Tabris Skrevet 23. november 2010 #2741 Skrevet 23. november 2010 Jeg har vært på vei bort ifra denne situasjonen hele tiden. Det har bare gått utrolig sakte. Hovedsaklig pga hennes oppførsel. Nei, det har gått utrolig sakte hovedsaklig pga ditt valg om å vente. Ta ansvar for egne avgjørelser, Steinar. Det er vel det mest grunnleggende man gjør som et voksent menneske - ta ansvar for egne avgjørelser og eget liv. 1
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2742 Skrevet 23. november 2010 På tide å begynne å se litt på seg selv, syns jeg. Alle kvinnene som har svart i denne tråden er fornuftige, analytiske og rasjonelle. Ingen her svarer at de liker se&hør, såpeserier eller andre ting du mener er typisk kvinnelig. Men du evner jo ikke å ta til deg noe som blir sagt til deg. Du bare kverner på det samme til det kjedsommelige. Ikke rart du ikke kommer videre. Og slik jeg ser det, så er det du som ikke er som andre folk. Makan til særing skal en lete lenge etter. Jeg er ikke like hjernevasket som folk flest, nei. Det er helt sant, ja. Jeg klarer å tenke selv i motsetning til de fleste andre. Og da gjør det meg selvfølgelig til en særing (i andres øyne).
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #2743 Skrevet 23. november 2010 Jeg har vært på vei bort ifra denne situasjonen hele tiden. Det har bare gått utrolig sakte. Hovedsaklig pga hennes oppførsel. Jeg har ønsket å se om hun kommer til å gjøre noe i praksis eller ikke. Men det har ikke vært sunt og det kommer til å ta tid å bearbeide. Det er jo nettopp pga hennes oppførsel at du burde være på vei bort fra henne så raskt som fy. Dette handler ikke om taktikk, analyse eller beregninger. Saken er at du har bare et alternativ. Det er ikke sikkert du blir lykkelig av å kvitte deg med henne, eller at du er glad for at hun er ute av livet ditt før om en stund, men du har ingen andre alternativer, for det er slik det kommer til å ende uansett.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #2744 Skrevet 23. november 2010 Jeg er ikke like hjernevasket som folk flest, nei. Det er helt sant, ja. Jeg klarer å tenke selv i motsetning til de fleste andre. Og da gjør det meg selvfølgelig til en særing (i andres øyne). Synes det virker mer som det er fullstendig kortslutning i topplokket jeg. Hjelper ikke å tenke når det ikke er noen handling.
Tabris Skrevet 23. november 2010 #2745 Skrevet 23. november 2010 Jeg er ikke like hjernevasket som folk flest, nei. Det er helt sant, ja. Jeg klarer å tenke selv i motsetning til de fleste andre. Og da gjør det meg selvfølgelig til en særing (i andres øyne). Hm. Dette er utsagn jeg som regel hører fra ungdommer som tror at de skiller seg ut fra saueflokken. Jeg har vel aldri før hørt noen over førti komme med slikt tull som dette.
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2746 Skrevet 23. november 2010 I din verden er det kun hva du kan gi en kvinne av praktiske fordeler som teller. Er det rart du tiltrekker deg feil kvinne??? Du tiltrekker deg jo nettopp de kvinnene du ikke vil ha virker det som om - altså golddiggerne. Det tragikomiske er jo at du nå VIL HA EN KVINNE som du bare skal tilby praktiske fordeler. Også bruker du side opp og side ned her på å kritisere henne for å ikke ville ha disse praktiske tingene - flytte til deg og alt det du kan tilby henne - altså du kritiserer henne for å ikke være en 100% golddigger... Nå må du bestemme deg: liker du golddiggere eller gjør du ikke? Fatter faktisk ikke hvor du har fått dette ifra? :klø: Poenget mitt er at jeg ser og vet at folk flest er ute etter materielle goder og fordeler. Hvis ikke du også ser det så MÅ du være totalt blind! Eller ha på altfor mørke rosa briller. Og jeg har aldri sagt ETT ord om at jeg bare er interessert i å gi en kvinne praktiske fordeler. Eller bare få det selv.
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2747 Skrevet 23. november 2010 Nettopp! Derfor mitt råd om å begynne å se på seg selv og egen atferd. Og problemene ved min adferd er da altså ifølge deg ...?
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2748 Skrevet 23. november 2010 Jeg tror ikke damen du har snakket til oss om trenger å lære seg å kommunisere bedre. Det hjelper ikke det skjønner du. Det du vil er kun at hun skal forstå deg og da snakker vi ikke om kommunikasjon. For der er ikke du spesielt god heller. Bastant i dine egne påstander og null forståelse fra andre, iblandet en stor del svada. Blir ikke god kommunikasjon av sånt. Hadde du vært god på kommunikasjon så hadde denne tråden vært ferdig på 2 sider. At du har fått den til å være i over 100 handler bare om at du enda ikke har forstått noe. Feil! Jeg ønsker riktignok at hun skal kunne forstå meg også selvfølgelig. Men hovedproblemet er altså at jeg ikke klarer å forstå henne. Noe jeg har gjort alt for å prøve å få til. Men hun nekter altså å prate. Tror du virkelig at det blir noen bedre forståelse av en slik oppførsel ifra hennes side?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #2749 Skrevet 23. november 2010 Feil! Jeg ønsker riktignok at hun skal kunne forstå meg også selvfølgelig. Men hovedproblemet er altså at jeg ikke klarer å forstå henne. Noe jeg har gjort alt for å prøve å få til. Men hun nekter altså å prate. Tror du virkelig at det blir noen bedre forståelse av en slik oppførsel ifra hennes side? Hadde du vært god på å kommunisere (tolke budskap), så hadde du kuttet henne ut for over et år siden. Men du er dårlig til å kommunisere og henger derfor etter denne dama ennå.
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2750 Skrevet 23. november 2010 Men cluet med å dele min historie var jo at hvis det er følelser der og man ønsker å være sammen så finner man muligheter til å bli sammen. Og noen ganger blir alt så vanskelig at ingenting er mulig. Men jeg forventer ikke at noen her skal kunne forstå det. Dette er nemlig helt individuelt.
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2751 Skrevet 23. november 2010 (endret) Du vet... vi plages ikke spesielt av dette. De fleste her har sine egne ganske så greie liv med hyggelig kjærester. Kjærester som man ikke trenger å tolke eller be andre om å tolke fordi det aldri blir noen ordning på ting. Vi deltar vel mest i denne tråden pga underholdningsverdien. Fordi vi vil se hvor langt du kommer til å trekke dette ut. Ja, jeg ser den. Sauene har det godt. Så lenge det varer. Og det er forøvrig ingen tvil om at også hun i hovedsak er en hjernevasket sau. I motsetning til meg. Endret 23. november 2010 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #2752 Skrevet 23. november 2010 Og noen ganger blir alt så vanskelig at ingenting er mulig. Men jeg forventer ikke at noen her skal kunne forstå det. Dette er nemlig helt individuelt. Så "Lysta driver verket" gjelder bare alle andre altså? Ikke det som gjelder deg?
Tabris Skrevet 23. november 2010 #2753 Skrevet 23. november 2010 Ja, jeg ser den. Sauene har det godt. Så lenge det varer. Hvorfor er det så mange raringer på KG?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #2754 Skrevet 23. november 2010 Ja, jeg ser den. Sauene har det godt. Så lenge det varer. Sauene kommer seg i hvertfall ut og frem. Du derimot sitter der på perrongen og venter....
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #2755 Skrevet 23. november 2010 Hvorfor er det så mange raringer på KG? Jeg vet ikke. Jeg synes kvinnene virker ganske normale, eller i hvertfall er en spredd blanding av individer, men tror KG trekker til seg merkelige menn. 2
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2756 Skrevet 23. november 2010 Nei, det har gått utrolig sakte hovedsaklig pga ditt valg om å vente. Ta ansvar for egne avgjørelser, Steinar. Det er vel det mest grunnleggende man gjør som et voksent menneske - ta ansvar for egne avgjørelser og eget liv. Når man har med et annet menneske å gjøre, så har også dette mennesket ansvar. Og ikke bare for seg selv, men for hvordan egen oppførsel påvirker andres liv. Dette ansvaret kan man heller ikke fraskrive seg.
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2757 Skrevet 23. november 2010 Hm. Dette er utsagn jeg som regel hører fra ungdommer som tror at de skiller seg ut fra saueflokken. Jeg har vel aldri før hørt noen over førti komme med slikt tull som dette. Hvis man skal kunne se og si noe sånt så kan man altså ikke være en av sauene selv. Og derfor hører du ikke mange si dette.
Tabris Skrevet 23. november 2010 #2758 Skrevet 23. november 2010 Når man har med et annet menneske å gjøre, så har også dette mennesket ansvar. Og ikke bare for seg selv, men for hvordan egen oppførsel påvirker andres liv. Dette ansvaret kan man heller ikke fraskrive seg. Hun har ansvar for egne utsagn og handlinger. Du har ansvar for hvordan du velger å forholde deg til dette. Så når du velger å vente på skatten i enden av regnbuen etter flere såkalte utlimatum, så er det ditt valg, og ditt valg alene. Det må du ta ansvar for. 1
Tabris Skrevet 23. november 2010 #2759 Skrevet 23. november 2010 Hvis man skal kunne se og si noe sånt så kan man altså ikke være en av sauene selv. Og derfor hører du ikke mange si dette. Du er underholdende, i hvertfall, det skal du ha.
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2760 Skrevet 23. november 2010 Det er jo nettopp pga hennes oppførsel at du burde være på vei bort fra henne så raskt som fy. Dette handler ikke om taktikk, analyse eller beregninger. Saken er at du har bare et alternativ. Det er ikke sikkert du blir lykkelig av å kvitte deg med henne, eller at du er glad for at hun er ute av livet ditt før om en stund, men du har ingen andre alternativer, for det er slik det kommer til å ende uansett. Endelig noen som skriver noe som minner meg om litt fornuft her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå