?

Skrevet

...men du tenker jo ikke selv Steinar. Du sier jo at du må vente på at hun dama har bestemt seg før du kan bestemme seg. Det er ikke å tenke sjæl. Der er bare å vri seg unna og bare late som om du mener det du sier.

Late som jeg mener det jeg sier? :klø:

Skrevet

Jeg er fortsatt av den oppfatning at denne kvinnen er den første Steinar har vært i tosomhet med.

Jeg er overbevist om at han har tolket alt hun har gjort som om hun er på vei inn i et forhold til ham.

Jeg er også overbevist om at hun har sett på Steinar som et sexløst vennlig vesen, som har stilt opp og hjulpet henne økonomisk i en tøff situasjon, på eget (altså Steinars) initiativ.

Altså at han har tenkt, "Gir jeg henne bare penger, SÅ får jeg sikkert dame og sex. Det er jo sånn det fungerer i den realistiske, logiske verden jeg befinner meg i."

Denne dama har prøvd å stable livet etter bruddet på bena, og plutselig finner hun ut at hun står i skyld og gjeld til en mann åtti mil unna, som tror de er et par, som tror HAN er grunnen til bruddet, som ønsker at hun skal forlate barn og hjemsted, som tror at pengene han har lånt henne er en gave for sex. DA får hun panikk, DA ber hun ham dra til helvete, DA kutter hun all kommunikasjon.

Og Steinar? Steinar skjønner ingenting, for han har jo bare prøvd å få seg dame, på en sånn måte det er vanlig i den logiske og realistiske verden han bor i.

Så han setter ultimater, beskylder henne for å være for avhengig av barna sine og hjemstedet sitt, beskylder henne for å ikke ofre seg nok for ham. Og vips, nesten 150 sider på KG om fantasiene til en særs deludert mann.

Hvis du ikke har noe fornuftig å si så bør du heller ...?

Det er ikke som du fantaserer om her. Det er dog veldig mange ulike faktorer med i bildet. Så komplisert er bildet at hele situasjonen har blitt mer eller mindre en psykologisk studie.

Skrevet

Det er jenta si det!!! Du traff der!!! :5:

Skjønner godt denne tolkningsdama jeg. Jeg hadde også fått panikk om en fyr jeg bare hadde fått litt hjelp av plutselig trodde han var årsaken til bruddet mitt og mente at vi liksom var sammen!!!

Btw, hvorfor skulle du bare få litt hjelp av en fyr?

Det finnes nemlig ingen rasjonell grunn til det.

Skrevet

Steinar:

1. Hvor mange ganger har dere truffet hverandre?
  2. Har dere hatt sex?
  3. Har dere kysset?
  4. Hvor mye penger har du gitt henne?
  5. Har hun vært på besøk hos deg før?
  6. Hvor mange ganger har du vært hos henne?
  7. Hvor lenge er det siden sist du traff henne fysisk?

Er du sjalu? :smoke: hehe

Skrevet (endret)

Du spør henne rett ut, har du lyst til å være sammen med meg?

Hun svarer, vet ikke ... det er så vanskelig ... vet ikke om jeg kan flytte ... jeg har så mye å tenke på ... det er så vanskelig ... jeg har dårlig med penger ... ungene ... flytter kanskje neste sommer ... vanskelig ... håper du sitter der alene til du blir gammel ... dra til helvete....

Spooky!

Dere kvinnemennesker, hvis dere skulle oversette det ovenstående (uthevet) til et språk som normale (mann)folk faktisk kan forstå, hva betyr det da egentlig???

Og hvorfor går det ikke an å kommunisere på en normal måte?

Endret av Steinar40
Skrevet

Fordi da måtte hun ha sagt "jeg er kun interessert i pengene dine", og da hadde jo (burde) du forsvunnet ganske fort.

Skrevet

Fordi da måtte hun ha sagt "jeg er kun interessert i pengene dine", og da hadde jo (burde) du forsvunnet ganske fort.

Så da er det egentlig greit nok?

Skrevet

Nei, vi har ikke hatt noen kontakt i det hele tatt etter at jeg sendte henne en SMS rett etter hennes "Dra til helvete" melding, der jeg skrev at hennes oppførsel er så på trynet at jeg ikke kan "hjelpe" henne lenger og at det derfor ikke er noen vits for henne i å kaste bort mer tid på det.

Ok. Hvor lenge skal du vente på å høre fra henne, før du kan konkludere med at hun har forsvunnet ut i det løse intet? Sett at hun ikke plutselig sender en sms om at hun sliter bittelitt med å betale husleien denne måneden, da.

Spooky!

Dere kvinnemennesker, hvis dere skulle oversette det ovenstående (uthevet) til et språk som normale (mann)folk faktisk kan forstå, hva betyr det da egentlig???

100% ærlig svar fra en voksen dame (meg):

Hvis jeg hadde vært en litt feig dame, som ikke helt tør å si hvordan saken står, kanskje fordi jeg har litt dårlig samvittighet fordi mannen tror jeg har lagt mer i forholdet enn jeg gjorde:

Det du uthevet i det sitatet hadde betydd, om jeg sa det, at jeg ikke er interessert i et forhold.

Det er en (feig) måte å si det på, pakke det litt inn. Du satser rett og slett på at mottakeren klarer å lese litt mellom linjene, slik at du slipper å si ordene rett ut:

"Jeg vil ikke ha noe forhold med deg."

Gjest Blondie65
Skrevet

Spooky!

"Jeg er ikke interessert i deg i det hele tatt, men er veldig opptatt av at husleien min ikke er betalt enda jeg er helt tom på konto. Derfor tør jeg ikke si rett ut at jeg ikke er interessert i deg, men siden du ikke vil hjelpe meg med husleien kan du dra til helvete."

Skrevet

"Jeg er ikke interessert i deg i det hele tatt, men er veldig opptatt av at husleien min ikke er betalt enda jeg er helt tom på konto. Derfor tør jeg ikke si rett ut at jeg ikke er interessert i deg, men siden du ikke vil hjelpe meg med husleien kan du dra til helvete."

Blondie65 nailed it! :jepp:

Skrevet

Er du sjalu? :smoke: hehe

Nå vet jeg ikke hvordan det er for den anonyme brukeren som skrev dette, men det er i hvertfall sånn at jeg er det! :tommelsmil:

Ærlig talt Steinar, hvorfor tror du ellers at du får så mange innlegg som er negativt innstilt til deg og denne dama? :vetikke:

Skrevet

Så da er det egentlig greit nok?

Svarene hennes? Nei, men du kan ikke gjøre noe med at hun er feig

Skrevet (endret)

Ok. Hvor lenge skal du vente på å høre fra henne, før du kan konkludere med at hun har forsvunnet ut i det løse intet? Sett at hun ikke plutselig sender en sms om at hun sliter bittelitt med å betale husleien denne måneden, da.

Hennes husleie interesserer meg ikke.

100% ærlig svar fra en voksen dame (meg):

Hvis jeg hadde vært en litt feig dame, som ikke helt tør å si hvordan saken står, kanskje fordi jeg har litt dårlig samvittighet fordi mannen tror jeg har lagt mer i forholdet enn jeg gjorde:

Det du uthevet i det sitatet hadde betydd, om jeg sa det, at jeg ikke er interessert i et forhold.

Det er en (feig) måte å si det på, pakke det litt inn. Du satser rett og slett på at mottakeren klarer å lese litt mellom linjene, slik at du slipper å si ordene rett ut:

"Jeg vil ikke ha noe forhold med deg."

Problemet med denne teorien er at hun ikke gir inntrykk av å ha dårlig samvittighet for noe som helst. Tror rett og slett ikke hjernen hennes fungerer sånn.

Endret av Steinar40
Skrevet

Og hvis du har rett, hvordan forklarer man da en slik oppførsel?

Skrevet

Hennes husleie interesserer meg ikke.

Problemet med denne teorien er at hun ikke gir inntrykk av å ha dårlig samvittighet for noe som helst. Tror rett og slett ikke hjernen hennes fungerer sånn.

Om husleien ikke interesserer deg, blir jo spørsmålet enda enklere å svare på, da henvendelser fra henne om penger ikke vil telle. Så: hvor lenge må det gå før du konkluderer med at hun har forsvunnet i det løse intet? Hvor lenge venter du?

Og ettersom hun ikke virker å ha dårlig samvittighet: Les Blondie sitt svar. Hun traff spikeren 100% på hodet :)

Skrevet

Trenger grådighet noen videre forklaring?

Trenger mangel på folkeskikk noen videre forklaring?

Trenger frekkhet noen videre forklaring?

Enkelte ting er bare ganske enkelt personlighetsrelatert, uten noen videre forklaring. Du må bare godta at slik er det.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Se om du kan finne svaret i en plass i denne tråden Steinar? Hun er en skruppelløs luremus - har du hørt det før? Jeg har sagt det flere ganger alt.

Jeg forsvarer ikke hennes oppførsel - og hadde hun vært min venninne og sagt at hun utnyttet noen slik så hadde jeg kuttet kontakten tvert. Tror du meg - jeg kan fortelle at jeg kjenner en slik og at jeg har kuttet kontakten!

Noen - merk NOEN - kvinnfolk - OG mannfolk - er dessverre ondskapsfulle kjeltringer. Det er derfor det er så viktig at DU tar styringen over ditt liv og bestemmer at det er du som har makten og kan avslutte fåfengte forsøk på å lure denne heksen inn i rett spor. Det er en kamp du ALDRI kommer til å vinne, så du må rett og slett ta tak i ditt liv og slutte å vente på at hun skal si det er slutt for du får ikke klarere beskjed fra henne.

Endret av Blondie65
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan det er for den anonyme brukeren som skrev dette, men det er i hvertfall sånn at jeg er det! :tommelsmil:

Ærlig talt Steinar, hvorfor tror du ellers at du får så mange innlegg som er negativt innstilt til deg og denne dama? :vetikke:

Mange hjelpsomme damer vel :)

Jeg har fått med meg at kvinnfolk aldri tenker på seg selv i dette eksemplet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...