Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vel ikke noe rart vi er nysgjerrige? Du kan vel si sånn ca hvor mye penger det er snakk om? Det vil jo si ganske mye om hvor seriøs du er og hvor sleip hun er.

Jeg tror de fleste ville ment at jeg har vært seriøs og at hun har vært direkte utakknemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men jeg kan ikke bestemme meg for at jeg vil ha et forhold.

Jeg kan alene bare bestemme meg for å avslutte.

Er det noen som har sagt at vi ikke lever i et relativt fritt land?

Nei - du kan ikke bestemme at du vil ha et forhold - men du kan bestemme at du ikke skal sitte som en dott og vente på smuler - som du betaler deg til. Du kan bestemme deg for at du skal gå videre i livet.

Og det er da vel virkelig du som sier at du ikke kan bestemme selv. Alle vi andre prøver å få deg til å forstå at det er du som må ta valget for deg selv å gå videre.

Skrevet

Hun oppfører seg som om hun har bestemt seg for at hun vil ha pengene dine men ikke deg. Så da er valgene dine enkle:

a) Gi henne penger og akseptere at det ikke blir noe mer mellom dere

b) Kutte henne ut av livet ditt

Hvilket alternativ velger du steinar?

Skrevet

Jeg tror de fleste ville ment at jeg har vært seriøs og at hun har vært direkte utakknemlig.

Det tror jeg og, men jeg tror også at enda flere mener at du burde gitt deg for lenge siden og gått videre uten henne. Men råd det nekter du å ta i mot!

Skrevet

Hvilket alternativ velger du steinar?

Jeg velger i hvert fall ikke a).

Skrevet

Jeg velger i hvert fall ikke a).

Nei, men du er jo ikke i stand til å velge.

Skrevet

Det tror jeg og, men jeg tror også at enda flere mener at du burde gitt deg for lenge siden og gått videre uten henne. Men råd det nekter du å ta i mot!

Jeg leser alt som skrives her jeg. Men jeg må bestemme det selv.

Og jeg kommer da til å kutte henne ut for godt. Jeg vil ikke ha noen som det ikke går an å kommunisere og samarbeide med. Det har jeg visst hele tiden.

Skrevet

Nei, men du er jo ikke i stand til å velge.

Er ikke sikkert det blir nødvendig å velge.

Forsvinner hun så er problemet løst.

Skrevet

Er ikke sikkert det blir nødvendig å velge.

Forsvinner hun så er problemet løst.

Men hvorfor ikke ta valget selv?

Er det fordi du vil at det skal være synd på deg?

Skrevet

Har du snakket med henne nå i det siste? Etter det ble litt "temperert" og hun ba deg dra til et varmt sted?

Skrevet

Har du snakket med henne nå i det siste? Etter det ble litt "temperert" og hun ba deg dra til et varmt sted?

Nei, vi har ikke hatt noen kontakt i det hele tatt etter at jeg sendte henne en SMS rett etter hennes "Dra til helvete" melding, der jeg skrev at hennes oppførsel er så på trynet at jeg ikke kan "hjelpe" henne lenger og at det derfor ikke er noen vits for henne i å kaste bort mer tid på det.

Skrevet

Men hvorfor ikke ta valget selv?

Er det fordi du vil at det skal være synd på deg?

Som jeg skrev tidligere så kan ikke jeg gjøre noe positivt valg her.

Jeg kan bare velge å avslutte.

Hun derimot kunne gjøre et positivt valg for oss begge, og derfor ville jeg at hun skulle bestemme seg.

Forsvinner hun nå i tomme intet så får det bare være greit nok.

Skrevet

Som jeg skrev tidligere så kan ikke jeg gjøre noe positivt valg her.

Jeg kan bare velge å avslutte.

Hun derimot kunne gjøre et positivt valg for oss begge, og derfor ville jeg at hun skulle bestemme seg.

Forsvinner hun nå i tomme intet så får det bare være greit nok.

Det er jo lenge siden hun bestemte seg for at hun ikke ville ha noe forhold med deg, Du nekter jo å innse fakta. Slutt å tro på julenissen. Du er over 40 år!

Skrevet

Skal det være sånn Steinar:

Du og dama snakker sammen. Du sier at du ikke vil ha henne i livet ditt før hun endrer innstilling og oppførsel. Hun sier: dra til helvete.

Du fortsetter å tenke at du ikke kan kutte henne ut før hun har bestemt seg (for hva?????).

Du spør henne rett ut, har du lyst til å være sammen med meg?

Hun svarer, vet ikke det er så vanskelig vet ikke om jeg kan flytte men jeg har så mye å tenke på det er så vanskelig jeg har dårlig med penger ungene flytte kanskje neste sommer vanskelig dra til helvete....

For Steinar så er dette så uklar kommunikasjon at han velger å vente og vente på at hun skal bestemme seg. Det hun sier forteller ham ikke nok om hva hun vil/ikke vil. Og uansett så har jo ikke Steinar noen egen vilje som gjør at han kan si Glem det dama - jeg vil ikke vite av dette tullet lenger, det er slutt, finito!!!

Hvor vanskelig kan det være?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er ikke like hjernevasket som folk flest, nei. Det er helt sant, ja. Jeg klarer å tenke selv i motsetning til de fleste andre.

Og da gjør det meg selvfølgelig til en særing (i andres øyne).

"Tenke sjæl og mene. Måtte stå for det du sa

Ikke vri deg unna, ikke være likeglad

Ikke late som du ikke mente det du sa

Ikke si som andre

Du må tenke sjæl"

...men du tenker jo ikke selv Steinar. Du sier jo at du må vente på at hun dama har bestemt seg før du kan bestemme seg. Det er ikke å tenke sjæl. Der er bare å vri seg unna og bare late som om du mener det du sier.

Hm. Dette er utsagn jeg som regel hører fra ungdommer som tror at de skiller seg ut fra saueflokken. Jeg har vel aldri før hørt noen over førti komme med slikt tull som dette.

Jeg har to tenåringssønner - og jeg synes også at utsagnet til Steinar minner veldig om selvrettferdige fjortiser!!!

Hvis man skal kunne se og si noe sånt så kan man altså ikke være en av sauene selv. Og derfor hører du ikke mange si dette.

Joda. Hørt dette mange ganger da gutta mine var i den værte fjorits-alderen! Det du og ungdommene har tilfelles er at dere er overbevist om at dere ikke er en av sauene!!!

:skratte:

Endret av Lizzee
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er fortsatt av den oppfatning at denne kvinnen er den første Steinar har vært i tosomhet med.

Jeg er overbevist om at han har tolket alt hun har gjort som om hun er på vei inn i et forhold til ham.

Jeg er også overbevist om at hun har sett på Steinar som et sexløst vennlig vesen, som har stilt opp og hjulpet henne økonomisk i en tøff situasjon, på eget (altså Steinars) initiativ.

Altså at han har tenkt, "Gir jeg henne bare penger, SÅ får jeg sikkert dame og sex. Det er jo sånn det fungerer i den realistiske, logiske verden jeg befinner meg i."

Denne dama har prøvd å stable livet etter bruddet på bena, og plutselig finner hun ut at hun står i skyld og gjeld til en mann åtti mil unna, som tror de er et par, som tror HAN er grunnen til bruddet, som ønsker at hun skal forlate barn og hjemsted, som tror at pengene han har lånt henne er en gave for sex. DA får hun panikk, DA ber hun ham dra til helvete, DA kutter hun all kommunikasjon.

Og Steinar? Steinar skjønner ingenting, for han har jo bare prøvd å få seg dame, på en sånn måte det er vanlig i den logiske og realistiske verden han bor i.

Så han setter ultimater, beskylder henne for å være for avhengig av barna sine og hjemstedet sitt, beskylder henne for å ikke ofre seg nok for ham. Og vips, nesten 150 sider på KG om fantasiene til en særs deludert mann.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er fortsatt av den oppfatning at denne kvinnen er den første Steinar har vært i tosomhet med.

Jeg er overbevist om at han har tolket alt hun har gjort som om hun er på vei inn i et forhold til ham.

Jeg er også overbevist om at hun har sett på Steinar som et sexløst vennlig vesen, som har stilt opp og hjulpet henne økonomisk i en tøff situasjon, på eget (altså Steinars) initiativ.

Altså at han har tenkt, "Gir jeg henne bare penger, SÅ får jeg sikkert dame og sex. Det er jo sånn det fungerer i den realistiske, logiske verden jeg befinner meg i."

Denne dama har prøvd å stable livet etter bruddet på bena, og plutselig finner hun ut at hun står i skyld og gjeld til en mann åtti mil unna, som tror de er et par, som tror HAN er grunnen til bruddet, som ønsker at hun skal forlate barn og hjemsted, som tror at pengene han har lånt henne er en gave for sex. DA får hun panikk, DA ber hun ham dra til helvete, DA kutter hun all kommunikasjon.

Og Steinar? Steinar skjønner ingenting, for han har jo bare prøvd å få seg dame, på en sånn måte det er vanlig i den logiske og realistiske verden han bor i.

Så han setter ultimater, beskylder henne for å være for avhengig av barna sine og hjemstedet sitt, beskylder henne for å ikke ofre seg nok for ham. Og vips, nesten 150 sider på KG om fantasiene til en særs deludert mann.

Der tror jeg du traff spikern på hodet Katie!!! :tommelopp:

Skrevet

Selvsagt gjorde jeg det. :nigo:

Det er jenta si det!!! Du traff der!!! :5:

Skjønner godt denne tolkningsdama jeg. Jeg hadde også fått panikk om en fyr jeg bare hadde fått litt hjelp av plutselig trodde han var årsaken til bruddet mitt og mente at vi liksom var sammen!!!

Skrevet

Enig, men i tillegg tor jeg også hun har skjønt hvor landet ligger for så å prøve å melka han ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...